Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sekiro: Shadows Die Twice

pysyttelet kaukana, sillä on muutama liike jonka jälkeen sitä pääsee aika vapaasti iskemään. Firecrackerit myös hyvä apu. Youtubesta löytyi muutama hyvä vinkkivideo siihen muistaakseni

Tuli tool auttaa myös kovasti tässä.
 
Aiai nyt peli pisti ison vaihteen silmään, yksi välibossi alhaalla mutta tuli kaksi lisää :D Myös käynyt koittamassa erästä bossia pariin kertaan, mutta vaikuttaa siltä että sitä pitää katella myöhemmin kun on enemmän lihaa luiden ympärillä :D

Ja pelin juonikin muuttui mielenkiintoisemmaksi erään tapahtuman takia. Innolla odotan että mitä siitä seuraa :D

Kohta 50h takana ja suosittelen peliä kyllä kaikille. Lopullisen arvion voin kertoa sitten kun oon päässyt läpi.
 
Mitkä ovat muuten mielestänne parhaat skillit sekä proteesikäden toiminnot?
Itse olen tykästynyt todella paljon Ichimonji Doubleen, joka kannattaa heittää aina, kun on torjunut vihun iskuja paljon ja tulee pienikin sopiva väli se heittää. Se kun kokonaan toteutettuna palauttaa omaa posturea huimasti, samalla tehden mukavasti vihuille posturedamaa. Toimii loistavasti mm. firecrackereiden tai tehostetun kirveen kanssa. Joitakin vihuja vastaan suorastaan ylivoimaisia komboja. Varsinkin useimpia minibosseja vastaan ovat hurjan toimivia. Mutta toimivat kyllä käytännössä myös kaikissa isompien bossien taisteluissa missä olen ollut tähän mennessä.

Vielä kun yhdistää noihin sopivasti ajoitetun hypyn suoraan vihun päälle, joka stunnaa hetkeksi useimmat vihut ja tekee niille posturedamaa, niin saa yleensä loistavan paikan vetäistä kunnolla Ichimonjin tai kirveen kanssa kunnon posturedamat vihuun. Toki myös hyvin ajoitettu Mikiri Counter toimii hienosti monissa taisteluissa ja tekee myös mukavasti posturedamaa useille vihuille.
 
Viimeksi muokattu:
Pitäis kyl itekki hommaa toi

Ichimonji Double testiksi. En tykkää siitä singlestä kun jotenki kankea, mutta ehkä tuo tupla voisi toimia jos se staggeroi edes vähän vihua välissä. Itse mennyt lähinnä whirlwindillä ja sillä apinoilta saadulla vastaavalla, vähänkuin AoE ja useampaa vastaan hyviä, sekä monia bosseja vastaan vähän kauempaakin osuu yleensä. Prostetiikoista lempparit shurikenit, varsinkin lady butterlyn shuriken. Ei vähiten siksi, että vihasin niitä perhosia siinä matsissa niin onhan se kiva käyttää niitä itse - vihut jotenki todella kankeasti blokkaavat näitä ja usein menee vähän läpi suojauksesta. Kirves on erittäin käyttökelpoinen, täsmäase moneen taisteluun ja hyvää posturedamaa. Firecrackerit kolmantena, joihinkin nopeisiin vihuihin ainakin toimii kivasti tyyliin ninjat ja tietty beastit. Muita ei oikeastaan tule edes käytettyä kun nää kolme on niin hyviä jo
 
On tää kyllä ollut melkosta työmaata. Välillä jumittanut alkupään bosseissakin luokattoman kauan, mutta toistaseks on eteenpäin aina päässyt. Aiempiin Fromin peleihin verrattuna tuntuu, että tässä on enemmän painotus noissa vaikeissa bosseissa, kuin tutkimisessa.

Tuoreimpana tie on pystyssä Owlin kanssa tornissa. Ei vaikuta vielä mahdottomalta, mutta Genichiron kohtaaminen samassa paikassa on tuoreena mielessä. Taisin viikon olla siinä jumissa, toki välillä muita paikkoja tutkien
 
On tää kyllä ollut melkosta työmaata. Välillä jumittanut alkupään bosseissakin luokattoman kauan, mutta toistaseks on eteenpäin aina päässyt. Aiempiin Fromin peleihin verrattuna tuntuu, että tässä on enemmän painotus noissa vaikeissa bosseissa, kuin tutkimisessa.

Tuoreimpana tie on pystyssä Owlin kanssa tornissa. Ei vaikuta vielä mahdottomalta, mutta Genichiron kohtaaminen samassa paikassa on tuoreena mielessä. Taisin viikon olla siinä jumissa, toki välillä muita paikkoja tutkien
Juuri tätähän tämä peli on itsellenikin ollut. Ja juuri näistä syistä johtuen (sekä liiallisen ADHD-taistelun takia) tämä jää minulle pahnanpohjimmaiseksi kaikista Soulsborne-peleistä, vaikka kaiken kaikkiaan onkin monelta osin silti hyvä peli.

Samoista syistä olen jokaiseen hankalaan vihuun yrittänyt löytää jonkun selkeän juustotustavan (ja sellaiset kaikkiin kyllä löytynytkin lopulta), kun ei meinaa jaksaa kovin kauaa tuota ADHD-posturehippaa.

Olen muuten samassa kohtaa, kuin sinäkin viestissäsi mainitsit, mutta en ole vielä tuota vihua kuitenkaan kokeillut, kun ollut hetken muita kuvioita ja siihen päästessäni oli jo myöhä ja iski väsy, joten en silloin jaksanut edes kokeilla tuota vastaan taistelua. Vaikea on kuulemma tuokin monelle ollut. Saas nähdä, mutta eiköhän tuokin sitten tule jotenkin juustotettua. :D
 
Olen muuten samassa kohtaa, kuin sinäkin viestissäsi mainitsit, mutta en ole vielä tuota vihua kuitenkaan kokeillut, kun ollut hetken muita kuvioita ja siihen päästessäni oli jo myöhä ja iski väsy, joten en silloin jaksanut edes kokeilla tuota vastaan taistelua. Vaikea on kuulemma tuokin monelle ollut. Saas nähdä, mutta eiköhän tuokin sitten tule jotenkin juustotettua. :D
Samassa kohtaa itsekin ollut nyt kaksi viikkoa. Tai no, pitäiskö sanoa että kahteen viikkoon en ole peliin edes koskenut. Jotenkin lopulta niin perkeleen puuduttava peli överivaikeiden bossien takia eikä ole edes mitään intressiä pistää päälle. Mieluummin käytän sen monen tunnin session johonkin kehittävämpään :)
 
Oma mielipiteeni on, että peli on jaetulla kärkisijalla Bloodbornen kanssa, kun vertailuun otetaan kaikki Soulsborne-tyypin pelit. Alkuun uudehkossa taistelusysteemissä oli toki opettelemista, mutta nyt pisimmän kaavan mukaan pelattuna kaikki muut örmelöt ovat kaatuneet, paitsi itse loppumulkku.

Spoilausta:
Swordsaint Isshin, heti Genichiron uuden kohtaamisen jäljiltä
 
Viimeksi muokattu:
Paria bossia vaille kaikki voitettu, mutta toi viimeinen
isshin, the sword saint
tuntuu melko mahdottomalta, ei siihen mitään juusto vinkkiä ois?!
 
Paria bossia vaille kaikki voitettu, mutta toi viimeinen
isshin, the sword saint
tuntuu melko mahdottomalta, ei siihen mitään juusto vinkkiä ois?!
Kuulemma moniin bosseihin toimii, että juoksee ympyrää ja baittaa tiettyä hyökkäyksiä joihin on turvallista mennä väliin. En suosittele koska siinä menee ihan helvetin kauan ja se on tylsää.
tällä bossella se on se hyppyhyökkäys

Toisella läpipeluulla menin kaikki bosset läpi ja tuo oli ehdottomasti vaikein. Rehdillä pelillä voitti maistuu makialta.
 
Kuulemma moniin bosseihin toimii, että juoksee ympyrää ja baittaa tiettyä hyökkäyksiä joihin on turvallista mennä väliin. En suosittele koska siinä menee ihan helvetin kauan ja se on tylsää.
tällä bossella se on se hyppyhyökkäys

Toisella läpipeluulla menin kaikki bosset läpi ja tuo oli ehdottomasti vaikein. Rehdillä pelillä voitti maistuu makialta.
Joo, ei vaan sorminäppäryys riitä. Tokaan vaiheeseen kaatuu aina.
 
Läpi meni, on kyllä fromSoftware tehnyt upeaa työtä, taistelu ja hahmon liikkuminen tervetulleet uudistukset Soulsbornen kaltaiseen peliin. Ehkä kuitenkin Bloodborne tunnelman ja loren puolesta se oma ykkönen firman peleistä.

Epätoivo ei oikeastaan missään vaiheessa pelin kohdalla tullut, enkä pidä tosiaan itseä kummoisena souls pelaajana. Toki bosseissa oli haastetta, mutta ne tuntuivat kaikki reiluilta, kun taktiikat löysi.

Viimeinen bossi vaikutti alkuun mahdottamalta, ja tein sen virheen muutaman kuoleman jälkeen että rupesin "juoksen ympärillä ja odotan iskun paikkaa" juustotaktiikkaa käyttämään, ja ei se vain toiminut. Sitten aloin agressiivista tapaa käyttämään ja 20 min päästä Isshin oli kukistettu.

Tarinasta en edelleenkään tajunnut paljoa, annoin Frozen tearsit Kurolle ja susi lähti länteen.

Pelin aikana ei ollut mitään intoa aloittaa ng+:aa, mutta nyt tuli samantien nälkä kokea muutkin loput. Toisaalta otin ulkoiselle kovolle saven ennen loppubossia, niin ehkä ne tulee näin vain katsottua.
 
Läpi meni, on kyllä fromSoftware tehnyt upeaa työtä, taistelu ja hahmon liikkuminen tervetulleet uudistukset Soulsbornen kaltaiseen peliin. Ehkä kuitenkin Bloodborne tunnelman ja loren puolesta se oma ykkönen firman peleistä.

Epätoivo ei oikeastaan missään vaiheessa pelin kohdalla tullut, enkä pidä tosiaan itseä kummoisena souls pelaajana. Toki bosseissa oli haastetta, mutta ne tuntuivat kaikki reiluilta, kun taktiikat löysi.

Viimeinen bossi vaikutti alkuun mahdottamalta, ja tein sen virheen muutaman kuoleman jälkeen että rupesin "juoksen ympärillä ja odotan iskun paikkaa" juustotaktiikkaa käyttämään, ja ei se vain toiminut. Sitten aloin agressiivista tapaa käyttämään ja 20 min päästä Isshin oli kukistettu.

Tarinasta en edelleenkään tajunnut paljoa, annoin Frozen tearsit Kurolle ja susi lähti länteen.

Pelin aikana ei ollut mitään intoa aloittaa ng+:aa, mutta nyt tuli samantien nälkä kokea muutkin loput. Toisaalta otin ulkoiselle kovolle saven ennen loppubossia, niin ehkä ne tulee näin vain katsottua.
Itsellä toi agressiivinen taktiikka ei vaan ota onnistuakseen, en millään saa deflectiä(?) osumaan kohdalleen, oisko jotain vinkkejä siihen? Kaks ekaa vaihetta menee suht helposti, mutta sitten kaks viimeistä ei.Pitääkö onnistuneen torjunnan jälkeen heti lyödä vai odottaa combo loppuun?
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä toi agressiivinen taktiikka ei vaan ota onnistuakseen, en millään saa deflectiä(?) osumaan kohdalleen, oisko jotain vinkkejä siihen? Kaks ekaa vaihetta menee suht helposti, mutta sitten kaks viimeistä ei.Pitääkö onnistuneen torjunnan jälkeen heti lyödä vai odottaa combo loppuun?
Joo sen verran nopeaa se bossi lyö uudestaan että kannattaa combon loppuun odottaa, kun bossi paiskaa keihään maahan on paras kohta iskeä. Ja mikiri counter on myös tosi hyödyllinen (bossi tekee sen yleensä ampumisen jälkeen)
Toki tuo juoksutaktiikka on siitä hyvä että voi opetella bossin hyökkäyksiä. Kannattaa myös attack poweria grindata, jos ei vaan millään mene.
 
Joo sen verran nopeaa se bossi lyö uudestaan että kannattaa combon loppuun odottaa, kun bossi paiskaa keihään maahan on paras kohta iskeä. Ja mikiri counter on myös tosi hyödyllinen (bossi tekee sen yleensä ampumisen jälkeen)
Toki tuo juoksutaktiikka on siitä hyvä että voi opetella bossin hyökkäyksiä. Kannattaa myös attack poweria grindata, jos ei vaan millään mene.
Menihän se lopulta läpi, tosin juustotaktiikalla, mutta kuitenkin. Kannattaako loput skillit grindata ennen new gamea vai vasta siellä?
 
Viimeksi muokattu:
Peli läpi 57 tunnissa ja loppu tuli vähä yllättäen. Mutta täytyy sanoa että vuoden peli tuli itselle ajoissa jo tänäkin vuonna.

Juoni, ulkoasu ja pelattavuus oli just eikä melkein. Ja oliha tää pirun haastava myös, varsinkin jokainen bossi pisti oikein kunnolla hanttiin.

Mitäs huonoja puolia sitten? Öö.. Ajoittain kamera ja välillä jotkut hitboxit oli vähän epäilyttäviä. Eli ei todellakaan mitää isoja ongelmia pelissä Ja ei tullut oikeastaan mitään bugejakaan ja alustana siis PS4 pro.

4.5/5 annan pisteitä ja eikun loppuja asioita tutkimaan ja tekemään, ja trophyja metsästämään. :) Toivottavasti peliin on myös tulossa lisäpelattavaa myös pian! :)
 
Koko ajan vaan huononee oma mielipiteeni tästä pelistä. Kaikki bossit pystyy näköjään aivan kipeesti juustoamaan. Tosin kun taistelu on muuten tuota typerää edestakaisin jatkuvaa hakkaamista ja suojaamista, niin mielellään sitten löytää aina sen juustoamistavan, jolla pääsee sitten helpommin eteenpäin.
Juuri meni hillittömällä juustoamisella vain muutamalla yrityksellä sekä Owl että Corrupted Monk putkeen läpi. Molempiin (kuten useimpiin muihinkin bosseihin) toimii Ichimonji Double-juustoaminen aivan hemmetin hyvin. Odottaa vain sopivaa hetkeä, kun spämmivät omia pitkiä sarjojaan, ja sitten heti vaan Ichimonji Double ja sitten taas odottelemaan sopivaa hetkeä.

Ja jotenkin lyhyeltäkin tämä tuntuu noihin muihin Soulsborne-peleihin nähden. Tai siis ainakin pelimaailma tuntuu aika pieneltä, vaikka siinä suhteellisen mielenkiintoisia elementtejä onkin. Kyllä tämä peli minulle selkeä pettymys on monella tapaa. Toivottavasti From Software kokoaa itsensä kunnolla seuraavaan tuotokseensa. Tällaisia keskitason pelejä en ole heiltä tottunut aiemmin näkemään.
 
Viimeksi muokattu:
Peli läpi 57 tunnissa ja loppu tuli vähä yllättäen. Mutta täytyy sanoa että vuoden peli tuli itselle ajoissa jo tänäkin vuonna.

Juoni, ulkoasu ja pelattavuus oli just eikä melkein. Ja oliha tää pirun haastava myös, varsinkin jokainen bossi pisti oikein kunnolla hanttiin.

Mitäs huonoja puolia sitten? Öö.. Ajoittain kamera ja välillä jotkut hitboxit oli vähän epäilyttäviä. Eli ei todellakaan mitää isoja ongelmia pelissä Ja ei tullut oikeastaan mitään bugejakaan ja alustana siis PS4 pro.

4.5/5 annan pisteitä ja eikun loppuja asioita tutkimaan ja tekemään, ja trophyja metsästämään. :) Toivottavasti peliin on myös tulossa lisäpelattavaa myös pian! :)


Joo dlc odottelen itsekkin. Onko siitä ollut mitään puhetta missään vaiheessa?
 
Ylös Bottom