Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Red Dead Redemption 2 Online

Mut ilmeisesti en vain ole kohderyhmää, kun haluaisin freeroamin olevan freeroamia. Joku tuosta systeemistä pitävä voisi kertoa omat ajatuksensa miksi tuo on kivaa.
Itellä ei oo käynny niin et 10 jätkää odottaa siellä vaikka on hyvin tunteja alla vai ennen tehtävän alkuu jaa tarkotit sitä eli sit vaan toiseen tehtävää tai possen kans kaadatte niitä nii kauan ennen ku niillä palaa hermot tai kudit.
Pidän sitä haasteena ku jos ajattelee et pelkät npc tyypit koittaa pilata tehtävän tai antaa haastetta niille nii sitten se on kyll jo aivan liian helppoa eikä koko jutussa ois enää yhtään mitään haastetta tai järkeä.
Toki tää on oma mielipide.
 
Niin tehtävässä, mutta miksi freeroamissa?
Sanoinkin et jos vaikka tapat jonkun, muut voi lähteä sun perään.
Mutta mitä haastetta siinä on et kaikki näkee toisensa kartalla ja voi tulla vain tappamaan.

Tappajalle ei ole mitään haastetta ja toisaalta sille joka ei halua tulla taputuksi, tuo aiheuttaa vain ärsyyntymistä kun kiertelet niitä palluroita kartassa.
 
Niin tehtävässä, mutta miksi freeroamissa?
Sanoinkin et jos vaikka tapat jonkun, muut voi lähteä sun perään.
Mutta mitä haastetta siinä on et kaikki näkee toisensa kartalla ja voi tulla vain tappamaan.

Tappajalle ei ole mitään haastetta ja toisaalta sille joka ei halua tulla taputuksi, tuo aiheuttaa vain ärsyyntymistä kun kiertelet niitä palluroita kartassa.
Nii no joo kartassa vois ottaa pallerot pois mut sit ainakin tehtävien lähellä saattais odottaa ikävät yllätykset ja sä et osais yhtää odottaa niitä ja peli ois jo tyylii tuhat kertaa vaikeempi.
Kyllähän kaikki haluis helposti kaikki rahat ja eläimet mut miten sen toteuttaisi nii että kaikki olisi tyytyväisiä nii siihen en osaa kyllä vastaa, mutta täältäkin muutama hyvä pointti että miten sitä vois fiksaa.
joo priva servut tässä vaiheessa laitasi vaikeusasteen nollaan vai mitä mieltä olette.
Nii toki joku voi tykkää pyörii aivan tyhjällä servulla ilman minkäänlaista haastetta.
 
No priva servuilla minä olen gta onlineakin pelannut.
En minä ainakaan mitään pvp pelaamista halua ja jos tuollaista tekee mieli niin sitä varten on sitten omat pelimuotonsa olemassa.
Ei mulla ainakaan ole motivaatiota edes aloittaa tätä ennen kuin löytyy joko priva servut tai sitten passive mode.

Olkoot ne jatkuvaa actionia kaipaavat publalla tappamassa toisiaan. Minä haluan nauttia pelistä täysin pve pohjaisena joko yksin tai kaverin kanssa.
 
Kuosikasikuus: kovasti kehut peliä mutta et silti tunnu tietävän, että GTA Onlinessa on passive-mode ja priva-servut. Niidenkin kautta voi mennä tehtäviin ja vaikka deathmatcheihin jos haluaa. Se free roam on siellä vain vähemmän perseestä kun ei koko ajan tarvitse väistellä palleroita kartalla.

Minulla ei ole vielä kokemusta RDR Onlinesta mutta ei ole mielenkiintoa käydä kokeilemassakaan ennen kuin tulee noista jompi kumpi sinne. Toinen tilanne on sitten se, että jos saan yksinpelin sellaiseen tilanteeseen, etten koe siellä enää mitään tekemistä löytyvän, niin saatan käydä Onlinen puolella katselemassa että mikä on tilanne.

Nykyinen tapa, jossa vallitsee villi länsi, on ihan hyvä idea mutta ihmiset eli pelaajat pilaavat sen. Lienee hyvin harvassa ne kohtaamiset, jossa jompi kumpi ei ole heti ase kourassa tähtäilemässä. Yksinpelin puolellahan homma toimii niin, että jos ei ole mitään syytä alkaa riehua, niin suurin osa ei riehu. Jos itse aloitat, niin sitten on koko kylä perässä. Toimisi mahtavasti jos ihmiset pelaisivat muuta roolia kuin kusipäätä, joka ampuu eikä kysele.

Minä haluaisin pelin, jossa voisi tehdä niitä arkisia asioita rauhassa ja tulisi vastaan samanlaista sakkia eikä jokainen ole kaikkea liikkuvaa ampuva älypää.
 
Kuosikasikuus: kovasti kehut peliä mutta et silti tunnu tietävän, että GTA Onlinessa on passive-mode ja priva-servut. Niidenkin kautta voi mennä tehtäviin ja vaikka deathmatcheihin jos haluaa. Se free roam on siellä vain vähemmän perseestä kun ei koko ajan tarvitse väistellä palleroita kartalla.

Minulla ei ole vielä kokemusta RDR Onlinesta mutta ei ole mielenkiintoa käydä kokeilemassakaan ennen kuin tulee noista jompi kumpi sinne. Toinen tilanne on sitten se, että jos saan yksinpelin sellaiseen tilanteeseen, etten koe siellä enää mitään tekemistä löytyvän, niin saatan käydä Onlinen puolella katselemassa että mikä on tilanne.

Nykyinen tapa, jossa vallitsee villi länsi, on ihan hyvä idea mutta ihmiset eli pelaajat pilaavat sen. Lienee hyvin harvassa ne kohtaamiset, jossa jompi kumpi ei ole heti ase kourassa tähtäilemässä. Yksinpelin puolellahan homma toimii niin, että jos ei ole mitään syytä alkaa riehua, niin suurin osa ei riehu. Jos itse aloitat, niin sitten on koko kylä perässä. Toimisi mahtavasti jos ihmiset pelaisivat muuta roolia kuin kusipäätä, joka ampuu eikä kysele.

Minä haluaisin pelin, jossa voisi tehdä niitä arkisia asioita rauhassa ja tulisi vastaan samanlaista sakkia eikä jokainen ole kaikkea liikkuvaa ampuva älypää.
Tiedän kyllä ja sais tulla priva servut nii ne jotka niistä innostuu nii pääsee nekin pelaamaan.
Itsellä sitten käynny tsäkä ku jos joku on tullu ampuu nii ammun takas ja se kyllä sit sen lopettaa viimeistään ku on haastanu sen vai mikä nimi sillä nyt olikaan ja jos tulee turpaa kokoaika nii sitten ainakin itse lähden ratsastaa pois ja jatkan pelaamista ei se sen kummempaa tarvii ja näin se toimii ku yksin pelaan tai possessa pidetään hauskaa ja turpaa tulee välillä .
Tarinan tehtävissä ei tuu randomin ampuu sua ja täydellä possella on hyvät menot.
Sivutehtävissä ainoo haaste on npc kanssa mutta niistä ei ole kyllä mitään haastetta verrattuna tarina tehtäviin.
nii jos privat toimii niissäkin ilman ihmis pelaajia nii tulee kyllä aivan täyttä läpi juoksua.
 
En ole kerenny viel onlineä kokeella ku story niin pahasti kesken ja se koukuttaa mitä ehtii pelaamaan. Mitä lukenu tätä ketjua, niin heräs kysymys onko onlines storyn tapanen jos oot hyvis niin kaupois kaikki puoleen hintaan? Jos ei ole, niin eikös se olisi hyvä että paskan honorin pelaajat sais huonommat palkkiot tehtävistä ja kaupois tuplahinnat? Mitä enemmän kunnioitus miinuksella sitä vähemmän sais rahaa tehtävistä ja sitä enemmän kaikki maksais?
 
Itse olen toistaiseksi välttynyt muiden ihmisten häirinnältä, pystynyt pelamaan tätä yksinpelinä. Toki olen vasta lvl 11 ja pelitunteja vain muutamia takana.

Tänään tein yhtä stranger tehtävää, missä piti suojella kahta vankkuria. Loppuvaiheessa matkaa, joku ihimispelaaja yritti ampua mut ja ryöstää vankkurit. Se kuuluu näihin stranger tehtävien pelimekaniikkaan, mutta aikaisemmin ei ole näitä tehdessä muita pelaajia tullut kimppuun. Se oli ihan hauskaa vääntöä ja itse onnistusin sen voittamaan sekä viemään kärryt perille. Voin kyllä kuvitella kuinka kivaa se olisi, jos posse tai pari tulisi mun kimppuun. Toki hyvä idea ja pieni vaaran tunne on ihan hyvä lisä sivutehtäviin.
Pelin onlinemaailma toki osittain perustuu posse touhuun, kuten voi helposti ajatella tälläisestä villistä lännestä oikeastikin.

Privaservut olisi varmaan ihan hyvä, jos joku pelaa ison kaveriporukan kanssa peliä. Mielestäni se on vähän tylsä ratkaisu, jos yksinpelaajat turvautuvat niihin. GTA 5:ssa passive mode toimi ihan hyvin, mutta tässä voisi kokeilla jotain muutakin. Toivottavasti Rockstar kehittelee uusia asioita taustalla, eikä vaan kaikkea kopio vanhasta.

Esim. Pelaajat kohtuu lähellä, vaikka Blackwaterin alueella näkyisi kartalla, jos siellä on itsekin. Kauempana olevat pelaajat näkyisi vain epämääräisenä isona alueena kartalla, eikä tarkkaa sijaintia olisi tiedossa.
Mikäli tapat jonkun pelaajan niin et näe sitä enää kartalla niin ajojahtia jotain tiettyä vastaan ei voi helposti tehdä.
Bounty systeemiä mukaan, GTA V:ssa taisi olla sellainen.
Pelaajat voisi olla seriffejä ja pidättää rikollisesti käytäyttyviä toisia pelaajia. Viedä niitä selliin (ja massamurhaajat hirtettäisiin, too much?) sekä vaikka pyörittää seriffin toimistoa.
 
Ihan eri peli mutta. Esim The Divison PVP on toteutettu perkeleen hyvin, toki siinäki alkaa menee touhu sit vaa siihen että ammutaa nyt vaan mutta. Siinä ei näy ketään mapissa, jos pelaaja ampuu toisen hänestä tulee "rogue" roguet näkyy mapissa, rogueta tappamalla pelaaja saa palkintoja ja roguena kuoleminen verottaa xpeetä , rahaa, darkzone avaimia jne, eli on rangaistuksia. On myös joku motivaatio, ammunko ton ja ryöstän sen lootit, otanko sen riskin, voinko kuolla ite? Tottakai tässä vaiheessa kun ihmisillä siel on jo kaikkea niin ihan sama kuoleeko roguena vai ei.

Joka tapauksessa, joku vastaava tänne? Ei näy pelaajia mapis, jos joku alkaa perseilee hänestä tulee most wanted, hän näkyy kartalla, ihmiset jahtais häntä jne. Tällä hetkellä olet sä sitten perseilijä tai ei, mitään sanktiota perselijät eivät saa, toisen ampumisessa ei myöskää ole siis YHTÄÄN mitää muuta järkee kun vaa että olla kusipää. Ite lähen yleensä aina vaa menee, vaihan servua, ei mua kiinnosta tämmönen ilman mitää järkeä liima aim assistilla sotiminen lasten kanssa, se vaa menee siihen että siinä sitten kumpiki osa puoli perseilee ja menettää vaan aikaa eikä siitä kumpiaa hyödy mitään. Paitsi tietenki ne pereilijät joiden mielestä se on sitten niin perkeleen hauskaa...

Muutenkin tän tapaiset pelit, varsinki se freeroam jossa haluan vain kaveriporukalla seikkailla, tehää niitä PVE/Coop tehtäviä ja kalastaa, metsästää ym. Olis sitten erikseen se pvp puoli. Kyllä se toisista peleistä matkiminen jossain määrin on ihan hyvä, sais tässäki olla kaksi eri servua, priva ja sit puplic, mut se puplic sais myös olla jotenki sitten hauskasti toteutettu, ei vaan että noh lykätää ne perseilijät vaa sinne perseilee. Joku järki, most wanted systeemi, siis jotain. Ja sit olis ihan vaan se priva servu, niille jotka haluu vaan tehää pve juttuja kaveriporukalla, se kun ei vaadi mitään eikä kukaa menetä siinä yhtää mitään.

Jotkut luulee että nämä privaservut vie pelaajia pois, ei kuule vie, kyllä ne jotka siel yleises puplas haluu olla nii niitä kyllä löytyy. Hyvä esimerkki gta online, privassa olen ite kaikki siel tehnyt ja puplal kyllä riittää porukkaa jotka tappaa toisiaa ilman mitää syytä. Sitä on RDR online freeroam tällähetkellä, enkä toivo että tästä tulisi puplan suhteen samanlainen paska-allas.

Tämä on ihan vielä alussa, enkä tiedä mitä rockstar suunittele. Mutta kyllä tässä on oltava vähän kaikkea, vähän kaiken tyyppisille pelaajille. PVE/PVP jne.
 
Porukkaa toki riittää publicilla servuilla, mutta itse en ainakaan toivo, että osa fiksuista pelaajista menisi omaan instanssiin. Toivoisin, että Rockstar saisi Onlinen muilla keinoin parempaan balanssiin. Kopionti GTA Onlinesta, privaservuin ja passive mode ovat toki paljon todennäköisempää. Ja ovat nekin parempia keinoja kuin ei yhtään mitään, pelaajat saa työkaluja säätää peliä mieleisekseen.

Itse näin ja koin paljon enemmän rähinää sekä idiotismia GTA Onlinessa kuin tässä. Taitaa sitten vaan olla käynyt hyvä tuuri, kun saanut olla toistaiseksi rauhassa.
 
Pitkästä aikaa kävin kääntymässä tuolla villissä lännessä, yllätyksekseni oli tullut rockstarilta 250$ sekä 15 kultaharkkoa lahjaksi.

Siinä sitten parit linnut ja yhden peuran metsästin ja lähdin kohti butcheria, niin eikös sieltä joku oman elämänsä revolverisankari tullut ja ampunut hevoseni ja minut. PS -nappi pohjaan, close application oli välitön reaktio. Katsellaan uudestaan kun saa jonkun järkevän kaverin mukaan, tai viimeistään private/pve servujen saavuttua. Todella rasittavaa kuraa tällä hetkellä.

Harmi, koska yksinpeli on omissa kirjoissa kenties Game of the Generation.
 
Voiko tässä vaihdella eri possejen välillä? esimerkiksi pelaan toisten kaverien kanssa ja sitten toisella pelikertaa toisten.
 
Tuli käytyä ensimmäistä kertaa tämän Onlinen parissa.

Intron jälkeen lähdin viemään introilun ohessa nappailemani elukat teurastajalle. Siellä oli ensimmäiset kohtaamani muut pelaajat ympäri kaupunkia ja teurastajan lähistöllä siviilit juoksi kauhuissaan laukauksia karkuun. En tiedä mikä oli menossa mutta vajaa 10 ruksia oli kartalla eli jotkin omat teurastajaiset siellä oli käynnissä. Myin elukat pois ja ratsastin leiriini takaisin sen tarkemmin asiaa tutkimatta. Saattoi olla tietenkin jokin tehtäväkin menossa, jos ne siis noin voivat olla avoimia, mutta en jaksanut ottaa riskiä että saan kuulan heti kalloon.

Tarkoitus olisi käyttäytyä kuin järkevä ihminen mutta uskon että luotia saa vastaansa ennen kuin on kunnolla näköetäisyydellä. Olisi kiva pelkästään tervehtiä randomia ja lähteä tekemään yhdessä mitä nyt keksiikään. Vähän Journeyn tapaan. Sellaista tältä itse toivoisin ja odottaisin mutta tiedän että tämä on mitä todennäköisemmin samaa kuin GTA Onlinessakin. Tosin ei sielläkään ihan jokainen ole heti ampumassa mutta suurin osa.

Toki ammuskelukin kuuluu asiaan mutta hienompaa olisi, jos ne menisivät edes vähän samalla tapaa kuin yksinpelissä. Eli jokainen vastaantulija ei heti ala ampumaan mutta joku väijytys sopivassa kohtaa olisi ihan ok. Tosin tässä taitaa aina näkyä muut pelaajat kartalla, mikä pilaa tuon täysin. Samoin ammuskelut jostain järkevästä syystä ymmärtää paremmin: jos on kultalasti kärryissä niin voi olettaa, että joku muukin voi sen haluta. Mutta kaikista ärsyttävintä on se, että jos vain ammutaan ampumisen iloksi. Siitä pitäisi saada kunnon rangaistus pelin sisällä. Ei siis välttämättä tarvitse heittää pelaajaa pois vaan saada ikään kuin pelin maailmassa sopiva rangaistus teoistaan. Ja ihmispelaajia kohtaan tehdyt pahuudet olisivat suurimmat rikkeet, sillä pitäähän npc-hahmoilta voida rötöstellä vähän vapaammin. Eli peli-ilon pilaamisesta rangaistusta mutta pahiksen pelaamisesta lähinnä npc-hahmoja kohtaan ei tarvitsisi liikaa rankaista.

Tosiaan oma kokemus jäi monilta osin vielä pintaraapaisuksi. Fiilikset nyt positiiviset. Ihan kuin kampanjan alku, kun kaikki oli alussa ja alkoi rakentaa jotain. Rahan kanssa ei tullut vielä niin paljoa värkättyä että olisi huomannut sen ongelmia eli riistohintoja mutta tiedossa ne on. Sen takia tuli oikeastaan käytyä tuolla että saa ne luvatut kultaharkot. Hevosen saamisesta yllätyin. Luulin että se netissä meemiytynyt Nag olisi ollut pitempään käytössä. Ensimmäinen, tuohon hevoseen liittyvä intro-tehtäväkin oli ihan kiva. Juontakin siellä vaikuttaa olevan ja todella loistavaa että jos sitä on, niin ei GTA Onlinen tapaan tarvinne hoitaa kaikkea etänä puhelimitse. Vaikuttaa lupaavalta ja uskon ainakin fiilispelailijan tuolla jonkin aikaa viihtyvän. Kunhan ei rahasta ja muista pelaajista tule liian isoja ongelmia, niin eiköhän tuolla jonkin aikaa voi käydä silloin tällöin pyöriskelemässä.

Rahasta tuli kuitenkin mieleen: siellä on leirillä ja tallipaikalla tosiaan päivävuokrat... Meneekö nuo silloinkin kun siellä ei käy ja tili on miinuksella? Veikkaan että ei, sillä olisi melkoisen paskat houkuttimet mennä tauon jälkeen takaisin. Ellei ole nimenomaan tarkoitus pakottaa porukka käymään paikalla jatkuvasti...
 
Viimeksi muokattu:
Nyt kun tässä ei ole sitä priva mahollisuutta niin tullut törmättyä kahenlaisiin tyyppeihin, "kiusaajiin" jotka ampuu samantien kun olet näkyvissä ja/tai niitä jotka metsästää ja huolehtii omista jutuista. Ne on sit niitä hetkiä mistä ite tykkään enemmän (tietenkin) kerran jopa hetken kalasteltiin yhessä, toisen tyypin kanssa moikkailtiin ja käytiin kuppilassa ottaa oluet, moikkailtiin ja molemmat jatkoi omaa reittiä.

Mut joo, pitäs olla kyl joku rangaistus, honor mittarista tuskin noi kiusaajat välittää joten sen tippuminen tuskin niitä kiinnostaa. Myös metsästyksessä ja kalastuksessa pitäs olla joku passive moden tapainen, kun alkaa nylkee eläintä siinä ei ole mitää mahiksia puolustatua kun nylkemistä ei voi keskeyttää tai mitään, kalastelles ei näe edes minimappia että ei edes voi nähää tuleeko joku nyt lähelle. Kalastelles pitäs olla kyl täysin kuolematon, siinä kun olet täysin puolustuskyvytön virveli kädessä.

Sitä ei edes jaksa enää raivostua jos joku nyt ampuu kun olet tekemässä omia juttuja, lähinnä tulee vaa semmonen "huoh" olo. Ei siinä edes menetä muuta kun ne hevosen takakontis olevat nahkat ja sivuissa roikkuvat pieneläimet. Suurin osa, kuten lihoista, kalat, pikkueläimet kuten oravat ym pysyy sulla "taskussa" mitä kukaan ei voi sulta ikinä viedä.

Upeat puitteet on mutta tällähetkellä kuten jo miljoonasti sanonut se on vain "idea" jonka ympärille (toivottavasti) aletaan rakentaa sitä kunnon peliä. Joku oma maatila olis hienoa omistaa, vaikka kasvattaa jotain karjaa jne, vähä gta business tyyliin mutta villin lännen teemalla ja ideoilla.
 
Heti kun alkaa tulemaan servereitä missä on Free aim niin peli muuttuu huomattavasti paremmaksi. En kyllä sitä ennen tähän koske.
Texas hold´em on myös ihan ehdoton, meet johonkin baariin ja rupeat lätkimään joidenkin randomien kanssa korttia ja puhumaan paskaa.
Jos alkaa tunteet kuumenemaan liikaa korttipöydässä niin voi käydä ottamassa pihalla kaksintaistelun.

Potentiaali on kyllä tässä ihan huikea.
 
Tuli toinen reissu tehtyä Onlinen pariin ja ei vieläkään ole ollut tekemisissä sen talousongelman kanssa. En siis ole juuri mitään ostellut. Massia kertynyt 250 dollaria. Ilmeisen vähän tuolla Onlinessa mutta jotain kuitenkin.

Se toinen valituksen aihe on taas osoittautunut todeksi. Meni rauhassa, hitaasti ilman aseita muiden luo ja lähes aina tuli luotia niskaan. Kerran tyyppi tappoi kahdesti ja tuli vielä pyörimään kolmatta kertaa ympärille mutta kun vain jatkoin tervehtimis-elettä, niin lopulta ratsasteltiin ympäriinsä pitkäänkin ennen kuin lopetin. Ei tosin mitään kyllä tehty ja selvästi tyyppi koko ajan odotti luotia selkäänsä kun ei halunnut ratsastaa edellä. Lopulta tajusi etten aio kostaa tai muutenkaan ammuskella huvikseen, joten ilman määränpäätä ratsasteltiin ja tervehdimme myös random-vastaantulijaa, joka ei edes vetänyt asetta esille ja jatkoi omaan suuntaansa tervehdyksen jälkeen.

Itse saa siis olla todistamassa että ei ole ammuskelemassa ja sitten voi tulla luottamusta ja yhteiseloa. Isommat posset pikaisten kokemusten perusteella ampuu eikä kysele. Hirveä kaaos muutenkin yleensä sellaisten kanssa kun kaikki ampuu ja vähintään yksi yrittää ratsastaa hevosella päälle. Sen takia, että kävelin hitaasti lähelle ja jäin vilkuttelemaan.

Ihan mielenkiintoisia "ihmiskokeita" samalla.

Enemmän tuli kuitenkin vietettyä hevoskisojen parissa, joissa sain sen 3 MVP-palkintoa. Kisoja varmaan meni toistakymmentä ennen kuin tuo oli mahdollista. Periaatteessa kisoissa on ainekset toimivaan hevosteluun mutta välillä en ymmärtänyt millä perusteella itse lensi hevosen selästä eikä toinen. Homma on muutenkin aika kaaosta mutta koska ei ole auto-aimia, niin ampumattakin pärjää kun taktikoi. Luotettavin taktiikka on jäädä vähän taaemmas isommista rettelöistä mutta pysyä kannoilla. Harva ampuu taaksepäin ja jos ampuu, niin harvoin osuu ja yleensä aina menettää vauhtia, jolloin voi sujahtaa ohi. Ohituspaikkoja kannattaa taktikoida myös. Mutkat oikoen ja kun edessä olijat keskittyvät toistensa kiusaamiseen. Stamina-tynnyreitä kannattaa tietenkin kerätä tai muuten ei tule mitään. Hyvä idea nuo, sillä ilman niitä ei hevonen jaksaisi kisoja edes loppuun.

Tulee vähän Mario Kart jopa mieleen hevoskisailusta: aseet ja nopeusboostit (hevosen stamina) kerätään maasta.

Aiemmassakin pelissä voitin juuri hevoskisoista helpoiten ja ampumatta laukaustakaan. Noihin löytää toimivat taktiikat mutta tuurilla on silti hirveän iso osa pelissä. Saattaa olla että heti alussa jää suurin osa jälkeen ja pääsee melkein rauhassa maaliin asti tai sitten olet koko ajan ykkösenä tai kärjen tuntumassa kunnes ammutaan pari metriä ennen maaliviivaa selkään. Se otti hieman päähän kun etumatkaakin oli aika reilusti.

Mutta sitten ne kärryjen viennit eri paikkoihin. Ei helvetti. Onko joku joskus saanut sellaista tehtyä? Joka kerta sen viejän kimpussa on useita tyyppejä ja kärry vaihtaa jatkuvasti ajajaa kun kuski päätyy hautaan.

Yritin kerran jopa auttaa tuossa kärrytehtävässä vaikka siitä ei (kai?) mitään itse edes saa jos ei ole samassa possessa mutta heti luultiin vihulaiseksi. Ammuin sen npc-kuskin ja jäin odottamaan sitä tehtävän aloittajaa ja heiluttelin kättä niin luoti oli palkkio. Alkoi ottamaan päähän, joten lähdin perään ja tein sitä, mitä tyyppi kai olettikin, eli pistin kapuloita rattaisiin.

Peli on siis vähemmän yllättäen täynnä huvikseen kaikkea ampujia ja pelaajia, jotka olettavat kaikkien olevan sellaisia, josta taas päästään siihen, että ne ystävällisetkin tyypit lähtevät helposti koston tielle. Länsi on villi.

Tarinatehtävistä olen tykännyt mutta niitä on ilmeisen vähän. Loppu taitaa olla omaehtoista haahuilua ja samojen kisojen toistoa. Edelleen viehättäisi olla tämän villin lännen rauhanlähettiläs, joka tulee auttamaan satunnaisia vastaantulijoita. Luodeillakin, jos uhka tulee eteen. Ja ensi kerralla ehkä olisikin sen uhkan apuna kun vastassa on aiemmin autettu mutta kuitenkin niin, että hyvä hyville ja paha pahoille.
 
Rahasta tulee pulaa siinä vaiheessa kun alat ostelee aseita ja päivittää niitä. Toki et tarvii nyt pelin kaikkia aseita, ite ostin lancaster repeaterin ja pumppu haulikon, snipun, jousen ja varmit riflen metsästyksiä varten. Mauser pistoolin ja katkastun haulikon, kyllä niihin pieni omaisuus meni mutta näillä olenkin sitten pärjännyt enkä näe tarvetta ostaa lisää. Paitsi jos haluu jotain tiettyjä elukoita metsästää että saa niitä täydellisiä turkkiksia, muuten pelaajia vastaan toimi mikä tahansa ase.

Vaattetkin maksaa muttei niin hirveesti, monet ovat vielä levelin takana että siinä vaiheessa kun kyseisen levelin saa on jo tilillä useempi tonni. Tai sit käyttää niitä kultakolikoita jos niitä nyt haluu tuhlata. Samoin ne parhaat hevoset aukee vasta niin myöhään että sinne asti ehtii jo säästää. Eniten rahaa vie kuitenkin kaikki "reseptit", niitäkää nyt kaikkia tarvitse, mutta ne mitkä mulla on tällähetkellä auki nii laskin että yhteishinnaks tulis 6000+ dollaria, siihen vielä sit ne parhaat hevoset, ammot, purkkiruuat, oman leirin päivitykset jne. Niin rahaa kyllä saa menemään tuhansia jos niin haluaa, varsinkin kun se metsästys/kalastus reitti mitä teen niin saa yhteensä 100-150 dollaria (jos on hyvä saalis) niin ohan se melko vähän, rahaa vievät myös ne sun hahmon "erikoiskykykortit" ensin sen 50 dollaria, sit siitä päivität vielä 500 dollaria jne. Tämä vielä ihan alkua, voin kuvitella että tähänki gta onlinee tapaan alkaa tulee kaikkea kallista jossain välissä. Joten ite olen ostanut kaiken tarvitseman ja loput vaan säästän tulevaisuutta varten.

Pelissä olen kyl saanut viimeaikoina olla melko rauhassa, ehkä jopa enemmän rauhassa kun sitä perseilyä. Monesti kaikki vaa huolehtii omista asioista, sit tietenkin välissä on niitä että kun yks alkaa ampuu niin koko kylä alkaa ampuu. Sitäki yleensä jatkuu vain hetken ja tyypit kyllästyy, tai sit vaihan ite servua ja jatkan hommia. Olen myös ite rauhanmiehiä enkä ikinä ala ampumaan ketään ilman syytä, joskus lähen kostoretkelle mutta monesti en sitäkää jaksa.
 
Pääsin yksinpelin vihdoin läpitte, niin ajattelin kokeilla kunnolla onlinepuolta. Mites täällä onlinessa kannattaa laittaa tähtäys? Mitkä on parhaat asetukset, ettei anna muille tasoitusta. Pelasin yksinpelin free aimilla, ilman apuja, niin nyyppä näiden apujen kanssa.
 
Ylös Bottom