Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Socom: Confrontation

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gimble
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Socom: Confrontation

Kertokaas sitte onko toi päivitys sen arvoinen, että kannattaisi palata edes Socomtantereille takaisin Iwo-Jimasta :D
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Kertokaas sitte onko toi päivitys sen arvoinen, että kannattaisi palata edes Socomtantereille takaisin Iwo-Jimasta :D
Pikaisen testin perusteella minä en ainakaan palaa Iwo-Jimalle..
Ei lagia, parempi ase-swappaus ja täydellisesti toimiva voicechat.

Tuli patchin jälkeen varsin socomimainen, mutta lagittomana, fiilis, sen verran hyvän paketin Slant Sixin ukot olivat saaneet aikaan.

Nyt odotellaankin sitten uus-vanhoja mappeja pelattavaksi. :)
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Koittakaahan pojat vähän satsata postausten laatuun, 5 onelineriä peräkkäin on vähän outo näky Socom ketjussa. Tsätit on sitten erikseen...

Mä tossa jo heiluttelinkin luutaa ja laitoin eiliset päivityksen ja huoltokatkoksen aiheuttamat scheisset pois, jotta ketju pysyisi edes jossain määrin ontopic ja luettavana.

Sitten aattelin ihan ontopicia heittää ilmoille tähän väliin!

Eli viitaten ed. postaukseeni, onneksi mun vainoharhaisuus oli tällä kertaa turhaa. Pelissä tosiaan on nyt salasana suojatut serverit! Eli suomiserveriä pukkaa jatkossa varmaan ihan erilailla "Hauki on..." -serverien muodossa. Myös klaanimatsit ja treenit saadaan jatkossa vetään ilman häiriötekijoöitä. Testasin vielä varmuuden vuoksi ensimmäinenä tuon toimivuuden ja "Hauki on" nimiseen peliin tuli Kissakebabbi välittömästi. Erittäin hieno homma, tämä auttaa Socomin Suomi-sceneä ja pelaamismielekyttää kamalasti!

Kun taas menin pelaan niin ensimmäinen pikku detail jonka havaitsin oli puheindikaatiossa klaanitagi, ennen oli pelkkä PSN tunnus riippumatta siitä oliko klaanissa vai ei. Toinen ja huomattavasti isompi seikka oli se, että "tuntuu" jotenkin erilaiselta. Voisko olla mahollista, että frameratea oltas vähän saatu optimoitua paremmaksi. Oli helpompi tähdätäkin ehkä? Ei siinä ennenkään mitään pahempaa valittamista, mutta tuntuu nyt vaan ympäristön tsiigaaminen mukavammalta kenties? Vaikea sanoa varmaksi onko eroa, mutta sellanen perstuntuma jäi? Joku suomalainen myös jutteli, että oli näkevinään "usvaa" enemmän Fallenissa kuin ennen? Itse en tosin tuota pannut merkille.

Pelillisiä muutoksia oli ainakin sen verta, että Urban Wastelandissa (Control) oli siirretty rappusten vieressä oleva "bugitus piste" eri kohtaan ja lähemmäksi keskitaloa. Ei saa enä seinänläpi onneksi otettua. Mutta sellanen vähän heikompi homma oli se, että ammuin snipalla siilien spawnista yhden epäonnisen pisteen valtaajan. Onko sieltä muka ennen nähnyt valtauspistettä? Se tais muuten olla large versio mapista. En tie sitten tostakaan, pelannut tosi vähän Controllia ja varsinkin isoilla mapeilla. Toinen muutos oli se, että pystyy myös pötköllään valtaan nyt pisteen.

Aseiden vaihteluun en ollut aivan tyytyväinen, koska ensinnäkään kaikki tavarat ei edes näkynyt valikossa! Ei ollut flashejä siellä vaikka valitsin. Voi tosin olla, että mun tarvii käydä päävalikossa puljaamassa niitä jonka jälkeen ne alkaa toimii vasta oikein päivityksen jäljiltä?

Toinen muutos on se, että aseenvaihto pikanäppäin ottaa aina nyt pislarin esiin. Ei siis naattia vaikka olisi naatti ollut viimeksi kädessä. Toisaalta hyvä, toisaalta huono. Itseä harmitti se, että vanhalla systeemillä käytännössä tuli ihan mikä sattuu kun sitä nattia ei aina muistanut käyttää kädessä rundin alussa. Ja olihan se käyttäminen muutenkin aika idioottia rämpytystä? Nyt tulee pistooli ja sillä sipuli, ei tarvi renkata enää. Ja naatin ottaminen on sama kuitenkin kaikille.

Yhden pienen kosmeettisen bugin huomasin. Kun rundi alkaa ja hudissa on se pieni aseen kuva, niin se kohta oli mössöä mulla monta kertaa. Ei nyt mitään haittaa, mutta lienee yksi vioista joka korjataan 1.60.

Siellä oli klaanille muten jotain klaenterihommaa kans ilmestynyt ja jotain turnausjuttuja. Mutta niistä en ainakaan heti käsittänyt mitään ja en ole varma, että kuuluuko niiden vielä edes toimia?

Semmosta, laitelkaahan muutkin fiilareita. Ite olen kyllä nauttinut Socomin peluusta aina vioistaan huolimatta. Mutta nyt näyttää vihdoinkin siltä, että timantti alkaa pikkuhiljaa viilaantuun kuosiinsa. Ero tusinaräiskintäpeleihin senkun isonee, mahtavaa!
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Toinen muutos on se, että aseenvaihto pikanäppäin ottaa aina nyt pislarin esiin. Ei siis naattia vaikka olisi naatti ollut viimeksi kädessä. Toisaalta hyvä, toisaalta huono. Itseä harmitti se, että vanhalla systeemillä käytännössä tuli ihan mikä sattuu kun sitä nattia ei aina muistanut käyttää kädessä rundin alussa. Ja olihan se käyttäminen muutenkin aika idioottia rämpytystä? Nyt tulee pistooli ja sillä sipuli, ei tarvi renkata enää. Ja naatin ottaminen on sama kuitenkin kaikille.
Kun pistät sen aseenvaihto hommelin niin L1 lukitsee aseen joka ROUNDILLE.Huomasin myös että aika moni kiikari oli muuttunut ja kaikki olivat punaisia:cool:
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Toinen muutos on se, että aseenvaihto pikanäppäin ottaa aina nyt pislarin esiin. Ei siis naattia vaikka olisi naatti ollut viimeksi kädessä. Toisaalta hyvä, toisaalta huono. Itseä harmitti se, että vanhalla systeemillä käytännössä tuli ihan mikä sattuu kun sitä nattia ei aina muistanut käyttää kädessä rundin alussa. Ja olihan se käyttäminen muutenkin aika idioottia rämpytystä? Nyt tulee pistooli ja sillä sipuli, ei tarvi renkata enää. Ja naatin ottaminen on sama kuitenkin kaikille.
Quick-selectictiksi voi valita minkä tahansa lisävarusteen, niinkuin ennenkin Socomeissa. Confrossa valinta vain ei pysynyt muistissa, vaan otti aina viimeksi käytetyn. Nyt on palattu klassiseen, eli kun pelin alussa valitsee vaikkapa kranun, se pysyy siinä koko pelin loppuun asti, kaikki rundit, kuten FinnSlaYeR postasi. Näin se toimi ennen ja onneksi siihen on palattu. Uusi varusteiden ruutuvalikko toimii paljon paremmin kuin entinen ja on selkeämpi, mutta ah miksi sen(kin) täytyy vieläkin olla keskellä ruutua... Vanhojen Socomien vasen reuna oli parempi, mutta pääasia että valikko toimii nyt hyvin.

Siellä oli klaanille muten jotain klaenterihommaa kans ilmestynyt ja jotain turnausjuttuja. Mutta niistä en ainakaan heti käsittänyt mitään ja en ole varma, että kuuluuko niiden vielä edes toimia?
Lue tiedot Socom-blogista. Uudet klaanitoiminnot kalentereineen ovat periaatteessa ns. julkisessa testauksessa, eli eivät vielä toimi 100%. Uusi mukava lisä on klaanikohtaiset trophyt. Nyt voi siis keräillä yhdessä myös klaanina palkintoja.

Tässä muutamia mieltä lämmittäviä uudistuksia: Uudet punaiset scopevärit ovat oikein hyvät. Aula toimii paljon paremmin ja nopeammin (siellä on jopa laskuri pelin alkuun), samoin peliin liittyminen. On myös hyvä, että nyt pelitiedoissa näkyy onko mappi yötä vai päivää. Rundit alkavat jouhevasti ilman mustaa alkuruutua. Yleisessä pelattavuudessa on taas sitä vanhaa hyvää jouhevuutta. Sniput ja Desert Eagle ovat saaneet tehonsa takaisin, josta suuri plussa. Ensimmäisenä päivänä moni pelaaja käytti innoissaan pelkästään dessua. Glitchit on kitketty ja nyt jos yrittää kartan ulkopuolelle, kuolee!

Kaikki tiedot patchista löytyvät Socom.com blogista.

1.60 DLC piti julkaista loppukesästä, mutta 1.50:n myöhästyminen siirsi myös sitä. Eiköhän se 1-3 kuukauden sisällä ilmesty. Tässä vielä suomeksi sen ilmoitettu sisältö:

* Aivan uusi toiminta-alue
* Uusia toimintoja
* Uusi pelimuoto
* Uusia karttoja
* Uusia hahmoja
* Uusia aseita ja lisäosia
* Uutta musiikkia
* Uusia hahmoääniä

Vähintään nämä ILMAISEKSI:

Uusia erikoisjoukkoja: hollantilainen KCT ja italialainen COMSUBIN. Kummallakin uudet päät ja äänet, sekä omat suojapanssarinsa ja camouflage-väritykset.

Kaksi uutta pääasetta uusille erikoisjoukoille; 417 rynnäkkökivääri KCT:lle ja SPAS 15 haulikko COMSUBIN:lle.

Neljä uutta asetta kaikille pelaajille: 9mm konepistooli, M82A1A, Ak-74 ja SR-25 (hurraa!). 1.60 sisältää myös aseiden päivityksiä ja hienosäätöjä.

Myös 100% satunnaisia Medley-pelejä on tulossa. "Uusista" kartoista ainakin Vigilance näyttäisi olevan mukana.
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Järjestetty klaanimatsitoiminta on alkanut! Tosin vasta Pohjois-amerikkalasille, mutta muillekin alkaa piakkoin.
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Nyt alkaa pelailu taas sukan parissa. Harmi, ettei noihin nappuloihin näemmä tullut juurikaan parannusta tossa patsissa.

Oli kyllä ikävä startti pitkästä aikaa tämän pelin parissa. No, ensinnäkin tuli turpaan niin että rutina vaan kuului. Sitten alkoi taas vähän pärjäämään ja sain respa matsissa jopa pommin asetettua. Sitten heti kun alkoi maistumaan tuli nämä perus kommentin heittäjät "you suck" "go away" jne. Tuo tuntui todella inhottavalta alussa, mutta sitten siihenkin alkoi jo turtua. Seuraavaksi totesin syntyileväni vihollisten selkien taakse respassa vähän liian usein. Siis muuten jees, mutta kun en saa tapettua edes sitä ladonseinää. No turpaan tuli edelleen.

Ja sitten meni hermot lopullisesti. Eräs jamppa lagasi pahasti. Tyyppiä ei juuri koskaan nähnyt, sillä se tulitti ensiksi takaviistosta ja kun lähdit skopettaa luotien suuntaan, se oli ilmaantunut sivustalle. Otin tuon silmätikuksi ja huomasin tyypin warppailevan lahjakkaasti. Voi jumankauta mikä potutus tuosta matsista tuli. Eikö tässäkään perkuleen pelissä ole sitä ping back toimintoa jolla lagaajille lasketaan osumat sen mukaan miten muut pelaajat näkee ne. Ei hemmetin hemmetti:mad:. Hitto tämä pelaaminen on joskus rasittavaa. Tuon session jälkeen olisin myynyt koko sukan jos se ei olisi ollut kovo versio.

No kuitenkin pakotin sitten myöhemmin itseni takaisinpelin ääreen. Sattui ihan kelpo matsi kohdalle. En edelleenkään pärjännyt, mutta oli sentään rento pelata hyvässä seurassa. Tätä peliä pelatessa pitää kyllä myöntää, että aina ei mene putkeen.


Kuis muuten nuo klaani jutut? Onko se socom yhteisössä suuri rikos jos menee johonkin noobiklaaniin ihan vaan iltapelien kunniaksi ja lähtee sitten pois kun matsit illan osalta loppuu? kaipaisin nimittäin jotain yhteisön väliporrasta jonka avulla voisi pelata ilman täydellistä omistautumista klaanille. Olis kiva vaan lähteä pelaileen vaikka yhdeksi illaksi samalla poppoolla ja jos homma oli oikein hauskaa (ja osallistumis pakotonta), niin miksei myöhemminkin. Mahtaako moinen klaaniswappailu kuulua sukan perinteeseen vai onko se tie kyräilyyn ja votetukseen?
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Tulipa tämä peli hankittua ihan vain sen vuoksi, että videoiden perusteella muistutti aika paljon grawia, jota tuli boxilla kohtuun paljon mätettyä.

Nyt kun puolisen tuntia on tullut pelattua niin pakko sanoa että on kyllä loistava peli. Puutteita toki on, mutta positiivisia puolia on mahdottomasti. Tähtäys on ehdottomasti parasta mitä olen konsolipeleissä nähnyt, ja vieläpä lähes täysin kustomoitavissa. Pikkuisen tosin häiritsee, ettei aseiden zoomivaihtoehtoja voi käyttää yhdellä napilla kierrättämällä, vaan on zoom in ja out erikseen, mutta eiköhän tuohon totu ajan mittaan.

Melkö ikävää on myös, että tulitaisteluissa fps notkahtelee toisinaan, mikä vaikeuttaa tähtäämistä. Mutta eiköhän tuon kanssa pystyy elämään, kun luultavasti hidastelee siellä vihulaisenkin ruudulla.

Erityismaininta täytyy kyllä antaa mahtaville äänille. Tilavaikutelma on ihan eri luokkaa kuin muissa peleissä, vaikka pelaankin vain stereoäänillä. :)
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Nyt kun puolisen tuntia on tullut pelattua niin pakko sanoa että on kyllä loistava peli. Puutteita toki on, mutta positiivisia puolia on mahdottomasti. Tähtäys on ehdottomasti parasta mitä olen konsolipeleissä nähnyt, ja vieläpä lähes täysin kustomoitavissa. Pikkuisen tosin häiritsee, ettei aseiden zoomivaihtoehtoja voi käyttää yhdellä napilla kierrättämällä, vaan on zoom in ja out erikseen, mutta eiköhän tuohon totu ajan mittaan.

Melkö ikävää on myös, että tulitaisteluissa fps notkahtelee toisinaan, mikä vaikeuttaa tähtäämistä. Mutta eiköhän tuon kanssa pystyy elämään, kun luultavasti hidastelee siellä vihulaisenkin ruudulla.

Onhan se selvempää jos on erikseen zoom in ja out. Ja kyllä siihen tottuu, aika nopeastikin. Mutta myös loistavaa, että saatiin taas yksi "sukkaaja" lisää :).
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Noniih, eilen tuli hommattua tuo PS3 Slim ja ainoana pelinä Socom Confrontation. Alun 2 tunnin säätämisen jälkeen pääsin peliin asti niin ekat fiilikset olivat: "Tämähän muistuttaa melko paljon Socom 2:sta". Sainpas siinä kerran votekickitkin, kun käskivät vaihtamaan puolta lobbyssa ja rämpytin sitä perkeleen neliötä, mutta puolta peli ei suostunut vaihtamaan. Aika raakaa touhua briteiltä.

Missäs pelihuoneessa suomalaiset yleensä pelaavat? EU English? En meinaan koko iltana nähnyt yhtään suomalaista koko pelissä.

Pelinickinä toimii Animal_FIN joten morjestetaan jos törmäillään.
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Noniih, eilen tuli hommattua tuo PS3 Slim ja ainoana pelinä Socom Confrontation. Alun 2 tunnin säätämisen jälkeen pääsin peliin asti niin ekat fiilikset olivat: "Tämähän muistuttaa melko paljon Socom 2:sta". Sainpas siinä kerran votekickitkin, kun käskivät vaihtamaan puolta lobbyssa ja rämpytin sitä perkeleen neliötä, mutta puolta peli ei suostunut vaihtamaan. Aika raakaa touhua briteiltä.

Missäs pelihuoneessa suomalaiset yleensä pelaavat? EU English? En meinaan koko iltana nähnyt yhtään suomalaista koko pelissä.

Pelinickinä toimii Animal_FIN joten morjestetaan jos törmäillään.

Jostain kumman syystä täytyy joskus painaa ensin selectiä käydäkseen kaverilistalla ja tulla takaisin jotta puolenvaihto toimii.

Suomalaiset vissiin aika suuressa määrin pelaavat EU - Nordisk servulla. Silloin kun se on ollut tyhjänä on suomalaisiin tullut törmättyä EU - English 1-3 servuilla, missä nyt sattuu eniten pelaajia olemaan. Pienenä lisädetailina suomalaiset tuntuvat usein olevan keskittyneet 8v8 demolition peliin. :p
 
Vastaus: Socom: Confrontation

ja rämpytin sitä perkeleen neliötä, mutta puolta peli ei suostunut vaihtamaan.
Puoli ei vaihdu, jos olet jo painanut "valmis"-nappia, eli starttia. Painamalla starttia uudelleen, vihreä sammuu ja voit vaihtaa puolta neliöstä.
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Noh, olen ajatellut ostaa pelin, mutta ihmettelen:

Pelaako tätä vielä moni?
Onko klaaneja paljon? (aktiivisia)
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Kyllä tuolla suomalaisia vielä pyörii ja aktiivisiä klaaneja on mm, [LDM]. [FSU], [F.G], [SFP] .

Sain ostettua vihdoinki ps3! Ainut peli vaan täl hetkel rahapulan takii toi nhl10. laitoin hakemuksen F.G:een teamiin... Nikki tuol kuningas-mugi ku ei hyväksyny mukmanii tai mugii :( Headsettiikään en viel omista.. Mitä s2 mappeja nyt siis tossa uudessa sukassa on?
 
Ylös Bottom