Vastaus: SOCOM 4 [Hype]
Cyrus ja Pibe voisi käydä kirjoittelemassa sinne foorumille, mihin laitoin muistaakseni linkin tossa eka sivulla noita asioita, mitä kirjoititte. Olen samaa mieltä Cyruksen kanssa siitä, että SOCOM-sarjalle tekisi hyvää palata juurilleen. Itsekin käytin tuota Halo-esimerkkiä tuossa. Sama KULTAINEN runko säilytetty ja pelikauppa käy kuumana.
Niille henkilöille, jotka eivät SOCOM pelisarjaa ole pelanneet niin katsokaapa tämä video. Tässä on SOCOM 2-pelistä otettu 4vs4 klaanipelejä 2kpl samassa videossa. Videon tekijänä ruotsalainen pelaaja nimeltä TrueKilla ja itsekin seikkailen videossa. En itse pidä tuosta toisesta biisistä tossa kyllä, mutta menettelee.
http://www.vimeo.com/1093426
Miksikö? Tässä näkyy pelin ääniä, "streiffausta", aimisysteemi, pelin nopeatempoisuus yms. yms. Niitä asioita, joita Cyrus ja Pibe tuossa hehkuttivat hyvinä pointteina. Päättäkää itse, ovatko nämä tavoiteltavan arvoisia asioita myös juuri SOCOM 4:ssä. Joku voisi väittää juuri, että pelisarja polkisi paikoillaan, mutta näin ei ole. Pienet asiat korjaillaan, lisätään HD-grafiikat ja parannetaan ruudunpäivitys, lagi yms. ongelmat pois.
Valitsin ton videon juuri noista syistä. Jotenkin kun kattoo peliä kriittisellä silmällä, niin tulee semmonen pirun hyvä fiilis. Toi ja toi on tehty oikein jne. Ei ehkä avaudu pelisarjaa pelaamattomille, mutta voi sitä aina katsoa ja koittaa ymmärtää meitä SOCOM 1 ja 2 -sarjan faneja.
Tosta videosta poimittua ja SOCOMista yleensä:
-Loistava aimisysteemi
-Ei mitään "SCORED A HEADSHOT" niin kuin Confrontationissa. Sen itse kyllä tiesi, milloin tossa pelissä osui päähän ja se tuntu pirun hyvältä. Confrossa pääosumia ei monesti edes huomaa, kun aimaus on niin pirun helppoa (panokset menee tuhattajasataa) että samalla myös epätarkkaa
-Loistava strafing yms tunnelma
-SEALs victorious ja Terrorist win kuulostaa hyvältä. LAHHILAA ja sillee
haha. Tekevät SOCOM-fiilistä.
-Pelin ja aseiden äänimaailma aivan loistava.
-Scopettamisen vaikeus, kranaatit, tietyt paikat, joista voi kikkailla pääosumia (esim. Desert Gloryssa noi paikat, joista TrueKilla ampuu hossutalon ikkunaan ja sellin ikkunaan tyypit).
-Viidakkomapissa näkyy, kun tapan 552:lla tyypin hyppäämällä maahan ja nousemalla samantien. Loistavasti tehty elementti peliin. Sit heti perään näkyy, miten "korvissa soi", kun TrueKilla kaatuu kranaatista (näitä ei nähty esim. Confrossa) ja pari seuraavaa klippiä näyttää samaa antia kranaateista ja nopeasta ylösnousemisesta.
-Using binoculars advantage. Tätäkin näkyy.
On se vain loistavaa ja toivotaan, että samaa saadaan nähdä SOCOM4:ssä. Tuo motion control mikäliehelvetti oli kyl niin
tuossa
SOCOM4-videossa.
EDIT: Azerach!? Oletko koskaan pelannut SOCOM 1:stä tai 2:sta? Jos olet, niin tiedät että kultaista ei kannata lähteä muuttamaan isommalti.
EDIT: Samalta XATK:n (eli TrueKillan) vimeo-sivulta löytyy toi MtC vs NiD -video. Siinä on SOCOM 2 Crossroads ja vaikkei tossa pelin ääniä kuulu ollenkaan niin sitäkin enemmän näkyy pelin nopeus esimerkiksi tuossa aika alussa, kun juuri itse seikkailen hirviätä vauhtia vasemmalla ja oikealla ravintolassa. LINK:
http://www.vimeo.com/978909