Sunnuntaista tähän päivään olen laittanut aivan kaiken vapaa-ajan tähän ja pelitunteja on kertynyt noin 30. Vaimo kutsui itseään eilen pelileskeksi.
No, asiaan, omia mietteitä pelistä.
Alussa suunnilleen 8 tuntia meni hakiessa tuntumaa ja totutellessa pelimekaniikoihin ja valikkoihin. Kun kaikki alkoi asettumaan ja iskostumaan uomiinsa tämä peli on vienyt minua ja kovaa! Pidin Fallout kolmosesta ja nelosesta todella paljon - mielestäni tässä pelissä on paljon samaa henkeä em. pelien kanssa.
Kunnon explorer meininkiä, aika menee ihan siivillä. Eilen erehdyin kymmeneltä illalla alkaa ensimmäistä kertaa muokkaamaan ja parantelemaan uutta Kepler S alustani. Kahta tuntia(! Opetteluun meni jonkun aikaa) ja 100k köyhempänä oli ilo nähdä se ensimmäistä kertaa laskeutumisalustalla

Piti vielä käydä ennen nukkumaanmenoa testaamassa se taistelussa. Mahtavaa settiä
Olen miettinyt että tämä peli taitaa olla minulle samanlainen kuin esim. Fallout 4 johon vuosien varrella olen upottanut varmaan yli 300 tuntia. Nyt kun ostin tuon kolmellakympillä ennakkoon, joudun varmaan jotain maksamaan että saan pitää sen kun se aikanaan häviää Game Passista? Toivottavasti ei häviä vuosiin.
Grafiikoista en sen enempää jaksa jauhaa kun on nähtävissä kaikille youtubessakin, sen kuitenkin sanon että yllättävän nopeasti sitä taas tottui 30FPS meininkiin. Välillä kyllä notkahtelee tuostakin alas mikä on kyllä vähän häirinnyt.
Bugeista on ollut suhteellisen vähän puhetta vrt. esim. Cyberpunk julkaisuun. En päästä tätä ihan vähällä, en tiedä onko minulle sattunut sunnuntaiversio digitaalisesta versiosta mutta kyllähän niitä on. Ihan oikeasti haittaaviakin sellaisia.
Mm. aluksia ei voi päivittää tai myydä New Atlantiksessa kun Ship Tech Services äijä on kadonnut. Yksi kaupanmyyjä myös ollut pysyvästi kateissa samassa kaupungissa.
Niin on kadonnut myös 2 seuralaistanikin. Seuralaisten löytämiseen on internetsien mukaan apu valitsemalla 'Retrieve your companion' tehtävä Activities listalta. No, minulla ei moista tehtävää näy siellä. Eikä näy Ship valikon crew menussakaan.
Redditissä on muitakin kohtalontovereita:
Sitten näihin harmittomiin bugeihin (Series Xllä pelailen):
Ukko jumissa esim. telineen ja seinän välissä, ei pääse mitenkään pois
Joskus tähtäin tähtää suoraan alas - ihan yllättäen ja salaman nopeasti
Pitkään peliä kunnolla sulkematta (quit game) peli alkaa tahmaamaan, lataustauot ajoittain pitenee jopa 30 sek luokkaa ja esim. haluatko varmasti mennä tuonne fast travel vahvistus reagoi sekuntien viiveellä vaikka kuinka painelee että 'Yes' Samasta viiveen aiheuttamasta syystä kun yritin puhua tehtävän kohdehenkilölle, mitään ei tapahtunut. Sitten yritin jutella vieressä olevalle baarimikolle. Hetken kuluttua molemmat alkoi hölisemään samaan aikaan ja näyttö meni ihan sekaisin flikkeröidessään vaakatasoista suttuviivaa telkkariin.
Ainiin, ja kerran vihollinen spawnasi huoneeseen tyhjästä jollain random loottireissulla.
Nuo bugit ei minun menoa haittaa, harvemmin niihin kuitenkaan törmäilee. GOTY tavaraa tämä on minulle - ja isolla marginaalilla seuraavaan ehdokkaaseen. Tästä tulee olemaan iloa pitkäksi aikaa