Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

SBK X [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Omenanraato

Well-Known Member
Nimi: SBK X
Lajityyppi: Moottoriurheilu
Kehittäjä: Milestone
Julkaisia: Black Bean Games
Julkaisuaika: Kesäkuu 2010

Viralliset kotisivut: SBK-X - Black Bean Games



On demon perusteella eka "pakko ostos" prätkäpeli jota pelaan konsolilla, simulaatiotasolla oli todella kiva pelata kun kaasulla lähti perä alta, jarrussa etupyörä alta jne.

On etu ja takajarrut erikseen, kuskin painonjakoa jne, ja osumasta toiseen pyörään tulee ilmalentoa, toisinkuin moto gp:ssä. Lisäksi jos kaatuu tarpeeks kovin niin kuski voi loukkaantua tai prätkä hajota ja kisa jää kesken, myös renkaiden kuluminen on ja rataan jää myös kumia.

Kaiken kaikkiaan vaikuttaa todella hyvältä moto gp pettymyksen jälkeen.
 
Vastaus: SBK X

Ennenkuin pystyn mitään pelistä kommentoimaan, niin olis kiva tietää, et missä napissa on käsijarru? Kun en löyänyt ku normi L2-jarrun ja sehän on jalkajarru :o
 
Vastaus: SBK X

X:llähän tuota toista jarrua muistaakseni painettiin. Kontrolliselitykset löytyvät kyllä sielä optionseiden takaa.. ;)

Ruma ulkoasu oli aluksi melko luotaantyöntävä, mutta ajaminen on kieltämättä hauskaa ja se on pääasia näissä. Täytyypä vielä koittaa demon online puolta ja jos se kunnossa (miksei tietysti olisi) niin voisi tämän jossain vaiheessa hommatakin. Jos Superstarsin merkit pitävät paikkansa, tätäkin saa puoli-ilmaiseksi parin viikon sisään.
 
Vastaus: SBK X

Onkos jossain listaa noista radoista, tai selvitystä noista luokista..suberbike luokan tiedän, mut onko nuo kaks sitä alempaa luokkaa, vai onko ite sbk siinä kahden välissä?

Ja onko tosta uramoodista tarkempaa tietoa kuin tuo mitä demo sanoo, et 8 kautta ajetaan ja siinä noustaan sit huipulle.

Tuosta on muuten sit erikoisversio myös myynnissä missä on legendoille oma sarjansa, siellä mukana myös viimekauden voittaja joka nyttemmin onkin moto gp:ssä...

Itselle tulossa tosin normi versio, kun muita ei oo viel yhtään myynnis ja vissiin julkistuspäiväkään vielä oo, mut vpd kauppas jo yhtä kappaletta "heti" niin kaippa se perjantaiksi tulee, pistän sit kommenttia onko se oikeasti sen 38euron arvoinen ostos
 
Vastaus: SBK X

Onkos jossain listaa noista radoista, tai selvitystä noista luokista..suberbike luokan tiedän, mut onko nuo kaks sitä alempaa luokkaa, vai onko ite sbk siinä kahden välissä?

Käsittääkseni ajetaan vain kahdessa eri luokassa, Supersportissa ja Superbike. Videota en ihan niin tarkakan katsonut (tai kuunnellut), että onko pelissä enemmänkin luokkia. Tuolla WORLDSBK.COM | HOME oikeista sarjoista jne tietoa.
 
Vastaus: SBK X [PS3]

Luokkina on suberbike, superstock ja Supersport ja ne näkyy kyl ihan demossakin, yks luokka siin vaan lukittuna
 
Vastaus: SBK X [PS3]

Mikähän on ettei tuota demoa löydy tuolta storesta? Vai enkö vaan osaa? :confused:
 
Vastaus: SBK X [PS3]

siellä se Latest kohdassa pitäis ainaki olla, tai sitte hakuun vaa sbk..ja oothan euro storessa

edit: on kyllä maailmankirjat sekasin...Inside Sim Racing piti pelistä.

arvosana 82,5 ja simulaatioindeksi 61,5/75.

heidän mielestään paras prätkäpeli

16min 50sek kohdasta eteenpäin arvostelu.

en ois uskonu et milestonen pojat saa noin kovan arvosanan tolta poppoolta, entistä kuumeisemmin odotan perjantaita

tässä vielä kuvana arvosanat:
_small.jpg
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: SBK X [PS3]

Juu ihan euro store on. Ei tosiaan löydy haulla, viimeisimmistä tai mistään niistä kategorioista? :confused:
 
Vastaus: SBK X [PS3]

On tosiaan demo hävinnyt storesta. Ei löytynyt pikaisella vilkaisulla UK- eikä US-storestakaan. Toivottavasti palaa pian, hehkutuksen perusteella olisi ollut kiva päästä kokeilemaan.
 
Vastaus: SBK X [PS3]

On tosiaan demo hävinnyt storesta. Ei löytynyt pikaisella vilkaisulla UK- eikä US-storestakaan. Toivottavasti palaa pian, hehkutuksen perusteella olisi ollut kiva päästä kokeilemaan.

eiköhän se sinne kohta palaa..


moto gp pelissä oli aikalailla surkeat äänet, tässä ne on ilmeisesti kohtuu hyvin kohdallaan, johtuen tästä:

 
Vastaus: SBK X [PS3]

Tunnin verran tuli demoa hakattua ja ostopäätös vahvistuu. Ajotuntuma full simulationilla on just kohdillaan, ei mitenkään ylivoimaisen veemäistä mutta tarkkana pitää joka mutkassa olla, niin sisään kuin ulos tultaessa. Online puoli toimii mainiosti. Porukan taso vaihtelee luonnollisesti demossa rajusti, mutta nostattaa mukavasti itsetuntoa olla kärkikahinoissa pelkästään sillä että pysyy pystyssä. :o

Risuja tulee oikeastaan samasta syystä kuin kaikille firman peleille. Jos peli näyttää näin karulta, sopisi olettaa että se pyörisi silkin pehmeästi 60fps, mutta tässäkin notkahdellaan jatkuvasti alle 30:n. Ajopeleissä kun tämä olisi ensiarvoisen tärkeää.

edit: ja äänet ovat tosiaan ihan makeat verrattuna esim. Moto Gp 09/10:een.
 
Vastaus: SBK X [PS3]

Joo grafiikkaa tuli itekki ihmeteltyä et ihan ku ajais 2000 luvun alun ajopeliä ja tosiaan välillä huomaa selvän notkahduksen, ei pätkimistä oo, mutta notkahtaa selvästi.

ihmettelinkin miks inside sim racing antoi graffoista 8.75-10 kun ovat aika kriittisiä joka asian suhteen. Tosin sit huomasin et ne ajo vain kuskin näkymästä, ja täytyy videoita katseltuani todeta, et noi pyörät näyttää siitä aivan uskomattoman upeilta...koko muu maailma on siltin täyttä kuraa. Mut huomenna tuun sit kertoo kokemukset uratilasta kun peli luukusta kolahtaa aamupäivällä
 
Vastaus: SBK X [PS3]

Noniin, peli saapui tänään ja nyt on uraa aloiteltu.

Ensiksi tulee tarjolle kolme tallia joihin voi liittyä, itse menin Ducatin talliin. Tämän jälkeen talli antoi minulle tavoitteeksi olla kauden päätyttyä 24:s.

Noh, ekana Valencian testeihin ja ekaa kertaa pyörän selkään demon jälkeen. Demossahan ei ollu tota superstock 1000 luokkaa ollenkaan josta siis ura aloitetaan. Ensimmäinen fiilis oli et tää on vielä 10 kertaa vaikeampi kuin demo, joskin jälkeenpäin tajusin et demossa oli parhaimmat pyörät mitä on, tämä on luokkansa heikoimpia talleja/pyöriä.

Ekan kierroksen aikana kolme pienempää ja yksi iso kaatuminen -> harjoitukset oli mun osalta siinä, eli menee varikolle ja ilmoittaa et oot loukkaantunu eikä voi jatkaa.

Sit tulee aika-ajot, koko kierros ilman kaatumisia ja vähän demon antaman tuntuman avulla jopa ihan ok kierros tulossa....viimeinen mutka, hieman liikaa kaasua, korjaus, perä alta hetkeksi, sit tökkää ja lennän komeessa kaaressa pihalle. Varikolla sanotaan et 20min menee pyörän korjaukseene, ok...sit uusiks radalle, eka mutka ja pihalle ja kuski loukkaantu. Lähtöruutu 28.

Toiset vapaat harjoitukset, talli ilmottaa et pyörään on tullut uusia osia, mennään testaamaan...kaaduin, pyörä rikki ja se siitä testauksesta. Warm uppiinkan en päässyt loukkaantumisen takia, joten suoraan kisaan.

Nousin sijalle 19 ekalla kierroksella (ajan 6 kierroksen kisoja), pieni yliyrittäminen kisajännityksessä ja nurin, viimeiseksi...kova takaa-ajo ja nousu jo sijalle 24 joka oli tallin tavoite mutta omaa tyhmyyttä lensin ja pahasti ja loukkaannuin, kisa ohi.

Kisa 2: Assen
Muistin et pyörääkin vois säätää, katoin asetuksia..joo monipuoliset on mut en tiiä mitä pitäs säätää enkä jaks murehtia nyt. Sit huomasin kohdan josta voi pitää kisainssin kanssa tekniikka palavereita, pari helppoa kysymystä ja mulla oli pyörässä 20min odottelun jälkeen uudet säädöt alla, radalle ja ykköseksi, samoin aika-ajoissa ja kisassa

Helppo viikonloppu uusilla säädöillä

Kisa 3: Monza

Yksi kaikkienaikojen tylsimmistä radoista, eikö? Tai sitten ei, koittakaapa tässä..sormet käy tateilla aika kiivaaseen tahtiin.

vapaat harjoitukset -> rankkasade. Muutenkin vaikea pyörä ajaa ni huh mitä se nyt oli, ja 270 taulussa siltin ekaan shikaaniin...melkein pysähtyy -> nurin ja siirryimme aikaajoihin :)

a-a:ssa sattui pilvinen sää ja kuiva rata, paalulle 0,02 sekunnin turvin

toisissa vapaissa harjoituksissa talli ilmoittaa taas et ois uusia jarruja pyörään, tarttis testata...radalle ja märkä rata, mut ei sada. Ajoin puhtaan kierroksen jonka jälkeen talli asensi uudet jarrut pysyvästi mun pyörään ja oli pyörä ottanut ensimmäisen kehitys askeleensa.

Kisassa jälleen kaatosade ja oli todella todella liukasta, mut kakkossija tuli 0,003sekunnin erolla kärkeen, ja koko kärki kymmenikkö sekunnin sisällä, mahtavaa.


Kisan jälkeen on aina hieno huomata et ku tavote oli 24:s ja voitin, ja olin kakkonen, ni ei muuttunu et "jatkossa voitettava kaikki", vaan talli ilmotti et pärjään niin hyvin et nostetaan tasoa, ja tavote on 14:sta.


Ensi fiilis on kyllä upea, kisat on tiukkoja, peli äärimmäisen vaikea ja uratila todella houkutteleva, suosittelen jokaiselle ajopelien ystävälle..nimenomaan ajopelien ystäville, en pelkästään prätkäilyn ystäville
 
Vastaus: SBK X [PS3]

Kiitokset Mäksä raportista, nyt on Limited Edition tilattu! :D

Peli kuulostaa juuri siltä, mitä odotin alunperin Moto Gp:ltä: uratilassa noustaan pikkuhiljaa pyörän kehittämisen sekä kuskin ajotaitojen parantumisen myötä vaikeuksien kautta voittoon. Moto Gp:n systeemikin oli ihan ok ja puoleensavetävä, mutta kaatui oikeastaan omaan helppouteensa - kauden puolivälin jälkeen pyörä alkoi olla liian ylivoimainen. Tässä tuskin sitä pelkoa on suuremman realismikertoimen vuoksi.

Itsekään en jaksa joka nippeliä näissä peleissä erikseen säätää, vaan ajamisen kuitenkin tulee olla se pääasia. Tuollainen tiimin "pikapalaveri" systeemi kuulostaa siis erittäin hyvältä! :)
 
Vastaus: SBK X [PS3]

joo tässä tosiaan pyörän kehitys menee niin et kun uusia osia tulee niin ne täytyy vapaiden harjoitusten aikana pystyä saavuttamaan, esim äsken pyörän hallittavuutta parantaneet osat jäi saamatta kun misanossa sateella koitin ajaa tarpeeksi monta puhdasta kierrosta et tiimi saa telemetriatietoja kerättyä. Tiedä sit et tuleeko se uusiks testattavaks ens kisas, vai menetinkö sen kokonaan.

paras oli se kuitenkin kun eka trophy tuli ennen ku pääsi edes päävalikkoon siin alkuvideoiden jälkeen ku se lataa menu:ta ja ennen ku pääsin ekaa kertaa radalle ni mul oli yhteensä kolme trophyä jo :D

Pienenä miinuksena on sanottava se et ku oman kuskin luo niin kansallisuutta ei voi valita kuin olikos se 20 eri maasta ja suomea ei mukana ole, australia, usa, englanti, saksa, ranska, italia jne löytyy. Itse olen nyt sit rossi fanina italiano.

Tässä on muuten sit vielä oma "maine" tms joka kasvaa tietty kisoja voittamalla ja sit lisä pisteitä saa jos päihität jonkun tietyn kuskin kisassa, se määritellään aina ennen kisaa. Kyseisen kuskin päällä näkyy kisassa sit "kruunu" jolloin tietää et ton ku päihittää ni saa enempi mainetta :D Lisäksi esim kun tulee maaliin ja keulii niin siitä saa pari pistettä lisää, mutta noi tommoset "kikkailupisteet" on niin pieniä, et jos niit ei tee ni ei vaikuta mihenkään.

Oli kyllä taas misanon kisa semmosta kieli keskellä suuta ajelua sateessa ettei mitään määrää ja muut hiillosti kokoajan perässä, tunnelmasta ei puuttunu muu kuin se et vaimo ois kastelukannulla kaatanu vettä niskaan koko kisan ajan :D
 
Vastaus: SBK X [PS3]

Onks siitä demosta mihinkään? Nyt kun sulla peli on niin, osaatko sanoa? Ajatko muuten "perusohjaimella"? Entäs, oletko oikean prätkän omistaja? Mä mietin noita kontrolleja (etu- ja takajarrut erikseen) että onko esim. jarrutus vaikea oppia, kun ei ole kokemusta prätkällä ajosta.
 
Ylös Bottom