Vastaus: Suhtautuminen formaatin vaihtumiseen
No joillekkin se kuvanlaatu on se tärkein kuten monille peleissä se grafiikka vaikke se pelistä parempaa teekkään..joillekkin se on ehkä mukavuuskysymys mutta kyllä minä pystyn nauttimaan leffoista ilman että on hd:na. Ette paljoa sitten enää leffateattereissa käy jotka hankkii pelkkää hd:ta kun siellä ei minään fullhd:na leffat pyöri?
Otappa ensi kerralla tarkemmin selvää asioista, ennen kuin alat tuottamaan tekstiä.
Suomessa digitaalisissa elokuvateattereissa on käytössä
tämä vehje. Joten se on itse asiassa tarkempaa, kuin full-HD! Mikäli elokuvateatterissa on käytössä 35mm filmi, niin siinä ei resoluutiota varsinaisesta ole, mutta paljon puhutaan 3500x1500 tarkkuudesta. Tämä vaihtelee. Juju on kuitenkin se, että siellä leffassa on on sitä HD:tä ja siitä vielä yli.
Ja ei, olen todennut, että leffalipun hintaa ei viitsi enää niin useasti maksaa (se on niin kalliskin), koska kotona on ihan toimiva kotiteatteri.
Kyllä ne dvd leffojen kuvanlaatu on hyvä eikä mikään ihan hyvä ja sanon taas kuten monesti todennu että ei se laatu välttämättä nautintoon kaikilla vaikuta mutta joillain kyllä.
Olen onnellinen puolestasi, kun pystyt nauttimaan leffoista DVD:llä, niin minäkin, mutta paljon enemmän nautin niistä höödeenä. On se vain niin eri sfääri. Eri asia on, jos elokuva on huono. Sitten se on huono ja sitä eivät mitkään tarkkuudet pelasta.
DVD:n kuvanlaatu hyvä? Se oli silloin, kun se oli uusi juttu. Se kuva oli kerrassaan mahtava. Sitä se ei ole enää. Nauttisitko leffoistasi yhtä paljon mustavalko tv:llä? Tai olisiko se kuvanlaatu riittävän hyvä VHS:llä? Miksi ei olisi? Miksi tarvitset siiihen jotain ihmeellistä DVD:tä?
Koska siinä on parempi kuvanlaatu, kuin noissa aiemmin mainituissa systeemeissä (samoin todennäköisesti äänenlaatu)!
Samoin se kuvanlaatu paranee HD-matskuun siirryttäessä. Piste. DVD voi ja minun puolestani saa riittää ihmisille. Fakta on kuitenki se, että joka puolella sinne HD:hen ollaan menossa, piti vanhempaa formaattia riittävänä eli ei...
Sekä pari jackie chanin julkaisua mulla on joista on molemmista olemassa vain yhdet täyspitkät julkasut...muut leikattuja enkä jaksa uskoa että niitä enää julkastaankaan täyspitkinä eli jää dvd leffojen herkuksi ja niissä se kuvakaan ei paras ole mutta riittävä..joskus olen sanonut täällä että mulle se että on täysin pätkimätön on tärkeämpi kuin kuvanlaatu ainakin chanin ja jet li:n leffoissa ja tämä pätee tietenkin vain niissä leffoissa joista on olemassa täys uncut versio..joistain on tietenkin jokainen olemassa oleva julkaisu täys uncut mutta ei kaikista. Joskus ostan blu-ray:n mutta en vielä aikoihin
En nyt oikein pysy kyydissä, että mitä meinaat tällä. Mikäli tarkoitat sitä, että et saa niitä spekiaali-editioneja ja harvinaisuuksia uusilla formaateilla, niin saatat olla oikeassa, tällä hetkellä.
Kunhan formaattisota päättyy (toivottavasti pian) tai kunhan HD-alustat yleistyvät, alkavat tuotantokustannuksetkin tippua. Tällöin on riskittömämpää ja edullisempaa tuoda formaateille myös marginaalisempia leffoja. Olen aika varma, että saat ne leikkaamattomat versiot sun muut myös HD-formaatille aikanaan (ellet jo nyt, kannattaisi tarkastella nettiä, jos sieltä vaikka jo löytyisi helmiä). Ei HD tietenkään mitenkään täysin autuaaksi tee, mutta paljon nautittavampaa sillä kuitenkin on niitä leffoja katsastella. Kaikkien ei siihen kelkkaan tietenkään vielä tarvitse hypätä.