Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Red Dead Redemption 2 -keskustelu

Outoo kun tässä tosiaan niin vähä näkee mitä on tehnyt ja paljonko mitäkin ym. GTA:t kun näyttää millä oot lentänyt mitäki matkoja ja millä ajanut eniten, paljonko kävellyt, paljonko uinut jne jne. Toivottavasti onlinen puolella on sitten enemmän.
 
Outoo kun tässä tosiaan niin vähä näkee mitä on tehnyt ja paljonko mitäkin ym. GTA:t kun näyttää millä oot lentänyt mitäki matkoja ja millä ajanut eniten, paljonko kävellyt, paljonko uinut jne jne. Toivottavasti onlinen puolella on sitten enemmän.
Eihän sitä tiedä jos nuo statistiikat tulee näkyviin vaikka jonkun päivityksen myötä. Outoa että on jätetty tästä pois, onhan nämä ollut rockstarin peleissä suunnilleen aina nähtävissä.
 
Testailin tuota 1080p modea eilen vähän enemmän ja vaikka se antaa vakaan 30 FPS ja terävemmän kuvan, on "4k" modi huomattavasti puhtaamman näköinen. 1080p modessa varsinkin nuo hiusten ongelmat jotka videossakin näkee ja muitakin graaffisia pikku ongelmia tulee näkyviin jotka häiritsevät todella paljon. Valittana on siis 1080p tarkempi mutta graafisesti heikompi kuva, tai "4k" moden puhtaampi mutta hivenen blurrinen kuva ja vilkkailla alueilla vähän frame droppeja.
 
Mitä ihmettä tapahtui? Parantelin hieman leiriä ja nyt kun jatkoin pelaamista huomasin, että kaikki aseeni ovat kadonneet. Ei löydy myöskään hepan varusteista. Apuva!!

Ongelma poistui kun lähdin leiristä pois niin aseet löytyi. Nou hätä :D
 
Mites te jotka ootte pidemmälle pelaillut ja ehkä jopa pelin läpi päässeet, niin kuinkas pitkä tuo chapter 5 on? Oon nyt chapter 4:n alussa ja on vähän semmonen olo et ei kyllä jaksais yhtään tätä enää, tehtävät on aivan perkeleen typeriä ja ennalta arvattavia. Ja jos tuo chapter 5 on niin kauheaa mitä ootte kironnut, niin voipi olla että jää peli kesken.

Jos nyt jaksan tahkota loppuun asti, niin saako päätarinan jälkeen samoilla rauhassa? Ilmeisesti Blackwaterin eteläpuolella on karttaa vielä ihan perkeleesti tutkimatta.

On kyllä hämmentävää, peli on kaunis ja erittäin yksityiskohtainen, mutta silti jotenkin niin tylsä. Itselle tämän vuoden kovin pettymys.
 
Chapter vitonen oli luojankiitos lyhin, oisko vaan 9 tehtävää tms.

Mut kaiken kaikkiaan noita päätehtäviä kannattaa pelissä suorittaa silloin tällöin ja muuten tehdä kaikkea sivujuttua, niin siitä saa todella paljon irti. Tehtävästä toiseen juokseminen menee todella tylsäksi.

Ja voi samoilla tarinan jälkeen
 
Joo no se oliskin ihan fiksua vähän sekoittaa, että tekis päätehtäviä ja sivutehtäviä sekaisin. Itsellä on vaan ollut näissä avoimen maailman peleissä sellainen tyyli, että sivutehtävät ensin ja sitten päätehtävä. Siispä mulla ei nyt hirveästi sivujuttuja ole kun oon ne aina ensin tehnyt.

Voipi olla että tulee pidettyä paussi tän pelin kanssa. Sieltä tulee kohta ulos Hitman 2:n jota oon odotellut, vois pelata sitä ja sitten joskus palata tähän takas vaikka kattomaan sitä Online puolta.
 
Kiitos ompullle hyvästä vinkistä e!i autoliikuminen. Tuo lisää tunnelmaa. Onhan tämä hypen ja rdr1 jälkeen aika onneton tekele. Ei wester musiikkia, eikä muuten mitäään tunnelmaa tehtävien jälkeen tai aikana. Hieno mutta sisällötön peli 5/10 ja tähän vielä onnettoman huonot controllorit! Ois muuten hauska saada kommentit, että miten tämä peli muuttaa tai vaikuttaa tuleviin peleihin? Tämähän on jo kaikilla osa-alueilla vanha!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos ompullle hyvästä vinkistä e!i autoliikuminen. Tuo lisää tunnelmaa. Onhan tämä hypen ja rdr1 jälkeen aika onneton tekele. Ei wester musiikkia, eikä muuten mitäään tunnelmaa tehtävien jälkeen tai aikana. Hieno mutta sisällötön peli 5/10 ja tähän vielä onnettoman huonot controllorit!

Ok :D :D Ei vaan oikeesti harmi, jos jouduit pettymään. Itsellä tämä ylitti kaiken hypenkin enkä edes controlleista oikein voi valittaa.
 
Onhan tässä pelissä tosi paljon turhaa hypee! Voitko sanoa, että. Issä on se wester tunnelma?

No kyllä mä olen sen tunnelman löytänyt :confused: ensimmäinen rdr on yksi parhaita pelejä mitä olen pelannut ja kyllä tämän ylittää sen kaiken joka osa-alueella. Ei siitä pakko ole samaa mieltä olla tietenkään, mutta kaikki negatiiviset asiat mitä olen itse löytänyt ovat todella pieniä asioita.
 
Tehtävät ja tarina ei vaan kohtaa. Joku tykkää, minä en. Todella huono peli, kuten aiemmin perustelin, hype seis!
 
Onhan tässä tunnelma katossa, mutta ei se sitä western tunnelmaa ole sen alun valentinen jälkeen johtuen pelin aikakaudesta.

Mut avoimena maailmana kaikki yksityiskohtaisuus ja se miten vielä 60-80h jälkeen tulee eteen juttuja mitä ei ole aikaisemmin nähnyt. Myös ihan näitä pikku skriptattuja AI pelaajien käyttäytymistä. Yleensä kun ne näkee 5-10h aikana kaikki kolmeen kertaan.
Se miten koko peli tuntuu tarkkaan mietityltä läpi pelin ja etenkin kartan osalta.
Se miten sivutehtävissä toteutetaan juttuja ja tuo miten maailma reagoi kaikkeen mitä teet.
Ne muistaa tappelut mitä olet omalla touhuillasi tehnyt jne.

Tämä vie kaikkia open world pelejä perässän kaikilta muilta osin kuin itse pääjuonen tehtävien osalta. Ne on sitä vanhaa rockstar kaavaa.
 
Ok, ratsasta sinne ja tee sitä? Mahdollisesti,joku voi keskeyttää eli puuma hyökkää auta kaveria! No huh hhh, olihann westeriä tai kerää rahat, kun joku maksa velkoja. Huisaa, samaa tehtävää toien jälkeen. Leirillä ei mitään roolia... Ok voit kerätä ja kasvattaa jotain, mutta mitä? Tämä pizza vaan jää tilaamatta uudelleen! Joku tykkää, minä en!
 
Kiitos ompullle hyvästä vinkistä e!i autoliikuminen. Tuo lisää tunnelmaa. Onhan tämä hypen ja rdr1 jälkeen aika onneton tekele. Ei wester musiikkia, eikä muuten mitäään tunnelmaa tehtävien jälkeen tai aikana. Hieno mutta sisällötön peli 5/10 ja tähän vielä onnettoman huonot controllorit! Ois muuten hauska saada kommentit, että miten tämä peli muuttaa tai vaikuttaa tuleviin peleihin? Tämähän on jo kaikilla osa-alueilla vanha!

*hidas* Itse muistan miten RDR1 otti päähän pelaajan pompottelu, päähahmoa vietiin tarinassa kuin litran mittaa. Itte tosin vasta RDR2 chapter 2. loppupuolella, joten voihan tää vielä muuttua samanlaiseksi, tähänmennessä tältä on vältytty, kiitos fiksummin muotoillun dialogin. Ei oo vielä jengissä olokaan ahdistanut kun hustlaan suurimmaksi osaksi muualla tai yksittäisten jengiläisten kansa, ennen oletettua isompaa yhteistä keikkaa. Omalla pelityylillä tässä voi vaikuttaa paljon immersioon, tahtoessaan tästä saa todella puuduttavaa tai viihdyttävää ja tunnelmallista. Pelihän se tämäkin vaan on ja tarina kulkee lineaarisesti A->B, oikein muuta ei voi olettaakkaan pitkältä yhtenäiseltä tarinalta. Kuitenkin tarinan ulkopuolella pelaajalla on suuret mahdollisuuden monipuoliseen tekemiseen ja oman seikkailun kokemiseen.

Toki tässä on moni pelillinen asia vanhentunut tai tehty toisaalla paremmin, mutta RDR2 on vienyt siellä olemisen tunteen ja illuusion elävästä maailmasta ihan uudelle tasolle, tähän tullaan vertaamaan tältäosin tulevia avoimenmaailmanpelejä. Jos GTA-tyyli ei nappaa, niin tää peli kannattaa skipata.
 
Viimeksi muokattu:
Jos kohde on metsässä, saattaa mennä ohi ja jatkaa tietä kuin ei olisi lähelläkään kohdetta. Ilman iPadin karttaa olisin mennyt kilometrikaupalla ohi muutamaankin otteeseen. Tajusin kun katsoin karttaa et nyt mennään ihan muualle kuin piti. Pahinta se oli kärryjen kanssa, kun ne ei mahdu kääntymään missään.
Kuten kirjoitin, ei se metsissä kulje ja en ole edes yrittänyt. Käytän vain waypoit-toimintoa ja sillä autoilen. Kärryjen kanssa ei ole edes tullut mieleen yritää.
 
Kuten kirjoitin, ei se metsissä kulje ja en ole edes yrittänyt. Käytän vain waypoit-toimintoa ja sillä autoilen. Kärryjen kanssa ei ole edes tullut mieleen yritää.
Niin mutta kun ei niistä kohteista ole mikään keskellä tietä. Riittää kun on muutaman metrin siinä sivussa. Välillä jopa kartta vie talon pihaan tien, mutta tuo ei löydä siihen.
Pitäisihän sen pysähtyä siihen kohtaan tielle mihin waypoint löytää ja sit itse ajaa loppuun.

Ainut tapa millä tuo nyt toimii on se, että seuraan ipadistä missä mennään ja viimeiset osuudet ratsastam itse.
 
Ylös Bottom