Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tehokkain konsoli

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hifi_Mies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Mun on ihan turha käydä niit ettimään, kun tiedän miks niihin jätit vastaamatta, mutta mä aion silti ettiä ne. Siihen menee kauan, mut ne tulee viel olee täällä...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser


Niin että se on mun laiskuutta tai paskan puhumistä kun en jaksa lukea 22 sivua läpi ja pastee kaikkia kohtia tähän vain siksi että SINÄ et ole viitsinyt niihin hmm... "epäkohtiin"(?) vastata silloin kun ne olivat ajankohtiasia? Mietippä uudestaan sillä ei se ihan noin ole.

Ja kyllä, kun pitää kirjoittaa samat kohdat kertakerran jälkeen ja sinä et sittenkään vielä tajua asiaa yms. niin kyllä se hiaman kyllästyttää.

Ja minun johtopäätökset sun jutuista vääriä? No sehän tässä onkin kummaa kun et kuitenkaan ole vittsinyt ikinä (hyvin harvoin) oikaista näitä johtopäätöksiä!

Kyllä minä olen aina parhaani mukaan yrittänyt vastailla vastaväitteisiinne, mutta kun aikaa on vain tunti ja mun kymmensormijärjestelmässä kaksi kirjoittaa ja kahdeksan sormea hakee seuraavaa kirjainta, niin joudun pakostakin jättämään osan pois jotta saisin kasaan edes jonkinlaisen vastauksen. Viesteissä oikomiseni johtaa usein siihen että joudun olettamaan, että osaatte päätellä tietyt perusasiat itsekkin. Esim. Kun sanoin PS2:sen käyttävän pieniä välimuisteja ja nopeita väyliä kun taas Xboxsilla tilanne on päinvastoin. Tartuit heti kommenttiini siitä että EE:llä on L1 muistia enemmän kuin Xboxsin P3:lla. Joka väärin ymmärrettynä on täysin ristiriidassa edellisen lauseen kanssa. Oletin että osaatte päätellä, että koska EE:nen sisällä muistit eivät ole yhdessä paikassa kuten Xboxsilla on väite pienistä välimuisteista ja nopeista väylistä perusteltua. Tai kun sanoin että pelikoodi on hyvin liikkuvaa eikä paikallista. Totesit täysin käsittämättömästi, että "eikös EE:ssä data liiku jatkuvasti". No jos pelikoodi ei ole paikallista vaan jatkuvasti liikkuvaa, niin tottakai on pelkästään hyvä, että EE kykenee liikuttamaan paljon dataa. EE:nen välimuistit ovat pieniä, koska data ei pysy niissä kuin hetken ja pienikin muisti silloin riittää. Koska muistin säsältö vaihtuu jatkuvasti ovat nopeat väylät tärkeämpiä.

Kun puhun PS2:sen käyttävän nopeampia väyliä, niin vertaat usein, että PS2:sen muistiväylä on 3,2Gt/s ja Xboxsin 6,4GT/s ja PS2:sen 48Gt/s kaistasta ei ole mitään hyötyä, koska muistia on vain 4Mt. Kun data liikkuu prosessorinlle laskettavaksi ja sieltä pois on prosessorin sisäisillä väylillä todella suuri merkitys nopeuteen. Koska kun dataa tulee muistilta on prosessorin kyettävä pitämään laskentayksiköt jatkuvasti töissä. Ja juuri prossorin sisäisillä väylillä EE hakkaa Xboxsin CPU:n ja GPU:n mennen tullen. Ja jos vaikka ajatellaan, että Xbox käyttää 32Mt muistia grafikkaan reilulla 5Gt/s väylällä on PS2:lla 4Mt muistia eli 8-kertaa vähemmän mutta myös väylää on yli 8-kertaa enemmän. Tämäkin tukee väitettä pienistä välimuisteista ja nopeista väylistä.

En kyllä ymmärrä miksi sinun pitää lukea koko ketju läpi, koska ainakin minä muistan melko hyvin mitä sinä olet aikaisemmissa viesteissäsi sanonut.

Monesti teknisten juttujen kirjoittamista haittaa myös se, että netissa on paljon ristiriitaista tietoa asioista. Ja virheitä sattuu, koska ei aina tiedä mitä uskoa, mutta jos selvä virhe minulle tulee niin kyllä minä sen olen valmis myöntämään. Ihminenhän minäkin vain olen ja kaikille virheitä sattuu.

Tuli tässä vaan mieleen, että mitenkäs sinä olet kommentoinnut niitä lukuisia perusteluitani EE tehokkudesta. Jos oikein muistan niin et ole millään lailla konmmentoinut mm. sitä kun sanoin, että koska DMAC ja GIF yksikkö hoitaa kaikki siirrot EE:llä jää prosessoreille huomattavasti enemmän aikaa laskemiseen. Xboxsilla prosessoriaikaa menee myös siihen, että siirrot hoidetaan prosessorilla. Tämä on aika merkittävä etu EE:lle.:D
 
"Ja jos vaikka ajatellaan, että Xbox käyttää 32Mt muistia grafikkaan reilulla 5Gt/s väylällä "

eiks se oo 6.4?

"PS2:lla 4Mt muistia eli 8-kertaa vähemmän mutta myös väylää on yli 8-kertaa enemmän."

meinaat varmaan että väylää on n. 8-kertaa enemmän jos PS2:n kaikki väylät ois 48Gt/s vertaa kokonaisuutta äläkä yksittäistä kaistaa. vähän sama kun jos mä vertaisin
Xboxin 6,4GT/s väylää PS2:n 3.2GT/s väylään ja tekisin johtopäätökseni siitä.
Mun mielest Slaisser on kokoajan yrittäny tolkuttaa sulle tota (Slaissi sano jos olen väärässä).
 
Originally posted by Hifi_Mies

Tai kun sanoin että pelikoodi on hyvin liikkuvaa eikä paikallista. Totesit täysin käsittämättömästi, että "eikös EE:ssä data liiku jatkuvasti".

Mjaa... Miten mä muistelin että sä kirjoitit siinä tekstissäsi että PS2:ssa data ei ole liikkuvaa ja Xboxissa on ja että tämä olisi Xboxin heikkous.

Originally posted by Hifi_Mies

Kun puhun PS2:sen käyttävän nopeampia väyliä, niin vertaat usein, että PS2:sen muistiväylä on 3,2Gt/s ja Xboxsin 6,4GT/s ja PS2:sen 48Gt/s kaistasta ei ole mitään hyötyä, koska muistia on vain 4Mt. Kun data liikkuu prosessorinlle laskettavaksi ja sieltä pois on prosessorin sisäisillä väylillä todella suuri merkitys nopeuteen. Koska kun dataa tulee muistilta on prosessorin kyettävä pitämään laskentayksiköt jatkuvasti töissä. Ja juuri prossorin sisäisillä väylillä EE hakkaa Xboxsin CPU:n ja GPU:n mennen tullen. Ja jos vaikka ajatellaan, että Xbox käyttää 32Mt muistia grafikkaan reilulla 5Gt/s väylällä on PS2:lla 4Mt muistia eli 8-kertaa vähemmän mutta myös väylää on yli 8-kertaa enemmän. Tämäkin tukee väitettä pienistä välimuisteista ja nopeista väylistä.
Tässä taas tämä nähdään. Edelleen sä vertailet vain yhtä ominaisuutta toista ominaisuutta vastaan kun näet sen jotenkin hyödylliseksi, mutta jos ja kun kerran PS2:ssa kaikki data lähtee 3,2Gt/s RAMmista niin eipä tuosta 48Gt/s ole paljoa hyötyä ellei sitten samoja tekstuureja yms. käytetä moneen kertaan uudelleen ja jotta tästäkin saadaan paras hyöty irti niin aika pieniä niidne tekstuureiden tarttee olla... ja sehän näkyy peleissä yksinkertaisina ja tylsinä tekstuureina. blaa blaa blaa blaa... mutta se mitä sinä et vieläkään tajua on se ettei noita ominaisuuksia voi tuollalailla suoraan vertailla keskenään sillä ne ominaisuudet eivät ole samanlaisia ja aja aina samaa asiaa. Sen sä kyllä tajuat että koneiden arkkitehtuuri on erittäin erillaista, mutta silti et tunnu tajuavan sitä että juuritämän takia et voi suoraan vertailla EE:tä Xboxin CPU:n ja näin pätellä kumpi tehokkaampi sillä KOKONAISUUS RATKAISEE vaikka PS2:ssa olisikin YKSI todella nopea väylä.

Originally posted by Hifi_Mies

En kyllä ymmärrä miksi sinun pitää lukea koko ketju läpi, koska ainakin minä muistan melko hyvin mitä sinä olet aikaisemmissa viesteissäsi sanonut.
No joo, kyllähän sen tekstin merkityksen ja sen sanoman muistaa niin ei se tarkoita sitä että mieleen olisi painunut kaikki epäkohdat yms. tai ainakaan minä en muista ihan kaikkea sanatarkasti.

Originally posted by Hifi_Mies

Tuli tässä vaan mieleen, että mitenkäs sinä olet kommentoinnut niitä lukuisia perusteluitani EE tehokkudesta. Jos oikein muistan niin et ole millään lailla konmmentoinut mm. sitä kun sanoin, että koska DMAC ja GIF yksikkö hoitaa kaikki siirrot EE:llä jää prosessoreille huomattavasti enemmän aikaa laskemiseen. Xboxsilla prosessoriaikaa menee myös siihen, että siirrot hoidetaan prosessorilla. Tämä on aika merkittävä etu EE:lle.:D
No mitä mun olis pitänyt sanoa? Robotin lailla möläyttää perään jotain "Totta!"? No nyt sä keksit että no miksi sun pitäis kaikkiin vastata, no meissä on se ero että mä en yritä tuoda samaa ajatusta uudelleen esiin hieman erillailla muotoiltuna vain siksi kun se viimeksi tyrmättiin. Siksipä tässä onkin mielenkiinto mennyt koko keskusteluun kun sun väitteitä vastaan pärjäisi käytännössä tollasella 8-16 hyvin muodostetulla erllaisella lauseella vaikka 200-sivuisen väittelyn verran.

PS. voit myöntää jo olevas trolli, tuskin toi on enään sustakaan hauskaa.
 
Originally posted by juupajaapa
Laitanpa taas linkin hyvään keskusteluun jota toisaalla käydään...

Ei sillä että täällä keskustelu olisi mitenkään huonoa, mutta alkaa junnaamaan vähän paikallaan.

Juuh siellä kymmenet ulkomaan "hifimiehet" jatkaa samaa juupasjaapas (anteeksi sanaleikki) juttua kuin täällä. Tämän hetken pelintekijät näyttävät kuitenkin olevan suurelta osin toista mieltä noiden boardien "hifimiesten" kanssa. Eli Xbox ON tehokkaampi kuin PS2. Väylistä ja biteistä voitte väitellä vaikka maailman tappiin, se mitä koodaajat saavat raudasta irti pelaajan silmien (ja korvien) eteen on kuitenkin ratkaisevinta.

Noh mä pidän juupajaapa sulle peukkuja että ohjelmoijat kaivavat ne kaikki PS2:n tehot esille viimeistään vuonna 2009. ainiin, sillonhan on jo PS3:n koodauksen opettelu käynnissä... ja sekin vielä kesken... ;)
 
Jos kaipaat ulkomaan Slaissereita ja Codeja, niin ign:n foorumit on sitten varmaan sulle sopivia paikkoja.

Mä taas pidän peukkuja xboxille, että sille edes tehtäisiin vielä pelejä v.2005 paikkeilla.
 
"Mä taas pidän peukkuja xboxille, että sille edes tehtäisiin vielä pelejä v.2005 paikkeilla"

siinähän pidät. Mäkin pidän peukkuja joskus et PS2:sta saadaan viel joku päivä kaikki tehot irti :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Mä taas pidän peukkuja xboxille, että sille edes tehtäisiin vielä pelejä v.2005 paikkeilla. [/B][/QUOTE]

Melko varmasti tehdäänkin jos otetaan huomioon konsolien keskimääräinen elinkaari. Jos MS:n koneesta ei tule uutta Saturnia tai Dreamcastia, niin varmasti tehdäänkin.
 
Pakko tähänkin soppaan on oma lusikka saada kehoituksella: lukekaa Pelit-lehdestä (2/2002) Max Payne arvostelun reunaa (s.61) koristava tekstinpätkä "Konsoliversiot Post Mortem" ja jos kiire on tai kaupan setä kyylää niin lukekaa alaotsikkosta "Kun muisti loppui" eteenpäin. Arvaako kukaan mitä tämä ylipitkä virke vihjaa?
 
Originally posted by TeKe
Arvaako kukaan mitä tämä ylipitkä virke vihjaa?

Sitä ettet viitsi tuoda asiaasi selvästi esiin vaan kaikki pitää esittää salamyhkäisesti ja jättää lukijalle aina pieni pähkinä purtavaksi?
 
No eiköhän se oo jo tullut selväksi että Max Payne on parempi Xboxilla ja piste. Mutta onko se ihmekään? Xboxhan on pc-rautaa ja pc-pelit on helppo kääntää sille(Näinhän ne MS-tyypit varmaan haluskin) ja PS2 täysin erilainen ympäristö kuin pc ja blaa blaa blaa. Mutta kyllä se on totta että PS2:ssa ois voinu olla enemmän muistia nykystandardin mukaan:)
 
Lueskelin tossa just uutta P2L lehteä ja siinä Daizaburo Nakamura (Tekken 4) sanoi, että Tekken 4 käyttää heidän arvion mukaan noin 70% PS2:n tehoista. Jos tämä on totta se tyrmää Hifimiehen väitteen, että PS2:n pelien kehittäjät ovat vasta raapaisseet pintaa PS2 peleissä. Aika paljon tuo Tekken 4 näyttäisi käyttävän. Silti peli ei ruutukuvissa paljoakaan TTT:stä eroa. Tekijöiden mukaanhan siinä vesi liikkuu aidosti, vaatteet liikkuvat aidosti ja jokaisen hahmon tekemiseen on käytetty 5000 polygonia.
 
Originally posted by Solid Snake
Silti peli ei ruutukuvissa paljoakaan TTT:stä eroa. Tekijöiden mukaanhan siinä vesi liikkuu aidosti, vaatteet liikkuvat aidosti ja jokaisen hahmon tekemiseen on käytetty 5000 polygonia.

Niin eli still-kuvat eivät anna oikeutta pelille vaan vasta liikkeessä näkee kuinka "häikäisevä" se on?
 
Uudessa Pelit-lehdessä oli aiheeseen liittyen kommenttia Max Paynen tekijöiltä Remedyltä. En nyt muista, mitä siinä sanatarkasti sanottiin, mutta alkututkimuksissa PS2-konversio tuomittiin mahdottomaksi tehdä, mutta ilmeisesti lähinnä huomattavasti pienemmän muistin vuoksi (PC:llä "minimivaatimus" 128MB->PS2:n 32MB). Julkaisija kuitenkin vaati konversion tekoa tavalla tai toisella.

- Jussi

Edit: Ups, en ollut lukenut aiheesta jo aiemmin olleita viestejä. Unohtakaa koko juttu.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser


Sitä ettet viitsi tuoda asiaasi selvästi esiin vaan kaikki pitää esittää salamyhkäisesti ja jättää lukijalle aina pieni pähkinä purtavaksi?


Jeps... Sitäpaitsi laatulehtiä kannattaa aina lukea, ilman puremistakin.
 
Käännökset

Eipä nuo käännökset vanhalta Pleikkarilta PC:llekään sujuneet kivuttomasti. Esim. Driverissä oli vain hiukan paremmat grafiikat ja PS-version loistava pelattavuus oli ryssitty täydellisesti (siis ainakin näppistä käyttäen, pädillä en ole kokeillut).
Odotellaan, miten GTA3 kääntyy PC:lle ja Xboxille...
 
Re: Käännökset

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Oliver
Eipä nuo käännökset vanhalta Pleikkarilta PC:llekään sujuneet kivuttomasti. Esim. Driverissä oli vain hiukan paremmat grafiikat ja PS-version loistava pelattavuus oli ryssitty täydellisesti (siis ainakin näppistä käyttäen, pädillä en ole kokeillut).


Entäs Final Fantasyjen PC käännökset. Grafiikka on ainoastaan terävämpää, vaikka PC oli tuossa vaiheessa jo pleikkari vanhusta ainakin 10 kertaa tehokkaampi.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom