Doctor Pepper
Well-Known Member
Ei ole saamassa potkuja.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Tää on niin realistinen peli että ne on saikulla, eikä niiden pomolla ole just nyt ketää vapaana siihe hommaa. Nyt on syys tullu ja koulutki alkanu ni sitä on liikkeellä. Kyllä ne parin päivän päästä palaa pikku kuumeesta.Mm. aluksia ei voi päivittää tai myydä New Atlantiksessa kun Ship Tech Services äijä on kadonnut. Yksi kaupanmyyjä myös ollut pysyvästi kateissa samassa kaupungissa.
Niin on kadonnut myös 2 seuralaistanikin.
Yksityiskohdissa on monesti laatua hämmentävän paljon ja niitä tavaroita huoneissa riittää. Ei toisaalta ole niin helppo löytää tärkeitä asioita ja kerättäviä salaisuuksia. Varsinkin isoimmat sokkelot on vähän sellaisia, että ei viitsi jokaista huonetta tarkistaa aivan niin tarkasti mitä Fallout 4:ssa. Joten tuossa on hyvät ja huonot puolet, enemmän kuitenkin hyvää.Starfieldin erikoisuus, ja asia mikä nostaa sen omissa silmissä omalle tasolleen, on uskomattomat yksityiskohtasuudet.
Kyllä se mahoton sälän määrä oli jo Fallout nelosessa. Eikä siinä mitään, ehkä se on just osa tuota hoardaamisen parhautta että tuhannen käytetyn kahvimukin seasta löytää jotain edes vähän arvokasta Itse alkanut taipua malliin missä enää aseet ja armorit tarttuu mukaan.Yksityiskohdissa on monesti laatua hämmentävän paljon ja niitä tavaroita huoneissa riittää. Ei toisaalta ole niin helppo löytää tärkeitä asioita ja kerättäviä salaisuuksia. Varsinkin isoimmat sokkelot on vähän sellaisia, että ei viitsi jokaista huonetta tarkistaa aivan niin tarkasti mitä Fallout 4:ssa. Joten tuossa on hyvät ja huonot puolet, enemmän kuitenkin hyvää.
Läheltä esineet ja julisteet ovat todella teräviä jopa Series S:llä. Kauempaa ehkä on hivenen hankalampi erottaa yksityiskohtia, koska resoluutio, motionblur, 30 FPS ja pelin sumuefektit hämärässä vaikuttavat näkemiseen sekä tuovat lisää haastetta. Lisäksi kapea FOV niin näkee kerralla vähän ja joutuu paljon kääntelemään kameraa.
Siitä huolimatta kuvan yleisilme on todella hyvä eri sisätiloissa, (jos tykkää Bethesdan luomasta elokuvamaisesta tyylistä) ja tosiaan yksityiskohtia riittää. Myös Bethesdan huumoria. Oman hahmon lapsuuden huoneessa on sängyn alla käsirasvapurkki...
Eipä tarvitse tuollaista miettiä. Minä kun en new game plussaan tule tässä pelissä koskemaan, enkä missään muussakaan tarinavetoisessa roolipelissä. Kaikki tehdään ensimmäisellä pelikerralla mitä tehdään, ja kampanjan loppuunviemistä pitkitän siihen asti, kunnes olen maailmassa tarpeeksi muutoin seikkaillut. Toki voin jättää pari seiviä jonkin verran ennen kampanjan ratkaisua, jotta pystyn halutessani pelaamaan vielä pelaamatta jääneitä kiinnostavia sivutehtäviä, jos niitä on merkittävästi siinä vaiheessa vielä tekemättäsemmonen 70 tuntia peliä takana ja olen nyt ollut new game+:lla jo muutaman päivän ja tuntuu että peli sen kun vaan paranee kokoajan, Lopulta Rushin mainquestin pois alta" (tai voiko sitä sanoa että Rushimiseksi jos oli 50 tuntia peliä takana kun lopputekstit tuli ruutuun) se johtunee ihan siitä kun en tehnyt 3 ekaan päivään mainquestiä ollenkaan mutta sitten ku aloin tekemään niin päätinkin että teen sen pois alta että pääsen new game+:lle ja se oli ihan hyvä päätös, tuntuu että mainquest on vain 20% peliä esim Mainquestissä ei vieralla edes kaikissa isoissa kaupungeissakaan.
Mitä tulee sitten siihen new game+ niin sanon että kannattaa tehdä ajoissa päätös että teettekö sen big runin missä teette kaikki sidequestit, rakennatte outpostit ja muut niin ekalla playtroughlla vai new game+:lla koska NG+:lle ei Carry over mitään muuta kun levelit, skillit, research progress ja pari muuta juttua, ei itemeitä, ei outposteja eikä creditsejä eikä shippejä aikalailla joudut siis aloittamaan "alusta", mutta se new game+ on tavallaan ihan oma seikkailunsa, ja itse pidän siitä että se on toteutettu juuri noin, siinä on muutenkin paljon uusia juttuja ja tuntuu että kaikki on paljon suurempaa ja parempaa, esim lootti on paljon parempaa itse taidan olla 35 levelillä nytten ja alkanut tulla sellaisia Legendaryjä joiden arvo huitelee siellä 50-70k creditseissä, mutta se mikä tekee siitä new game+:sta vielä kovemman niin pelissä ei ole vaan yksi new game+ vaan kymmeniä :a voisi melkeinpä sanoa että pelissä on never ending new game+, ja asiat muuttuu ja kehittyy kokoajan.
Juuri noin. Tämähän on avaruuteen sijoittuva RPG eikä mikään avaruus-simulaatio. Eikä Unreal Engine 5 voinut olla edes vaihtoehto tämän pelin kehitykseen, se tuli aivan liian myöhään pelin kehityksen kannalta ja olisiko edes sopiva engine tämän kaltaiselle massiiviselle roolipelille.Mä taas tykkään pelistä tässä vaiheessa juurikin siksi, ettei ole sitä useiden kymmenien minuuttien tylsää lentämistä planeettojen välillä. Elite -peleissä tätä jaksoi jonkun aikaa, mutta tykkään, että pääpaino on nimenomaan maankamaralla seikkailemisessa ja käsiasein taistelemisessa.
Steamin käyttäjäarvostelut on 82% myönteinen ja tuo on aika hyvä luku kun ottaa huomioon FOV säätimen puuttumisen. Mutta ei tämä Elder Scrolls pelien arvosteluihin yllä, Skyrim on 94%. Ehkä tuo fantasiamaailma on helpompi siinä mielessä että ei jaa pelaajia vaan kaikki tykkää.
Sen mitä olen nyt pelannut, niin aikalailla sama tehtävärakenne ja erilaisen tekemisen määrä tässä on kuin vaikka Fallout 4:ssä. Lisänä tietysti aluksen managerointi ja päivitys. Ei Bethesda tässä mitenkään keksinyt omaa hyväksi todettua roolipeliensä rakennetta uudelleen, vaan teki ison maailman, jossa on lukuisia tarinapolkuja. On pääjuoni, useat eri liittoutumat (factionit), yksittäiset sivutehtävät ja random tekeminen kuten varastelu, tavaran myyminen, ihmissuhteet ja niin edelleen.eli sen takia sanoisinkin että Starfield ei ole Mainquest painotteinen RPG vaan se on Sandbox RPG jossa on tarina mukana, laitan myöhemmin sitten kommenttia tarkemmin siitä mainquestistä kun ihmiset ovat pelanneet mainquestin läpi.
Sen mitä olen nyt pelannut, niin aikalailla sama tehtävärakenne ja erilaisen tekemisen määrä tässä on kuin vaikka Fallout 4:ssä. Lisänä tietysti aluksen managerointi ja päivitys. Ei Bethesda tässä mitenkään keksinyt omaa hyväksi todettua roolipeliensä rakennetta uudelleen, vaan teki ison maailman, jossa on lukuisia tarinapolkuja. On pääjuoni, useat eri liittoutumat (factionit), yksittäiset sivutehtävät ja random tekeminen kuten varastelu, tavaran myyminen, ihmissuhteet ja niin edelleen.
En tiedä onko Bethesdan pelit ikinä olleet mitenkään erityisesti pääjuoneen painottuvia. Pääjuoni lähinnä antaa alkusysäyksen miksi lähteä tutkimaan isoa maailmaa ja sen jälkeen pelaaja on vapaa etenemään tehtävissä juuri haluamallaan tavalla. Muistan kuinka Fallout 3:ssa ohitin joitain tehtäviä kun vahingossa menin paikkaan, jonne olisi "pitänyt" pääjuonen perusteella mennä vasta myöhemmin. Vapautta siis on.