Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Voi hellantuuteli sentään, tulkaa joku mode nyt potkimaan tämä tietäjä pois keskustelua saastuttamasta.
Mikä on tarpeetonta elitismiä?
Viittasin toisten haukkumiseen. Mihin en itse omasta mielestäni syyllisty. Neutraali asenteeni ja pyrkimys puhua vain asiaa tuntuu vain saavan ihmiset ymmärtämään minut väärin.Jotain kriittistä olet todellakin missannut. En usko, että osaat pelata peliä paskan vertaa. Suosittelenkin vanhaa kunnon Bubble Bobblea, iloisia pelihetkiä
En ole tätäkään kiistänyt, jätin sen vain hienotunteisesti mainitsematta. Hyvä että asia tuli selväksi.Totuus on että pelin oppiminen ihan oikeasti vaatii TUHANSIA otteluita.
Palautumisen hitaus ei varsinaisesti vaikuta asiaan koska cancel = sen palautumisen jättäminen huomiotta..Joka tapauksessa Cancellissa ei ole koko liikkeen animaatiota aikaa syöttää esim. tulipallon inputti. No. ManjiMarulla on speksit jäänyt hämärän peittoon. En ole aivan varma itsekään asiasta mutta olen varma siitä että aikaa ei ole koko liikkeen animaation ajan. Luulen, että cancellin on osuttava active frames kohdalle. Koittakaa vaikka Ryun c.HP xx tulipallo. c.HP palautuu tosi hitaasti ja se ei todellakaan cancelloidu tulipalloon jos et sitä välittömästi tee. Cancellin jälkeen on mahdollista linkittää, kuten Sakuralla vaikka c.HP xx kierrepotku spesiaali ja sen jälkeen vaikka cl.MK.
Tuo oli itse asiassa puolikoominen yritys ' turvata oma selustani' kts. ylh. Sorry oma herkkänahkaisuuteni. Osallistu toki vastaisuudessakin, ja jos sanon jotain väärää, korjaa.Kovat jätkät tekee linkkicomboja, lol. ManjiMarulta taas sitä samaa paskaa että mitä pidemmät combot sitä parempi pelaaja tai ainakin kommentti haiskahti siltä. Muutenkin jos joku ja jonkun puheet vaikuttaa elitismiltä niin se olet sinä ManjiMaru. Olen enemmänkin lukenut foorumia enkä osallistunut itse. Käsittääkseni et edes ole kummoinen SF pelaaja vaan lähinnä VF-sarjan pelaaja, mutta juttua tulee samalla asenteella ja tietämyksellä, lol.
Voi hellantuuteli sentään, tulkaa joku mode nyt potkimaan tämä tietäjä pois keskustelua saastuttamasta.
Juu, kunhan tuo Veijo Ylläpito vain huomaisi. Eihän tällaista kenenkään tarvitse sietää.Ootko kuullu Report Bad Post- nappulasta?
Palautumisen hitaus ei varsinaisesti vaikuta asiaan koska cancel = sen palautumisen jättäminen huomiotta..
Olet oikeassa, koko animaatiota ei ole aikaa. Palautumisen cancelointi onnistuu vasta osuman jälkeen koska muuten se edellinen liike ei luonnollisesti edes osuisi. Mutta esim. Jurin close MK:n, jossa on kaksi hittiä, cancelointi spesiaalilla onnistuu missä vaiheessa vaan ekan hitin jälkeen, myös niin että sitä tokaa hittiä ei tule lainkaan.
Otetaan nyt vaikka Shoryuken wikistä se Ryun c.HP.
Startup 4
active 8
recovery 28
Noiden palautumisen 28 framen cancelointi missä vaiheessa vaan tulipallolla on huomattavasti helpompaa kuin yrittää linkata iskemällä liikkeen komentoa parin framen tarkkuudella johonkin paikkaan. On olemassa comboja jotka pitää tehdä 1 framen (siis 1/60 sekunnin tarkkuudella). Ei aikaisemmin eikä myöhemmin (kyse ei ole nopeudesta) Koska en ole ekspertti SF:ssä en osaa antaa esimerkkiä tähän hätään, mutta niitä on, sen takaan.
On huomattava myös että joitain normaaleita voi canceloida toisiin normaaleihin, street fighterissa cancelit ovat tapauskohtaisia.
Kokeile vaikka Cammyn perusperuskomboa c.lp c.lp c.lk spiral arrow joka löytyy Cammyn challenge numero 16:sta.
Se (c.lp -> c.lk) on ellen erehdy 3 framen linkki. Vaikka c.lp voi canceloida c.lk:hon se ei auta koska silloin c.lk:ta ei voi canceloida spiral arrowilla. Se on pakko linkata. Silmä tarkkana trainingin kombomittarin kanssa koska jos peli ei lue sitä kokonaan comboksi(et linkkaa), Ken Mastersit syöttävät sinulle siinä kohtaa nousevaa lohikäärmelyöntiä. Tässä siis se syy niille miksi dragon punch "menee combojen väliin" (sen startup on täysin haavoittumaton joten shotoille ei tarvitse kuin antaa se yksi frame liikkeen aloittamiseen) ja miksi online on täynnä dragonpuncheja. Vastaus on joko harjoitella niin kauan että se linkkicombo onnistuu tai tehdä helpompi combo.
Ja koko tämä puhe canceleiden ja linkkien terminologisesta erosta ei auta aloittelevaa pelaajaa oikeastaan yhtään. Harmi että meni tähän. En halunnut päteä vaan käsitellä asiaa tarkasti koska olen itse saanut ihan tarpeeksi paskaa niskaan eräiltäkin 'pro-pelaajilta' koska menin väittämään linkkikomboja 'vaikeiksi'. En tiennyt kuka olet joten oletin että kuulut siihen 'pro-pelaajien' kastiin..
Tuo oli itse asiassa puolikoominen yritys ' turvata oma selustani' kts. ylh. Sorry oma herkkänahkaisuuteni. Osallistu toki vastaisuudessakin, ja jos sanon jotain väärää, korjaa.
Lopuksi perjantai-illan kevennykseksi ja ilman raikastukseksi video jota ei tule ottaa turhan vakavasti:
Good morning, Mr Masters
Olen selvästi ollut turhan kireä joten lähden tästä perjantai-illan viettoon..
Ei millään pahalla, mutta sinua ei kyllä kukaan kaipaa SF piireissä tai keskusteluissa.
Täytyy kyllä yhtä tohon Joohanhin kommenttiin Ryusta ja Kenistä. Kavereilla ei tunnu olevan minkäänlaista recovery timea iskujen jälkeen, vaan heti pystyy heittämään uutta perään. Kaiken lisäksi molempien iskut tekevät järkyttävää lämää ja nopeudessakaan ei jäädä kärjestä juuri yhtään.
Neidhart kuulostaa asialliselta pelaajalta. Vois joskus ottaa Endlessiä.
Mitä muuten kannattaa ylipäätään tehdä, jos ei halua sovittaa kokoa eli ottaa Tatsumakista?
Meinaan vaan, että jos yrittää naulata vastustajan tämän jälkeen, saa todennäköisesti Shoryukenista turpaan
Yhdyn joukkoon. Ihan häiritsevää pelata netissä noita ryu-ken-spämmereitä vastaan, vaikka saakin harjotusta samalla. Kerrankin ryulla pelaava vastustaja kirjaimmellisesti vaan spämmäs tatsumakia (spinnipotkua) koko matsin ajan.
Lähetin kaverille viestin: Sitä saa mitä tilaa. Eipä halunnut enää kokeilla mua vastaan.