Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Stellar Blade

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 40008
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps5
En osaa sanoa maksaako torjuminen enkä ole siitä juoksustakaan satavarma mutta missään kohtaa ei ole loppunut juoksu tai torjuminen kesken. Mitään palkkeja en ole kummemmin katsellut muuta kuin elämäpalkkia. En tiedä mitä niillä muilla edes tekee. Tai siis ei ole vielä tarvinnut. :D

Yleensäkin tulee pelattua pelejä niin että jos jotain kykyä tai vastaavaa ei tarvitse, niin ei sitä tule välttämättä käytettyä. Sama aseiden kanssa. Siksi paras tapa peleissä onkin sellainen, missä tulee kykyjä auki pikku hiljaa ja niihin ehtii rauhassa tutustua. Tällaiset missä vain ostetaan auki juttuja jää usein sille tasolle että ne on auki mutta ei muista edes käyttää. Pisteitä tulee niin paljon että jotain aina pakko aukoakin niillä vaikka mitään itselle mieluisia siellä ei ole ollut paljoa tarjolla. Skanneria päivitin toki kun haluan aina etsiä kaiken.

En edes tajunnut että olen jo ehtinyt edellesi kun tuon mainitsemasi pomon jo siis hoitelin. Oli huvittava se areena kun "yhtään" ei tiennyt että siinä saattaa tulla joku pomomatsi. Kunnon futisareena oikein odottamassa että spektaakkeli alkaa. :D Mutta nämä on näitä.

En osaa sanoa maksaako torjuminen enkä ole siitä juoksustakaan satavarma mutta missään kohtaa ei ole loppunut juoksu tai torjuminen kesken. Mitään palkkeja en ole kummemmin katsellut muuta kuin elämäpalkkia. En tiedä mitä niillä muilla edes tekee. Tai siis ei ole vielä tarvinnut. :D

Yleensäkin tulee pelattua pelejä niin että jos jotain kykyä tai vastaavaa ei tarvitse, niin ei sitä tule välttämättä käytettyä. Sama aseiden kanssa. Siksi paras tapa peleissä onkin sellainen, missä tulee kykyjä auki pikku hiljaa ja niihin ehtii rauhassa tutustua. Tällaiset missä vain ostetaan auki juttuja jää usein sille tasolle että ne on auki mutta ei muista edes käyttää. Pisteitä tulee niin paljon että jotain aina pakko aukoakin niillä vaikka mitään itselle mieluisia siellä ei ole ollut paljoa tarjolla. Skanneria päivitin toki kun haluan aina etsiä kaiken.

En edes tajunnut että olen jo ehtinyt edellesi kun tuon mainitsemasi pomon jo siis hoitelin. Oli huvittava se areena kun "yhtään" ei tiennyt että siinä saattaa tulla joku pomomatsi. Kunnon futisareena oikein odottamassa että spektaakkeli alkaa. :D Mutta nämä on näitä.

Joo no siitä puuttui vielä vilkkuvilla neon väreillä teksti ja nuoli kohti sitä "futiskenttää" --> Pomotaistelu täällä!

Nii, no mä oon tämmönen etana peleissä vaikka aloitinkin tyylii vain päivän ennen sua, välil ehkä liiankin huolella koluan nurkat ja fiilistelen. Syytän myös photomodea kun jäänyt niitä ottaa ja junnailee paikoillee. :D

Luulin että oon jotenkin edennyt pelissä mutta tuntuu että nyt peli vasta alkoi kun pääsi kaupunkiin. Kaikki ennen sitä oli varmaa joku pitkä tutoriaali.

Nyt sit pääsee vielä vapaammin tutkimaan mestoja. Tuli otettua kasa tehtäviä vastaan, joo maailma pitää pelastaa ja on tosi tärkeitä kriittisiä asioita hoidettavana, mutta kyllähä nyt pitää sakset ja partavaahdot hakee ja kissakuvia otta jne, ja tietysti EVElle uusia mekkoja ja housuja ja tukkaki pitäis laittaa, jos vielä joku ihana käsilaukku löytyisi, eli ne tärkeimmät nyt ensin. Katotaa sitten ehiikö sitä maailmaa pelastaa siinä sivussa kun hoitaa nämä tärkeimmät ensin. :D

Justiinsa tuonne chillailu-alueelle itsekin siis pääsin enkä vielä lähtenyt takaisin mörököllejä kurmottamaan. Sen verran toki ehtinyt jo tehdä että mitään ei tuolla ole itsellä enää mahdollista tehdä, eli mm. kissat kuvattu, eksyneet löydetty ja kaupat käyty läpi. Puvuista en ostanut kuin yhden mutta kauppiaiden suhteita pyrin nostamaan. Toisen kauppiaan tasoa en saanut kolmannelle kun tuntui niin hitaasti nousevan eikä ollut enää sellaista ostettavaa, mitä olisin halunnut ostaa, joten taso jäi sitten johonkin kakkosen yläpäähän.

Vinkkinä muuten että kaupoista kannattaa ostaa ainakin kaikki ne, joista mainitaan että on yksilöllisiä. Niitä ei siis löydä muualta. Osaan tehtävistä voi löytyä kamaa kauppiailta. Tämän itse siis googlasin koska itse pyrin aina olemaan ostamatta mitään pelien kaupoista ja etsimään ne luonnosta tai mörökölleiltä mutta tässä on siis pakko ostaa ainakin tiettyjä kamoja kaupasta. Samalla nostaa kauppiaiden tasoja, millä saa uusia kamoja myyntiin.

Olisi muuten liittymämyyjille uusi kikka tuossa. Nyt kun tarjoukset on muutenkin mitä sattuu kuun asennosta ja myyjästä riippuen, niin lisäksi siihen vielä myyjän kiintymystaso. Jos on Lenni Liittymämyyjältä ostanut koko perheelle puhelimet, liittymät, webit ja wapit, niin sitten tulisi uusia puhelimia ja muuta myyntiin, mitä ei muille ole tarjolla. Sopisi siihen villiin länteen oikein hyvin.

Lopulta sitten tallensin siihen pisteelle, mistä lähdetään taas riehumaan. Osa tuolta chillausmestasta saatavista tehtävistäkin on mahdollisia jatkaa vasta mörköjen alueella.

Tuli tämä ostettua ja nyt 7 tuntia pelattuna mutta peli loppui sitten tähän. Menee niin hermo näihin pomotaisteluihin. Nyt [POMON NIMI] vai mikä vittu nyt olikaan. Aivan mahdoton. Taisteluiden väistöt on välillä vittumaisen hitaita. Helpottaako peli jonkun kuoleman määrän jälkeen vai onko vaan sitä samaa loputtomiin? En pysty enää ammuksiakaan ostamaan aseeseen.
On muuten melkoinen spoileri tuo pomon nimi tässä. Poistin sen itse tästä lainauksesta siis.

Niille, joita ei niin kiinnosta tai haittaa tuo spoileri, niin tuohan on se alun kaveri, joka on kai Even joku esinainen tai vähintään pelastaja, jonka kohtalon luulin alun perusteella olevan joko kuolema tai se, että tätä lähdetään vielä pelastamaan tai jotain. Niin nyt tässä suoraan kerrotaan että tämä on pomo. Kiitos vain kovasti.

Ilmeisesti jotkut pelaa tätä vain persettä katsellen jos ei tuon vertaa juonesta välitetä.

Toki vähän jotain tuollaista olen epäillytkin kun juoni vihjailee siihen suuntaan ettei (taaskaan) kaikki ole kuten alussa annetaan ymmärtää.

Viimeksi muokattu:
Eilen tuli käytyä riehumassa joutomaalla ja tuli kyllä aluetta tutkiessa vähän jo tympääntynyt olo. Jotenkin tylsä paikka ja juuri kun olin muutenkin ehtinyt kehua miten tiivis peli on, niin tulee tuollainen laajempi, osin sokkeloinen ulkoalue. Toisaalta sitten kun menin pääjuonen osoittamaan paikkaan, niin tulikin isompana yllärinä vielä tiivimpää putkea kuin aiemmin ja muutenkin ihan eri henkistä meininkiä.

Kovasti siis fiilikset vaihtelee mutta yhä päällimmäinen fiilis toki on että mielellään pelaa.

Jotain tavoittamattomia paikkojakin on tullut eteen, joihin ilmeisesti tarvitsee tuplahypyn tai vastaavaa? Skannerilla näkyy noissa paikoissa tiettyjä elementtejä keltaisina mutta ei hajuakaan onko ne kiipeämistä tai hajottamista varten. Tuplahyppyhän on kyvyissä olemassa mutta sitä ei saa auki kun se on lukittu. Ilmeisesti joku juonen mukainen homma se.

Taistelu ei ole yltänyt souls-pelien tyydyttävyyden tasolle mutta ehkä pitäisi tehdä muutakin kuin hakata nappeja summassa. Tosin eipä parryaminenkaan sujuvaa ole kun vihujen hyökkäysten signalointi ei ole samaa tasoa mitä juuri vaikka soulseissa. Pitäisi opetella vihujen liikkeet vähän samalla tapaa kuin pahimmillaan Expedition 33:ssa eikä jotenkin yhtään jaksaisi. Tuleekin juostua mörököllien taakse ja pistettyä miekkaa yllärihyökkäyksellä persiiseen. Siis kun vihut voi yllättää ja tappaa kerrasta jos ne ei ole nähneet Eveä.

Joku kalastusminipelikin tässä ilmeisesti on kun hahmot puhuivat että olisi hyvä paikka kalastaa. Vaan eipä ole millä sitä tehdä.

Hiustyylejä ilmeisesti voisin jo vaihdella kun vain menisin takaisin parturille. Kadonneet sakset ja muut kun tuli jo löydettyä. Yksi paikka ainakin on vielä joutomaalla tutkimatta, joten siellä käyn kuitenkin ensin vaikka juonen nojalla matkakumppanit kyllä jo muualle olisivat menossa.

Mä oon nyt pyörinyt pitkin aavikkoa kuvaamassa niitä perhosia kun siitä saa mun mielestä hienon outfitin evelle, sen jälkeen sit vois keskittyä tehtäviin ja kai se maailmaki on pelastettava, mutta ohan se maailman pelastaminen paljon hauskempaa kun on hieno outfit ja tukkaki laitettu. :D

Mulla ei vielä ole tullut sitä mitä @shamaniac tympäätymistä haahuilla näissä laajemmissa maisemissa, mielipide toki voi muuttua vielä ajan mittaan.

Ja joo, mitä nyt googletin niin se tuplahyppy tulee tarinan aikana, kun joihinki mestoihin ei pääse ilman sitä tuplahyppyä, kun en pääsyt kuvamaan yhtä perhosta kun ei hyppy riittänyt, sain sen kuitenkin kuvattua eri kuvakulmasta.

Itsekin jos suinkin mahollista tässä avoimessa maastossa pyrin aina menee vihujen taakse kertalaakista miekkaa persiiseen, ei huvita kyllä joka kerta alkaa niitten kanssa tappelee.

Karkuun juoksemisen kanssa huomannut että vihut seuraa hemmetin kauan ennen kun jättävät rauhaan.

Mutta kuitenkin, olen tykännyt pelistä enemmän mitä alunperin kuvittelin. Ainahan peleissä tulee sen kuherruskuukauden jälkeen pieni laantuminen mutta toivottavasti ei kuitenkaan niin että kesken jäisi.

Siellä on yksi kuvattava perhonen, jonka luokse on ärsyttävän vaikea päästä ilma tuplahyppyä. Ei mahdotonta kuitenkaan, sillä pääsin sinne. En vain enää päässyt pois kuin kuolemalla. Sen jälkeen puuttui vain yksi, joten katsoin suosiolla netistä. Ei jaksanut haahuilla ympäri aavikkoa yhden kuvan perässä.

Sekin vielä että ihan helvetin ärsyttävä saada sitä kuvakulmaa kohdalleen, varsinkin kun Eve välillä ottaa kiinni sellaisista asioista, joista ei kuvittelisi ja välillä ei kiipeä edes konttien päälle. Yritä siinä sitten hyppiä tarpeeksi korkealle yms.

Nyt on aavikko ja kylä kokonaan tyhjänä sivutehtävistä. Paljon jäi kuitenkin arkkuja ja koska en voinut olla tarkistamatta, niin netistä löysin tietoa että joihinkin arkkuihin tai paikkoihin pääsee vasta myöhemmin sivutehtävien tai vastaavien kautta. Tosin aika outo että minulla on kahteen paikkaan käyttämättömiä koodeja kun ei ole tullut vastaan arkkuja, mihin niitä saisi käytettyä. Ehkä ne jostain löytyy myöhemmin. Aavikolla ainakin oli jotain korkeammalla olevia tasoja, joten siellä mahtaa ainakin jotain olla.

Eräässä tehtävässä pitää etsiä kamaa sitten jo paikasta, missä en ole käynyt. Nimi vaikuttaa taas siltä että laajaa aluetta on tulossa. No, ehkä pelaan tällä kertaa vielä tarkemmin jos sielläkin on yhtä paljon kuvattavia. Ihan varmastihan tässä vielä jotain kuvauskohteita tulee lisää.

Hiukset muuten päivitin tietty myös. Laittelin ne röyhelöhiukset. Vähän tympeä ettei sitä liuhulettiä saa pois. Itseäni häiritsee se. Olisihan tuollainen tiellä jatkuvasti kun tappelee ja pomppii ympäri joutomaita. Hiustyyli siis kyllä muuttuu mutta kaikissa on se letti takaraivolla. Plääh.

Mä luovutin sen yhen perhosen suhteen kun en jaksanut yrittää niin tein sen tehtävän suosiolla loppuun että sain sen tuplahypyn, mitä tarvitaan muutenkin kuulemma monien keräiltävien takia.

Juu sitä pitkää lettiä ei saa pois, paitsi kuulemma kun ostaa sen Nier DLC.n tulee ne Nier hiustyylit missä ei ole sitä pitkää lettiä. Siinä on kai se idea että se miekka toimii niiku pompulana pitämässä tukkaa kiinni tjsp joten sen takia kai se pitkä letti siinä on että jos olis lyhyt tukka ilman lettiä nii sitä miekkaa ei sit sais siihen tukkaan kiinni.

Se on mun teoria, en sit tiie mihin se miekka menee ku laittaa ne Nier hiukset, kai se vaa johonki häipyy, mutta joo ikävä kyllä se on ainoa tapa saada se pitkä letti pois. Mua se ei henkkoht haittaa mutta ohan se typerän näköinen jos on lyhyt tukka nii siinä sit on tommonen 80 luvun "takajeejee". Tyhmän näköinen joten pakko pitää pitkää hiustyyliä.

En ole edes tajunnut että se miekka on millään lailla hiuksissa. Luulin että se häviää, koska siltä se näyttää. Eli menee johonkin cyberavaruuteen tai tasku-ulottuvuuteen jemmaan. Niin nytkö se onkin hiuksissa? Huoh.

Enemmän minä mietin että mihin tavarajemmaan se aina ne hyper cellit työntää. Niitä ei ainakaan hiuksissa ole näkynyt kun on sellaisia mötkylöitä.

Pitäisi varmaan itsekin käydä tuo tehtävän loppu katsomassa kun kerran siinä jo saisi sen tuplahypyn. Oletin että se tulisi myöhemmin. Pääsee sitten hakemaan toivottavasti loputkin kamat joutumaalta yms.

Muutenkin aina peleissä mahdollisimman pian hakee kaikki päivitykset, joita tarvitsee että pääsee joka paikkaan ja voi löytää kaiken. Ei minulla ainakaan muisti toimi että missä on vielä etsittävää jne.

Siitä tulikin mieleen että karttaanhan saa laitettua omia merkintöjä. Siitä ei peli kertonut mitään, vaan huomasin sen itse yhdessä kohtaa. Yhden merkin laitoin sinne missä joku tykkitorni ampuu enkä saa siihen mitään vahinkoa vaikka toisaalla samoja(?) tykkitorneja on ammuttu jo useampia.

Joo no jos katsot ensi kerralla kun se laittaa sen miekan pois nii se menee pompulaks kasaan sen hiuksiin ja sit ku alat huitoo sil miekal niin se "pompula" katoo hiuksista, se on siis mun teoria että se pitkä tukka on sen takia että toimii miekan telineenä tjsp, henkoht oon sitä mieltä että aika hienon näköistä ku se menee kasaan sinne tukkaan ettei vaa katoaa johonkin atomeiksi, noh nää on näitä, kai se vois lyhempäänkin tukkaa mennä kasaan. :D

Mä kyl tajusin heti alussa laittaa markkerin mappiin kun aloin etsii niitä perhosia. Emmäkä kyl hae mitään kykyjä ym mitään vaan haluan omaan tahtiin tehää ensin kaikki omat jutut ja sit tarinan edetes tulee ja aukee jne, mut ku googletin että miten sen tupahypyn sai nii se oli ihan se tehtävä mikä oli meneillää siinä aavikolla, niin ajattelin et tehää se pois alta että pääsee sit varmasti tutkimaan ja kerämään kaiken ilman mitään superkikkoja.

Äskö oli yhen isomman mörön tappelu aavikolla johon meni useampi yritys, toki omaa tyhmyyttäkin miks kuolin turhaan monta kertaa, mut eka kerta kun sai oikeesti jo yrittää, ei nyt mitään souls tasoa edelleenkää eikä sen tarviikka olla mut välil ihan kiva näin.

Ylös Bottom