Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Red Dead Redemption

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä

Oli aika pakkopullaa tämä peli. Lopussa tuli sellanen fiilis että ei saatana, eikö tämä peli lopu ikinä.

Oli kyllä oikein antikliimaksi tuo isä-poju laatuaika.

Ihan oikeessa oot. Niin paljon kuin siihen loppuun panostettiin, niin tehtiin se kuitenkin ihan päin persettä. Kas kun ei pistetty kyntämään peltoa, tekemään soppaa niin sitä olis naisväkikin saanut pelata. Ja kiitoksia tulvii maailmalta.

Tajuan, että ihan viimeisen lopun kannalta oli ok-veto ottaa poika mukaan, mut olisi siihen voinut edelleenkin selitystä tapahtumista.
Todella ö-luokan juoni, pornoleffoissakin parempia! Harmituksen aihe on edelleen se ettei asioita voi yhdistää ikinä oikein. Eli edes jonkunlaisella juonella. Niin pienellä jutulla kun saataisiin täydellinen peli (toinen ääripää, eli Mafia 2, edes pientä tekemistä openwööldiin)!

Zombeja? Juonella ei oikeasti tämän päivän peleissä ole mitään asiaa, kunhan vaan zombeja laahustaa ja tapetaan niitä tuhat sekunnissa niin kaikki on tyytyväisiä. Ihan ala-arvoista, ala-arvoisen juonen omaavalle pelillekin.

Veikkailua zombeilusta
Pelin lopusta närkästyneet jenkkijantterit ovat laittaneet piuhat kuumiksi RStarille!!! John Von Marisija nouseekin luultavimmin elävänäkuolleista zombina ja alkaa tappamaan lännessä zombipoikansa kanssa. Aja zombikarjaa poikasi kanssa vuoden hillittömimmässä pelissä!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä

Yhdyn edellisiin puhujiin, vaikka RDR:n paras ansio oli hieno tunnelma, niin juoni oli kieltämättä aika surkea.
 
Ihan oikeessa oot. Niin paljon kuin siihen loppuun panostettiin, niin tehtiin se kuitenkin ihan päin persettä. Kas kun ei pistetty kyntämään peltoa, tekemään soppaa niin sitä olis naisväkikin saanut pelata. Ja kiitoksia tulvii maailmalta.

Heheh. Näinhän se on. Juonellisestihan tuo oli ehkä jollain tapaa perusteltua mutta tapa jolla se tehtiin.. huoh! Ja muutenkin kun itse tarina oli mielestäni päättömyyksiä toisensa perään (lähinnä tehtävien perusteella=tyypillinen rockstarin juoksupoika openworld), tollanen lässähtävä ja muka-dramaattinen loppu ei antanut mitään lisäarvoa pelille.

Itsellä jäi gta iv kesken, joka on mielestäni ylivoimaisesti yliarvostetuin peli viime vuosina (kankea pelimekaniikka, checkpointtien puute, tehtävien tiukka skriptaus, muka-vapaa maailma juonen kannalta yhdentekevineen pikkupeleineen), ja sama kyllä koskee tätä RDR:ääkin. Checkpointit tässä oli mutta pois oli tiputettu rstarin vahvimmat osa-alueet eli mieleenpainuvat henkilöhahmot.

Itse en saanut edes tunnelmasta kiinni koska koko maailma oli täynnä identtisiä "yllätys"tehtäviä, naiselta oli ryöstetty vankkurit tai hyeenat uhkasivat satunnaista kulkijaa. Ainakin itsellä tunnelmaa latisti myös graafine puoli, eli peli sääti jatkuvasti gammaa riippuen siitä oliko katse taivaalle vai 5 senttiä alaspäin maata kohden.



Sent from Samsung Galaxy S using Tapatalk
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3] - keskustelua pelistä

Undead bears.... ookkei.

Plussaa olis, jos vois porukalla pelata. Vaikka edes samalla konsolilla?
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä

Heheh. Näinhän se on. Juonellisestihan tuo oli ehkä jollain tapaa perusteltua mutta tapa jolla se tehtiin.. huoh! Ja muutenkin kun itse tarina oli mielestäni päättömyyksiä toisensa perään (lähinnä tehtävien perusteella=tyypillinen rockstarin juoksupoika openworld), tollanen lässähtävä ja muka-dramaattinen loppu ei antanut mitään lisäarvoa pelille.

Itsellä jäi gta iv kesken, joka on mielestäni ylivoimaisesti yliarvostetuin peli viime vuosina (kankea pelimekaniikka, checkpointtien puute, tehtävien tiukka skriptaus, muka-vapaa maailma juonen kannalta yhdentekevineen pikkupeleineen), ja sama kyllä koskee tätä RDR:ääkin. Checkpointit tässä oli mutta pois oli tiputettu rstarin vahvimmat osa-alueet eli mieleenpainuvat henkilöhahmot.

I

Jos tuo on mielestäsi Rockstarin vahvuus, niin ihmettelen suuresti että miten sait lopetettua GTA IV:n kesken. Paras combo ääninäyttelyä ja hahmoja sitten Vice Cityn. Mitä tulee pelimekaniikkaan, se oli riittävän hyvä. Varsinkin jos verrataan aikaisempiin Rstarin tuotoksiin. Hiukan ehkä kankea, mutta ei kuitenkaan mikään Resident Evil 5 -tyylinen fiasko.

GTA IV oli itselle ensimmäisellä kerralla "ihan ok" peli. Kolmannen kerran jälkeen se on tämän sukupolven ylivoimainen suosikkini. Sivutehtäviä ei pakoteta, juoni on hyvä, Bellicin ääninäyttelijä on loistava. Kaupunki myös upeasti toteutettu. DLC-paketit sen sijaan oli todella hanurista. Ehkä nekin olisi pitänyt pelata useampaan otteeseen, en kuitenkaan niistä sen suuremmin nauttinut.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä

Jos tuo on mielestäsi Rockstarin vahvuus, niin ihmettelen suuresti että miten sait lopetettua GTA IV:n kesken. Paras combo ääninäyttelyä ja hahmoja sitten Vice Cityn. Mitä tulee pelimekaniikkaan, se oli riittävän hyvä. Varsinkin jos verrataan aikaisempiin Rstarin tuotoksiin. Hiukan ehkä kankea, mutta ei kuitenkaan mikään Resident Evil 5 -tyylinen fiasko.

Voin vastata myös tähän, kun oon saman kohtalon kokenut, tosin johtuen omasta paskuudestani... :D
Eli tykkäsin tosi paljon yllätyksekseni gta nelosen hahmoista (wtf?!), mutta checkpointit ja itseään toistavat tehtävät oli liikaa. Sekä toiminnan kankeus, ampuminen. Peliä lainatessa kaverilta alkoi heti neuvot cheateista, mut kyllä mun pitää peliä pystyä ilman pelleilyä pelaamaan, ilonpilaaja kun oon. Puol tuntia kun missionia oli hinkannut ja kuolo korjaa ni nakertaa aika tavalla lähteä viiden kilsan päästä ajamaan eka kohteeseen mistä saadaan jotkut fakin tietyt aseet tehtävään, ja sitten vasta itse asiaan.

Hahmot nyt hakkasi RDR:n pellet ihan satanolla, ja huomaakin ettei RStarilla ole ollut peliä tehdessään joko mitään hajua mitä tehdä juonihahmoilla lännessä, tai halua. Se on aivan pirun noloa. Yhden ohimenevän missionin olisi voinut kestää hyvinkin noilla pässeillä, mut niitä oli jo mieheen vähintään tusina! Juoppo, huijari, ja sitä rataa. Mitä hemmetin draamaa tosiaan on pakko vääntää villiin länteen. Viskiä naamaan ja tulta munille.

Miksei ketään ole tehnyt sarjakuvia RDR:stä? Sais mahtavat sellaset, John nuolemassa Dickinsonin (mikälie olikaan...) kenkiä, vankkureita vetämässä kun em. vanha mies piiskaa ja muuta shittiä.

No miks ihmeessä pelasin peliä ~50h. Tallennus, ja tekemisen helppous. Teema yksinkertaisesti on mafian jälkeen suosikkini, ellei jopa kovempi suosikki. Vaikka pelissä oli suht kankeaa kaikki UUSI toiminta, kuten automaattinen ja säännöllinen naisen pieksentä- pelastaminen, varastetun hevosen takaisin hommaaminen, hirtetyn pelastaminen, niin se oli uutta. Ainakin mun pelaamissa peleissä. Ilman niitä peli olisi ollut melko kuollut.

Ja metsästys oli kivaa. Hyvä peli kaiken kaikkiaan, mut tuo juoni on jäänyt juonihorona paljon rassaamaan jälkeenpäin.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3] - keskustelua pelistä

Varmaan kiva mennä yöllä Tall Treesiin, kun on ihan hiljasta, sitten yhtäkkiä hyökkää josta tuollanen karhu tai puuma. Saattaa vähän säikähtää.:D

Luultavasti ostoon tämä säikähdyksistä huolimatta menee.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3] - keskustelua pelistä

Tiesittekö, että RDR:n sekä yksinpelissä että moninpelissä pääsee kiipeämään ihan sinne Tall Treesin vuoren huipulle asti? Sinne ei ois ees oikeesti tarkotus päästä, mut kaveri oli keksiny mistä ja miten sinne pääsee. Korkeet on maisemat. Se huippu on ehkä vielä joku 10 metriä sitä "pelin korkeinta paikkaa" (eli varmaan se luolan suu, mikä liittyi tarinaan, köhdutchköh) korkeemmalla. Se mesta myös bugittaa kivasti, koska sinne ei ois niinku tarkotus päästä. Välillä siellä alkaa liukumaan tasasella maalla tai saattaa vaikka upota maan sisään. :P
 
Jos tuo on mielestäsi Rockstarin vahvuus, niin ihmettelen suuresti että miten sait lopetettua GTA IV:n kesken. Paras combo ääninäyttelyä ja hahmoja sitten Vice Cityn. Mitä tulee pelimekaniikkaan, se oli riittävän hyvä. Varsinkin jos verrataan aikaisempiin Rstarin tuotoksiin. Hiukan ehkä kankea, mutta ei kuitenkaan mikään Resident Evil 5 -tyylinen fiasko.

Tästä oon samaa mieltä, tuossa oli huikeat hahmot ja loistava ääninäyttely. Mulla ongelmaksi nousi tuo checkpointien puute, koin sen lähes henk.koht. v**uiluna. Jakson muistaakseni 6 kertaa yrittää sitä tehtävää, jossa ennen varsinaista toimintaan pääsyä piti hakea tavaraa sieltä täältä ja kuskata possea 10min ympäri kaupunkia. Sit kun kuolit, sama homma piti alottaa alusta. Aivan järjetön ratkaisu mielestäni, enkä sen koommin ole pelin pariin palannut.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3] - keskustelua pelistä

Tiesittekö, että RDR:n sekä yksinpelissä että moninpelissä pääsee kiipeämään ihan sinne Tall Treesin vuoren huipulle asti? Sinne ei ois ees oikeesti tarkotus päästä, mut kaveri oli keksiny mistä ja miten sinne pääsee. Korkeet on maisemat. Se huippu on ehkä vielä joku 10 metriä sitä "pelin korkeinta paikkaa" (eli varmaan se luolan suu, mikä liittyi tarinaan, köhdutchköh) korkeemmalla. Se mesta myös bugittaa kivasti, koska sinne ei ois niinku tarkotus päästä. Välillä siellä alkaa liukumaan tasasella maalla tai saattaa vaikka upota maan sisään. :P


Heehe! :D Vähä siistii. Pakko testaa tota, kun ps3 tulee korjauksesta.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3] - keskustelua pelistä

Koitin ettiä Googlella tietoa tuosta, mutta nähtävästi kukaan ei oo tajunnut tota. Oisin muuten voinu linkittää jonkun opastusvideon. Nähtävästi pitää tehdä ite sellanen... :D
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä

Pahoittelut kun en tullutkaan "matseihin" mukaan, johtuupi siitä kun omasta mielestä Red Dead Redemptionin moninpeli oli täyttä paskaa:D. Yksinpeli oli loisto, mutta moninpeli ei oikeastikaan vaikuttanut kovin hyvältä. :S
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3] - keskustelua pelistä

Kyllä siellä kävijöitä on ollut mutta kieltämättä aina kun peliengine yrittää selvitä jostain odottamattomasta, on yleensä kosolti koomisia tilanteita tarjolla.

Aijaa, ite vaan yritin kirjottaa Googleen "Red Dead Redemption the highest point", mut en löytänyt. Kokeilkaa ihmeessä. Viimein jotain uutta taas tähän peliin, ainakin omalle osalleni (kun en tätä aiemmin tiennyt). Alkaa käydä jo vähän tylsäksi tuo RDR, mut ehkä tällaset pikkuhiljaa löytyvät glitchit ja zombie-paketit parantaa asiaa. :P

EDIT: Tuosta videon 0:45 kohdasta on vaikea päästä ylös, mut keksin helpon tavan: tähtää vaan aseella ja kävelee ylös, niin ei liu'u ollenkaan. Ei tarvii tolleen taiteilla kuin nuo tyypit. :)
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3] - keskustelua pelistä

Tiesittekö, että RDR:n sekä yksinpelissä että moninpelissä pääsee kiipeämään ihan sinne Tall Treesin vuoren huipulle asti?

Juuh, pääseehän tuossa vaikka mihin kun jaksaa seikkailla ja pomppia. Tuo mainitsemasi vuori on nasta paikka free roamissa kukkulan kuningasta pelattaessa.

Tässä kuvassa on oranssilla merkitty kaikki kartan ulkopuoliset paikat joissa kavereiden kanssa kesän aikana käveltiin/ratsasteltiin. Kuten näkyy, niin siellä kyllä tuota tutkittavaa lääniä riittää. Tuo kartan ulkopuolinen maasto on 95-prosenttisesti bugitonta, joskus löytyy jotain "madonreikiä" ja tuon oranssin alueen jälkeen tulee sekavaa tekstuuria ja varma kuolema. Pääosin tuo oranssi maasto on kuitenkin muita pelin alueita muistuttavaa luontoa kivineen, vuorineen ja puineen, tosin ilman taloja yms.

Harmi, että pääsy noille alueille on paikoin todella vaikeata (vaatii yleensä kaverin/kavereita, onnea, aikaa ja ns. lasiseinän läpäisemisen), sillä näkymät joistakin noista paikoista ovat todella upeita. Mikäli komeat maisemat ja seikkailu kiinnostaa, niin suosittelen kyllä tunkemaan nokan noihin "kiellettyihin" alueisiin.

rdr42.jpg


rdr34.jpg


Tässä kuvagalleriassa hieman otoksia retkistämme (Huom: sisältää myös muita harrastusvinkkejä, mm. biisoniranchin arkea).

Aiheeseen liittyvää pelleilyä pyllymäkineen ja karhuineen YouTubessa.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3] - keskustelua pelistä

Voitko jakaa tietos, että miten noihin paikkoihin pääsee?




(HUOM! MAHDOLLISIA SPOILEREITA YKSINPELIN JUONESTA!)


Niin ja huomattiin myös kaverin kanssa eilen, että vaikka nettipelissä sen Marstonin maatilan talon ovet on lukittu, niin taloon pääsee silti sisään etuoven viereisestä ikkunasta hyppäämällä. :P Sinne pitää hypätä oikeesta kohtaa, jotta pääsee siitä ikkunan läpi. Mikshän ne ovet on lukittu, vaikka se talo on sisältäkin ihan mallinnettu?
 
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3] - keskustelua pelistä

(HUOM! MAHDOLLISIA SPOILEREITA YKSINPELIN JUONESTA!)


Niin ja huomattiin myös kaverin kanssa eilen, että vaikka nettipelissä sen Marstonin maatilan talon ovet on lukittu, niin taloon pääsee silti sisään etuoven viereisestä ikkunasta hyppäämällä. :P Sinne pitää hypätä oikeesta kohtaa, jotta pääsee siitä ikkunan läpi. Mikshän ne ovet on lukittu, vaikka se talo on sisältäkin ihan mallinnettu?

Ihmiset varmaan lukitsevat ovet, kun eivät ole kotona.;)
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä

Peli oli kyllä aivan loistavasti toteutettu ja suunniteltu, mutta loppu jäi ärsyttämään kun...

...John kuoli ja siitä eteempäin jatketaan Jackilla. muutenkin kun en ole aivan varma että miksi john tapettiin? olenko sitten liian palikka ymmärtämään vai jäikö jotain välistä... pelin jatkaminen ja sivutehtävien tekeminen ei ole enään niin hauskaa kun et juoksentele enää johnilla... ajattelin alottaa pelin taas alusta ja jättää viimeiseen tehtävään. oli kummiskin niin hyvä peli että sen voi vetää muutamaan kertaan läpi (=
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Red Dead Redemption [PS3] - keskustelua pelistä

RDR:n yksi niistä Freeroam nautinnoista on just se, että tutkii niitä ns "kiellettyjä alueita. Jos tietää kaikki kikat miten niihin pääse niin siitä menee se hohto. Kavereiden kanssa kesällä tosiaan meni useita tunteja että mitäs paikkaa tänään yritettäis valloittaa, sit kun keksittin paikka että tässä vois olla potenttiaalinen vuori/talo, nii siinä parhaimillaan meni muutama tunti ennen kun niihin päästiin. Olo on palkitsevaa sen jälkeen, seisoa sielä korkeella vuorella ihaillen maisemia mitä ei ole ennen nähnyt.
 
Vastaus: Red Dead Redemption [X360] - keskustelu pelistä

Peli oli kyllä aivan loistavasti toteutettu ja suunniteltu, mutta loppu jäi ärsyttämään kun...

...John kuoli ja siitä eteempäin jatketaan Jackilla. muutenkin kun en ole aivan varma että miksi john tapettiin? olenko sitten liian palikka ymmärtämään vai jäikö jotain välistä... pelin jatkaminen ja sivutehtävien tekeminen ei ole enään niin hauskaa kun et juoksentele enää johnilla... ajattelin alottaa pelin taas alusta ja jättää viimeiseen tehtävään. oli kummiskin niin hyvä peli että sen voi vetää muutamaan kertaan läpi (=

Pelihän ei suinkaan pääty vielä tuohon...

Blackwaterin rautatieasemalta löytyy stranger, jolta saa pelin viimeisen tehtävän.

Älä lue jos et ole päässyt peliä läpi:

Tuo Red Dead Redemptionin "viimeinen tehtävä" on omasta mielestäni huono idea. Liian moni pelaaja lopettaa pelaamisen tuohon John Marstonin kuolemaan, eikä tajua tehdä tuota viimeistä tehtävää, jolloin jää monta asiaa kokematta, kuten lopputekstit ja eeppinen musiikki, joka soi niiden aikana. :p Moni omalla kaverilistalla olevistakaan ei ole tehnyt tuota viimeistä tehtävää...
 
Ylös Bottom