Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Embargo päättyi viisi minuuttia sitten, joten painava sanani SOCOM: Special Forcesista.
Arvosteluja lukematta pakko mainita pelin olevan juuri niin hyvä kuin sen ympärille nouseva mahdollinen yhteisö. Ilman suomalaista peliseuraa/peliservereitä - on kokemus varmasti vailinainen.
Tyhmä kysymys: miten arvostelija voi oikeastaan edes testata sellaista moninpeliä, joka julkaistaan suurelle yleisölle vasta viikon päästä? Eihän siellä kait ole edes muita pelaamassa kuin pelifirman uusia pelaajia ownaavia testaajia ja muita arvostelijoita lähinnä ihmettelemässä ja pyörimässä ympäri kenttää kuin se kuuluisa marja ns. pesässä.
Pientä miinusta täytyy kuitenkin antaa: Mielestäni suojan takaa ampuminen on aivan liian helppoa. Ollessasi suojassa voit asetella kursorin siihen kohtaan mistä tiedät että vihollisia tulee, ja sitten vain päästellä headshotteja kun viholliset juoksee rivissä eteesi. Itselle ainakin on käynyt useampaan kertaan niin, että suojaan takaa noussut vihollinen on tappanut minut about nanosekunnissa, mihin ei luulisin kenenkään kerkeävän reagoida. (Ja tiedän, että ainahan sitä voi kiertää vihollisen selkään, mutta siitä tässä nyt ei ole kyse)
- Alkaa tosiaan pikkuhiljaa ottamaan päähän nuo esteet, niiltä kun on vaikea puolustautua, vaikka miten sahaisi sivuttain ja koettaisi vaikka ampua ennakkoon mahdollisesti eteen pomppaavan vihun kohdalle.
Tuossa kun valitsee pelimuotoa ja painaa neliötä, näkyy Coverille valinta ON/OFF. Toki ei poista ongelmaa mutta saattaa privapeleissä olla hyvä.Tämä on kyllä pelin pahin ongelma tällä hetkellä. Suojautumismekaniikkaa on varmaan mahdotonta enää poistaa, joten näkisin yhdeksi vaihtoehdoksi näkökentän rajoittamista rankasti, jolloin nämä kyykkimiset varmasti vähentyisivät oleellisesti!
On totta että tuo suojasta tähyileminen ja sieltä ampuminen on todella helppoa (hyvä idea tuo näkökentän rajoittaminen), mutta se että suojassa oleva vihollinen olisi melkein mahdotonta tappaa niin siitä valittamista en ymmärrä. Onhan se nyt aivan selvä että jos juokset suoraan päin suojassa olevaa vihollista niin se on varma kuolema, sivuttaisjuoksu tai kiertäminen on hyviä vaihtoehtoja ja melkeimpä pakollisia tällaisessa selvästikin taktisemmassa räiskinnässä. Jos yltiöpäinen juoksentelu ja ramboilu on sitä mitä peleistä hakee niin kannattaa siirtyä codin puolelle. Sellaisella juoksentelulla selviää hengissä vain iso-herra-california, ja hänkin vain elokuvissa.
En tarkoita että kämppiminen on hienoa ja hauskaa vaan että päätön ympäriinsä juokseminen on itsetuhoista varsinkin kun puhutaan 3rd person pelistä jossa harkiten eteneminen on minusta se paras vaihtoehto. Ei oikea erikoisryhmäkään tee päättömiä rynnäkköjä aukean yli ilman suojatulta kohti (oletettavasti) suojan takana lymyävää vihollisjoukkoa?