Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Socom: Confrontation

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gimble
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Socom: Confrontation

Kiitti selvennyksestä Anadur. Nooh, tuli sitten huudettua väärälle tyypille. Raukka oli vielä friendly firen piiskaama ja sit joku rottis tulee ja aukoo päätään, on siinä kohtalo.

Aika vähän on täällä mitään höpinöitä. Onkos kaikki socomin pelaajat niin veteraaneja, ettei kellään ole enää mitään kysyttävää socomista, tai et kaikki jutut on jo lätisty?


Pakko pistää tänne asioita mille olen repeillyt sukan parissa.

Yhellä servulla ei pelkästään kämpitty, vaan piileskeltiin vihuilta. Jos rivit omalla puolella väheni, niin sitten mentiin piiloon. Ja vaikka olisi päässyt metrinkin päästä selkään sarjaa suttaamaan, niin tyypit vaan pakeni ja etsi uusia piiloja. Vedessä majailu oli suosiossa. Ei jessus, en tosiaan tiennyt että kämppimisen voi viedä ihan uudelle levelille. Tyypit vielä kehui toisiaan. "good hiding spot man!" lol

Toisella servulla näin kuinka kovapuheiset karskit kommandot kehuskelivat kokemuksellaan ja seurasivat kuoltuaan tuntemattomien tyyppien peliä. Heti jos havaitsivat jotai mokia esim:"my god, did he just change his magazine? Whatta, why he did that? He shot just 5 bullets and now he is already changing his mag. His a noob, lets vote him out. Yeah, lets do that." Tässä kyseisessä matsissa lensi porukkaa pihalle lähes sitä mukaa kun sitä ilmesty. Itsekkään en kauaa ehtinyt asialle repeillä.

AIka eri fiiliksiä kyllä löytää eri matseista. Aika paljon on tullut kyllä vastaan ihan asiallistakin porukkaa ja yhtenä ihmetyksenä onkin ollut se, kuinka rentoa on ollut pelata ihan yleisissä matseissa. Useimmilla on mikit joten lähes(huom lähes!) joka matsissa saa kasaan poppoon jolla on hyvä yritys päällä ja kommunikaatio pelaa. Kyllä nyt counter strike kääntyy penaalissaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Socom: Confrontation

Toisella servulla näin kuinka kovapuheiset karskit kommandot kehuskelivat kokemuksellaan ja seurasivat kuoltuaan tuntemattomien tyyppien peliä. Heti jos havaitsivat jotai mokia esim:"my god, did he just change his magazine? Whatta, why he did that? He shot just 5 bullets and now he is already changing his mag. His a noob, lets vote him out. Yeah, lets do that." Tässä kyseisessä matsissa lensi porukkaa pihalle lähes sitä mukaa kun sitä ilmesty. Itsekkään en kauaa ehtinyt asialle repeillä.
.

Näihin maailmanpoliiseihin olen myös itse törmännyt. Harvinaisen rasittavaa kuunneltavaa kun jätkät kehuvat itseään kilpaa ja kaikkia muita arvioidaan mikroskoopilla.

Mutta heiltähän voi hyvin kysäistä, että kun ovat kerran itse niin h*lv*tin kovia jätkiä, niin miksi viettävät aikaansa kuolleiden nobojen joukossa eivätkä pelikentällä... :D
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Näihin maailmanpoliiseihin olen myös itse törmännyt. Harvinaisen rasittavaa kuunneltavaa kun jätkät kehuvat itseään kilpaa ja kaikkia muita arvioidaan mikroskoopilla.

Mutta heiltähän voi hyvin kysäistä, että kun ovat kerran itse niin h*lv*tin kovia jätkiä, niin miksi viettävät aikaansa kuolleiden nobojen joukossa eivätkä pelikentällä... :D

Game experience may change during online play.. :D
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Aika vähän on täällä mitään höpinöitä. Onkos kaikki socomin pelaajat niin veteraaneja, ettei kellään ole enää mitään kysyttävää socomista, tai et kaikki jutut on jo lätisty?
Voisin veikata, että veteraani socom 2 pelaajilla tuli jo aikanaan riideltyä ihan tarpeeksi Sukka 2:n aikoihin :D
Ja ilmeisesti tää peli ei nyt eläny odotuksilleen, kun siitä odoteltiin niitten Slant Sixin lupauksien toivossa yhtä legendaarista peliä ko S2, eli siis maailman parasta räiskintää. Itekin uskalsin elättää toiveita vissiin yhen viikon kunnes taas tajusin, ettei siitä kuitenkaan tuu ko uus S3. Tai no eihän se nyt vissiin niin huono ollu, mutta ei tullu uutta messiaspeliä ilmeisesti.

Itehän siis en kyseistä peliä (tai edes konsolia) omista, kun niistä videoista jo näki, että ei oo 500 euron arvonen sijotus. Ja sitten lyhyet testaukset pelistä vain vahvisti kuvaa. RIP socom 2.

Ja tarkotus ei siis ollu mitenkään dissata Confoa, ihan kelpo peli varmasti, ei vaan the supermegahyper peli joka S2 oli aikanaan. Ja ois ite asiassa vieläki jos siihen vaan tehtäis uusia kenttiä :D
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Ja tarkotus ei siis ollu mitenkään dissata Confoa, ihan kelpo peli varmasti, ei vaan the supermegahyper peli joka S2 oli aikanaan. Ja ois ite asiassa vieläki jos siihen vaan tehtäis uusia kenttiä :D
Tämä on juurikin ihan OK peli, mutta ei yllä lähimainkaan S2:sen tasolle. Ihan sen tasoista peliä en odottanutkaan, joten pettymystä peli ei aiheuttanut...
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Tämä on juurikin ihan OK peli, mutta ei yllä lähimainkaan S2:sen tasolle. Ihan sen tasoista peliä en odottanutkaan, joten pettymystä peli ei aiheuttanut...

Jep. Vaikea kuvitella et tulis jotain peliä pelattua yhtä paljon ku s2:sta... Tosin hirveetä roskaahan se nykyään on kun käy pelaamassa. :)
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Killzonen jälkeen on ollu ihan hauskaa taas sukan parissa. Törmäsin vaan outoon juttuun. Tai siis tullut törmäiltyä tähän vähän useamminkin. Jotkut ovat sitten keksineet miten saavat nimensä piiloon. Nyt on tullut muutamassa pelissä ammuttua tiimitovereita oikein urakalla. Tosi hemmetin fiksu idea mennä friendly fire matsiin niin, että tiimikaverit ei tunnista pään päällä näkyvästä nimestä.

Onks toi nyt taas joku bugi, vai onko jotkut ihan oikeast noin hemmetin fiksuja?

Bugihan tuo on ja erittäin ärsyttävä. Alkuaikoina jenkkijulkaisun jälkeen tuota puski useimminkin, mutta viime aikoina ollut ainakin omalla kohdalla erittäin harvinainen ilmiö.

Alkaa olemaan jo aika kulahtanut tuo "Confrontation on ihan paska, Socom II on Jumala" -levy. Vois jotain edes yrittää perustella, koska ei tuon saman mantran hokeminen palvele ketään. Tietenkin Confron pelaaminen kunnolla ennen kommentointia myös suotavaa.

Confrontation on aivan mahtava peli, omasta mielestä ihan kevyesti paras räiskintä nykypeleistä. Hienot mapit, hyvin tasapainossa, monipuoliset pelimuodot, komeen näkönen ja ehkäpä universumin parhaat DTS 5.1 äänet. Klaanipelinä TOIMII ja pelin ympärillä on myös vanha online scene, eli kaikinpuolin aika parhautta siis.
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Tulipa täkin ostettua, lähinnä tuon bluetooth-headsetin takia. :)

Eka peli oli ainakin suorastaan paskaa. Lagitti ja bugitti ihan pirusti. Laitoin pommin, niin pommipaikka hyppi paikasta toiseen ja sitten pommi olikin jo purettu ja vihu hyppeli mun vieressä. Omat warppaili paikasta toiseen, mutta vihut tosin tota pommikohtausta lukuunottamatta käyttäytyivät normaalisti.

Toinen peli taas oli erittäin toimiva, vaikka vastassa olikin jotain peliä jo useita päiviä (peliaikaa siis) tahkoneita (onko tässä jonkun sortin team balance vai olivatko vain partyssa tai jotain). Ei siis mitään mahiksia voittoon, kun ei tiedä edes mistä porukka yleensä liikkuu. Ois vaan mukava kokeilla jotain muutakin kuin tuota "räjäytys" -pelimuotoa. Sitä tuli 2 peräkkäin ja enpä enää jaksanut kokeilla lisää. Ja mappinakin oli molemmissa crossroads.

Vai jäikö mulla vaan joku valikko huomaamatta, josta saisi valita? Team deathmatch tälleen aluksi ainakin kiinnostaisi, että oppii vähän mappeja ja muutenkin peliä, kun on eka socom kuitenkin kyseessä. Ja en ainakaan yksin pelatessa oo oikein kiinnostunut noista unrankedeista.
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Alun (ja myös nykyisyyden) ongelmista huolimatta jaksaisin hehkuttaa tätä peliä. Kyllä tässä olevaisuudessa on yksi confon kokoinen aukko johon tuo täytettä tarjoaa. Olen itse pikkuhiljaa pääsemässä selville confon meiningistä, eikä sitä ihan heti tee mieli verrata edes Codiin. Tässä on jopa puolia jotka ovat parempia kuin codissa. Erityisen tyytyväinen olen kenttiin tässä pelissä. Ne on ihan... Jumalaisia. Ehkä s2 osoitti mitä taktinen räiskintä voi olla. Mutta nykyisistä peleistä confrontation on se joka osoittaa mitä taktinen räiskintä on parhaimmillaan.

Ehkä ei tosiaan ole yhtä kova paketti kuin s2 aikanaan, mutta kyllä se siitä. Jos joku tietää jonkun nykypelin jossa on parempaa taktista räiskintää niin sen kertokoon. Ihan en kuitenkaan jaksaisi tuosta sukka kakkosesta innostua, vaikka se olisi kuinpa paljon parempi. Mutta eipä moni s2 veteraanikaan pelistä enää kattoon asti jaksa hyppiä.

Toinen peli taas oli erittäin toimiva, vaikka vastassa olikin jotain peliä jo useita päiviä (peliaikaa siis) tahkoneita (onko tässä jonkun sortin team balance vai olivatko vain partyssa tai jotain). Ei siis mitään mahiksia voittoon, kun ei tiedä edes mistä porukka yleensä liikkuu.
Näitä vinkkejä olisin itse alussa kaivannut: Varo sellasia matseja alussa jossa vastapuolella on kaikilla sama claani tagi. Ne syö elävältä, koska ne keskustelee sinun nirhaamisesta ja metsästävät sinua tiiminä. Mitään tiimi balanceria en ole havainnut, mutta kyllä lähes varma häviökin voi kääntyä voitoksi ja sama toisinpäin. Käytä mikkiä ja seuraa kokeneempien esimerkkiä. Soolosoosisotkuilusta ja muista amatöörisössimisistä tai jopa huutavista teineistä pääsee eroon matsia vaihtamalla. Niin ja Itse aloitin yrittämällä turvata joittenkin kovien tiimikavereiden selustaa niiden rynniessä eteenpäin. Samalla sain myös itse suojaa kokeneemmilta, sekä näin reitit, kämppimestat, taktiikat jne.

Ja en ainakaan yksin pelatessa oo oikein kiinnostunut noista unrankedeista
Unranked matseissa kill streakit on meikällä semmoista 8-13 luokkaa. Ranked matseissa taas hyvä jos saan pari kolme tappoa ennen kuin uusi kierros alkaa. Ja tapposuhde jotain 1:3(eli turpaan tulee). Unrankedista rankediin siirytymisen vaikeudesta on moni muukin valittanut. Eli ei siinä mittään jos pysyt ranked matseissa elossa ja saat tappoja. Mutta jos meininki alkaa näyttämään pahemmalta niin kannattaa muistaa, ettei maalitauluna oleminen juuri kehitä mihinkään suuntaan.
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Alun (ja myös nykyisyyden) ongelmista huolimatta jaksaisin hehkuttaa tätä peliä. Kyllä tässä olevaisuudessa on yksi confon kokoinen aukko johon tuo täytettä tarjoaa. Olen itse pikkuhiljaa pääsemässä selville confon meiningistä, eikä sitä ihan heti tee mieli verrata edes Codiin. Tässä on jopa puolia jotka ovat parempia kuin codissa. Erityisen tyytyväinen olen kenttiin tässä pelissä. Ne on ihan... Jumalaisia. Ehkä s2 osoitti mitä taktinen räiskintä voi olla. Mutta nykyisistä peleistä confrontation on se joka osoittaa mitä taktinen räiskintä on parhaimmillaan.
Näinpä, valitettavasti. Confrontation on ok, mutta ei muuta.

Ehkä ei tosiaan ole yhtä kova paketti kuin s2 aikanaan, mutta kyllä se siitä. Jos joku tietää jonkun nykypelin jossa on parempaa taktista räiskintää niin sen kertokoon. Ihan en kuitenkaan jaksaisi tuosta sukka kakkosesta innostua, vaikka se olisi kuinpa paljon parempi. Mutta eipä moni s2 veteraanikaan pelistä enää kattoon asti jaksa hyppiä.
Jaksaisin innostua vaikka heti innostua SOCOM 2:sta, jos se julkaistaisiin PS3:lla. Paranneltuna tai ei. Lagi vähenisi ainakin PS3:lle tultaessa. Tämä ei kyllä varmaan tapahtu, mutta saa sitä toivoa.
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Alkaa olemaan jo aika kulahtanut tuo "Confrontation on ihan paska, Socom II on Jumala" -levy. Vois jotain edes yrittää perustella, koska ei tuon saman mantran hokeminen palvele ketään.

No täältä tulee yksi näkemys eroista, mitkä tekee S2:sta paljon paremman pelin.

Socom 2:ssa ukot juoksi nopeasti ja otti kohtalaisen paljon iskua. Tämä johti siihen, että jos haluaa tappaa, pitää osata tähdätä todella hyvin. Kenttäsuunnittelu on täydellistä niin, että aina löytyy suojaa, muttei liikaa, toisin kuin Confrossa (liikaa spotteja missä mestailla).

Pelimekaniikka oli sellainen, että omalla liikkumisella sai vastustajan ampumaan huonommin ja itse pystyi silti ampumaan tarkasti ja jos joutui lataamaan aseen, pystyi vielä latauksen aikana pomppimaan ja menemään makuulteen, joten vihun oli vaikeaa osua. Aseen vaihtamiset, suojaan dyykkaaminen, yleinen liikkuminen, kranaattien käyttö ja kaikki vastaava koko ajan tapahtuva mekaniikka oli todella sulavaa ja helppoa.

Aseissa oli niin suuria eroja, että jokaiselle S2:n aseelle löytyi erikoistuneita käyttäjiä ja toiset ei saaneet samalla aseella ollenkaan tappoja. Esim. Jacques + 552 ilman äänenvaimenninta, Siiki + 552SD, SorroVV + AKS, ym. oli todella tappavia, vaikka jotkut ei saaneet mitään aikaan noilla aseilla.

Muitakin vahvuuksia S2:lla on.

Confrossa taas näihin verraten pelimekaniikka on kökköä. Ukot on niin hitaita, että ainut tapa vaikuttaa mähinään on hyvä tähtääminen. Ukot kuolee niin nopeasti, että ei tarvitse osata tähdätä yhtä pitkään yhtä hyvin kuin S2:ssa. Aseiden vaihto on hidasta ja kankeaa, aseen lataaminen kestää todella pitkään eikä latauksen aikana voi hyppiä ja väistellä.

Kentissä on niin paljon spotteja mistä tsupatella, että on hieman liian vaikeaa tajuta mistä toinen rätkii ja liian helppoa kämppiä.

Aseilla ei ole todellisia eroja, vaan kaikki osaa käyttää kaikkia rynkkyjä. Kranut ei ole yhtä tärkeässä ja hienossa roolissa kuin S2:ssa. Yksikään tappo ei saa samanlaista "OMG tuntuu hienolta"-fiilistä, mitä S2:ssa sai koko ajan.

Ja kaiken lisäksi S2:n todella hieno "pakko käyttää scopea ja kiikareita, jos haluat nähdä pitkälle"-pelimekaniikka on poissa... Aina oli turvaton olo, jos vain juoksi. Pakko tsuumailla ympäristöä koko ajan. Myös FPS vs 3rd person pelimekaniikka ikkunoista ammuttaessa, kranuja heitellessä, jne. oli mahtavaa. Confron 3rd person only sukkaa ja ikkunoista ampuminen on raivostuttavaa. Pakolliset olan vaihdot on myös todella rasittavaa ja niin edelleeeeeen. Katso tästä 4 mappia putkeen video, niin näet hieman millainen peli S2 oli. Kiinnitä huomiota myös siihen, kuinka helvetisti scope potkaisee. Kaiken lisäksi se heilui ja tappoon oli melkeinpä pakko ampua päähän. Silti matseissakin scope oli taitavan pelaajan kourissa todella hyvä. Ja vaikka oli todella hyvä pelaaja, scopella ei saanut pakosti yhtään tappoa melkein ikinä. Nyt ei jaksa kirjottaa enempää...

EDIT: Varmaan MAGista tulee sitten taas yhtä mahtava pelimekaanisesti kuin S2:sta. Viimeistään silloin ymmärrät, mitä Zipper osaa sellaista, mitä muut ei...

Ainiin ja Socom2-yhteisö oli parhautta...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Socom: Confrontation

Kenties hemmetin tyhmä kysymys, mutta miten ihmeessä aseisiin saa äänenvaimentimet? Ainoat pyssyt, johon semmoiset löytyy, on pistoolit.
 
Vastaus: Socom: Confrontation

EDIT: Varmaan MAGista tulee sitten taas yhtä mahtava pelimekaanisesti kuin S2:sta. Viimeistään silloin ymmärrät, mitä Zipper osaa sellaista, mitä muut ei...

Jepjep, no ei tässä kyllä mistään ymmärryksestä ollut kyse vaan siitä että "Confrontation on ihan paska, Socom II on Jumala" -levy on kulahtanut. En hetkeekään epäile, etteikö Socom 2 olisi hyvä peli. Kyllähän sen nyt kaikki tietää, se ei kuitenkaan ole mikään syy spämmiä tänne 500 kertaa tuota em. levyä. Kiitos kuitenkin näistä vertailusta Confroon, taisi olla ensimmäinen "S2 vs Confro" viesti, josta saatta olla jollekin jotain hyötyä?

MAG odotellessa, mutta tässä kerkee Confro viihdyttämään vielä paljon ennen kun potentiaalinen universumin paras peli saapuu.

Nautin joka sekunnista kun Confroa pelaan. Socom 2 EI TEE Confrosta mitenkään huonoa peliä olemalla parempi. Shakkikin on parempi peli ja monen mielestä pokeri, nekään ei vaikuta siihen faktaan että Confron on tyylikäs (omasta mielestä paras) nettipläjäys tämän generaation konsoleilla.

Niinku Rottamopo sanoo, niin jos jollain on osoittaa parempi nettiräiskintä Plösölle, niin be my guest. Sellasta ei ole olemassa ainakaan omaan makuun. Pidän aika epätodennäköisenä, että tuleekaan ennen MAG?
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Resistance 2 ftw! No, se on tietty aika marginaalipeli... Ei kovinkaan moni edes tällä koko foorumilla varmaan tahkoa sitä netissä.

Ja ei, se ei ole Confrolta pois, että S2 oli niin hyvä. On confro munkin mielestä ihan ok-peli. Varmasti pelaisinkin sitä, jos siinä olisi hyvin toteutetut vasurin ohjaukset.
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Nautin joka sekunnista kun Confroa pelaan. Socom 2 EI TEE Confrosta mitenkään huonoa peliä olemalla parempi.
Ei todellakaan ja sanoinhan itekin, että Confo on ihan jees peli. Täällä vaan liikkuu varmasti pettynyttä porukkaa kaikkien "Me tehdään tästä S2 remake ja kuunnellaan faneja tosi paljon" Slant Six lupauksista. Sitte loppujen lopuksi peli on kuitenki pelimekaniikalta ihan erilainen.

Toi Piben kirjottama "pakko tähyillä koko ajan scopella tai kiikareilla tai tulee turvaton olo" ei muuten oo koskaan tullu pelatessa mieleen, vaikka nyt ko sitä miettii ni se on aivan totta. Paniikki iskee jos ei scopea koko ajan. Toi "ominaisuus" pitäs saada kaikkiin muihinki peleihin tehtyä jotenki, en vaan kyllä tiiä miten siitä oli saatu niin pakonomanen tarve ees Socom kakkoseen :D Liian uskomatonta pelisuunnittelua... Tai täyttä pullaa.
 
Vastaus: Socom: Confrontation

olihan socom2 hyvä,vaikka joskus ärsyttikin kuolla alun kranaattisateeseen.
kolmosessa taas kentät vähän suurentu mikä taas auttoi tuohon kranaattisateeseen mutta toi mukanaan kymmenet sniputtajat.
seuraavaa osaa ei enää jaksan pelailla.
mutta on tässä pelissä ihan hyviä puolia.kyllä minä tän socomiksi tunnistan.
mutta jos taktista/realistista sotaa haluan pelata niin kyllä minä pelaan bf:2 project reality modia.
ei sekään tietty täydellisen realistinen sotapeli ole...eihän sellaista pelaisi erkkikään,saati minä.

nyt en ole vähään aikaa tätä socomia pelannut kun alkoi nuo ulkomaalaiset pelikaverit pitkästyttämään.
kunnon suomihuoneitahan tämäkin kaipaisi.
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Joo tässä muutama päivää pelaillut ja ihan jees ollut. Amerikan versio tuli lopulta hommattua VG+ tarjouksen myötä.

Ainoat asiat jotka tässä välillä itseä ärsyttää on enemmänki tuo Tiimi balanssi sekä Klaani slaughterfestit. Kyllähän sitä on välillä kiva pelata kun puolet ovat tasapuolisia ja joku 3-4 hengen klaanikaan mitään haittaa kunhan molemmilla puolilla löytyy näitä.

Mutta välillä ihan naurattaa kun katsoo että vihollisjoukkueessa on 3 klaania joiden pelaajilla kaikilla joku rank7 tai vastaavaa ja kaikilla headsetti. Niitä vastaan pitäisi sitten mennä random poppoon kanssa niin eihän siitä juuri koskaan mitään tule. Onneksi sentään lobbyssä voi lähteä tämmöisistä nössö peleistä lipokkaan.

Mutta kun molemmat puolet ovat tasaväkisiä ja pääsee kunnolla mukaan taisteluun niin kovaa menoahan tämä on.

niin juu ja mikä noissa kartoissa mättää tai siis karttojen valinnassa. Tuntuu että pelissä on vain 3 kerttaa kun mitään muuta ei tunnu ketään pelaavan. Mikä mättää?
 
Ylös Bottom