Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Starfield

. Engine on siis "uusi" mutta sen pohjalla on sellaista vanhaa perustaa, joka aiheuttaa rajoituksia ja haasteita. Toisaalta ei ole olemassa valmista vaihtoehtoa, jolla voisi tehdä samanlaisia asioita. Ainoa vaihtoehto käsittääkseni olisi ollut aloittaa aivan alusta uusiksi. Siinä tapauksessa muu kehitys olisi ollut vuosikaupalla jäissä. Toisaalta seuraava Bethesdan peli voisi sitten ilmestyä nopeammin.
Ongelmahan on se että koskaan ei ole oikea aika aloittaa alusta.. jossain vaiheessa tulee vaan hetki jolloin esim. tämä creation engine ei vaan taivu sen hetkisen ajanjakson toivottuun toimintaan. Silloin tulee väkisin eteen se että on aloitettava nollasta. Toki jos kaikki osat moottorissa olisi modulaarisia, yhteenliittymä joustava ja niitä saisi uudistettua pikkuhiljaa.. (milloin tämä onnistunut keltään..) tällä perusteella ei näytä siltä, kaikki vaan tuntuu toimivan edellistä nopeammin pitkälti vain paremman hardiksen takia mutta silti hyödyntämättä sitä kunnolla.
 
Iskee kyllä peli itselle todella hyvin, on kuin tehty suoraan mulle. Fiilispelaamista ja rauhassa. Oikeasti roolipelaan hahmolla, enkä vain tee jokaista asiaa mitä tulee vastaan. Potentiaalia on olla vuoden paras peli!

Toki pelistä löytyy puutteita, hiottavaa vielä olisi tulevilla päivityksillä, on osin aika vanhahtava ja rauta (Series S) vähän rajoittaa kokemusta. Pelin vahvuudet kuitenkin helposti lyövät ne heikkoudet, ei toista tämänkaltaista peliä ole.

Ja hyvin tuo Series S:lläkin toimii, täysin pelattava. Microsoft ja Bethesda jopa ansaitsee isot kehut tuosta. Mutta lienee siinä aika iso ero kokemuksessa, jos pelaa PC:llä korkealla resolla, hyvä fps + vielä vaikka ultrawide monitori siihen päälle.

Pelin tyyli, tunnelma, semi realistisuus, rpg-elementit, mysteerit sekä perus tutkiminen ovat niitä Starfieldin ehdottomia vahvuuksia. Avaruus ja siihen liittyvät systeemit on hyvin rakennettu peliin. Ampuminen ja toiminta kaipaa lisää syventymistä eri asioihin ennen kuin siitä tietää tarkemmin.

Katsotaan miten käy sitten pidemmän päälle, kun ei ole enää uuden pelin viehätystä. Tällä hetkellä antaa osan puutteista anteeksi, kun pelaaminen on kiinnostavaa ja hauskaa. Ja se on tärkeintä!
 
Mä taas tykkään pelistä tässä vaiheessa juurikin siksi, ettei ole sitä useiden kymmenien minuuttien tylsää lentämistä planeettojen välillä. Elite -peleissä tätä jaksoi jonkun aikaa, mutta tykkään, että pääpaino on nimenomaan maankamaralla seikkailemisessa ja käsiasein taistelemisessa.
 
Sen voisi kuitenkin lisätä vaihtoehdoksi ja jättää valikkomatkustamisen sellaisenaan peliin. Avaruus tuntuu nyt vain erittäin turhalta ja koko aluksen olisi voinut skipata ja jättää vain valikon millä hypätään planeetalta toiseen.
 
Sen voisi kuitenkin lisätä vaihtoehdoksi ja jättää valikkomatkustamisen sellaisenaan peliin. Avaruus tuntuu nyt vain erittäin turhalta ja koko aluksen olisi voinut skipata ja jättää vain valikon millä hypätään planeetalta toiseen.
No ei nyt ihan sentään. Avaruustaistelut ovat olleet varsin intensiivisiä. Itseasiassa juuri tuli ensimmäinen tarinaan liittyvä pomovastusavaruusalus kohdattua. En ollut yhtään valmistautunut tähän taistoon ja kuolinkin siinä sitten. Toisella kerralla meni läpi. Sen enempää spoilaamatta, niin peli antoi tässäkin tehtävässä mahdollisuuden joko tuhota aluksen ja tappaa kaikki tai vallata aluksen ja tappaa tai vangita tämän kyseisen henkilön.

Sen lisäksi siellä on myös ystävällisiä aluksia ja erilaisia avaruusasemia, joihin voi telakoitua. Lisäksi aluksen päivittäminen kantamaan enemmän tavaraa ja että siinä on paremmat aseet ynnä muut, niin kaikki tämä toimii hyvin niissä pelillisissä elementeissä joita tarjotaan. Olen kyllä samaa mieltä, että saisi olla myös mahdollisuuksia lentää vapaammin, mutta kyllä sille alukselle nytkin käyttöä on.
 
Kyllähän pelissä voi lentää planeetalta toiselle, se vain kestää todella kauan.

2. Avaruusaluksella pystyisi tekemään grav-jumppeja manuaalisesti ja niistä voisi pudottautua pois keskenkaiken. Näin avaruudessa pystyisi haahuilemaan aluksella pikkaisen paremmin kuin nyt valikkojen kautta paikasta A paikkaan B ilman että siinä välillä on mitään ihmeteltävää.

Tätä varten tuolla aiemmin mainitsin tämän. Se että siinä kestää todella kauan aiheuttaa sen, että se ei oikeasti ole vaihtoehto.
 
Pelihistoria ja kiinnostus kyseiseen genreen vaikuttaa että miten pelit koetaan. Itsellä tämä on aivan sweet spot kaikkeen siihen. Aivan mahtava peli. Mainitsemani asiat vaikuttavat, että en koe oikein mitään poikkipuolista tai häiritsevää.

Tämä peli ei ole mikään pikamatka, vaan tästä matkasta täytyy nauttia.
Kokeillut jotain toisiakin vuoden peliksi ehdoteltuja pelejä itselle väärästä genrestä ja keksin heti paljon vikoja.
 
Ei heillä ollut muttakaan vaihtoehtoa, on tämä hyvä peli, pitää vain kestää nuo old gen jutut!
Varmasti on ollut vaihtoehtoja. Toki päätös olisi pitänyt tehdä 5 vuotta sitten, silloin kun moottori oli "vain" 5 vuotta vanhentunut. No siinäpähän hakkaavat päätänsä seinään ja laittavat uutta laastaria päälle. CD'n moottori on sen 77 valovuotta edellä ja silti päättivät vaihtaa UE5.
 
Viimeksi muokattu:
CD'n moottori on sen 77 valovuotta edellä ja silti päättivät vaihtaa UE5.
Olisi hauska tietää mistä tällainen mielipide.

Unreal Enginen etu on se, että sille on saatavilla kehittäjiä jonoksi asti, koska se on yleisesti tunnettu pelimoottori. CD:n oma engine ei ole.

Unreal Engine ei todellakaan ole paras pelimoottori, vaan sen etu on se, että sille löytyy kehittäjiä. Se sisältää paljon turhaa koodia (koska UE ottaa huomioon eri alustat, joita kaikki kehittäjät eivät tarvitse). Pelitalojen omat pelimoottorit voivat hyvinkin olla paljon paremmin optimoituja tietyille alustoille (katson tässä Naughty Dogin suuntaan).

Pelimoottorit ovat muutakin kuin grafiikkamoottoreita, ja näihin liittyy paljon muutakin kuin konsolisukupolvien näytönohjaimet ja prosessoritehot. Se, että pelimoottori näyttää hyvältä ei kerro ollenkaan mitä kaikkia kehitystyökaluja on käytettävissä. Unreal Engine on lisenssoitava AAA-tason peleissä, jolloin se voi hyvinkin käydä hyvinkin kalliiksi. Työkaluja tämänkokoisen pelin kehittämiseen se tarvitsee silti, sillä pelejä tekee sadat ihmiset, joista suurin osa ei tule ikinä koskemaankaan pelin pelimoottorin koodiin.
 
Viimeksi muokattu:
Mjooh, en tiedä... Ehkä tämä vähän pettymykseltä tuntuu. Peliä vaivaa tietynlainen sieluttomuus. Etenkin main questin NPC:t ovat ainakin ekan 15h aikana olleet melko meh tasoa. Dialogia ja juttua riittää vaikka kuinka, mutta se ei ole erityisen mielenkiintoista. NPC jonka olen tavannut hetkeä aiemmin haluaa jutella kesken vihollistukikohdan raidaamisen ja pitää pitkän monologin tunteistaan ja kuolleesta ystävästään. Ok.

Graafisesti peli on upean näkönen ja yksityiskohtien määrä näin massiivisessa pelissä on ihan ennennäkemätöntä. ISO miinus graffapuolelle tulee NPC:eiden kasvomallinuksista, tärkeät NPC:t ovat ihan OK näköisiä, vaikkakin dialogeissa vain tönkköjä puhuvia päitä ja sen suhteen ajastaan jäljessä.
Crowd NPC:t ovatkin sitten aika karmean näköisiä, toki nyt sinänsä ymmärrettävää kun otetaan pelin skaala huomioon. Isoine mulkosilmineen ne ovat aika huvittavan näköisiä monesti.

Vanhentuneen pelimoottorin rajoitteet kyllä näkyvät joka puolella. Vaikkakaan nämä loading screenit sun muut eivät itseäni mahottomasti häiritse, etenkin kun ne ovat niin nopeita, niin ovathan ne silti jäänne menneisyydestä. Animaatiot ylipäätänsä ovat vanhentuneita kautta linjan.
Koska peli on vahvasti segmentoitu, niin tutkiminen ei ole yhtä tyydyttävää kuin aiemmissa Bethesda open world peleissä.

Avaruuslentely ja siellä taistelu on ihan siistiä, etenkin VATS tyylinen "tähtäys/hidastus upgrade" paransi sitä huomattavasti.
Tulitaistelut muuten ovat ihan jees, mutta voi helvetti että pelin viholliset on rasittavan bullet spongeja. Vihollisten AI tuntuu olevan ihan samalla tasolla jonkun Fallout 3 kanssa ja myöskin jäänne menneisyydestä.

Musta tuntuu että jonkinlainen survival mode toimisi tässä pelissä ihan hiton hyvin, pitäis syödä ja juoda ja damage olisi enemmän kallellaan sinne realistisen suuntaan.

Kaikennäkösiä bugeja ja visual glitcheja on tullut vastaan, mutta ei mitään ihmeempää tai suurempaa.

Voi olla että peli jää nyt jo tauolle ja jatkan vaan Baldurs Gate 3:n pelaamista. Kuun loppupuolella tulee Cyberpunkin lisäri ja iso kasa uudistuksia ja korjauksia, jolloin aattelin viimeinkin hypätä sen pelin kelkkaan ihan kunnolla. Se jäi myös aikoinaan julkaisuajan jälkeen nopeasti kesken, koska ei ollut valmis. Ehkä Starfieldinkin pariin olisi parempi palata vasta sitten myöhemmin.
 
Mä taas tykkään pelistä tässä vaiheessa juurikin siksi, ettei ole sitä useiden kymmenien minuuttien tylsää lentämistä planeettojen välillä. Elite -peleissä tätä jaksoi jonkun aikaa, mutta tykkään, että pääpaino on nimenomaan maankamaralla seikkailemisessa ja käsiasein taistelemisessa.

Voihan sitä asiaa noinki ajatella ja uskotella että parempi vaan ettei tarvitse matkustella, ite ottaisin ykkösvaihtoehdoks ehdottomasti että voin matkustaa itse planeetoille ja vaihtoehtoisesti sitten fast travel.
 
Mä taas tykkään pelistä tässä vaiheessa juurikin siksi, ettei ole sitä useiden kymmenien minuuttien tylsää lentämistä planeettojen välillä. Elite -peleissä tätä jaksoi jonkun aikaa, mutta tykkään, että pääpaino on nimenomaan maankamaralla seikkailemisessa ja käsiasein taistelemisessa.
Minulla ihan sama juttu. En jaksaisi ainakaan pakotettuna yhtään pidempiä avaruuslentoja. Nytkin siellä voi sitten lennellä tutkimassa mahdollisia löytyviä hylkyjä tai piilossa olevia avaruusasemia jos haluaa, mutta omaan pelityyliin tämä nykyinen lentosysteemi ja pidempien etäisyyksien kulkeminen on todella passeli.
 
Mjooh, en tiedä... Ehkä tämä vähän pettymykseltä tuntuu. Peliä vaivaa tietynlainen sieluttomuus. Etenkin main questin NPC:t ovat ainakin ekan 15h aikana olleet melko meh tasoa. Dialogia ja juttua riittää vaikka kuinka, mutta se ei ole erityisen mielenkiintoista. NPC jonka olen tavannut hetkeä aiemmin haluaa jutella kesken vihollistukikohdan raidaamisen ja pitää pitkän monologin tunteistaan ja kuolleesta ystävästään. Ok.

Graafisesti peli on upean näkönen ja yksityiskohtien määrä näin massiivisessa pelissä on ihan ennennäkemätöntä. ISO miinus graffapuolelle tulee NPC:eiden kasvomallinuksista, tärkeät NPC:t ovat ihan OK näköisiä, vaikkakin dialogeissa vain tönkköjä puhuvia päitä ja sen suhteen ajastaan jäljessä.
Crowd NPC:t ovatkin sitten aika karmean näköisiä, toki nyt sinänsä ymmärrettävää kun otetaan pelin skaala huomioon. Isoine mulkosilmineen ne ovat aika huvittavan näköisiä monesti.

Vanhentuneen pelimoottorin rajoitteet kyllä näkyvät joka puolella. Vaikkakaan nämä loading screenit sun muut eivät itseäni mahottomasti häiritse, etenkin kun ne ovat niin nopeita, niin ovathan ne silti jäänne menneisyydestä. Animaatiot ylipäätänsä ovat vanhentuneita kautta linjan.
Koska peli on vahvasti segmentoitu, niin tutkiminen ei ole yhtä tyydyttävää kuin aiemmissa Bethesda open world peleissä.

Avaruuslentely ja siellä taistelu on ihan siistiä, etenkin VATS tyylinen "tähtäys/hidastus upgrade" paransi sitä huomattavasti.
Tulitaistelut muuten ovat ihan jees, mutta voi helvetti että pelin viholliset on rasittavan bullet spongeja. Vihollisten AI tuntuu olevan ihan samalla tasolla jonkun Fallout 3 kanssa ja myöskin jäänne menneisyydestä.

Musta tuntuu että jonkinlainen survival mode toimisi tässä pelissä ihan hiton hyvin, pitäis syödä ja juoda ja damage olisi enemmän kallellaan sinne realistisen suuntaan.

Kaikennäkösiä bugeja ja visual glitcheja on tullut vastaan, mutta ei mitään ihmeempää tai suurempaa.

Voi olla että peli jää nyt jo tauolle ja jatkan vaan Baldurs Gate 3:n pelaamista. Kuun loppupuolella tulee Cyberpunkin lisäri ja iso kasa uudistuksia ja korjauksia, jolloin aattelin viimeinkin hypätä sen pelin kelkkaan ihan kunnolla. Se jäi myös aikoinaan julkaisuajan jälkeen nopeasti kesken, koska ei ollut valmis. Ehkä Starfieldinkin pariin olisi parempi palata vasta sitten myöhemmin.
Itselläni myös pistää silmään hahmojen vahanukkemaisuus (sama oli Fallout 4). Tämä voi toki liittyä tavoiteltuun visuaaliseen ilmeeseen ja olla ihan tarkoituksellista. Muuten olen tämän kanssa tuntunut ensimmäisen tunnin aikana viihtyvän, joskin itselleni ei genre ja bethesdan pelit kolahda ihan niin lujaa kuin osalle. Erittäin laajalta peliltä tuntuu ja pelattavaa sekä nysvättävää riittää varmaan enemmän kuin tarpeeksi. Bugeja tullut vastaan jokunen, mutta liittyy lähinnä huoneessa itsekseen pyöriviin esineisiin ja sitten jossain kohtaa tulee ruutuun sellaisia sinisiä artefakteja, vähän niin kuin vesisade. Tuli ensimmäisenä mieleen että samantyylistä artefaktia pukkas reilu 10v sitten kun pc pelaamista tuli harrastettua ja näytönohjaimen kellotusta yliannosteli. Täytyy testaa kun buuttaa boxin niin jääkö artefaktit pois...
 
Sunnuntaista tähän päivään olen laittanut aivan kaiken vapaa-ajan tähän ja pelitunteja on kertynyt noin 30. Vaimo kutsui itseään eilen pelileskeksi.
No, asiaan, omia mietteitä pelistä.

Alussa suunnilleen 8 tuntia meni hakiessa tuntumaa ja totutellessa pelimekaniikoihin ja valikkoihin. Kun kaikki alkoi asettumaan ja iskostumaan uomiinsa tämä peli on vienyt minua ja kovaa! Pidin Fallout kolmosesta ja nelosesta todella paljon - mielestäni tässä pelissä on paljon samaa henkeä em. pelien kanssa.
Kunnon explorer meininkiä, aika menee ihan siivillä. Eilen erehdyin kymmeneltä illalla alkaa ensimmäistä kertaa muokkaamaan ja parantelemaan uutta Kepler S alustani. Kahta tuntia(! Opetteluun meni jonkun aikaa) ja 100k köyhempänä oli ilo nähdä se ensimmäistä kertaa laskeutumisalustalla :) Piti vielä käydä ennen nukkumaanmenoa testaamassa se taistelussa. Mahtavaa settiä :)

Olen miettinyt että tämä peli taitaa olla minulle samanlainen kuin esim. Fallout 4 johon vuosien varrella olen upottanut varmaan yli 300 tuntia. Nyt kun ostin tuon kolmellakympillä ennakkoon, joudun varmaan jotain maksamaan että saan pitää sen kun se aikanaan häviää Game Passista? Toivottavasti ei häviä vuosiin.

Grafiikoista en sen enempää jaksa jauhaa kun on nähtävissä kaikille youtubessakin, sen kuitenkin sanon että yllättävän nopeasti sitä taas tottui 30FPS meininkiin. Välillä kyllä notkahtelee tuostakin alas mikä on kyllä vähän häirinnyt.

Bugeista on ollut suhteellisen vähän puhetta vrt. esim. Cyberpunk julkaisuun. En päästä tätä ihan vähällä, en tiedä onko minulle sattunut sunnuntaiversio digitaalisesta versiosta mutta kyllähän niitä on. Ihan oikeasti haittaaviakin sellaisia.
Mm. aluksia ei voi päivittää tai myydä New Atlantiksessa kun Ship Tech Services äijä on kadonnut. Yksi kaupanmyyjä myös ollut pysyvästi kateissa samassa kaupungissa.
Niin on kadonnut myös 2 seuralaistanikin. Seuralaisten löytämiseen on internetsien mukaan apu valitsemalla 'Retrieve your companion' tehtävä Activities listalta. No, minulla ei moista tehtävää näy siellä. Eikä heitä näy Ship valikon crew menussakaan.

Redditissä on muitakin kohtalontovereita:
Kadonneet kaverit
Kadonneet ship techit ja myyjät
Redditissä on nämä perinteiset tallenna, lataa peli, boottaa peli, nuku 24h jnejne ohjeet mutten ole niistä saanut apuja.

Sitten näihin harmittomiin bugeihin (Series Xllä pelailen):
Ukko jumissa esim. telineen ja seinän välissä, ei pääse mitenkään pois
Joskus tähtäin tähtää suoraan alas - ihan yllättäen ja salaman nopeasti
Pitkään peliä kunnolla sulkematta (quit game) peli alkaa tahmaamaan, lataustauot ajoittain pitenee jopa 30 sek luokkaa ja esim. haluatko varmasti mennä tuonne fast travel vahvistus reagoi sekuntien viiveellä vaikka kuinka painelee että 'Yes' Samasta viiveen aiheuttamasta syystä kun yritin puhua tehtävän kohdehenkilölle, mitään ei tapahtunut. Sitten yritin jutella vieressä olevalle baarimikolle. Hetken kuluttua molemmat alkoi hölisemään samaan aikaan ja näyttö meni ihan sekaisin flikkeröidessään vaakatasoista suttuviivaa telkkariin.
Ainiin, ja kerran vihollinen spawnasi huoneeseen tyhjästä jollain random loottireissulla.

Nuo bugit ei minun menoa haittaa, harvemmin niihin kuitenkaan törmäilee. GOTY tavaraa tämä on minulle - ja isolla marginaalilla seuraavaan ehdokkaaseen. Tästä tulee olemaan iloa pitkäksi aikaa :)
 
Viimeksi muokattu:
Sunnuntaista tähän päivään olen laittanut aivan kaiken vapaa-ajan tähän ja pelitunteja on kertynyt noin 30. Vaimo kutsui itseään eilen pelileskeksi.
No, asiaan, omia mietteitä pelistä.

Alussa suunnilleen 8 tuntia meni hakiessa tuntumaa ja totutellessa pelimekaniikoihin ja valikkoihin. Kun kaikki alkoi asettumaan ja iskostumaan uomiinsa tämä peli on vienyt minua ja kovaa! Pidin Fallout kolmosesta ja nelosesta todella paljon - mielestäni tässä pelissä on paljon samaa henkeä em. pelien kanssa.
Kunnon explorer meininkiä, aika menee ihan siivillä. Eilen erehdyin kymmeneltä illalla alkaa ensimmäistä kertaa muokkaamaan ja parantelemaan uutta Kepler S alustani. Kahta tuntia(! Opetteluun meni jonkun aikaa) ja 100k köyhempänä oli ilo nähdä se ensimmäistä kertaa laskeutumisalustalla :) Piti vielä käydä ennen nukkumaanmenoa testaamassa se taistelussa. Mahtavaa settiä :)

Olen miettinyt että tämä peli taitaa olla minulle samanlainen kuin esim. Fallout 4 johon vuosien varrella olen upottanut varmaan yli 300 tuntia. Nyt kun ostin tuon kolmellakympillä ennakkoon, joudun varmaan jotain maksamaan että saan pitää sen kun se aikanaan häviää Game Passista? Toivottavasti ei häviä vuosiin.

Grafiikoista en sen enempää jaksa jauhaa kun on nähtävissä kaikille youtubessakin, sen kuitenkin sanon että yllättävän nopeasti sitä taas tottui 30FPS meininkiin. Välillä kyllä notkahtelee tuostakin alas mikä on kyllä vähän häirinnyt.

Bugeista on ollut suhteellisen vähän puhetta vrt. esim. Cyberpunk julkaisuun. En päästä tätä ihan vähällä, en tiedä onko minulle sattunut sunnuntaiversio digitaalisesta versiosta mutta kyllähän niitä on. Ihan oikeasti haittaaviakin sellaisia.
Mm. aluksia ei voi päivittää tai myydä New Atlantiksessa kun Ship Tech Services äijä on kadonnut. Yksi kaupanmyyjä myös ollut pysyvästi kateissa samassa kaupungissa.
Niin on kadonnut myös 2 seuralaistanikin. Seuralaisten löytämiseen on internetsien mukaan apu valitsemalla 'Retrieve your companion' tehtävä Activities listalta. No, minulla ei moista tehtävää näy siellä. Eikä näy Ship valikon crew menussakaan.

Redditissä on muitakin kohtalontovereita:



Sitten näihin harmittomiin bugeihin (Series Xllä pelailen):
Ukko jumissa esim. telineen ja seinän välissä, ei pääse mitenkään pois
Joskus tähtäin tähtää suoraan alas - ihan yllättäen ja salaman nopeasti
Pitkään peliä kunnolla sulkematta (quit game) peli alkaa tahmaamaan, lataustauot ajoittain pitenee jopa 30 sek luokkaa ja esim. haluatko varmasti mennä tuonne fast travel vahvistus reagoi sekuntien viiveellä vaikka kuinka painelee että 'Yes' Samasta viiveen aiheuttamasta syystä kun yritin puhua tehtävän kohdehenkilölle, mitään ei tapahtunut. Sitten yritin jutella vieressä olevalle baarimikolle. Hetken kuluttua molemmat alkoi hölisemään samaan aikaan ja näyttö meni ihan sekaisin flikkeröidessään vaakatasoista suttuviivaa telkkariin.
Ainiin, ja kerran vihollinen spawnasi huoneeseen tyhjästä jollain random loottireissulla.

Nuo bugit ei minun menoa haittaa, harvemmin niihin kuitenkaan törmäilee. GOTY tavaraa tämä on minulle - ja isolla marginaalilla seuraavaan ehdokkaaseen. Tästä tulee olemaan iloa pitkäksi aikaa :)

Tietääkseni Microsftin 1st party yksinoikeudet ei katoa ikinä gamepassista. Ainakin tällainen on ollut mielikuva.
 
Tietääkseni Microsftin 1st party yksinoikeudet ei katoa ikinä gamepassista. Ainakin tällainen on ollut mielikuva.
Eivät ainakaan MS:n nykykäytännön pohjalta. Ainoina poikkeuksina jotkut lisenssikuvioita sisältäneet pelit, kuten jotkut vanhemmat Forzat ovat tuolta poistuneet, kun autoihin tai pelimusiikkeihin liittyvät lisenssit ovat olleet ilmeisesti määräaikaisia, eikä niitä vanhoihin peleihin ole enää katsottu järkeväksi jatkaa.

Toki voihan se olla, että Constellation peräänkuuluttaa lisenssimaksuja logonsa käyttämisestä jossain vaiheessa? :D
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom