Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tehokkain konsoli

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hifi_Mies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Originally posted by juupajaapa
Tom's Hardwaren xboxarvostelusta vielä.
Uskomatonta miten paljon yhdessä artikkelissa voi olla asiavirheitä ja ilmiselvää asenteellisuutta.

Ja mitä tällä vaivannäöllä saavutit? Siltikin Xbox jättää rakkaan PS2:sesi tehoissa jälkeensä. Mahtaa sulle ottaa koville tekninen kehitys kun aina vaan tulee uusia vimpaimia ja sä tarraudut menneeseen. Get a grip man, ei ne tehot vaan ne pelit. Tuon kun sisäistät niin Xboxin teho-etu ei sinuakaan enää niin paljon harmita.

:)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Itse pelissä ero on vielä pienempi kuin ruutukaappauksissa. Ja onkohan tuo Gothamin kuva edes itse pelistä, vai korkeampiresoluutioinen devkit kuva. Itse xboxpelissähän on näkyvissä aikas paljon arvatkaa mitä...
SAHALAITOJA!
jessus sentään...
puuttumatta (aluksi) minkään Tomien tai muidenkaan arvosteluihin...
Et varmaankaan ole itse koskaan pelannut PGR:ää..jos olisit huomaisit kyllä heti eron...
Ei taida tässä tapauksessa silmälääkäri auttaa (itseasiassa jos näkö on huono niin niitä sahalaitoja ei huomaa) vaan syy löytyy asennepuolelta.
Kaikkea sitä saa lukea. Eikä edes naurata tippaakaan...
Valitettavasti joillakin ihmisillä on silmät päässään eikä ole pakko perustaa näkemyksiään muiden arvosteluihin ja näkemyksiin kuten eräät näemmä joutuvat.
Käyttäisit sinäkin niitä silmiäsi peleihin eikä muiden arvostelujen lukemiseen (jos kerran olet kyseistä peliä pelannut) ;)
...niin tietysti kannattaa käydä lukemassa jotain jostain jos itse ei tiedä mitä itse on nähnyt...;)
ps.tuo kuvaruutukaappaushorina jo todistaa sen että olet todennäköisesti korkeintaan hetken kokeillut kyseistä peliä, siis korkeintaan...;)
 
Nimenomaan vahna tai vanhahtava tekniikka ei kiinnosta, ja xbox edustaa konsoleissa vanhahtavaa tekniikkaa. Siksi se ei kiinnosta ja siksi vastustan PC tekniikan leviämistä konsolimaailmaan.

PS2:n ja GC:n suunnittelu on paljon elegantimpaa kuin 'kyhätyn' oloisen xboxin, joka ei todellakaan edusta teknistä kehitystä, vaan juuri sitä mainitsemaasi menneeseen tarrautumista.
 
Originally posted by juupajaapa
Nimenomaan vahna tai vanhahtava tekniikka ei kiinnosta, ja xbox edustaa konsoleissa vanhahtavaa tekniikkaa. Siksi se ei kiinnosta ja siksi vastustan PC tekniikan leviämistä konsolimaailmaan.

Nii...sä tuolla aikasemmin väitit että Project Gothamin graffat ovat vain vähän parempia kuin Dreamcastin Metropoliksen. Noh mä olen niin kiltti että haluan valistaa sinua. Elikkä mene tonne mun sivulle, siellä on 32 digikameralla vain sua varten otettua kuvaa Gothamista. Tässä aluksi pieni käyttöohje ettei jää epäselvyyksiä:

1. Kuvat on otettu siis television ruudulta.
2. Eli ne ovat rakeisia ja tummia.
3. Oikeasti kuva on tarkka ja välkkymätön 100Hz telkussani.
4. Eli unohda nuo rakeet ja tummuus, ja siinä se on Gotham, ja sinun "devkit"-kuvasi.
5. Mutta jos rakeisuus vieläkin jurppii, syytä Sonya, Sonyn kameralla otin kuvat.

Project Gotham kuvia

Ole hyvä. Toivottavasti kelpaa ja toivottavasti et enää väitä Metropolista graafisesti lähes yhtä hienoksi kuin PGR.

Mut vakavasti puhuen, no hard feelings, hauskaahan tämä vain on. :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code


Ja mitä tällä vaivannäöllä saavutit? Siltikin Xbox jättää rakkaan PS2:sesi tehoissa jälkeensä. Mahtaa sulle ottaa koville tekninen kehitys kun aina vaan tulee uusia vimpaimia ja sä tarraudut menneeseen. Get a grip man, ei ne tehot vaan ne pelit. Tuon kun sisäistät niin Xboxin teho-etu ei sinuakaan enää niin paljon harmita.

:)

Erittäin mielenkiintoista on tämä Coden väittelyhakuisuus: jokaisessa viestissään hän vain toteaa että Xbox on tehokkaampi ilman mitään perusteluita, ja silti haukkuu PS2:n "kannattajia" katteettomasti siitä että näillä ei ole perusteita asialleen, vaikka niitä on esitetty lukemattomia määriä tässäkin keskutelussa.
(olipa pitkä virke;) )
 
Originally posted by Knopfler


Erittäin mielenkiintoista on tämä Coden väittelyhakuisuus: jokaisessa viestissään hän vain toteaa että Xbox on tehokkaampi ilman mitään perusteluita, ja silti haukkuu PS2:n "kannattajia" katteettomasti siitä että näillä ei ole perusteita asialleen, vaikka niitä on esitetty lukemattomia määriä tässäkin keskutelussa.
(olipa pitkä virke;) )

jooh sori, ei aina jaksa kaivella mitään nippelitietoa esiin vaikka pitäisikin. Mutta jos nyt vähän edes seuraa pelialaa, sekä pelitoimittajien että pelituottajien juttua, varmaan 99%:a peleistä jotka tulee sekä Xboxille että PS2:lle, 99%:a niistä peleistä sanotaan että Xbox-versio tulee olemaan hienompi. Miksi? Ei kai siksi että Xbox olisi tehottomampi. Ja mikä on yleisin peruste miksi PS2:lta Xboxille portattu peli saa huonommat arvosanat kuin alkuperänen versio? Se että peli ei hyödynnä Xboxin lisätehoja. Turha tässä enää kahdenkymmenen sivun jatkeeksi on mitään gigahertsejä ja nanosekunteja kaivella esiin, peleissä se sitten nähdään jos nähdään.

Peace. :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Eipä juuri muuta eroa kuin että Gothamin autoissa on ihmeellinen peilipinta, ja tietysti jonkinverran tarkemmin mallinnetut autot.
Mutta jos xbox on 3x tehokkaampi kuin PS2 niin saman logiikan mukaan pelin pitäisi näyttää ainakin 10 x paremmalta kuin DC:llä.
GT3 päihittää vielä kaikinpuolin PG:n, ja tamän sanon molempia pelanneena.

Itse pelissä ero on vielä pienempi kuin ruutukaappauksissa. Ja onkohan tuo Gothamin kuva edes itse pelistä, vai korkeampiresoluutioinen devkit kuva. Itse xboxpelissähän on näkyvissä aikas paljon arvatkaa mitä...


SAHALAITOJA!


Gameworldissa Gotham näytti todella sahalaiselta. Sehän johtuu varmaan vain siitä, että näyttö oli järjettömän suuri. Sitä olisi pitänyt katsoa ainakin neljä kertaa pidemmältä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code


Ja mitä tällä vaivannäöllä saavutit? Siltikin Xbox jättää rakkaan PS2:sesi tehoissa jälkeensä. Mahtaa sulle ottaa koville tekninen kehitys kun aina vaan tulee uusia vimpaimia ja sä tarraudut menneeseen. Get a grip man, ei ne tehot vaan ne pelit. Tuon kun sisäistät niin Xboxin teho-etu ei sinuakaan enää niin paljon harmita.

:)

Kyllä tuota Toms Hardware juttua lukiessa tuli mieleen, että kirjoittaja on joko jenkki tai sitten se on jotenki lahjottu. Ja jos se oli jenkki niin asiallehan ei voi mitään...ne kun tykkää suosia oman maan tavaraa.

Ja tuosta Gothamista...
Peli vaikuttaa siltä, että siinä on yksi syy hankkia Xbox. Vaikka vähän tuo Microsoftin tukeminen kalmii...
 
Originally posted by Smurffi
Kyllä tuota Toms Hardware juttua lukiessa tuli mieleen, että kirjoittaja on joko jenkki tai sitten se on jotenki lahjottu. Ja jos se oli jenkki niin asiallehan ei voi mitään...ne kun tykkää suosia oman maan tavaraa.

Itseasiassa Toms Hardwaren toimittajista taitaa suurin osa olla eurooppalaisia. Tän Xbox-jutun kirjoittajia oli neljä, Stephane Kauffmann, Stephane Quentin, Jerome Bohbot ja Roland Marianna. Käsittääkseni ainakin kaksi ensimmäistä ovat ranskalaisia. Itse pääjehu Tomppakin on saksalainen, koko nimeltään Thomas Pabst.

Mutta kyllä silti myönnän että jutun kirjoittavat ovat selvästi Xbox-myönteisempiä kuin PS2.


Ja tuosta Gothamista...
Peli vaikuttaa siltä, että siinä on yksi syy hankkia Xbox. Vaikka vähän tuo Microsoftin tukeminen kalmii...

Juuh tuskin petyt Gothamiin, JOS et odota ja luule että se on joku Gran Turismo-klooni.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code


jooh sori, ei aina jaksa kaivella mitään nippelitietoa esiin vaikka pitäisikin. Mutta jos nyt vähän edes seuraa pelialaa, sekä pelitoimittajien että pelituottajien juttua, varmaan 99%:a peleistä jotka tulee sekä Xboxille että PS2:lle, 99%:a niistä peleistä sanotaan että Xbox-versio tulee olemaan hienompi. Miksi? Ei kai siksi että Xbox olisi tehottomampi. Ja mikä on yleisin peruste miksi PS2:lta Xboxille portattu peli saa huonommat arvosanat kuin alkuperänen versio? Se että peli ei hyödynnä Xboxin lisätehoja. Turha tässä enää kahdenkymmenen sivun jatkeeksi on mitään gigahertsejä ja nanosekunteja kaivella esiin, peleissä se sitten nähdään jos nähdään.

Peace. :)


Ja kukas se aikaisemmin juuri paasasi että ei niitä pelejä saa arvioida vaan juttujen perusteella, nys sinä vetoat siihen että pelitoimittajat kertovat että 99% (mistähän tuollainen prosentti edes voidaan laskea:rolleyes: )xboxin vastaavista peleistä on hienompia.
PS2:lla päästäisiin varmasti yhtä 'hienoihin' tuloksiin kuin xbox käännöksissä, jos pelattavuudesta pihistettäisiin kuten xboxilla.
Onko MS siis määrännyt että xbox käännökset pitää NÄYTTÄÄ paremmalta, silloin lehdistössä ja nettisivuilla voidaan näyttää pelikuvia jotka NÄYTTÄVÄT paremmilta ja herkkäuskoiset lankeavat aina kauniimpiin kuviin.

Ja sitäpaitsi näissä peleissä jotka ovat xboxilla 99% hienompia, niissä myös 99% on ongelmia ruudunpäivityksen kanssa.
 
Originally posted by juupajaapa
99% (mistähän tuollainen prosentti edes voidaan laskea:rolleyes: )xboxin vastaavista peleistä on hienompia.

älä ny esitä tosikompaa mitä oikeasti olet. Luulitko tosissasi että olen laskenut luvun 99%:a jostain? :rolleyes:


PS2:lla päästäisiin varmasti yhtä 'hienoihin' tuloksiin kuin xbox käännöksissä, jos pelattavuudesta pihistettäisiin kuten xboxilla.

LOL ja taas :rolleyes:


Ja sitäpaitsi näissä peleissä jotka ovat xboxilla 99% hienompia, niissä myös 99% on ongelmia ruudunpäivityksen kanssa.

heh juuri tuo yksi pointti monessa pelissä on ollut että muutaman parannuksen lisäksi myös frame-rate ongelmat ovat kokonaan poissa. Esimerkkinä (tosin huonona sellaisena) EA:n pelisarjat.

Mutta joo, mä luovutan ja en jaksa enää. Voitit. Tuo keskimmäinen lainaukseni sinun tekstistä riitti jo todistamaan että hakkaan päätäni seinään. Rauha tämän keskustelun sielulle.
 
Olet tainnut hakata päätäsi seinään jo pitempäänkin, taisit aloittaa jo lapsena...

No joo, mutta edeleen pitäydyn kannassani että PG on vain HIEMAN DC:n MSR:ää hienompi.

Ja DOA3 ei lopullisessa versiossaan näytäkkään läheskään niin hienolta kuin mitä aina ennen myyntiversion hyllyille tuloa esitellyissä kuvissa annettiin ymmärtää. Ero DOA2 PS2/DC versioilla ja xbox DOA3:n välillä on vielä pienempi kuin PG vs. MSR! Tekken TAG on vähintään yhtä hieno, ja Tekkeneissä on lisänä PELATTAVUUS.
 
"Olet tainnut hakata päätäsi seinään jo pitempäänkin, taisit aloittaa jo lapsena...

No joo, mutta edeleen pitäydyn kannassani että PG on vain HIEMAN DC:n MSR:ää hienompi.

Ja DOA3 ei lopullisessa versiossaan näytäkkään läheskään niin hienolta kuin mitä aina ennen myyntiversion hyllyille tuloa esitellyissä kuvissa annettiin ymmärtää. Ero DOA2 PS2/DC versioilla ja xbox DOA3:n välillä on vielä pienempi kuin PG vs. MSR! Tekken TAG on vähintään yhtä hieno, ja Tekkeneissä on lisänä PELATTAVUUS."

ensimmäinen reaktio lukeassani oli "Heh heh"
Sitten tuli "Köh... köh"

kyl on nättei juttui "Tekken Tag on vähintään yhtä hieno" :D näyttääks se sust paremmalta? köh.. "PG on vain HIEMAN DC:n MSR:ää hienompi." kyl code oli oikees et se hakkas päätänsä seinään. Vähä sama asia kun yrittäis puhuu puille tai kallioille
:D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lynx
Ajatellaanpa nyt selvällä suomenkielellä, xbox perustuu täysin pc-tekniikkaan ja eikä pc ole tarkoitettu missään vaiheessa täysin pelikoneeksi, niin siinä koodauksessa tulee paljon nopeammin seinä vastaan.

Esim ostat huippu pc:n niin vuoden päästä se onkin jo täysi pas**. Samoin käy vielä eksboxille, mutta sen elinkaari voi olla just se pari vuotta hyvällä tuurilla.

Ne laitteet tulevat pärjäämään konsolisodassa jotka on ajateltu jo rakenteeltaan pelien pyörittämiseen, eikä vain että se helppo koodattavuus toisi paljon niitä pelejä markkinoille joilla voisi riistää rahat pelaajilta.

Lynx on hyvin tiivistänyt PS2:sen arkkitehtuurin vahvuudet ja erot Xboxsiin verrattuna.

En millään tavalla yritä jättää vastaamatta vastaväitteisiinne, mutta enhän minä millään ehdi kaikkiin vastata kun ainoa kuka tuntuu hiukan vastailevan minun puolesta on juupajaapa.

Tom's hardwaren artikkelissa on tosiaan niin paljon asiavirheitä, että en viitsi siitä edes sen kummemmin kommentoida. On se kumma että uskotte heti kirjoitusta jossa ei muuta kuin todeta asiat, mutta kiistaton näyttö puuttuu. Ars technican jutussa on kerrottu paljon PS2:sen arkkitehtuurin vahvuuksista PC:n arkkitehtuuriin verratuna.

Tarkoittaako se että kun en yhdessä viestissä käsittele kaikkea rautaan liittyvää, että jätän huomioimatta tärkeitä asioita. Ainoa virhe jutuissani oli se GS muistiväylä, mutta jos pystytte todistamaan yhdenkin muista väitteistäni vääräksi, niin syön sortsini. Voisin yrittää hankkia parin professorin lausunnot asiasta, mutta keskusteluun ei näytä millää tulevan sellaista syvyyttä kuin haluaisin. Olen kyllä valmis väittelyyn, mutta kun vastaukseksi tulee juttua autoista tai valitusta siitä, että en perustele tarpeeksi, niin menee vähän yli hilseen.

Voisitte hieman miettiä, että missä Xboxsin pelissä pyörii ne luvatut 300miljoonaa polygonia.
 
Juupajaapa : Olet tainut pelaa moniakin xbox pelejä kun mielestäsi pelattavuus on niissä perseestä?

mielestäni noita pelejä vois vertaa taas niin mukavalla kuin supermariolla... eihän se 1 eroo siitä 3:sta mitenkään... 2 ulotteinen sekin on...

Mielestäni esim Tiltissä sanottiin että xboxin käännöksessä Max Paynestä katosi ruudunpäivitys ongelmat joita esiintyi PS2:n (karummassa) versiossa? ja pelaaminenkin kuulema oli hyvä... mielestäni tämä sotii TÄYSIN sinun kommenttejea vastaan... tosin toihan on vaan Tilt... mut enemmän mä niihin uskon ku johonkin anonyymiin forum sälliin joka ei oikeastaan osaa perustella omia sanojakaan...

T:wombut
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code


Itseasiassa Toms Hardwaren toimittajista taitaa suurin osa olla eurooppalaisia. Tän Xbox-jutun kirjoittajia oli neljä, Stephane Kauffmann, Stephane Quentin, Jerome Bohbot ja Roland Marianna. Käsittääkseni ainakin kaksi ensimmäistä ovat ranskalaisia. Itse pääjehu Tomppakin on saksalainen, koko nimeltään Thomas Pabst.

Mutta kyllä silti myönnän että jutun kirjoittavat ovat selvästi Xbox-myönteisempiä kuin PS2.



Juuh tuskin petyt Gothamiin, JOS et odota ja luule että se on joku Gran Turismo-klooni.

Edelleen olen sitä mieltä, että asialla on ollut suurimmilta osin jenkki. Kuitenkin...minä en paljo jenkkeihin luota. Täytyy vain odottaa, että Xbox tulee eurooppaan ja sittenhän sen näkee millanen se on.
 
"En millään tavalla yritä jättää vastaamatta vastaväitteisiinne, mutta enhän minä millään ehdi kaikkiin vastata kun ainoa kuka tuntuu hiukan vastailevan minun puolesta on juupajaapa"

ai et ehi vai :D

kohta mä etin täält ne kaikki porsaanreiät sun puheessas, jotka sä toivoit jo meiän unohtaneen ja tuon ne julki :D nyt pitää kuiteskin mennä jujutsuumaan eli ehkä sit myöhemmin...
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom