Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Rock Band - Uusi musiikkipelien kuningas

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hattara
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Rock Band - Uusi musiikkipelien kuningas

Ootteko tilannu noi Rumpujen hiljentimet ja pedaalin TÄÄLTÄ?

Ja tuolta tilattuna tulee siis mukaan isot värikkäät "laput" ja vähän pienemmät mustat "laput" ja pedaali?
Voisi tilata, kun hintakin on vain noin 20.
 
Vastaus: Rock Band - Uusi musiikkipelien kuningas

Itse olen kyllä erimieltä. Mutta meitähän on moneksi. GH2 & GH3 on jauhettu kitaralla aika puhki, mutta kyllä tämä toi uutta vipinää.
Komppaan. GH1 sai aikanaan täysin kohtuuttomia pelitunteja, GH2:kin vielä lähes yhtä paljon, mutta 80s jäi pikasutaistuna sopimuksentäyttöpelinä kovin lyhytikäiseksi joistakin todella hyvistä biiseistä huolimatta. GH3 sitten ei saanut innostumaan kun koko pelin idea tuntui olevan laittaa mahdollisimman paljon nuotteja ja kolmen nuotin sointuja kaikkiin biiseihin, ja biisivalinnat olivat välillä sen mukaisia. Ehkä se on kiva niille jotka harrastavat äärimmäisten suoritusten yrittämistä, mutta minusta se ei ole enää hauskaa. Olen muutenkin aina pitänyt enemmän hardilla kuin expertillä pelaamisesta kun voi keskittyä fiilistelyyn suorittamisen sijasta, ja GH3:n hard muistuttaa vaikeustasoltaan aiempien experttiä. Lisäksi yritettiin väkisin keksiä jotain uutta battle modella, joka on yksi typerimmistä ideoista peleissä mitä olen aikoihin nähnyt.

Nyt Rock Band on innostanut kitarallakin paljon enemmän kuin GH3 koskaan. Eikä pelkästään enemmän mieleeni olevien biisien takia, vaan erityisesti hauskempien nuottikarttojen. Ja DLC:nä löytyy tolkuttomasti laadukasta lisäpelattavaa, olen jo parikymmentä biisiä mennyt sieltäkin ostamaan. Kitaraurani on tosin vasta alkuvaiheissa. Toistaiseksi olen ehtinyt pelaamaan vasta rumpucareerin läpi mediumilla. Vaikka siinä ei yhtään biisiä tullutkaan failattua niin DLC:nä löytyvä Blackened pistää jauhot suuhun jo mediumilla :-)

Vaikka peli oli todella kallis niin pelattavaakin on sen mukaisesti. Mukana on kuitenkin käytännössä kolme erilaista yksinpeliä ja moninpeli. Vain bassouramoodi puuttuu. Sitä varten pitää leikkiä laulavaa basistia band careerissa, tai jotain.
 
Vastaus: Rock Band - Uusi musiikkipelien kuningas

Ootteko tilannu noi Rumpujen hiljentimet ja pedaalin TÄÄLTÄ?

Ja tuolta tilattuna tulee siis mukaan isot värikkäät "laput" ja vähän pienemmät mustat "laput" ja pedaali?
Voisi tilata, kun hintakin on vain noin 20.

EL malleihin ei välttämättä kannata tilata mitään hiljentimiä koska näissä ei oo mikää paras lyöntiherkkyys muutenkaan ja padit vaan pahentaa sitä, en sit tiiä onko nää euromallit uudistettu. Voithan sä kokeilla heittää jonku pyyhkeen siihe setin päälle ja kattoo pysyykö herkkyys samana.

Ihan näin sivutoteamuksena, että jos peliä ei tuu huomenna ni menee kyllä herne nenään :p
 
Vastaus: Rock Band - Uusi musiikkipelien kuningas

Ootteko tilannu noi Rumpujen hiljentimet ja pedaalin TÄÄLTÄ?

Ja tuolta tilattuna tulee siis mukaan isot värikkäät "laput" ja vähän pienemmät mustat "laput" ja pedaali?
Voisi tilata, kun hintakin on vain noin 20.

Mä tilasin juuri tuolta. En oo vielä laittanut kiinni rumpuihin, koska haluan testata ensin ilman.
Tuohon herkkyysasiaan noi on hyvät koska jos haluaa vain suojata ja vähän hiljentää, niin voi käyttää vain noita värillisiä, niin silloin ei herkkyys kärsi.
 
Vastaus: Rock Band - Uusi musiikkipelien kuningas

Mä tilasin juuri tuolta. En oo vielä laittanut kiinni rumpuihin, koska haluan testata ensin ilman.
Tuohon herkkyysasiaan noi on hyvät koska jos haluaa vain suojata ja vähän hiljentää, niin voi käyttää vain noita värillisiä, niin silloin ei herkkyys kärsi.

Entäs toi pedaalin pad, ootko sitä laittanu kiinni?
 
Vastaus: Rock Band - Uusi musiikkipelien kuningas

Täällä on varmasti joskus aiemminkin vastattu tähän kysymykseen, mutta toimivatko USA:sta tilatut _soittimet_ Suomesta ostetussa boksissa? Ei kai niissä mitään eroa voi olla? Olisi kyllä hienoa, jos edes soittimia voisi tilata jenkeistä.
 
Vastaus: Rock Band - Uusi musiikkipelien kuningas

Entäs toi pedaalin pad, ootko sitä laittanu kiinni?

se on vain sellainen vaahtomuovi, joka "parantaa pitoa". Eli ei sillä ole mitään virkaa.
Mä tilasin amazon.comista metal pedalin jota en vielä ole kiinnittänyt, koska pedaaliakin haluan ensin kokeilla alkuperäisenä.
 
Vastaus: Rock Band - Uusi musiikkipelien kuningas

Niin voiko joku laittaa suoran linkin jollekkin jenkki sivulle mistä sais ton rumpusetin suomeen jos sellasta sivua on edes..
 
Vastaus: Rock Band - Uusi musiikkipelien kuningas

Mistä tahansa Ameriikan ihmemaasta niitä soitinpaketteja sitten tilaakin kannattaa varautua yli sadan dollarin postikuluihin ja paketin hakemiseen tullista ALV:n kera. Melkein suosittelisin katsomaan eBaysta, voi säästää kymmeniä taaloja liikehintoihin verrattuna, mutta postikulut eivät kyllä halpene miksikään.
 
Vastaus: Rock Band - Uusi musiikkipelien kuningas

Itse sain pelin perjantaina. Soittimet eivät kuitenkaan vielä tulleet. Näyttivät olevan aamuyöstä nyt Vantaalla, eli ehkäpä tänään.

Pelasin kitaralla kuitenkin tuon soolouran läpi hardilla ja expertillä. Olen tätä jo kyllä aikaisemminkin pelannut, mutta kitaristin vaikeustaso on tosiaan huomattavasti helpompi GH peleihin verrattuna: Ainoastaan Green grass & High Tides oli expertilla sellainen että sitä joutui yrittämään muutaman kerran (Siinäkin lähinnä kakkossoolon lopun jankkaukset).

Sosiaaliseksi peliksihän tuo on enemmän tarkoitettukin, joten välttämättä tuo vaikeustason "helppous" ei ole sinällään huono asia lainkaan. Rumpujen päristely onkin sitten todennäköisesti huomattavasti pahempi pala jo expertillä :)

Biiseistä sen verran että kyllä tämän pelin perusvalikoima jo vakuutti minut huomattavasti paremmin kuin esim GH3:n vakiobiisilista. Guitar hero-sarjan biisilistat ovat omasta mielestäni tasaisesti huonontuneet joka peliltä, mutta tämän tasapaino oli melko hyvin kohdallaan jo heti alussa (vanhaa ja uudempaa). Mielipidejuttujahan nämä ovat toki aina.

Nyt vaan sitten sormet ja varpaat ristiin että DHL:n ukkeli saa kiikutettua soitinpaketin tänne duuniin. 3km kotimatkakin sujuisi sitten huomattavasti uskottavammin kun kainalossa on paketti lelusoittimia :P

[edit] Ja toihan se :) Nyt vaan kärsimätöntä odottelua loppupäivä että pääsee kotiin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Rock Band - Uusi musiikkipelien kuningas

No voi pentele, ei sitten tullut peliä vielä tänäänkään.
Paras olisi tulla huomiseksi, koska olen jo kutsunut koko nelihenkisen bändin kokoon. Tänään olisi voinut itse hieman ottaa tuntumaan, mutta pääseepähän (toivottavasti) korkkaamaan täyden bändin voimin.
 
Vastaus: Rock Band - Uusi musiikkipelien kuningas

Mä sain vihdoinkin pelin tänään, että eiköhän se sulle huomiseksi tule viimeistään. :)
 
Vastaus: Rock Band - Uusi musiikkipelien kuningas

Jahas, teille joilla rummut ovat vielä koskemattomat tutkikaapa ne käytön jälkien suhteen hyvin tarkkaan ennen kuin lähdette hakkaamaan. On näemmä herännyt vahva epäilys että osa Euroopan Rock Band -rummuista on korjattuja jenkkien takuupalautuksia:

http://www.rockband.com/forums/showthread.php?t=51519
http://i281.photobucket.com/albums/kk206/Nasty_dow/RockBanddrums001.jpg

Omissakin rummuissani on pahvilaatikon päällä valkoisella tarralla uusi sarjanumero ja alta paljastuu toinen, ja perstuntumalta sanoisin että punaista padia saa lyödä hieman kovempaa kuin muita, mutta en varmaksi uskalla tähän mennessä pelatun perusteella sanoa. En tajunnut tutkia padeja tarkemmin ennen kuin aloin niitä itse läiskiä.

Näin Eurooppaan saatiin tuplahinnalla käytettyjä jenkkien takuupalautuksia?
 
Vastaus: Rock Band - Uusi musiikkipelien kuningas

Jahas, teille joilla rummut ovat vielä koskemattomat tutkikaapa ne käytön jälkien suhteen hyvin tarkkaan ennen kuin lähdette hakkaamaan. On näemmä herännyt vahva epäilys että osa Euroopan Rock Band -rummuista on korjattuja jenkkien takuupalautuksia:

http://www.rockband.com/forums/showthread.php?t=51519
http://i281.photobucket.com/albums/kk206/Nasty_dow/RockBanddrums001.jpg

Omissakin rummuissani on pahvilaatikon päällä valkoisella tarralla uusi sarjanumero ja alta paljastuu toinen, ja perstuntumalta sanoisin että punaista padia saa lyödä hieman kovempaa kuin muita, mutta en varmaksi uskalla tähän mennessä pelatun perusteella sanoa. En tajunnut tutkia padeja tarkemmin ennen kuin aloin niitä itse läiskiä.

Näin Eurooppaan saatiin tuplahinnalla käytettyjä jenkkien takuupalautuksia?
Mullakin on sekä rumpujen että kitaran laatikoissa teipattu uudet sarjanumerot vanhojen päälle. Rumpujen laatikon orig. sarja nro mallia ***EL.
Rummut kyllä näyttävät kaikin puolin uusilta: kalvot ovat kumiset ja iskemättömät, kuitenkin huomasin että pedaali näyttäisi olevan vanhempaa mallia. (kts. rockband forum thread "drum versions").

Kitara näyttää uudelta, mutta sen sisällä helisee. Ensi tuntuma kitaralla on että frettinappulat tahmaavat todella pahasti ja muuutenkin vaikuttavat kömpelöiltä. Mediumilla on melkein mahdoton soittaa, hardilla selkeästi helpompaa. (johtuen yhdistelmästä tahmeat fretit+hidas tempo).

kohta testaan runput.
 
Vastaus: Rock Band - Uusi musiikkipelien kuningas

Mullakin on sekä rumpujen että kitaran laatikoissa teipattu uudet sarjanumerot vanhojen päälle.
Kitara näyttää uudelta, mutta sen sisällä helisee.

Minullakin pakettiin oli liimattu uusi sarjanumero ja minulla myös kitaran sisällä helisee.
Ettei vaan nämä kaikki euroopan soittimet olisi vanhoja Ameriikka soittimia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Rock Band - Uusi musiikkipelien kuningas

Helisevä kitara minullakin on, mutta veikkaisin sen olevan lähinnä herkkä tilttisensori enemmän kuin mitään muuta. Myöskään uusi sarjanumero ei välttämättä ole todiste, laitteet voivat olla peräisin jostain geneerisestä varastosta joka ajateltiin kenties Amerikkaan ensin, mutta Eurooppaan tuodessa vaihdettiin aluekohtaiset sarjanumerot päälle. Jotkut ovat sentään saaneet rumpuja ilman tarrasarjanumeroitakin. Huolestuttavampaa on se, että moni on saanut rummut joissa on suoraan paketista otettuna selviä käytön merkkejä, kuten näkyvästi kuluneet kumit tai isoja naarmuja. Scoreherossa joku jopa väitti saaneensa rummut, joissa oli jo sisällä kolikkomodi asennettuna, tiedä sitten sen tarinan uskottavuudesta.

Linkkaamassani keskustelussa Harmonixin työntekijä sanoo, että mitään soittimien kierrätysohjelmaa ei ole, mutta en oikeasti ihmettelisi vaikka MTV ja/tai EA tekisivät sitä Harmonixin tietämättä. Ei kai sitä kehittäjille kaikkea tarvitse kertoa, kun eivät kuitenkaan pyöritä jakelun logistiikkaa.
 
Vastaus: Rock Band - Uusi musiikkipelien kuningas

noniin, rummut kyllä toimivat hyvin. meikä on vaan suht paska tossa hommassa, harjoittelua paljon edessä. just latasi metallica-packin, ja noi biisit ei anna armoa.

edit.
Toi kitara on kyllä raivostuttavan huono. pitää varmaan ostaa gh3 XOlle (myydä ps3-versio pois) ja ottaa gh3:n kitara käyttöön. Todella yksinkertaistenkin melodiapätkien soitto on vaikeaa, koska kitaran "touchi" on niin huono.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Rock Band - Uusi musiikkipelien kuningas

kokeile kalibroida se kitara, mä pelaan gh2 kitaralla ja ihmettelin ku meni iha päi helvettiä ennen kun kalibroin sen viiveen.
 
Ylös Bottom