Ippenator
Well-Known Member
Pelattavuus ja tunnelma ovat vaan pelissä erittäin kiehtovia. Eikä paljoa pelin tarvitsisi siltikään olla muutettu, niin jo kelpaisi minullekin. Lähinnä sellaista välitallennusmekanismia kaipaisi, ettei ole pakotettu kerralla pelaamaan pidempiä pätkiä, vaan voisi lähes heti niin halutessaan tallentaa pelin ilman progression katoamista.Miksi pitää väkisin pelata jos aiheuttaa vain vitutusta? Jokainen tätä ketjua lulenut tietää että tää peli ei ole sulle, luulisi sinunkin jo ymmärtävän
Ostin myös pelin täyteen hintaan diginä, koska siitä näkemäni pelattavuus ja tunnelma kiehtoivat. Eli kyllä nyt kuitenkin aion ainakin jossain vaiheessa peliä jatkaa. Scifihän on sinänsä ehdottomia suosikkigenrejäni, joten siksikin peli on niin paljon itseäni kiinnostanut. Enkä kyllä tiennyt etukäteen pelin olevan ihan näin tiukasti roguelike. Kuvittelin, että olisi enemmän virtaviivaistettu mukaelma tuosta pelityypistä. Näin ei näköjään sitten ollut, vaan tosiaan aikalailla puristeille suunnattu peli on sitten kuitenkin kyseessä.
Lisäksi on todettava, että lähes kaikki Housemarquen aikaisemmat pelit ovat olleet itselleni huikeita mestariteoksia (erityisesti Alienation), joten vaikea oli heidän uusinta tuotostaankaan jättää ostamatta, vieläpä kun on heidän ensimmäinen AAA-tuotantoarvojen peli. Sekin sai minut toiveikkaana ajattelemaan, ettei voi olla tiukan kuvion roguelike kyseessä. Mutta väärässä olin kyllä tässä näköjään.
Itse asiassa ei se kyllä lonkerohirviö ollut. Sellaiset olen haulikolla useaan otteeseen suht helposti hoidellut (no toki nyt ei sitten haulikkoa tuolla pelikerralla ollut, vaan se alun pistooli). Nyt oli paljon kovempi ötö kyseessä. Eikä se ainakaan pääsääntöisesti ampunut, vaan teki sellaista syöksypommihyökkäystä, josta tuli aivan tolkuttomasti damaa hahmolleni. Piti sen takia jatkuvasti väistellä ympyrällä ja pysyä muutenkin liikkeessä pitkä välimatka tuohon vihuun pitäen. Ja tosiaan se alun hernepyssy minulla oli ainoastaan tuossa taistelussa, joten liian vaikeaksi meni ikävä kyllä.Veikkaan että kyseessä on tuo lonkerohirviö, joka ampuu punaisia kuulia suoraan pelaajaa kohti. Se on tavallista vahvempi rivivihollinen. Tavallisen huoneen ovet menee aina silloin tällöin lukkoon. Ekan biomin pomohuoneen eteinen on merkattu punaisella värillä karttaan.
Viimeksi muokattu: