Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Returnal - Sinivalkoista räiskintää

Onko kotimaisuus sinulle myyntivaltti?

  • Kyllä, lippu salkoon ja torille!

    Äänet: 45 36,6%
  • Ei

    Äänet: 66 53,7%
  • En osaa sanoa

    Äänet: 12 9,8%

  • Äänestäjiä yhteensä
    123
Minua peli kiehtoi heti julkaisun aikana -- vallan positiivinen kriitikkovastaanotto, scifi maistuu aina ja vielä torilla tavataan -lisäarvo -- vaan samanaikaisesti epäilytti kovasti pelin kohuttu armottomuus. Minä en oikein mielisi turhautua vapaa-ajan harrastukseni äärellä, vaikka vastapainona epäilemättä olisi myös onnistumisen kokemuksia ja endorfiiniryöppyjä.

PS Plus extran kautta pääsin viimein minäkin koestamaan Housemarquen taidonnäytettä. Ja veihän audiovisuaalinen tyyli, kutkuttava juonikudelma ja ennen kaikkea hektinen pelattavuus mukanaan heti alkumetreiltä. Vaan loppukilometreillä sama hektinen pelattavuus alkoi uuvuttaa. Pakko se on todeta: mun buumerinvaistoille peli on liian vaikea ja ruudulla tapahtuu enemmän asioita, kuin mitä harmaantuneet aivosoluni ehtivät käsitellä. En päässyt edes seuraavaan biomiin. Usein yhdenkin runin jälkeen oli pakko pistää peli pois aivoylikuormituksen vuoksi.

Kovasti olisin arvostanut ylimääräisiä, valinnaisia apupyöriä Elden Ringin tyyliin. Esim. Hadeksessa osa taidoista on selvästi pysyviä ja alun vaikeat kohtaukset alkavat mennä toisteen myötä voimafantasiaksi. Returnalissa voimafantasia koetaan oletettavasti pelimekaniikan painautuessa selkäytimeen flow-hengessä ja ohjaimen muodostuessa käden jatkeeksi. Karvaasti jouduin toteamaan, että tämä ei ole mun peli. Onneksi sentäs pääsin testaamaan lisäkustannuksetta (kah, tätä kuolematonta fraasia voi viljellä myös PS-puolella!).
Auttaisiko co-op-avun hakeminen? Siis edes sinulle vaikeimmissa kohdissa? Itselläni tämä lähestymistapa on toiminut ainakin soulsborne-peleissä. Tässä ei ole vielä sitä tullut kokeiltua. Itsekin jämähdin tässä tuohon ekan biomin bossiin. Pari kertaa vain jaksoin kokeilla, mutta tuntui aivan murhaavan vaikealta ja se matka sinne oli todella turhauttava, joten loppui mielenkiinto alkuunsa.

Ärsytti varsinkin se, kun tuli aivan paskaa asetta liian usein tarjolle. Itselleni tuli ainakin melkein joka kerta tuota haulikkoa tarjolle, ja ainakin omaan käyttööni se oli aivan sysipaska. Juuri siitä syystä en voi sietää tuota RNG:tä peleissä, kun olen peleissä varmaan maailman huonotuurisin mies.
 
Viimeksi muokattu:
Auttaisiko co-op-avun hakeminen? Siis edes sinulle vaikeimmissa kohdissa? Itselläni tämä lähestymistapa on toiminut ainakin soulsborne-peleissä.

Eldenissä kertaalleen koitin co-opia ja se tuntui jo melkoiselta huijaukselta, kun ylilevelöity apuri kävi nuijimassa pomovastustajan ja mä lähinnä keskityin pysymään hengissä taustalla.

Itsekin jämähdin tässä tuohon ekan biomin bossiin. Pari kertaa vain jaksoin kokeilla, mutta tuntui aivan murhaavan vaikealta ja se matka sinne oli todella turhauttava, joten loppui mielenkiinto alkuunsa. Ärsytti varsinkin se kun tuli aivan paskaa asetta liian usein tarjolle.

Vahvasti samoja ajatuksia. Vaikka olisi co-opilla mennyt se eka pomo, niin tokko peli jatkossa helpottaa. Jääköön tämä minulta suosiolla väliin.
 
Meni ne kolme kenttää läpi ja peli alkoi alusta ensimmäisestä kentästä. Nyt jos kuolee niin alkaako peli alusta vai tästä ”uudesta” alusta?
 
Joku kuukausi, sitten aloittelin tätä ja jäin ekaan pomoon jumiin, niin jäi odottamaan parempaa aikaa, mutta vaikutti kyllä kiinnostavalta peliltä.

Nyt vain pitäisi keksiä, että miten mä sen Phriken voitan :D
 
Joku kuukausi, sitten aloittelin tätä ja jäin ekaan pomoon jumiin, niin jäi odottamaan parempaa aikaa, mutta vaikutti kyllä kiinnostavalta peliltä.

Nyt vain pitäisi keksiä, että miten mä sen Phriken voitan :D
Mulla myös aivan sama tilanne, mutta tauko on kestänyt yli vuoden :D Kyllä joskus pitää antaa uuden mahiksen pelille.
 
Tässä meni vaikeuaste hassun nurinkurisesti, tuntui että joka biomi oli edellistä helpompi :D joku vajaa 20 kuolemaa tais kaikenkaikkeaan tulla
 
Tämähän on ollut yllättävän hauska räiskintä. 1 ja 2 biomit meni ihan helposti ja ekalla yrittämällä mutta kolmosen kanssa meni kolme yritystä. Ja monia kuolemia sinne mentäessä. Tuohan ei mikään vaikea biomi ole mutta jotenkin onnistu aina tekemään kaiken väärin kun sinne asti pääsi.
 
Tämä on sellainen peli, josta en uskonut pitäväni tai edes pärjääväni tässä kovin hyvin. Mutta niin vain ennakkoluuloista huolimatta tästä paljastui erinomainen peli, jonka jopa minä sain kahlattua juonellisesti läpi. En koe olevani mitenkään erityisen taidokas pelaaja, joten ei kun vaan kaikki muutkin kiinni tähän hienoon Playstation-mestariteokseen.
 
Itse tein tässä kompromissina jotain, mitä en ole tehnyt minkään muun pelin kohdalla ikinä. Eli annoin itselleni luvan katsoa etukäteen miten pomotappelut menevät. Järkeilyni oli se, että jos kerta pääsen omin voimin pomolle asti, niin reaktionopeus (ja runin aikana saadut varusteet) saattavat riittääkin pomon kaatamiseen, mutta keskittymis- ja oppimiskyky eivät. Ja tällaisessa pelissä hermoni eivät varmasti riittäisi aloittamaan taas nollasta vain mennäkseni uudestaan ottamaan pomolta turpaan, kun en tajua jotain juttua. Aivan eri asia peleissä, joissa pääsee kokeilemaan suht nopeasti uusiksi taistelua.

Ja itselläni tämä toimi, kyllä se tuntui silti palkitsevalta, koska omin kätösinhän se pomo pitää kuitenkin kaataa. Ja kakkosbiomin pomo veti etukäteisvalmistautumisesta huolimatta ekalla kerralla turpaan.

Mutta eteneminen jämähti kolmosbiomiin, jotenkin siinä en tuntunut saavan minkäänlaista flow-tilaa aikaiseksi, vaan huone toisensa jälkeen oli räpiköintiä. Katsotaan josko joskus tämän pariin vielä palaisi.
 
Kolmosessa joo tuntu että asiat menee päin persettä aika helposti. Mutta lopulta oikealla aseella ja hyvällä healthbarilla ja esineillä se meni.
 
Itse siedin yllättävän hyvin tuota toistuvaa uudelleen yrittämistä, koska varusteet ovat niin isossa roolissa. Joka pelikerralla lotottiin erilaisten varusteiden kanssa, joka yhdistettynä omaan pelituntumaan johti erilaisiin lopputuloksiin. Hyvällä pelillä pärjäsi huonoillakin varusteilla, huonolla pelillä pärjäsi puolestaan mikäli varusteet sattuivat olemaan optimaaliset.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom