Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Remnant 2

Ottaisin ehkä mielutin badass pointseja riippuen mitä se meinaa. Jos ne on tyyliin diablo 3/borderlands missä voit vahvistaa hahmoasi kokoajan lissää leveleillä niin kyllä kiitos. Varmaan sen jälkeen quality of life juttuja.
Itselleni maistuisi joku/jotkut uudet pelimuodotkin. Miksei jopa joku PvP:kin voisi olla mielenkiintoinen, vaikka tuskin sellaista paljoa pelaisin, kun se olisi kuitenkin täynnä jotain yliguruja, joita vastaan en pärjäisi alkuunkaan.
 
Kaikki kelpais mut loadoutsia itse äänestin, ärsyttää se ringien kans nysvääminen ku niitä on niin hemmetisti.
Joo tämä itelläkin, kun peli kannustaa kokeilemaan kaikkea erilaista noilla architypeillä ja ringeillä mutta on se ihan hirveä homma niitä vaihdella jos haluaakin palata vaikka edeltävään. Mutta kaikki nuo kohdat kyllä kelpaisi ja varmaan kaikki noista tuleekin jossain kohtaa. :)
 
Uusi patchi PC:lle, konsolit ensiviikon alussa. Nyt ei tule mitään gameplay muutoksia eikä uusia ominaisuuksia paitsi abomination bossia helpotettiin. Bugeja sen sijaan korjataan paljon.

 
Uusi patchi PC:lle, konsolit ensiviikon alussa. Nyt ei tule mitään gameplay muutoksia eikä uusia ominaisuuksia paitsi abomination bossia helpotettiin. Bugeja sen sijaan korjataan paljon.

Täh, mikäs tuossa Abominationissa oli liian vaikeaa? En ainakaan ite kokenu sitä mitenkään erityisen vaikeeksi, kun Gunslinger/Hunter combolla menin.
 
Silloin aikoinaan ykköstä tuli pelailtua vähän ja sit jotenki jäi ja nyt sitte tuli viikko sitte aloitettua uudestaan ja täähän on ihan helvetin hyvä ja aika monet sais ottaa mallia tosta kuinka helppoa liittyä vaan randomien peliin ja mennä grindaan traitteja, materiaaleja ja ennen kaikkee nähdä eri bosseja ym.

Kakkonen lähtis kyl heti ostoon mut ei ehtis kuitenkaan koluta kokonaan ennen Baldurin pleikkaversiota eli kolutaan tää eka nyt täysin. Hieno peli.
 
Cass myy välillä joitakin aika harvinaisia sormuksia ja omassa maailmassa ei niitä välillä helpolla tuu myyntiin, kannattaakin siis hypätä onlineen ja refreshaa listaa niin kauan että siellä on joku Ward 13:ssa. Menee sinne ja kattoo Cassn inventoryn, ite löytänyt tuollee aika hulluja harvinaisia sormuksia mitkä vain joskus harvoin tulee myyntiin.
 
Ykkönen maistu kivasti sillon jokunen vuosi sitte. Tämä ei,syystä ja toisesta. Vaimon kanssa tuskailtu molemmat että Kuhan nyt läpi päästäis ja uninstall. Mutta tuohon loppubossiin se nyt taidottomilla näyttäs jäävän. Vaikeusastetta ei ilmeisesti saa enää vaihdettua? Otettiin se yhen pykälän korkeempi taso ja oli oikee semmonen sopiva haaste mutta tuo vipa örmy on kyllä aikamoinen piikki.
 
Tällä viikolla tulossa uutta patchia ainakin PC:lle. Mielenkaiintoisimpana parannuksia Playstation nappulat ja peruna modi :D

 
Tällä viikolla tulossa uutta patchia ainakin PC:lle. Mielenkaiintoisimpana parannuksia Playstation nappulat ja peruna modi :D


Muuten saattaisi itselleni olla edelleen GotY-ehdokas, mutta omaan makuuni pelissä on kuitenkin liian vähän sisältöä. Toki olen ylipäätään pitkien pelien ystävä, varsinkin kun pelissä on mekaniikat, tunnelma ja peli-idea kohdillaan, niin kuin juuri Remnant 2:ssa on. Tällä hetkellä rankingissani menee Starfield joka tapauksessa Remnantin ohi. Niin massiivinen peli, mutta kuitenkin tunnelmaa ja mielenkiintoisia yllätyksiä täynnä, että on peli juurikin minun makuuni.

Todennäköisesti Baldur’s Gate 3 olisi ainakin jollakin tapaa itselleni vielä GotY-ehdokas, jos olisin sitä vielä päässyt pelaamaan. Ei kuitenkaan kiinnosta juuri nyt 80 euroa maksaa pelistä, kun muutenkin pelattavaa on pilvin pimein. Joitain huolestuttavia juttujakin olen ehtinyt BG 3:sta kuulemaan, mutta siltikin uskoisin sen olevan itselleni todella kova peli. Remnant 2 jää nyt varmasti omalta osaltani kokonaan tauolle siihen asti kunnes DLC-matskua siihen julkaistaan. Harmi, kun tässä olisi ollut ainekset paljon isompaan ja pidempään kestävään seikkailuun.
 
Muuten saattaisi itselleni olla edelleen GotY-ehdokas, mutta omaan makuuni pelissä on kuitenkin liian vähän sisältöä. Toki olen ylipäätään pitkien pelien ystävä, varsinkin kun pelissä on mekaniikat, tunnelma ja peli-idea kohdillaan, niin kuin juuri Remnant 2:ssa on. Tällä hetkellä rankingissani menee Starfield joka tapauksessa Remnantin ohi. Niin massiivinen peli, mutta kuitenkin tunnelmaa ja mielenkiintoisia yllätyksiä täynnä, että on peli juurikin minun makuuni.
Minun korviini taas kuulostaa oikein mahtavalta että vielä löytyy tiiviimpiäkin pelejä kaikenlaisten Tears of the Kingdomien, Starfieldien ja Assassin's Creedien oheen.

Varsinkin ensimmäinen Remnant on oikein imaissut sisäänsä ja tuntuu välillä että pelaisi mieluummin sitä kuin Tears of the Kingdomia, joka on nyt se ns. "pääprojekti".

Remnant on vielä siitä loistava teos että vaikka se tavallaan on hyvinkin lyhyt niin sitähän voi pelata satoja tunteja sen rakenteen vuoksi.

Kaikki mitä olen jatko-osasta lukenut vaikuttaa siis minusta vain loistavalta :D

Tuli itse siis tilattua Remnant 2 Konsolifinin arvostelun vuoksi mutta sitten vinkattiin että ekakin kannattaisi juonen/loren takia pelata, joten sen hain ja sen kimpussa olen ollut nyt. Kertaalleen se on pelattu lopputeksteihin mutta peliä jaksaa jauhaa vielä innokkaammin eka playthroughn jälkeen mitä vaikkapa yhtäkään Soulsia, joita niitäkin kyllä pelaili vielä monta kertaa lopun jälkeen.

Tuon ykkösenkin parissa menisi varmasti vielä tuplasti aikaa kun alkaisi cooppina pelailemaan.
 
Minun korviini taas kuulostaa oikein mahtavalta että vielä löytyy tiiviimpiäkin pelejä kaikenlaisten Tears of the Kingdomien, Starfieldien ja Assassin's Creedien oheen.

Varsinkin ensimmäinen Remnant on oikein imaissut sisäänsä ja tuntuu välillä että pelaisi mieluummin sitä kuin Tears of the Kingdomia, joka on nyt se ns. "pääprojekti".

Remnant on vielä siitä loistava teos että vaikka se tavallaan on hyvinkin lyhyt niin sitähän voi pelata satoja tunteja sen rakenteen vuoksi.

Kaikki mitä olen jatko-osasta lukenut vaikuttaa siis minusta vain loistavalta :D

Tuli itse siis tilattua Remnant 2 Konsolifinin arvostelun vuoksi mutta sitten vinkattiin että ekakin kannattaisi juonen/loren takia pelata, joten sen hain ja sen kimpussa olen ollut nyt. Kertaalleen se on pelattu lopputeksteihin mutta peliä jaksaa jauhaa vielä innokkaammin eka playthroughn jälkeen mitä vaikkapa yhtäkään Soulsia, joita niitäkin kyllä pelaili vielä monta kertaa lopun jälkeen.

Tuon ykkösenkin parissa menisi varmasti vielä tuplasti aikaa kun alkaisi cooppina pelailemaan.
En minäkään peliä sinänsä dissannut. Aivan loistava peli tuollaisenaankin. Menisi mahdollisesti jopa Starfieldin ohi itselleni tämän vuoden peleistä, jos olisi vaikka tuplasti tuota mielekästä ja mielenkiintoista sisältöä. Nykyisessäkin tilassaan on kuitenkin minulle toistaiseksi tämän vuoden toiseksi paras peli.
 
En minäkään peliä sinänsä dissannut. Aivan loistava peli tuollaisenaankin. Menisi mahdollisesti jopa Starfieldin ohi itselleni tämän vuoden peleistä, jos olisi vaikka tuplasti tuota mielekästä ja mielenkiintoista sisältöä. Nykyisessäkin tilassaan on kuitenkin minulle toistaiseksi tämän vuoden toiseksi paras peli.
Ymmärsin kyllä että pidät Remnant 2:sta todella paljon mutta kommentoin nimenomaan siihen kritiikkiisi pituudesta, että se on minulle vain puhtaasti plussaa. Varsinkin jos se on toteutettu kuten ensimmäisessä, eli oikeasti pelin ääressä voi viettää aikaa aika paljon enemmän mitä yksi tai edes kaksi läpäisyä tarjoaa.

Minulla on nyt ykkösessä jotain 20 tuntia peliaikaa ja se tuntuu yhä todella raikkaalta vaikka sisältö on alkanutkin merkittävämmin toistamaan itseään. Tuo on todella virkistävä pituus ja ylipäänsä rakenne peleille nykyajan onttoihin "we have to biggest world"-mainoslauseisiin verrattuna.

Ja olisiko Remnant 2 sitten parempi jos sen nykyinen sisältö olisi Assassin's Creedien tavoin venytetty ja paisutettu kestämään 100 tuntia tai enemmän? Minusta se, että voit kokea pelin sisällön järkevämmässä ajassa on vain plussaa.

Totean taas sen minkä tyylistä jo jossain keskustelussa kirjoitin aiemmin: todella monien pelien sisällön voisi ihan hyvin kokea tiiviimmässä muodossa ja täten ajassa eikä se kärsisi siitä mitenkään. Ainoastaan pelaajien mielessä oleva "pitempi on parempi"-ajatus on se, joka asiasta voi tehdä negatiivisen.

Eikö voitaisi päästä jo irti siitä että pitempi on parempi ja sen kautta saada pelattavaksi massiivisia pelejä, joissa on jotain höyhenten keräilyä tai yksien ja samojen asioiden toistoa loputtomiin sen harvakseltaan tiputellun merkittävämmän sisällön sijasta?

Remnant-pelisarjan kohdalla tuosta tekee vielä erikoisen se, että pelissä on ihan järkyttävästi uudelleenpeluuarvoa. Kuka jaksaa pelata jonkin 100-tuntiseksi paisutetun pullataikinan uusiksi? Joku kai, jossain, jolla ei ole muuta elämää tai muita pelejä jonossa? Mutta kuka jaksaa pelata Remnantin tai Dishonoredin uusiksi vähän eri tavalla tai uusia asioita kokien ja kokeillen? Kuka vain, jota homma innostaa, sillä uudelleenpeluu ei vie edes viidesosaa siitä mitä se 100-tuntinen järkäle.

Toinen loistava esimerkki tiiviistä peleistä on Resident Evilit. Niitä olen pelannut jopa 4-5 kertaa uusiksi koska niissä on jälleenpeluuarvoa ja erityisesti koska niiden pituus "sallii" sen.

Ei se oikein järkevältä tunnu että pitkään odotetun massiivisen järkäleteoksen pelaamisen jälkeen jää vain olo että "onneksi se on ohi" sen sijaan että jäisi vielä nälkä pelata lisää. Ja siitä päästäisiin luontevasti lisäreihin ja siihen että "peli on pilkottu osiin rahastamiseksi!" mutta ehkä ei mennä siihen nyt :D

Eikä tämä tarkoita etteikö massiivisia pelejä pitäisi olla. Enemmän tässä ehkä ihmettelen ja voivottelen sitä että peli saa miinusta ja laskee pisteissä vain sen takia että se on järkevän kokoinen eikä vaadi puolta elämää pelitunneissa.

Ja tietysti asia on pitkälti myös subjektiivista. Jos pelaa vain yhden tai kaksi peliä vuodessa, tai on muuten vain paljon peliaikaa, ja nimenomaan hakee "ikuisuusprojekteja" niin sitten on ymmärrettävää että toivoo pelin kestävän satoja tunteja. Mutta siinä missä minusta on täysin perusteltua olla niitä massiivia open worldeja, koen että on todella tarpeellista olla myös tiiviimpiä kokemuksia. Enkä voi mitenkään pitää sitä miinuksena pelille.

Tosin myönnän että itse taas päinvastoin pidän yleensä massiivisuutta miinuksena, joten ihan "samalla tapaa" pidän liikaa pituutta huonona asiana. Samanlaisia tässä siis ollaan mutta eri päistä asiaa katsellen :D
 
Tulipas tämäkin aloitettua. Kyl se hahmo vei voiton jolla on se koira mukana. Pitäähän sitä nyt koira olla mukana. :)

Tämä vaikuttaa Dark Soulsilta, mutta tuliaseilla. Ihan hyvältä vaikuttaa, jos ei PS3-grafiikkoja ja teknistä suorituskykyä oteta huomioon. 40€ digitaalisesta pelistä ei paljoa ollut.
 
Tulipas tämäkin aloitettua. Kyl se hahmo vei voiton jolla on se koira mukana. Pitäähän sitä nyt koira olla mukana. :)

Tämä vaikuttaa Dark Soulsilta, mutta tuliaseilla. Ihan hyvältä vaikuttaa, jos ei PS3-grafiikkoja ja teknistä suorituskykyä oteta huomioon. 40€ digitaalisesta pelistä ei paljoa ollut.
Kovin eri silmin sitä pelien grafiikoita katsotaan. Itse pidin pelin graafisesta puolesta varsin paljon. Ja on se varsin paljon siitä saanut kehuja muistaakseni arvostelijoiltakin. Kauneus on toki katsojan silmässä, mutta mielestäni PS3-grafiikat ovat kuitenkin aika pahaa yliampumista.
 
Ylös Bottom