Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Returnal - Sinivalkoista räiskintää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps5

Onko kotimaisuus sinulle myyntivaltti?

• Kyllä, lippu salkoon ja torille!

Äänet: 45 36,3%
  • Ei

Äänet: 67 54,0%
  • En osaa sanoa

Äänet: 12 9,7%

• Äänestäjiä yhteensä
    124
Tavallaan tuo vähän helpottuu mitä enemmän pelaa kun saa aseita paranneltua (avattua niihin vähän parempia kykyjä valmiiksi jne). Ne tosin sitten pitää löytää kun alussa on aina se sama aloitusase.

Tavallaan tuo vähän helpottuu mitä enemmän pelaa kun saa aseita paranneltua (avattua niihin vähän parempia kykyjä valmiiksi jne).
Olen ennenkin maininnut tästä, mutta aseet ovat huonoja pelin alussa, ja eka bossi on tosiaan aivan liian haastava. En oikein itse arvosta tuollaisia Gate Keepereitä. Tulee vähän Bloodborne mieleen, kun ei alkuun voinut levuttaa ollenkaan.

Viimeksi muokattu:
Olen ennenkin maininnut tästä, mutta aseet ovat huonoja pelin alussa, ja eka bossi on tosiaan aivan liian haastava. En oikein itse arvostaa tuollaisia Gate Keepereitä. Tulee vähän Bloodborne mieleen, kun ei alkuun voinut levuttaa ollenkaan.
Tuohon kosahti itsellänikin Returnal. Hyvän näköinen peli ihan hyvillä taistelumekaniikoilla sinänsä. Vaikeuden olisin kyllä muutoin hyväksynyt, mutta en tuota aseiden ja varusteiden RNG-vetoisuutta, enkä myöskään tuota aina alusta aloittamisen tarvetta kuollessa. Liian happokkaita ja ärsyttäviä elementtejä minulle tuollaiset.

Vaati multa aika paljon sinnikkyyttä edetä tokalle levelille. Mulla ei ole tuota nyt asennettuna, enkä pääse tarkastamaan, mutta muistaakseni reilusti toistakymmentä kuolemaa ekan levelin loppubossin toimesta. Päätin olla luovuttamatta ja se kannatti. Ehdottomasti palkitsevimpia pelejä pleikkarilla. Platina jäi yhden trophyn päähän ja se on kyllä jäänyt hiukan kaivelemaan. Uudelleenaloituskynnys on vaan aika korkealla.

Platina jäi yhden trophyn päähän ja se on kyllä jäänyt hiukan kaivelemaan. Uudelleenaloituskynnys on vaan aika korkealla.

Ei tuossa käsittääkseni mitään sellaista ole minkä takia pitäisi aloittaa ihan täysin alusta, muutamat viimeiset on vähän grindin (rng-riippuvainen kesto) takana (ne keräiltävät skannattavat jutut).

Minä pelailin aika vasta pelin platinalle ja ne skannauksethan sitä aikaa pitkitti kun oli niin sattumanvaraista että tuleeko skannattavia vaiko ei. Tosin sen verran sulava ja viihdyttävä teos että ihan mielellään siellä pyöri vielä nekin etsimässä ja lopulta ne viimeiset sitten tulikin nopeammin mitä oletin.

Pelissähän myös on paljon enemmän säilyvää edistymistä mitä ihmiset olettaa. Ensinnäkin peli on jaettu puolikkaisiin, joten kun kun pääsee toiselle puolikkaalle, pääsee jatkamaan aina sieltä. Aseet myös kehittyy ja ne kehitykset pysyy.

Isoin kehitys tapahtuu kuitenkin pelaajan taidoissa, joista tärkein on osata poimia niitä aseita ja varusteita, jotka toimii itsellä. Testaamalla voi tosin löytää huonoina pitämistään aseistakin uusia suosikkeja. Samoin jos vaihtaa vähän pelityyliä.

Onhan peli toki paljolti myös sattumanvarainen mutta minusta parempi että saa tuurilla överit varusteet kuin se, että netistä katotaan mikä buildi on paras eikä muita edes kokeilla ja jyrätään peli läpi ongelmitta. Tässä pelissä kun ei läpäisy itsessään ole mikään saavutus vaan nimenomaan se, että sen onnistuu itse tekemään. En siis koe että tähän pitäisi mitään "story"-vaikeustasoja laittaa vain siksi että pääsee kokemaan pelin. Isoin kokemus kun kuitenkin on pelin selättäminen. Samaan tapaan kuin soulseissa, joissa ei niissäkään mitään varsinaista koettavaa tarinaa ole vaan se kokemus on se haaste ja sen voittaminen.

Parhaiten ns. "story"-vaikeustason ymmärrän tarinapainottaisissa peleissä. Niissä on hyväkin olla vaikeustaso, joka nimensä mukaisesti on sovitettu vain tarinan kokemiselle. Jos pelin idea kuitenkin vain on haaste, niin en oikein ymmärrä mitä pelistä saa jos sen riisuu pois ja juoksee pelin läpi ilman minkäänlaista vastusta. Tosin kun taitotasoja ja oppimisnopeuksia on erilaisia niin onhan se tietysti haastava tasapainottaa peli niin että mahdollisimman moni sen voisi pelata.

Ylös Bottom