Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ManjiMaru
Kuten sanoin, osallistun mielelläni kaikkiin mahdollisiin turnauksiin kunhan ne ei häiritse keskittymistäni Evo-turnaukseen. En kyllä tiedä mistä me revimme aikaa näiden kaikkien pelien pelaamiseen?![]()
Tuota en minä kyllä erityisemmin yritä valita vaikeita hahmoja mutta niin siinä jostain syystä aina käy. VF:ssä tosin asia on eri kun olen pelannut sitä jo 7 vuotta.
Ei minulla ollut aavistusta kuinka vaikea Johnny on ennenkuin olin aloittanut sillä pelaamisen. Sitäpaitsi Ivy on seksikäs ja sillä täytyy pelata sen vuoksi.
No, uberjapsi-padit tietenkinLainatun viestin kirjoitti alkujaan Pexi
Mitkät padit, jenkkirupuset (peukku tulee iha kipeeksi kun yrittää vääntää Bahn shoryuken counterii) tai uberjapsi?
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Entomostracan
Mezatte: SC2-turnauksessa konsoli-hahmojen bannaaminen vois olla aiheellista, taitaa olla tapana yleisestikin. Tosin tuosta double elimination finaalista olen eri mieltä. Se oikea versio jossa häviäjien kaaviosta tulevan pitää voittaa kaksi settiä on mun mielestä parempi ja reilumpi. Mutta mun mielipiteet vaikuttaa vaan niihin turnauksiin jotka itse järjestän.(Toisaalta olis kyllä hyvä saada yhtäläiset systeemit kaikkiin turnauksiin.)
Mielestäni kaikkein tasa-arvoisin (pelaajien taidon kannalta) on single-elimination jossa kahden pelaajan paremmuus ratkaistaan useammassa kuin yhdessä matsissa. Tällöin tuurin vaikutus tasoittuu, ja yhden ottelun sisällä voi tehdä comebackiä. Valitettavasti ajantarve kasvaa tällaisessa systeemissä liikaa pelaajamäärän kasvaessa.
PS. Mezatte: Casual play on casual play. Turnauksen voittaja ratkaistaan turnauksessa. (Sanoo mies joka ei ole vielä kertaakaan voittanut kunnon turnausta). Suomalaiset ovat pahoja saivartelijoita.
EDIT EDIT: Kerroppa Mez joitain esimerkkejä anteeksiantavista tuplaeliminaatio-turnauksista, minä nimittäin en tiedä yhtään..
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Entomostracan
Tästähän saatiin ihan keskustelu.
Tuollainen että toiselle annetaan matsi tai pari etua taas ei mun mielestä toimi. Finaali tärkeimpänä otteluna pelataan tietysti vaikkapa paras seitsemästä tai jopa paras yhdeksästä systeemillä. "Aidossa" DE:ssä altavastaaja finalistin pitää siis voittaa kaksi tuollaista paras seitsemästä/kahdeksasta settiä. Melko urakka voittaa turnaus häviäjien kaaviosta, kieltämättä.
Miitissä pelattuja matseja voin kyllä polttaa halukkaille, kunhan vaan ihmiset tallentelis niitä. Viimeksi kun ei paljoa casual matseja muistikorteille tarttunut.
west: Gameworld...![]()
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan west
Nyt pitäisi sitten miettiä että milloin sinne Gameworldiin pitäisi mennä, jos ollenkaan.
Minulle päälikkäisyys on lähinnä miinusta.
(ie. häviäjä väittää että hänellä oli huonoa onnea tai vastaavaa),
Tätä minä tarkoitin saivartelulla. Minä en pidä siitä. Mars konjugoi kuun kanssa ja sai sormet lipeämään.
Lainatakseni Obi-Wan Kenobia: "There is no such thing as luck."
Ehkä mielipiteeni juontuu osittain siitä että olen pelannut niin paljon VF:ää jossa mikään ei jää tarkalta pelaajalta huomiotta ja satunnaisuutta ei esiinny? Jos "arvaa" väärin niin vika oli silloin "arvaajassa" joka ei ollut osannut lukea vastustajaansa riittävän hyvin. Vastustaja oli päättänyt tehdä jonkin liikkeen. Onnella ei ollut asiassa tekemistä. Lisäksi VF:ssä mielestäni vastustajan liikkeisiin reagoiminen on ihmiskyvyn rajoissa..