Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser
Niin että se on mun laiskuutta tai paskan puhumistä kun en jaksa lukea 22 sivua läpi ja pastee kaikkia kohtia tähän vain siksi että SINÄ et ole viitsinyt niihin hmm... "epäkohtiin"(?) vastata silloin kun ne olivat ajankohtiasia? Mietippä uudestaan sillä ei se ihan noin ole.
Ja kyllä, kun pitää kirjoittaa samat kohdat kertakerran jälkeen ja sinä et sittenkään vielä tajua asiaa yms. niin kyllä se hiaman kyllästyttää.
Ja minun johtopäätökset sun jutuista vääriä? No sehän tässä onkin kummaa kun et kuitenkaan ole vittsinyt ikinä (hyvin harvoin) oikaista näitä johtopäätöksiä!
Kyllä minä olen aina parhaani mukaan yrittänyt vastailla vastaväitteisiinne, mutta kun aikaa on vain tunti ja mun kymmensormijärjestelmässä kaksi kirjoittaa ja kahdeksan sormea hakee seuraavaa kirjainta, niin joudun pakostakin jättämään osan pois jotta saisin kasaan edes jonkinlaisen vastauksen. Viesteissä oikomiseni johtaa usein siihen että joudun olettamaan, että osaatte päätellä tietyt perusasiat itsekkin. Esim. Kun sanoin PS2:sen käyttävän pieniä välimuisteja ja nopeita väyliä kun taas Xboxsilla tilanne on päinvastoin. Tartuit heti kommenttiini siitä että EE:llä on L1 muistia enemmän kuin Xboxsin P3:lla. Joka väärin ymmärrettynä on täysin ristiriidassa edellisen lauseen kanssa. Oletin että osaatte päätellä, että koska EE:nen sisällä muistit eivät ole yhdessä paikassa kuten Xboxsilla on väite pienistä välimuisteista ja nopeista väylistä perusteltua. Tai kun sanoin että pelikoodi on hyvin liikkuvaa eikä paikallista. Totesit täysin käsittämättömästi, että "eikös EE:ssä data liiku jatkuvasti". No jos pelikoodi ei ole paikallista vaan jatkuvasti liikkuvaa, niin tottakai on pelkästään hyvä, että EE kykenee liikuttamaan paljon dataa. EE:nen välimuistit ovat pieniä, koska data ei pysy niissä kuin hetken ja pienikin muisti silloin riittää. Koska muistin säsältö vaihtuu jatkuvasti ovat nopeat väylät tärkeämpiä.
Kun puhun PS2:sen käyttävän nopeampia väyliä, niin vertaat usein, että PS2:sen muistiväylä on 3,2Gt/s ja Xboxsin 6,4GT/s ja PS2:sen 48Gt/s kaistasta ei ole mitään hyötyä, koska muistia on vain 4Mt. Kun data liikkuu prosessorinlle laskettavaksi ja sieltä pois on prosessorin sisäisillä väylillä todella suuri merkitys nopeuteen. Koska kun dataa tulee muistilta on prosessorin kyettävä pitämään laskentayksiköt jatkuvasti töissä. Ja juuri prossorin sisäisillä väylillä EE hakkaa Xboxsin CPU:n ja GPU:n mennen tullen. Ja jos vaikka ajatellaan, että Xbox käyttää 32Mt muistia grafikkaan reilulla 5Gt/s väylällä on PS2:lla 4Mt muistia eli 8-kertaa vähemmän mutta myös väylää on yli 8-kertaa enemmän. Tämäkin tukee väitettä pienistä välimuisteista ja nopeista väylistä.
En kyllä ymmärrä miksi sinun pitää lukea koko ketju läpi, koska ainakin minä muistan melko hyvin mitä sinä olet aikaisemmissa viesteissäsi sanonut.
Monesti teknisten juttujen kirjoittamista haittaa myös se, että netissa on paljon ristiriitaista tietoa asioista. Ja virheitä sattuu, koska ei aina tiedä mitä uskoa, mutta jos selvä virhe minulle tulee niin kyllä minä sen olen valmis myöntämään. Ihminenhän minäkin vain olen ja kaikille virheitä sattuu.
Tuli tässä vaan mieleen, että mitenkäs sinä olet kommentoinnut niitä lukuisia perusteluitani EE tehokkudesta. Jos oikein muistan niin et ole millään lailla konmmentoinut mm. sitä kun sanoin, että koska DMAC ja GIF yksikkö hoitaa kaikki siirrot EE:llä jää prosessoreille huomattavasti enemmän aikaa laskemiseen. Xboxsilla prosessoriaikaa menee myös siihen, että siirrot hoidetaan prosessorilla. Tämä on aika merkittävä etu EE:lle.