Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Suvaitsevaisuus

Vastaus: Suvaitsevaisuus

LAULU ONNESTA

Kell onni on, se onnen kätkeköön,
kell aarre on, se aarteen kätkeköön,
ja olkoon onnellinen onnestaan
ja rikas riemustansa yksin vaan.

Ei onni kärsi katseit ihmisten.
Kell onni on, se käyköön korpehen
ja eläköhön hiljaa, hiljaa vaan
ja hiljaa iloitkohon onnestaan.


Eino Leino, Hiihtäjän virsiä, 1900
Antakaa meidän muiden kärsiä rauhassa. :)
 
Vastaus: Suvaitsevaisuus

Ja yksinhän olen, siitä ei ole epäilystäkään, vai onko joku tosissaan eri mieltä?

Tuskin olet maailman ainoa kristitty, joka kantaa lippua mainitsemiesi näkökulmien puolesta. Really.

Kun asia on tärkeä, on aivan pakko vain suoltaa tekstiä, antaa parastaan ja näyttää, kuinka ehkä itsellä voi olla jotain opetettavaa. Että on itse tässä aiheessa edes hieman harjaantunut.

Ne, ketkä itsensä nostavat, alennetaan.. (tjsp.)

Mutta siinä olet oikeassa, että voimme ottaa oppia muista ihmisistä; minä sinusta, vice versa jne. Jokaisella on varmasti opittavaa, eikä omat kuvitelmat/usko/ns. tieto aina välttämättä olekaan niin absoluuttista.

Jos saisin päättää, olisin kuin hymyilevä kukka Yoshi's Islandin pastellitaustalla. Yhtä hymyä, vaikka Luojaani pistettäisiin halvalla.

Saat minun puolestani päättää. Jumalaa tuskin kiinnostaa/hetkauttaa, Hän ymmärtää/tietää jne.

..tässä makaan yksin! Tikari tai pikari...en välitä, tehkää se nopeasti!

Pieni kiusaus tietty puskee pintaan, mutta se lienee inhimillistä :D
 
Vastaus: Suvaitsevaisuus

Tuskin olet maailman ainoa kristitty, joka kantaa lippua mainitsemiesi näkökulmien puolesta. Really.



Ne, ketkä itsensä nostavat, alennetaan.. (tjsp.)

Mutta siinä olet oikeassa, että voimme ottaa oppia muista ihmisistä; minä sinusta, vice versa jne. Jokaisella on varmasti opittavaa, eikä omat kuvitelmat/usko/ns. tieto aina välttämättä olekaan niin absoluuttista.



Saat minun puolestani päättää. Jumalaa tuskin kiinnostaa/hetkauttaa, Hän ymmärtää/tietää jne.



Pieni kiusaus tietty puskee pintaan, mutta se lienee inhimillistä :D

No en varmasti, vaikka siltäkin tuntuu toisinaan. No ei edes. Jos en nyt maailman, niin ainakin tämän ketjun, ja sekin on paljon sanottu se. Toiseksi tässä kontekstissa olisi parempi sanoa "Ketkä itsensä alentavat, alennetaan vielä alemmaksi", sillä olo ei ole juuri nyt kovin ylevä. Tiedätkö -- en tunne tässä juuri mitään nostoa. Ja kyllähän tässä oppii kaikenlaista. Tänään opin, että 99% suomalaisista pelaajista ovat Marxin ja Darwinin veroisia ateisteja. Virhemarginaalilla ei liene tässä tapauksessa juuri merkitystä: 90, 95, 99... Ihan sama oikeastaan. Ja annahan tulla, sillä juon pikarin yhtä urhoollisesti kuin Sokrates. Jos sen sijaan tarjoat tikaria, muistutan, että isku paidan alla piilevään ristiin tai povitaskussa kuultavaan Bibliaan on klassinen virhe. Pistähän kurkkuun, Juudas.
 
Vastaus: Suvaitsevaisuus

Villi veikkaus, mutta toisinaan kun täällä kirjoittelen (se on, kirjoitan aiheesta X puolesta A, kun muut sanovat, että B, B se on!), niin taakka käy melko raskaaksi. Kymmenillä on varaa kysellä, naureskella, laittaa ignoreen, moittia toivottomaksi ja osoittaa, kuinka yksin oikeastaan olenkaan asiani kanssa. Ja yksinhän olen, siitä ei ole epäilystäkään, vai onko joku tosissaan eri mieltä? Niin, eli tosiaan kun aihe on itselle varsin tärkeä ja vakava, niin tämän kannattaisi epäreilussa tiimijaossa myös näkyä tekstissä, joka on sydänverellä kirjoitettu. Sydämen asialla, niin kuin sanotaan. Ei ole varaa pelleillä, jäädä makaamaan, kun rienauksilla siunattu saappaan kärki mustaa kasvoja ja ivalla maalatut kasvot virnistävät alentavasti, peukalot ovat alaspäin käännetyt. Ja niin edespäin. Kun asia on tärkeä, on aivan pakko vain suoltaa tekstiä, antaa parastaan ja näyttää, kuinka ehkä itsellä voi olla jotain opetettavaa. Että on itse tässä aiheessa edes hieman harjaantunut. Että voisi ehkä korjata vähäisimpiä epäluuloja ja väärinkäsityksiä.

Olen se potkittu rottweiler likaisessa nurkassa, ja kieleni sylkee epätoivosta myrkkyä, joka saa kyyn itkemään surkeudestaan. Jos saisin päättää, olisin kuin hymyilevä kukka Yoshi's Islandin pastellitaustalla. Yhtä hymyä, vaikka Luojaani pistettäisiin halvalla. Mutta niin epäesimerkillinen kuin olenkin, on minun suorastaan pakko tässä tilanteessa toimia kuin syntisin moukka. Te, rakkaat ihmiset, pakotitte minut tähän. Ja en enää jaksa vääntää rautakankea. Olen sanomiseni jo sanonut. Brutus; tässä makaan yksin! Tikari tai pikari...en välitä, tehkää se nopeasti!

Noniin, nyt en kyllä pyydä enää edes anteeksi. Pidin tavastasi rikastuttaa teksiä, osaat kirjoittaa myönnän, vaikkakin suurin osa on uskon asiaa jota nyt ei ylipäätänsä voi muutenkaan 'todistaa' eikä liioin tarvitsekkaan. Nyt martyyriksi heittäytyminen vie sen viimeisenkin uskottavuuden rippeen faktapohjalta. Minä olen pahoillani lähinnä siitä että edes yritin selittää kantaani. Minä pysyn kannassani, sinä pysyt kannassasi eikä ainakaan tällä puolen ruutua kukaan ole tullut hullua hurskaammaksi.

Sinä et usko homoavioliittoon, se on oikeutesi ja Suomessahan on uskonnonvapaus joten avot siitä vain. Mutta et voi sitä myöskään muilta kieltää, oli syysi käyttää uskosi oikeutta ja sanaa mikä tahansa. Onneksi pystyihminen on Suomessa kehittynyt jo hieman ulos tästä uskonopin mallista.

Jos tikari pitäisi sisuksiisi työntää, jättäisin sen itsesi tehtäväksi, tekosesi, sanasi vika sinun pitäisi itse ymmärtää.
 
Vastaus: Suvaitsevaisuus

Ja annahan tulla, sillä juon pikarin yhtä urhoollisesti kuin Sokrates. Jos sen sijaan tarjoat tikaria, muistutan, että isku paidan alla piilevään ristiin tai povitaskussa kuultavaan Bibliaan on klassinen virhe. Pistähän kurkkuun, Juudas.

Ei kiitos, olen rauhan mies :p Ja piristy nyt vähän, veliseni :)
 
Vastaus: Suvaitsevaisuus

Noniin, nyt en kyllä pyydä enää edes anteeksi. Pidin tavastasi rikastuttaa teksiä, osaat kirjoittaa myönnän, vaikkakin suurin osa on uskon asiaa jota nyt ei ylipäätänsä voi muutenkaan 'todistaa' eikä liioin tarvitsekkaan. Nyt martyyriksi heittäytyminen vie sen viimeisenkin uskottavuuden rippeen faktapohjalta. Minä olen pahoillani lähinnä siitä että edes yritin selittää kantaani. Minä pysyn kannassani, sinä pysyt kannassasi eikä ainakaan tällä puolen ruutua kukaan ole tullut hullua hurskaammaksi.

Sinä et usko homoavioliittoon, se on oikeutesi ja Suomessahan on uskonnonvapaus joten avot siitä vain. Mutta et voi sitä myöskään muilta kieltää, oli syysi käyttää uskosi oikeutta ja sanaa mikä tahansa. Onneksi pystyihminen on Suomessa kehittynyt jo hieman ulos tästä uskonopin mallista.

Jos tikari pitäisi sisuksiisi työntää, jättäisin sen itsesi tehtäväksi, tekosesi, sanasi vika sinun pitäisi itse ymmärtää.

Tässä kohtaa pitäisi varmasti päästää suusta puhekupla, jossa lukee "Oho, ihan unohdin sanoa..." - että en nyt tosissaan tuota kirjoittanut. Koska kuitenkin nappasit syötin, tulivat tunteesi minua kohtaan harvinaisen selviksi. Ja minä kun vain laskin leikkiä... Arvaa tuntuuko hyvältä?
 
Vastaus: Suvaitsevaisuus

1) No en varmasti, vaikka siltäkin tuntuu toisinaan. No ei edes. Jos en nyt maailman, niin ainakin tämän ketjun, ja sekin on paljon sanottu se. Toiseksi tässä kontekstissa olisi parempi sanoa "Ketkä itsensä alentavat, alennetaan vielä alemmaksi", sillä olo ei ole juuri nyt kovin ylevä. Tiedätkö -- en tunne tässä juuri mitään nostoa. Ja kyllähän tässä oppii kaikenlaista. Tänään opin, että 99% suomalaisista pelaajista ovat Marxin ja Darwinin veroisia ateisteja. Virhemarginaalilla ei liene tässä tapauksessa juuri merkitystä: 90, 95, 99... Ihan sama oikeastaan. 2) Ja annahan tulla, sillä juon pikarin yhtä urhoollisesti kuin Sokrates. Jos sen sijaan tarjoat tikaria, muistutan, että isku paidan alla piilevään ristiin tai povitaskussa kuultavaan Bibliaan on klassinen virhe. Pistähän kurkkuun, Juudas.

1) Niin voisitko nyt vielä tiivistää, mitkä ne sinun päänäkökulmat ovat? Mennyt vähän ohi. Ja muuten vasta tuosta Jumalan viestistä älysin, että oletkin kristitty. :confused:

2) Onko tuo loppu jotain inside huumoria vai? :D

PS: Oho tulipas kaunis lihavointi :p
 
Vastaus: Suvaitsevaisuus

Tässä kohtaa pitäisi varmasti päästää suusta puhekupla, jossa lukee "Oho, ihan unohdin sanoa..." - että en nyt tosissaan tuota kirjoittanut. Koska kuitenkin nappasit syötin, tulivat tunteesi minua kohtaan harvinaisen selviksi. Ja minä kuin vain laskin leikkiä... Arvaa tuntuuko hyvältä?

Eli nyt mennään tasolla 'en tosissani' ja 'laskin leikkiä'? Eikö tuo kerro enemmän sinusta kuin se kertoo minusta? Jos tarkoitit nyt 'hönäyttää' niin se on tietenkin sinun asiasi että millaisen tunteen se sinulle tuottaa, se on sinun syysi ja motivaattorisi toimia, ei minun.

Se mitä minun todellisiin tunteisiini tulee, ne muuttuvat ja ailahtelevat aika paljonkin, ilosta pettymykseen, monen eri vaikutteen takia. Olen sillä tavoin yksinkertainen. Tunteeni sinua kohtaan on tällä hetkellä hmmm.. pettyneet? Olen pettynyt tähän, odotin että tämä olisi kehittynyt pitempäänkin. Noh, kuitenkin kiitoksia kaikille :D
 
Vastaus: Suvaitsevaisuus

Ihan oikeasti, rakastan teitä kaikkia. Olen aina ollut vain kovin, kovin surkea osoittamaan rakkauteni. Laskettakoon se minulle häpeäksi. Taival on pitkä ja raskas, mutta ainakin yritän. Kuinka hankalaa onkaan usein rakastaa? Vielä vaikeampi on rakkaus teoiksi ja sanoiksi pukea.

Minäkin rakastan sinua. <3
 
Vastaus: Suvaitsevaisuus

Mutta jos oikeasti pitää tässä 6,6 miljardin joukossa omaa elämäkatsomustaan ainoana oikeana vaihtoehtona, on kyllä ansainnut samaan ihan kaiken mahdollisen pa*kan niskaansa.

EDIT: Tämä ei (välttämättä) kohdistu suoraa Oriniin, sillä en "jostain syystä" jaksanut käydä viestihistoriaa sana sanalta läpi.
 
Vastaus: Suvaitsevaisuus

Lopputulos tästä ketjusta on kaikesta negatiivisesta huolimatta erittäin positiivinen. Lämmittää mieltä nähdä, että syvät kysymykset kiinnostavat ihmisiä ja herättävät ajatuksia. Vaikka KonsoliFIN ei olekaan mikään nakokulma.net, niin selvästi foorumilla on kysyntää isoille kysymyksille. Tästä kiitos loistaville käyttäjille, jotka ovat mahdollistaneet foorumimme suosion.

Otsakkeella "Suvaitsevaisuus" voidaan ratsastaa lähes äärettömään määrään aihepiirejä. Juuri nyt itseäni askarruttaa ongelma, joka liittyy tulevaisuudessa ehkä olemassaoleviin biomekaanisiin, tajunnan omaaviin koneisiin. Battlestar Galactica esittelee tällaisen konerodun, Cylonit, ja Cylonien että ihmisten erimielisyydet johtavat mittaviin tuhoihin.

Eräs sarjan kysymyksistä onkin (Metropoliksen ja A.I:n hengessä) se, voimmeko antaa tällaisille lähes ihmisten kaltaisille olennoille samat oikeudet kuin ihmisille? Ongelma on se, että koneet ovat periaatteessa kuolemattomia (tuhoutuessaan tajunta ja muistot siirtyvät vain uuteen kehikkoon) sekä huomattavasti ihmisiä kestävämpiä ja älykkäämpiä. Tältä pohjalta niiden tulisi nauttia samoista oikeuksista ihmisten kanssa, mutta onko meillä tällaiseen varaan?

Tiedämme jo nyt useista kokemuksista, että eliitillä on taipumus asettua kaikkiin merkittäviin asemiin näin estäen varsinaisen kilpailun ja dialektisen kehityksen. Jos siis annamme koneille vapaat kädet, käykö lopulta niin, että ihmisistä tulee koneita -- luomiensa olioiden alaisia ja palvelijoita? Toisaalta emme voi myöskään estää näiden cyborgien asettumista johtaviin asemiin, sillä se edellyttäisi arveluttavien lakien laatimista.

Skynet, Cylonit, Matrix: viihde tietää kertoa tällaisesta dystopiasta paljon, mutta mikä on teidän kantanne tähän toistaiseksi melko kaukaiseen ongelmaan?

"Sydämen on oltava aivojen ja käsien välissä"

Edit.

Oliver: toisinaan ajattelen ateisteista juuri noin, kuten kirjoitit :) Heh, ajatella nyt, että niinkin pieni joukko voi pitää omaa totuuttaan ainoana -- siis kaikkien näiden miljardien uskovien joukossa!
 
Vastaus: Suvaitsevaisuus

BTW: Ihan mielenkiintoinen ohjelma YLE Teemalla liittyen juuri suvaitsevaisuuteen. Puolet vielä jäljellä :)
 
Vastaus: Suvaitsevaisuus

Oliver: toisinaan ajattelen ateisteista juuri noin, kuten kirjoitit :) Heh, ajatella nyt, että niinkin pieni joukko voi pitää omaa totuuttaan ainoana -- siis kaikkien näiden miljardien uskovien joukossa!
Montako noista miljardeista uskovista lopulta uskoo samoihin asiohin, sillä eiköhän uskonto muokkaannu jokaisen päässä itselleen sopivaksi.
Eihän kristittyjä yleensä haittaa simpukoiden, porsaan tai jäniksen syönti, vaikka ne Vanhassa Testamentissa kielletään samaan syssyyn homouden kanssa.
 
Vastaus: Suvaitsevaisuus

Montako noista miljardeista uskovista lopulta uskoo samoihin asiohin, sillä eiköhän uskonto muokkaannu jokaisen päässä itselleen sopivaksi.
Eihän kristittyjä yleensä haittaa simpukoiden, porsaan tai jänisten syönti, vaikka ne Vanhassa Testamentissa kielletään samaan syssyyn homouden kanssa.

Aihe on edelleen mielenkiintoinen, vaikka vaihtelukaan ei tekisi pahitteeksi (^vinkvink). Mutta ei sillä ole lopulta väliä, uskovatko nuo uskovat samoihin asioihin. Jokainen uskoo tottakai jotakin toisin, mutta fakta on, että uskova uskoo, ateisti ei. Ateisti uskoo siis omaan totuuteensa, joka kumoaa uskovien totuuden. Ja tähän siis äänekkäimmät ateistit pyrkivät. Sama aidan toisella puolella, joten siksi letkautuksesi kuulosti korvaan hieman epäsopivalta.
 
Vastaus: Suvaitsevaisuus

Tämähän on helmi ketju. Uskonnot ovat mielestäni kiehtovia, mutta jotenkin suvaitsevaisuus ei tule ensimmäisenä mieleen. Toivottavasti kukaan ei nyt pahastu, sillä uskonto on yleensä melko arka aihe (aivan kuten seksualisuus tai mikä tahansa, joka koskee ihmisen sisinsä).
Raamatun viitekehyksessä homoseksuaalisuus on ihmisen viitekehyksessä moraalisesti tuomittavaa, kun taas eläinten parissa sitä ei Raamatun mukaan edes esiinny.
Raamattu varsin laajana teoksena on siitä hyvä, että sitä voidaan tulkita omien tarkoitusperien mukaan miten tahansa. Aivan kuten Nostradamuksen ennustukset saadaan sopimaan melkein mihin halutaan. OK, Raamatusta löytyy kohtia, joissa homoseksualisuus kielletään (esim. 3. Moos 20:13). Toisaalta, jos ko kirjaa luetaan tarkemmin, orjien pitäminen on ok (3. Moos 25:45), mutta esim hiuksien ja parran leikkaaminen ei (3. Moos 19:27). Mitä yritän sanoa on varmaankin se, että Raamattua tulkitessa olisi hyvä käyttää maalaisjärkeä.
 
Vastaus: Suvaitsevaisuus

Aihe on edelleen mielenkiintoinen, vaikka vaihtelukaan ei tekisi pahitteeksi (^vinkvink).
Kun ei siihen vuosien varrella ole ainoatakaan järkevää vastausta kuulunut. (wink)

Mutta ei sillä ole lopulta väliä, uskovatko nuo uskovat samoihin asioihin. Jokainen uskoo tottakai jotakin toisin, mutta fakta on, että uskova uskoo, ateisti ei. Ateisti uskoo siis omaan totuuteensa, joka kumoaa uskovien totuuden. Ja tähän siis äänekkäimmät ateistit pyrkivät. Sama aidan toisella puolella, joten siksi letkautuksesi kuulosti korvaan hieman epäsopivalta.
Itse agnostikkona pidän kaikenlaista uskonnollista tai sen vastaista ryhmittäytymistä epäilyttävänä, sillä mielestäni kyseessä on seksuaalisuuteen varrattava henkilökohtainen asia.
Mutta tietysti, kuten jo KonsoliFIN todistaa, ei samanmielisten ihmisten yhteenliittymiä voi estää, joten uskontokuntien tai niiden vastaisten voimien muodostuminen on välttämätön paha.

http://uk.youtube.com/watch?v=gPKH_XjY5aI ;)
 
Vastaus: Suvaitsevaisuus

Raamattu varsin laajana teoksena on siitä hyvä, että sitä voidaan tulkita omien tarkoitusperien mukaan miten tahansa. Aivan kuten Nostradamuksen ennustukset saadaan sopimaan melkein mihin halutaan. OK, Raamatusta löytyy kohtia, joissa homoseksualisuus kielletään (esim. 3. Moos 20:13). Toisaalta, jos ko kirjaa luetaan tarkemmin, orjien pitäminen on ok (3. Moos 25:45), mutta esim hiuksien ja parran leikkaaminen ei (3. Moos 19:27). Mitä yritän sanoa on varmaankin se, että Raamattua tulkitessa olisi hyvä käyttää maalaisjärkeä.

Huomautan kuitenkin, etteivät juutalaisille suunnatut säännöt (sika, simpukat, hiukset - ne kaikki) ole koskaan koskettaneet kristittyjä. Toiseksi Uusi Testamentti on uuden liiton kirja (kristittyjen kirja), kun taas Vanha Testamentti on kristityille "vain" historiallisesti ja uskonnollisesti läheinen kirja. Mitkään pelkästään juutalaisia koskevat lait eivät ole missään vaiheessa koskettaneet uutta liittoa. Näetkö? Juuri näistä väärinkäsityksistä puhuin. Kyse ei siis ole mistään itsensä nostamisesta, vaan siitä, että olisi kiva, jos jokainen osapuoli tietäisi perusjutut.

Orjuus sallitaan (tuohon aikaan se sallittiin joka paikassa), mutta siihen ei kehoiteta. Lisäksi UT vahvistaa, että orjuudesta tulisi luopua. Lopulta maallisen regimentin säännöt määräytyvät kulttuurin mukaan. Pössyttely on jossakin laitonta, toisaalla ei. Alkoholi on jossakin laitonta, jossakin ei. Kristitylle kumpikaan ei ole mitenkään oleellinen aine, mutta kielto koskee vain humaltumista ja siitä seuraavaa sekoilua sekä toimen laillisuutta ko. maassa. Ei se, mikä suusta menee alas, vaan mikä sieltä tulee ulos (ei, en tarkoita tässä oksennusta).

Homoseksuaalisuus tuomitaan VT:ssa että UT:ssa ja tämä koskee kaikkia, ei pelkästään juutalaisia. Lisäksi Paavali vahvistaa tämän kiellon (muttei simpukka-ympärileikkaus jne -kieltoja) UT:ssa, joten asia on sinänsä selvä. Kävi kuitenkin vain mielessä, että kun asian esitit noin, niin tuota... Meinaan siis sitä, että jos todellakin jaksan tästä aiheesta näin paljon vääntää, niin voisi kai olettaa, että olen pohjatyön jo tehnyt? Etten siis lämpimikseni palturia puhuisi :)
 
Vastaus: Suvaitsevaisuus

Aihe on edelleen mielenkiintoinen, vaikka vaihtelukaan ei tekisi pahitteeksi (^vinkvink). Mutta ei sillä ole lopulta väliä, uskovatko nuo uskovat samoihin asioihin. Jokainen uskoo tottakai jotakin toisin, mutta fakta on, että uskova uskoo, ateisti ei. Ateisti uskoo siis omaan totuuteensa, joka kumoaa uskovien totuuden. Ja tähän siis äänekkäimmät ateistit pyrkivät. Sama aidan toisella puolella, joten siksi letkautuksesi kuulosti korvaan hieman epäsopivalta.

Jos ajattelemme tuota konerotu-hommelia, niin uskonnon varjossahan ei ajatteleva masiina voi olla yhtä arvokas kuin ihminen. ;) :D palatakseni aiheeseen. Mutta MIELESTÄNI konerotu on yhtäläisien oikeuksien omaava jos ja mikäli kykenee empatiaan muita kohtaan, -on sitten kyseessä ihminen tai kone. Ja koneethan ei tunnetusti tee virheitä niin kuin ihmiset, älykäs, empaattinen koneihminen, mihin normaalia ihmistä enää tarvitseekaan.
 
Vastaus: Suvaitsevaisuus

Olen kai jonkin sortin ateisti kun mihinkään en oikein usko, mutta kaikki uskonnolliset heput ovat usein hyvin mukavia siinä missä ne vähemmän uskonnollisetkin. On vain yhdenlaiset ihmiset jotka ottavat päähän ja ne ovat sellaisia jotka arvostelevat jatkuvasti muita samalla tyrkyttäen ihmisille omaa näkökantaansa. Ateisteja löytyy tuosta joukosta ihan siinä missä kaiken maailman hihhuleitakin.

Suvaitsevaisuus on hieno asia, eihän sitä koskaan tiedä vaikka joku toinen olisi oikeassa. Mietin kuollessani että noniin elämä loppuikin tähän, mutta sitten putoankin helvettiin koska en ollut jehovan todistaja. Kyllä sitten nolottaisi jos niille olisi koko elämänsä nauranut.
 
Vastaus: Suvaitsevaisuus

Homoseksuaalisuus tuomitaan VT:ssa että UT:ssa ja tämä koskee kaikkia, ei pelkästään juutalaisia.
Jumala tai Jeesus eivät tosin kiellä asiaa missään vaiheessa, ellei sitten pidetä kaikkea Raamattuun kirjoitettua välillisenä Jumalan sanana.
Olisin tosin kiva kuulla Herran omakin mielipide.
 
Ylös Bottom