Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser
Niin että se on mun laiskuutta tai paskan puhumistä kun en jaksa lukea 22 sivua läpi ja pastee kaikkia kohtia tähän vain siksi että SINÄ et ole viitsinyt niihin hmm... "epäkohtiin"(?) vastata silloin kun ne olivat ajankohtiasia? Mietippä uudestaan sillä ei se ihan noin ole.
Ja kyllä, kun pitää kirjoittaa samat kohdat kertakerran jälkeen ja sinä et sittenkään vielä tajua asiaa yms. niin kyllä se hiaman kyllästyttää.
Ja minun johtopäätökset sun jutuista vääriä? No sehän tässä onkin kummaa kun et kuitenkaan ole vittsinyt ikinä (hyvin harvoin) oikaista näitä johtopäätöksiä!
Originally posted by Hifi_Mies
Tai kun sanoin että pelikoodi on hyvin liikkuvaa eikä paikallista. Totesit täysin käsittämättömästi, että "eikös EE:ssä data liiku jatkuvasti".
Tässä taas tämä nähdään. Edelleen sä vertailet vain yhtä ominaisuutta toista ominaisuutta vastaan kun näet sen jotenkin hyödylliseksi, mutta jos ja kun kerran PS2:ssa kaikki data lähtee 3,2Gt/s RAMmista niin eipä tuosta 48Gt/s ole paljoa hyötyä ellei sitten samoja tekstuureja yms. käytetä moneen kertaan uudelleen ja jotta tästäkin saadaan paras hyöty irti niin aika pieniä niidne tekstuureiden tarttee olla... ja sehän näkyy peleissä yksinkertaisina ja tylsinä tekstuureina. blaa blaa blaa blaa... mutta se mitä sinä et vieläkään tajua on se ettei noita ominaisuuksia voi tuollalailla suoraan vertailla keskenään sillä ne ominaisuudet eivät ole samanlaisia ja aja aina samaa asiaa. Sen sä kyllä tajuat että koneiden arkkitehtuuri on erittäin erillaista, mutta silti et tunnu tajuavan sitä että juuritämän takia et voi suoraan vertailla EE:tä Xboxin CPU:n ja näin pätellä kumpi tehokkaampi sillä KOKONAISUUS RATKAISEE vaikka PS2:ssa olisikin YKSI todella nopea väylä.Originally posted by Hifi_Mies
Kun puhun PS2:sen käyttävän nopeampia väyliä, niin vertaat usein, että PS2:sen muistiväylä on 3,2Gt/s ja Xboxsin 6,4GT/s ja PS2:sen 48Gt/s kaistasta ei ole mitään hyötyä, koska muistia on vain 4Mt. Kun data liikkuu prosessorinlle laskettavaksi ja sieltä pois on prosessorin sisäisillä väylillä todella suuri merkitys nopeuteen. Koska kun dataa tulee muistilta on prosessorin kyettävä pitämään laskentayksiköt jatkuvasti töissä. Ja juuri prossorin sisäisillä väylillä EE hakkaa Xboxsin CPU:n ja GPU:n mennen tullen. Ja jos vaikka ajatellaan, että Xbox käyttää 32Mt muistia grafikkaan reilulla 5Gt/s väylällä on PS2:lla 4Mt muistia eli 8-kertaa vähemmän mutta myös väylää on yli 8-kertaa enemmän. Tämäkin tukee väitettä pienistä välimuisteista ja nopeista väylistä.
No joo, kyllähän sen tekstin merkityksen ja sen sanoman muistaa niin ei se tarkoita sitä että mieleen olisi painunut kaikki epäkohdat yms. tai ainakaan minä en muista ihan kaikkea sanatarkasti.Originally posted by Hifi_Mies
En kyllä ymmärrä miksi sinun pitää lukea koko ketju läpi, koska ainakin minä muistan melko hyvin mitä sinä olet aikaisemmissa viesteissäsi sanonut.
No mitä mun olis pitänyt sanoa? Robotin lailla möläyttää perään jotain "Totta!"? No nyt sä keksit että no miksi sun pitäis kaikkiin vastata, no meissä on se ero että mä en yritä tuoda samaa ajatusta uudelleen esiin hieman erillailla muotoiltuna vain siksi kun se viimeksi tyrmättiin. Siksipä tässä onkin mielenkiinto mennyt koko keskusteluun kun sun väitteitä vastaan pärjäisi käytännössä tollasella 8-16 hyvin muodostetulla erllaisella lauseella vaikka 200-sivuisen väittelyn verran.Originally posted by Hifi_Mies
Tuli tässä vaan mieleen, että mitenkäs sinä olet kommentoinnut niitä lukuisia perusteluitani EE tehokkudesta. Jos oikein muistan niin et ole millään lailla konmmentoinut mm. sitä kun sanoin, että koska DMAC ja GIF yksikkö hoitaa kaikki siirrot EE:llä jää prosessoreille huomattavasti enemmän aikaa laskemiseen. Xboxsilla prosessoriaikaa menee myös siihen, että siirrot hoidetaan prosessorilla. Tämä on aika merkittävä etu EE:lle.
Originally posted by juupajaapa
Laitanpa taas linkin hyvään keskusteluun jota toisaalla käydään...
Ei sillä että täällä keskustelu olisi mitenkään huonoa, mutta alkaa junnaamaan vähän paikallaan.
Originally posted by TeKe
Arvaako kukaan mitä tämä ylipitkä virke vihjaa?
Originally posted by Solid Snake
Silti peli ei ruutukuvissa paljoakaan TTT:stä eroa. Tekijöiden mukaanhan siinä vesi liikkuu aidosti, vaatteet liikkuvat aidosti ja jokaisen hahmon tekemiseen on käytetty 5000 polygonia.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser
Sitä ettet viitsi tuoda asiaasi selvästi esiin vaan kaikki pitää esittää salamyhkäisesti ja jättää lukijalle aina pieni pähkinä purtavaksi?
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Oliver
Eipä nuo käännökset vanhalta Pleikkarilta PC:llekään sujuneet kivuttomasti. Esim. Driverissä oli vain hiukan paremmat grafiikat ja PS-version loistava pelattavuus oli ryssitty täydellisesti (siis ainakin näppistä käyttäen, pädillä en ole kokeillut).
Entäs Final Fantasyjen PC käännökset. Grafiikka on ainoastaan terävämpää, vaikka PC oli tuossa vaiheessa jo pleikkari vanhusta ainakin 10 kertaa tehokkaampi.