Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Special Events

Vastaus: Special Events

Onko kukaan onnistunut kultaamaan kaikki Vettel challengen radat. Itsellä nytten Monza kullalla ja muut hopealla, Ja palkinnoksi pronseista X2010 "redbull"-väreissä ja hopeista sama mustana. Eli saako kultaamalla vielä sitten yhden saman auton? Kyllä on tiukassa noi viimeiset kullat Suzukassa päässyt 0.7 sek päähän ja Nyrrellä 0.9 sek päähän.
 
Vastaus: Special Events

Kaikille kultaa, niin saat hiilikuitumallin siitä, eli kolme autoa.

Harmi, kun tuo challange on aivan mahdoton padilla, joten ihan turhaan tuli levutettua A-spec 30'lle kun olisi voinut kehittää B-specin tasolle 35 ja saada ilmaisen X2010'n :(
 
Vastaus: Special Events

Kaikille kultaa, niin saat hiilikuitumallin siitä, eli kolme autoa.

Harmi, kun tuo challange on aivan mahdoton padilla, joten ihan turhaan tuli levutettua A-spec 30'lle kun olisi voinut kehittää B-specin tasolle 35 ja saada ilmaisen X2010'n :(

Oon nyt pari kertaa kokeillu Vettel Challengea Monzassa, padilla.10 sekunnin päähän pronssista, mä en näkisi omassa tapauksessa syypäänä niinkään padia vaan sitä, että tilanteet tulee ihan liian nopeasti mun reaktiokykyyn nähden.
henkilökohtaisesti en oikein jaksa uskoa että ajaisin ratilla sitä kierrosta yhtään sen lujempaa:(
 
Vastaus: Special Events

mä en näkisi omassa tapauksessa syypäänä niinkään padia vaan sitä, että tilanteet tulee ihan liian nopeasti mun reaktiokykyyn nähden.
Siinähän se padin heikkous useimmilla onkin. Itse en ainakaan osaa nopeissa shikaaneissa ohjata tuolla tatilla niin tarkasti etteikö ohjaus heittäisi laidasta laitaan ja sitten ollaankin jo ulkona radalta.
Kartingissa alkoi olla jo tuon kanssa ongelmia ja Formula GT:ssä jo niin pahasti ettei muutamien yrityksien jälkeen jaksanut enempää edes harjoitella sitä padilla. Red Bull haasteet oli jo sitä luokkaa että vähänkään nopeampaa ajamalla ei padilla päässyt ensimmäistä mutkaa pidemmälle. Yhden kierroksen onnistuin ajamaan Monzassa kun ajeli todella varovasti.
Siltikään ei jaksa kaivaa rattia kaapista tuohon olkkarin pöytään kiinnitettäväksi, vaan ennemmin hieron b-specistä sen X2010:n käyttöön.
 
Vastaus: Special Events

Siinähän se padin heikkous useimmilla onkin. Itse en ainakaan osaa nopeissa shikaaneissa ohjata tuolla tatilla niin tarkasti etteikö ohjaus heittäisi laidasta laitaan ja sitten ollaankin jo ulkona radalta.

Toi on nimenomaan se ongelma,ohjaus kääntyy todella nopeasti ja hiekoilla ollaan.Asiaa voisi saada jonkin verran korjattua jotain padin sensitivii säätelemällä jos se on mahdollista.
 
Vastaus: Special Events

Tuli taas puolitoista tuntia väännettyä Vettel challengeä, että sain kullalle nyrren ja suzukan. Oli jo turhautuminen lähellä kun kolme kertaa putkeen suzukassa aika jäi alle kymmenyksen tavoitteesta, mutta viimein onnistui. Nyrrellä ei meinannut saada millään kahta hyvää kierrosta samalla kertaa. Joo ja palkintona hiilikuidun värinen x2010:cool:. Eli onko vielä neljäs tulossa kun b-spec on vasta 33.
 
Vastaus: Special Events

Tuli taas puolitoista tuntia väännettyä Vettel challengeä, että sain kullalle nyrren ja suzukan. Oli jo turhautuminen lähellä kun kolme kertaa putkeen suzukassa aika jäi alle kymmenyksen tavoitteesta, mutta viimein onnistui. Nyrrellä ei meinannut saada millään kahta hyvää kierrosta samalla kertaa. Joo ja palkintona hiilikuidun värinen x2010:cool:. Eli onko vielä neljäs tulossa kun b-spec on vasta 33.
Joo, 35levulla pamahti yksi sininen X2010 vielä ykkösgrindaajan rooliin:)
 
Vastaus: Special Events

Tänään sai avattua tuon vettel-challengen, ja sehän on vielä monta kertaa vaikeampi kuin olin kuvitellut. Nyrreä tuossa toista tuntia jauhoin ja en montaa kertaa ruutulippua nähnyt. Paras aika oli jotain 2:21:xxx. Tiedän kyllä missä sekunteja hukkuu, mutta ei tuolla padilla meinaa pysyä mukana millään. Saapa nähdä saako noita edes pronssille ajettua ennenkuin mielenkiinto loppuu. Onko täällä ketään joka olisi padilla noita selvittänyt?
 
Vastaus: Special Events

Onko kukaan päässyt tuota AMG Intermediate kokokierrosta pädillä kultaan? Tuntuu tähän mennessä ylivoimasesti vaikeimmalta mitä oon pelannut. Licensit on IA asti kaikki kultaa (Super en ole vielä yrittänyt) eikä mikään niistä yltäny vaikeudessa lähellekään samaan ku tämä. Yrittäny jo ainakin 3 tuntia ja parhaimmillaan päässy n. 4 sekunnin päähän kullasta. Alkaa hieman jo turhautuminen iskeen. Osaan kyl radan ulkoa ja tiedän kuinka mikäkin mutka pitäis ajaa, mutta kun kierros on jotain 20km pitkä ja toistakymmentä sunnuntaiajelijaa ohitettavana niin jossain kohdassa tulee ryssittyy väistämättä. En muutenkaan ymmärrä miten Full Lap aika voi olla tiukempi kuin sektorien yhteen lasketut ajat? Nojoo, täytyy vielä koittaa.
 
Vastaus: Special Events

Onko kukaan päässyt tuota AMG Intermediate kokokierrosta pädillä kultaan?
Toissapäivänä ajoin kaikki kultaan mitä oli AMG challengesta ajamatta, eikä nuo full lapit tuottaneet ongelmia. Viimeinen sadekelin full lap meni kultaan jo ensimmäisellä yrityksellä joskus aiemmin. Ensimmäisen haasteosion toinen ja viimeisen haasteosion viimeinen sektori olivat minulle vaikeimmat.
 
Vastaus: Special Events

Onko kukaan päässyt tuota AMG Intermediate kokokierrosta pädillä kultaan? Tuntuu tähän mennessä ylivoimasesti vaikeimmalta mitä oon pelannut. Licensit on IA asti kaikki kultaa (Super en ole vielä yrittänyt) eikä mikään niistä yltäny vaikeudessa lähellekään samaan ku tämä. Yrittäny jo ainakin 3 tuntia ja parhaimmillaan päässy n. 4 sekunnin päähän kullasta. Alkaa hieman jo turhautuminen iskeen. Osaan kyl radan ulkoa ja tiedän kuinka mikäkin mutka pitäis ajaa, mutta kun kierros on jotain 20km pitkä ja toistakymmentä sunnuntaiajelijaa ohitettavana niin jossain kohdassa tulee ryssittyy väistämättä. En muutenkaan ymmärrä miten Full Lap aika voi olla tiukempi kuin sektorien yhteen lasketut ajat? Nojoo, täytyy vielä koittaa.

Eka sektori on tuossa se tärkein.Kun se osuu kohdalleen ohitus paikat tuntuvat osuvan useimmiten suorille eikä muut autot hidasta niin paljon.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Special Events

Eka sektori on tuossa se tärkein.Kun se osuu kohdalleen ohitus paikat tuntuvat osuvan useimmiten suorille eikä muut autot hidasta niin paljon.

Juu, kyllä tuon sitten lopulta pääsin johonkin 7:04.xxx. Eli rimaa hipoen kultaan ja edelleenkään mikään kisa ei ole vaatinu vastaavia ponnisteluja. Ajoin saman AMG:n Advancedkin heti perään ja olivat tuohon verrattunu ihan tolkuttoman helppoja. Siinä Full Lap meni ensimmäisellä yrityksellä noin 5 sekunttia alle kultapytty ajan.
 
Vastaus: Special Events

Hiukan meinas lähteä järki Vettelin haasteissa. Pronssia vihdoin tuli kaikista, mutta kulta tuntuu ainakin ei jedi refleksejä omaavalta mahdottomalta. Ratilla pelaan, ja nyt ymmärrän ihmisten tuskailun padin kanssa, mahdotonta ei ole pronssia padillakaan saada, sillä tiedän muutamia jotka ovat saaneet. Jokatapauksessa ei ole edes ratilla helppo.

BTW mahtaakohan rattini olla viallinen, kun olen lukenut joidenkin valittelevan ratin vääntävän niin kovin jopa FFB 1llä. Itellä on 10 ja en mitään hampaat irvessä ja rystyset valkoisina joutunut rattia vääntämään. Rattina DFGT.
 
Vastaus: Special Events

Miten ootte pärjännyt tuossa haasteessa missä pitää ajaa Alfalla Eigeriä? Mulla on paras aika 1.18.5xx enkä saa millään sitä putoamaan, kultaan vaaditaan 1.17.000.
 
Vastaus: Special Events

Mitäs pitäisi laittaa asetuksiksi Top Gearin Lotus-haasteessa? Kaksi muuta ajettu läpi, mutta toi Lotus-homma tuntuu ihan mahdottomalta. Katselin pikaisesti päivällä jotain youtuben videoita jossa auto tuntui menevän kuin kiskoilla: ei kyllä oma auto mene kun perä karkaa jo yleensä ekassa mutkassa. DFGT:lla ajellaan ja mitä ajoapuja kannattais käyttää jotta ton sais läpi edes pronssille?
 
Vastaus: Special Events

Miten ootte pärjännyt tuossa haasteessa missä pitää ajaa Alfalla Eigeriä? Mulla on paras aika 1.18.5xx enkä saa millään sitä putoamaan, kultaan vaaditaan 1.17.000.

Olin aiemmin ajanut jotain 1:19:2xx ja tuntui silloin todella turhauttavalta. Tämän viestisi innoittamana meni kokeilemaan uudestaan. Sain ajettua 1:18:6xx, mutta siitä alaspäin ei oikein mennyt.

Laitoin sitten ajolinjat näkyviin ja niiden avulla ymmärsin leikata alkuosan serpentiinit riittävän läheltä sisäreunaa. En ole vieläkään päässyt kuin 1:18:0xx tasolle, mutta minulla on vielä alkuvaiheessa kirittävää joitain kymmenyksiä...

Lopun ylämäkeen pitäisi saada kiihdytettyä aikaisin, siinä tunnelin jälkeen ei saisi jarruttaa liikaa ja viimeinen kurvi pitäisi saada ajettua sulavalla linjalla ja nopeasti mutkasta ulos kiihdyttäen...

Tällaisilla itsestäänselvyyksillä kulta pitäisi tulle. Saisi vain kaiken onnistumaan yhdellä kierroksella.

Edit: sain vielä kymmenyksen pois eli 1:17.9xx on tällä hetkellä nopein. Muutaman kerran olen toisella tai kolmannella väliaikapaikalla ollu siitä -0.4 nopeampana...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Special Events

Tänään sain vihdoin parin illan kiroilemisen jälkeen tuon Eiger Alfa C8 haasteen kullattua. Taitavampi kuski saa varmasti nopeimmat ajat tuossa ilman TC:tä ja manuaalivaihteilla. Itse ajoin automaatilla (DFGT ratilla) kun ei oikein keskittyminen riittänyt vaihteen vaihtoon ja tiellä pysymiseen samaan aikaan. Ja TC taisi lopulta olla 3 tai 4. Jarruja laitoin aavistuksen takapainoisiksi, en kyllä osaa sanoa paljonko tuo vaikutti ajoon, ehkä ensimmäinen sektori oli vähän parempi noin.

Laitoin sitten ajolinjat näkyviin ja niiden avulla ymmärsin leikata alkuosan serpentiinit riittävän läheltä sisäreunaa. En ole vieläkään päässyt kuin 1:18:0xx tasolle, mutta minulla on vielä alkuvaiheessa kirittävää joitain kymmenyksiä...
Jos tuon ensimmäisen pätkän saa ajettua 0:35 pintaan niin pitäisi olla hyvät saumat. En itse tuota saanut juurikaan alle 0:35.2, ja kulta tuli suhtellisen huonon alun 0:35.4 jälkeen. Pitkään yritin liian jyrkillä käännöksillä neulansilmiin, nopeammin sain menemään kun jarrutin rauhassa ennen mutkaa ja köröttelin hyvin pienellä kaasulla niin että pito säilyy koko ajan.

Lopun ylämäkeen pitäisi saada kiihdytettyä aikaisin, siinä tunnelin jälkeen ei saisi jarruttaa liikaa ja viimeinen kurvi pitäisi saada ajettua sulavalla linjalla ja nopeasti mutkasta ulos kiihdyttäen...
Tunnelin jälkeisen mutkan sain mielestäni aika hyvin haltuun. Sen pienen syvennyksen kohdalla pieni hipaisu jarruun, kaasu kokonaan pois ja melko tiukka käännös aidan läheltä leikaten. Tuon jälkeen voi kiihdyttää nopeasti, kunhan ei runttaa kaasua suoraan pohjaan.
Sitten vaan kaasu pohjassa kunnes tulee viimeinen jarrutuspaikka ylämäessä. Se on melkeinpä kriittisin paikka, siinä voi voittaa tai hävitä useamman kymmenyksen riippuen siitä miten hyvin osuu ulostulolinjalle. Kohtuullisen pitkäksi sen saa vetää, pienellä kaasulla korjaten. Maltillisella kiihdytyksellä pitäisi päästä lähes suoraa linjaa mäen päältä maaliin.

Ainoa kohta mikä jäi hieman enemmän tuurin varaan oli se ennen tunnelia oleva leveä mutka. Välillä tuli ajettua se reilusti leveäksi ja sieltä suoraan kiihdyttäen kohti tunnelia, ja välillä sisäreunaa pienellä kaasulla seuraten. En tiedä kumpi on parempi.
 
Vastaus: Special Events

Itsekin sain tämän Grand tour-missionin kullattua. Tehtävä ei todellakaan ole helppo, sain kullan vasta, kun parit päänsärytkin oli jo valloillaan.

Itse ajoin DFGT:llä. Muistaakseni ABS oli 1, TC oli 0 ja jarrutasapainoa säädin takapyörille enemmän. Sen pitäisi auttaa varsinkin ensimmäisissä mutkissa.
Mielestäni suurin osa kullan saavuttamisesta on kiinni radan ensimmäisessä sektorissa.
Ja vinkkinä myös, kun tuo serpentiiniosuus loppuu ja sieltä aukee se pienehkö suora.
Suoran jälkeinen U-mutka on myös miestäni melko tärkeä. Pitäisi siitä saara hyvät vauhit tunneliin.

Pitää jaksaa vain yrittää! :p
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom