Edelleen ihmettelen tätä juttua. Moni on toivonut nimenomaan checkpointeja tai save-toimintoa ja ne tuhoaisivat pelin ytimen. En tiedä miksei paussia ollut, eikö House ollut vain ajatellut asiaa ongelmana vai oliko taustalla mietintää teknisestä ratkaisusta, mutta nyt se on korjattu joka tapauksessa.
Tässä keskustelussa menee todella ihmeellisesti sekaisin paussi ja save/checkpointit, vaikeustaso. Tämä paussitoiminto ei vaikuta pelin ytimeen mitenkään. Se on täysin sama peli vaikeustasoltaan, pelasi peliä sitten monta tuntia putkeen tai nyt vaikka viiden minuutin sessioissa. Nyt vain voi pelata muitakin pelejä välissä ja jättää runin kesken, palatakseen siihen myöhemmin. Eikä tarvitse pelätä restmoden pettävän. Itse pelasin siis restmodella peliä, eli sillä suspend-featurella, joka nyt vain on toteutettu paremmalla teknisellä ratkaisulla, joka mahdollistaa nuo muut pelit ja esim taloudessa muiden henkilöiden konsolin käytön kesken jääneiden runien aikana. Mikään itse pelin sisällössä ei muuttunut. Toisin kuin jos peliin lisättäisiin save jonka voi ladata tai checkpointit.
En tiedä, ihmeellistä on jutun taso välillä. Minusta tuo paussin puute oli siis eräänlainen bugi, ei feature. Ja bugin pystyi kiertämään restmodella, jota House itsekin suositteli käytettäväksi, joka siis tarkoittaa sitä, että Housella on ollut järki päässä koko ajan: checkpointit ja save ei, suspend kyllä.