Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ratchet and Clank: A Crack in Time

Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time [Hype]

Perjantaina varmaan saan nyt tämän uudem PS3 slimin kanssa. Piti kyllä pyytä tämä joululahjaksi, mutta sama se oli nyt ACIT bundlena ostaa. Joululahjaksi sitten Saint's Row 2.
 
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time [Hype]

Mä tavallaan ymmärrän näiden arvostelujen kommentit liittyen uuden sisällön puuttumiseen: pelaillessani demoa, sama tuli minullekin mieleen. Eipä silti, huomenna saan tämän itsekin Gamestopista ja pelaan läpi suht pikaisesti. Ja jotain häikkendaalia tässä julkaisuspäivän siirrossa on, koska mulle soitettiin jo tiistaina, että pelin voi hakea perjantaina. Ja kaveri sanoi, että pelit kyllä on jo myymälöissä, mutta ei saa ennen perjantaita.
 
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time [Hype]

Mä tavallaan ymmärrän näiden arvostelujen kommentit liittyen uuden sisällön puuttumiseen: pelaillessani demoa, sama tuli minullekin mieleen.

Jep, samoilla linjoilla. Tuttua huttua, tosin hyvää sellaista. Seuraaviin osiin kaivataan kuitenkin jo jotain merkittävää uutta. Sellaista voisi olla vaikka yhteistyömuoto jaetulla ruudulla ja verkon yli. Ei tarvitsisi luopua periaatteista ja antaa sitä pikkusormea liiaksi verkkopelille.
 
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time [Hype]

Taisin äsken lipastaa Porin Gigantin viimisen pelin... Arvosteluja myöhemmin, kun on vähän tutustunut peliin. En ole ennen näitä pelannut...
 
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time [Hype]

En ole ennen näitä pelannut...

Suosittelisin siinä tapauksessa kyllä ensin pelaamaan "Ratchet & Clank: Tools Of Destruction" (halpa nyt, mm. Play.com (UK) : Ratchet & Clank: Tools Of Destruction (Platinum) : PlayStation3 - Free Delivery ) ja sen lyhyemmän jatko-osan "Ratchet & Clank Future: Quest for Booty". Uusin "A Crack in Time" kun on trilogian lopetus ja jatkaa tarinaa.

Nämä kaikki pelithän ovat aika pitkälti samasta puusta veistetty (=mikä siis hyvä asia - ei negatiivinen), joten ToD ei ole "vanhentunut" käytännössä yhtään. Ja on todella hyvä peli.

Mä tavallaan ymmärrän näiden arvostelujen kommentit liittyen uuden sisällön puuttumiseen: pelaillessani demoa, sama tuli minullekin mieleen.

Varmasti osalle tuollainen "toisto" voi olla huono asia, mutta jos sille linjalle lähdetään, niin mm. eräs Halo-sarja on käytännössä tehnyt saman pelin jo ainakin kolme kertaa (pienin muutoksin tietysti). ;) Ja muita esimerkkejä löytyy vaikka kuinka paljon.

Mutta siinä tosin olen samaa mieltä, että kun tämä PS3-trilogia on nyt saatu päätökseen, niin jotain uutta täytynee keksiä seuraavaan R&C-peliin/sarjaan.
 
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time [Hype]

Verkkokauppakin on jo alkanut toimittamaan pelejä näköjääs. Sain vielä ennakkotilaajan lahjana jonku ihme miinahanskan ladattavaks storen kautta peliin, mitä lie se sitten onkaan:confused:..

Hassua kun noita latauskoodeja jaettiin kuulemma vain nopeimmille ja mä kun laiton tän tilaukseen vasta eilen illalla:p

Toivottovasti pääsis jo huomenna testaileen tätä, TOD & Q4B olivat hyviä tasoloikkia molemmat:)..
 
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time [Hype]

jotain häikkendaalia tässä julkaisuspäivän siirrossa on, koska mulle soitettiin jo tiistaina, että pelin voi hakea perjantaina. Ja kaveri sanoi, että pelit kyllä on jo myymälöissä, mutta ei saa ennen perjantaita.

Minulle soitettiin Itäkeskuksen Gamestopista eilen illalla ja sanottiin, että on noudettavissa heti. Tänään aamulla kävin noutamassa :)
 
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time [Hype]

Peliä nyt takana noin kuusi tuntia. Tässä tulee useassa kohtaa (jälleen kerran) mieleen alkuperäisen Star Wars -trilogian tapahtumat, liekö sattumaa? Toki lainaahan sekin myös aiemmilta, kuten niin monet elämää suuremmat tarinat.

Perinteinen hyvän ja pahan välinen mittelö. Muina tuttuina elementteinä oppipoika ja -mestari, Musta Ruhtinas, koomiset aisaparit, keikarimainen avaruuden cowboy, elävän ja koneen välisen rajan häilyvä ero jne. Jopa joistain ympäristöistä ja niihin liitetyistä tapahtumista ja hahmoista nousee näitä yhtymäkohtia ilmaan. Muista peleistä StarFox 64 käynyt myös mielessä.

Vaikka putkea mennään, tarjoaa tämä vapauksia sivutehtävien tekemiseen. Niitä löytyy avaruuden tekokuista ja niitä ympäröivästä lähialueista. Rehellistä räiskyttelyä meteoriparven keskellä, tai vaikkapa vauhdikasta tasoloikintaa hehkuvan kuuman laavaplaneetan pinnalla, pallon pyöriessä siinä jalkojen alla. Usein mennäänkin vauhtisaappailla vana perässä.

Tarinassa pelaajaa viedään vuoronperään Ratchetilla ja Clankillä. Ensimmäinen tarjoaa toimintaa ja jälkimmäinen enemmän visaisia pulmatehtäviä. Näiden kanssa voi ihan pienemmillä pelaajilla mennä sormi suuhun ja vaatia kenties aikuisen apuja.

Mökämörssäri noussut Ratchetin suosikkiaseeksi ja sitä on saatu jo nostettua entistä rumemmalle (eli paremmalle) tasolle. Iskee suoraan koululaishuumorista ja sieltä takapulpettien röyhtäily-osastolta :D

Lokalisointi jälleen kerran ensiluokkaista ja tätä voi suositella myös kaikille niille väikkärin vääntäjille malliesimerkkinä siitä mikä tilanne pitäisi olla myös muissa peleissä. Joissain kohtia tosin huomannut englanninkielisen vetävän pidemmän korren, kuten tämä butlerin puhetapa, jota ymmärrettävästi on hiukka vaikea tai kenties edes turha lähteä suomeksi matkimaan.


Parin viikon vanha video Suomi-version esittelytilaisuudesta: KonsoliFIN - Media - Ratchet & Clank: A Crack In Time - Suomeksi Puhuttuna (PS3)
 
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time [Hype]

Juuri sain oman kopioni Gamestopista, 2 peliä + 1e -kampanjan avuin olin tosiaan varannut ja sieltähän pamahti Collector's Edition! =D
Mutta että viestistä ei tuu poistamisen arvoista, on mulla kysymyskin tähän liittyen: Mikä toi CE:n mukana tullut kampanjakoodi on? Erillisellä lapulla on siis toi ennakkotilaajien Power Package, joku ase tms peliin kait, mutta tosta kampanjakoodista ei mitään selkoo. Joku kuussivunen läpyskä jossa on vaan ohjeita, ja muuta turhuutta.

Oho heh, sainkin jo tietää. Not a spoiler much, mutta kuitenkin, sillä saa sen
Insomniac Moonin
tms auki ^^
 
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time [Hype]

Ja jos löytyy pelitallennuksista vanhat Ratchetit, TOD & Booty, niin saa piraatti-skinin itselleen ja alennuksen asekaupasta.

Peli on tosiaan taattua Ratchet-laatua. Jos on pitänyt aikaisemmista osista, pitää tästäkin.

Vaikeustaso voisi olla hardilla vaikeampi, menee "sunnuntaipelailun" puolelle vaikeimmallakin.
Ainoat kuolemat tähän mennessä on ollu omia mokia "tasoloikissa".
 
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time [Hype]

Mahtava peli! Peliä takana n. 3h mut oon kirtäny kaikki kuut ja viettäny varmaa tunnin siel insomniac moonil. Molempien Ratchetin ja Clankin pelaaminen hienoa, varsinkin clankin aika-puzzlet hauskoja ja tarpeeks haastavia(meni yhes varmaa 15min et sain selvil:D). Avaruus kohdat hienoja niitä kuita on hauska vetää läpi. Juoni erittäin mielenkiintoinen. Onkos muute se Nefarious ollu jossain toises Ratchetis ku siihen se vähä viittas(ruvennu pelaa r&c vast ps3:lla)? Mut huomen jatketaan ja toivottavasti meno pysyy ennallaan tai muuttuu paremmaks ku saa enemmän aseita;)
 
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time

Noin Tunti pelannut, Pääsin juuri *Ei suuria Spoileja*

Just Clankin Demo-osuuden luokse. Pari Moonia käyty läpi.

Tuntuu tunnelmaltaan vähän erilaiselta kuin TOD tai QFB. Mutta se ei ole huono asia.

Rioichi: Nefarious Oli Ratchet And Clank 3 Pelin pääpahis. Se ei ole mitenkään tärkeä tieto, mutta jos haluaa hänestä tietää lisää, pelaa tuon läpi.
 
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time [Hype]

viettäny varmaa tunnin siel insomniac moonil.

Tuosta pitiki kysymän, spoilaako insomniacin moon/museo tms jotain pelistä? Esim saako tietää liikaa tulevista planeetoista, vastustajista, aseista tms..
Kovasti haluisin siellä käydä :D

Ja Mr. Zurkonille propsit, helevetin kova. "Mr Zurkon does not come in peace".

Tosiaan, jotain valitettavaakin jo löytyy, nimittäin ikävää kun noissa kesken pelin tapahtuvissa keskusteluissa ei ole tekstejä. Ei sillä etten tajuais englantia, mutta eipä tässä pelissä oikeen hiljaa missään vaiheessa olla niin...
 
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time [Hype]

Tuosta pitiki kysymän, spoilaako insomniacin moon/museo tms jotain pelistä? Esim saako tietää liikaa

tulevista planeetoista, vastustajista, aseista tms..
Kovasti haluisin siellä käydä :D
Ainakaan omalla käynnillä (mistä saa muuten Trophyn) ei spoilannut mitään. (puolenvälin peliä)
Hoverbootsit kannattaa olla ennenkuin menee, muuten menee "kävelyksi".
Loppujen lopuksi tylsä paikka, ns. "toimistoa" toimiston perään, konsepti kuvia ja tekstiläppää....
Kuivaa, + pari ylläriä.... (mutta ei spoilaa)

Ja Mr. Zurkonille propsit, helevetin kova. "Mr Zurkon does not come in peace".

Zurkon on edelleen ÄIJÄ, kannattaa "tilata" Zurkon "actionin" välissä "odottamaan", ja kommentit on sen mukaiset.:D
(Ja Zurkonista on oikeasti apua tässä pelissä, ei ole "vain" koriste.)

Tosiaan, jotain valitettavaakin jo löytyy, nimittäin ikävää kun noissa kesken pelin tapahtuvissa keskusteluissa ei ole tekstejä. Ei sillä etten tajuais englantia, mutta eipä tässä pelissä oikeen hiljaa missään vaiheessa olla niin...
Toi on tosiaan kummastus, peli kysyy haluatko tekstityksen ja loppujen lopuksi tekstitys on ainoastaan renderöidyissä kohdissa, ei scriptatuissa kohdissa. (mitä on huomattavasti enemmän)
Ja renderöinin laatu heittelee luvattomasti => Wow:sta Häh?? (Great Clock vs. Arena)

Loppujen lopuksi, moni asia tehdään paremmin kuin edeltäjissä, mutta monet asiat voisi tehdä paremmin. (kuten vaikeustaso):mad:
(Hard / vaikein = konkarille liian helppo, ja aloittelijalle jopa suotava)

Oma arvosana:
Konkarina = 8 -
"Ensikertalaisena" = 9 -

Ja loppujen lopuksi TOD & QFB ei tarvitse olla tuttuja (mutta suotavia), koska introssa kerrataan asiat tarpeeksi kattavasti.
 
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time

Digital Foundryn tyypit ovat analysoineet A Crack In Timea ja havainneet, että sen todellinen tarkkuus on "vain" 960x704. Sen lisäksi peli käyttää omaa erikoista antialiasointiaan, jonka vuoksi kuva on hieman pehmeä.
 
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time

Ja tuolla jotain väliä? Mielestäni ei mitään, hyvän näköinen peli se silti on ja pyörii todella sulavasti.

Omasta mielestäni tuolla ei ole paljon merkitystä (monien pelien natiivireso on alle tuon 720p:n), mutta konsolisodassa tuo tieto voi tuoda jotain "ammuksia" vastapuolelle.

Ja voihan artikkelista ottaa lainauksena..
"Similar to the last Ratchet game, we peg A Crack in Time at 960x704 in the final analysis, but the proprietary AA buffer merging technique ****does an astonishingly good**** job of creating the effect of native 720p, albeit with a slight blur"

"Astonishingly good" riittää kyllä mulle. ;)

Insomniac Gamesin haastis muuten Edgen sivuilla. Heput puhuvat reilusti siitä, että Mario on ollut tietyissä kohdissa "innoittajana" ja muutenkin suorapuheista meininkiä (osasta forum-kirjoitteluista: "Some people, of course, are idiots and don't understand game development at all".. ;) ):
Interview: Insomniac Games | Edge Online
 
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time

voiskohan joku ystävällisesti heittää vaikka mun sähkäriin quest for bootyn saven, oon pelannu kyseisen pelin toisella pleikkarilla ja se on nyt tuhansien kilsojen päässä.
 
Vastaus: Ratchet and Clank: A Crack in Time

Eilen tuli taas mätettyy sellaset 12h putkeen eikä vieläkään menny läpi. Kaikki kuut kävin läpi ja planeetat käyty aika tarkasti. Tuo taistelu-areena on taas hieno lisä ja sieltä tuli vedettyä läpi se 1. mestaruus. Clankin aika-puzzlet rupes menemään vähän vaikeammiks(varsinkin kun niit veti siin yöllä yhen aikaaan:)). Muuten aivan mahtava peli. Joissakin kohtaa ku pelas ratchetil tuli sellanen 'krooh-pyyh' olo ei sen takia että peli olis tylsä vaan kun jotkut kohdat ovat niin helppoja(pelaan normaalil), mutta onneks tulee väliin vähän hankalampia taisteluita joihin pitää sit keskittyy tarkasti.
 
Ylös Bottom