Vastaus: SBK X [PS3]
Noniin, peli saapui tänään ja nyt on uraa aloiteltu.
Ensiksi tulee tarjolle kolme tallia joihin voi liittyä, itse menin Ducatin talliin. Tämän jälkeen talli antoi minulle tavoitteeksi olla kauden päätyttyä 24:s.
Noh, ekana Valencian testeihin ja ekaa kertaa pyörän selkään demon jälkeen. Demossahan ei ollu tota superstock 1000 luokkaa ollenkaan josta siis ura aloitetaan. Ensimmäinen fiilis oli et tää on vielä 10 kertaa vaikeampi kuin demo, joskin jälkeenpäin tajusin et demossa oli parhaimmat pyörät mitä on, tämä on luokkansa heikoimpia talleja/pyöriä.
Ekan kierroksen aikana kolme pienempää ja yksi iso kaatuminen -> harjoitukset oli mun osalta siinä, eli menee varikolle ja ilmoittaa et oot loukkaantunu eikä voi jatkaa.
Sit tulee aika-ajot, koko kierros ilman kaatumisia ja vähän demon antaman tuntuman avulla jopa ihan ok kierros tulossa....viimeinen mutka, hieman liikaa kaasua, korjaus, perä alta hetkeksi, sit tökkää ja lennän komeessa kaaressa pihalle. Varikolla sanotaan et 20min menee pyörän korjaukseene, ok...sit uusiks radalle, eka mutka ja pihalle ja kuski loukkaantu. Lähtöruutu 28.
Toiset vapaat harjoitukset, talli ilmottaa et pyörään on tullut uusia osia, mennään testaamaan...kaaduin, pyörä rikki ja se siitä testauksesta. Warm uppiinkan en päässyt loukkaantumisen takia, joten suoraan kisaan.
Nousin sijalle 19 ekalla kierroksella (ajan 6 kierroksen kisoja), pieni yliyrittäminen kisajännityksessä ja nurin, viimeiseksi...kova takaa-ajo ja nousu jo sijalle 24 joka oli tallin tavoite mutta omaa tyhmyyttä lensin ja pahasti ja loukkaannuin, kisa ohi.
Kisa 2: Assen
Muistin et pyörääkin vois säätää, katoin asetuksia..joo monipuoliset on mut en tiiä mitä pitäs säätää enkä jaks murehtia nyt. Sit huomasin kohdan josta voi pitää kisainssin kanssa tekniikka palavereita, pari helppoa kysymystä ja mulla oli pyörässä 20min odottelun jälkeen uudet säädöt alla, radalle ja ykköseksi, samoin aika-ajoissa ja kisassa
Helppo viikonloppu uusilla säädöillä
Kisa 3: Monza
Yksi kaikkienaikojen tylsimmistä radoista, eikö? Tai sitten ei, koittakaapa tässä..sormet käy tateilla aika kiivaaseen tahtiin.
vapaat harjoitukset -> rankkasade. Muutenkin vaikea pyörä ajaa ni huh mitä se nyt oli, ja 270 taulussa siltin ekaan shikaaniin...melkein pysähtyy -> nurin ja siirryimme aikaajoihin
a-a:ssa sattui pilvinen sää ja kuiva rata, paalulle 0,02 sekunnin turvin
toisissa vapaissa harjoituksissa talli ilmoittaa taas et ois uusia jarruja pyörään, tarttis testata...radalle ja märkä rata, mut ei sada. Ajoin puhtaan kierroksen jonka jälkeen talli asensi uudet jarrut pysyvästi mun pyörään ja oli pyörä ottanut ensimmäisen kehitys askeleensa.
Kisassa jälleen kaatosade ja oli todella todella liukasta, mut kakkossija tuli 0,003sekunnin erolla kärkeen, ja koko kärki kymmenikkö sekunnin sisällä, mahtavaa.
Kisan jälkeen on aina hieno huomata et ku tavote oli 24:s ja voitin, ja olin kakkonen, ni ei muuttunu et "jatkossa voitettava kaikki", vaan talli ilmotti et pärjään niin hyvin et nostetaan tasoa, ja tavote on 14:sta.
Ensi fiilis on kyllä upea, kisat on tiukkoja, peli äärimmäisen vaikea ja uratila todella houkutteleva, suosittelen jokaiselle ajopelien ystävälle..nimenomaan ajopelien ystäville, en pelkästään prätkäilyn ystäville