Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tehokkain konsoli

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hifi_Mies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Miksiköhän Max Payne on parempi xboxilla??
Olisikohan siksi että peli alunperinkin on tehty PC:llä, siis käytännössä porttaus xboxille oli jo tehty ja voitiin keskittyä viimeistelyyn.

PS2:lle sitävastoin jouduttiin porttaamaan täsin eri ympäristöön kehitetty peli, ja ilmeisestikkin kääntäjiltä on lisäksi puuttunut intoa tehdä keskinkertaisesta pelistä hyvää käännöstä hyvälle konsolille, Max Payne oli jokatapauksessa pelkän hypen takia varma myyntihitti.

Muuten, jotta tämä threadi ei pääsisi kuihtumaan, niin alla vielä linkki josta löytynee paljon molempia osapuolia kiinnostavaa materiaalia. Ennenkaikkea kannatttaa lukea topic 'Tapping into the Power of Playstation2'

http://www.agdc.com.au/ly/present/
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Onysablet
[Bkuiteskin mennä jujutsuumaan eli ehkä sit myöhemmin... [/B]
kah, jotkut harrastaa sitä vieläkin (jujitsu käy myös mut ei kuitenkaan legendaarinen jiujitsu joka yrittänyttä v:tuttaa lähinnä ulkomaisten pelle-elokuvien ansiosta)
t: tumman vihreeseen vyöhön aikoinaan paikkojen hajoomisen takia lopettanut
ps. niiniketo on varmaan tuttu ukkeli...:)
 
"Miksiköhän Max Payne on parempi xboxilla??
Olisikohan siksi että peli alunperinkin on tehty PC:llä, siis käytännössä porttaus xboxille oli jo tehty ja voitiin keskittyä viimeistelyyn. "

tähänkin koitettu saada paha fiilis... mielestäni toi on osaltaan totta ja sehän on vaan hyvä... kiitos että aloit kannattamaan xboxia =)

no ei, mut eks toi nyt jotenkin sodi suo vastaan ku vertaa siihen et sunmielestä xboxin peleissä on pas** ohjattavuus yms... ja seuraavassa postauksessa kumoat väitteen ainakin yhden pelin kohdalta, ja itse myönnät(?) sen olevan parempi kuin PS2 vastaava. Jos Max on onnistuttu kääntämään hyvin x:lle, niin miksei ne pelit onnistuisi joita on alunperin alettu kehittää X:lle?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Ero DOA2 PS2/DC versioilla ja xbox DOA3:n välillä on vielä pienempi kuin PG vs. MSR! Tekken TAG on vähintään yhtä hieno, ja Tekkeneissä on lisänä PELATTAVUUS.
HAHAHHAHAHAA!!!

Kiitos juupelijaapeli, annoit minulle vuoden naurut! Ei se, että väitit, että DOA2 on miltei samannäköinen kuin DOA3 (mitä se ei tietenkään ole), mutta väität vielä, että Tekkenissä on kuulemma jotakin pelattavuuttakin! LOL!

Ei helevetti mitä juttua tänne oikein lauotaan.

PS. Juupelijaapeli, hanki rillit!
 
Rankasti yksinkertaistettuna ei Halokaan paljoa Wolf3D:stä poikkea. Ja PGR on taas aika pitkälle samannäkönen ku pleikkarin TOCA.

Siis jos mä tällasta väitän mielipiteenäni, niin turhahan siihen on vastaankaan väittää, koska mun mielestä ne on samannäkösiä. Maailman loppuun saakka voin pysyä kannassani.
 
Originally posted by Hifi_Mies

Lynx on hyvin tiivistänyt PS2:sen arkkitehtuurin vahvuudet ja erot Xboxsiin verrattuna.

Lynx ei tuohon lainaukseen tivistänyt mitään muuta kuin ennakkoluulonsa. Konsoleiden elinkaaren salaisuus taitaa paremminkin perustua SULJETTUUN JÄRJESTELMÄÄN eikä siihen kuinka päin se vastus on koneessa tai mikä on CPU:n coren koko.

Originally posted by Hifi_Mies

Tom's hardwaren artikkelissa on tosiaan niin paljon asiavirheitä, että en viitsi siitä edes sen kummemmin kommentoida. On se kumma että uskotte heti kirjoitusta jossa ei muuta kuin todeta asiat, mutta kiistaton näyttö puuttuu. Ars technican jutussa on kerrottu paljon PS2:sen arkkitehtuurin vahvuuksista PC:n arkkitehtuuriin verratuna.
Asiavirheitä siinä olivat mitkä? Saisiko edes muutaman esimerkin jos et kerran viitsi kaikkia kirjoittaa, kerro edes viisi kun niitä kerran on NIIN PALJON. Hmm... Se Ars Tehcnican juttu on todella vanha ja Xbox ei ole samanlainen kuin mitä sen aikaiset PC:t olivat. No okei laajasti katseltuna on, esim. CPU on samaa tyyliä, mutta emolevyssä ja GPU:ssa on tapahtunut erittäin paljon kehitystä. Ja mitä merkitystä PS2:n vahvuuksilla on jos se kuitenkin jää tehottomammaksi?

Originally posted by Hifi_Mies

Tarkoittaako se että kun en yhdessä viestissä käsittele kaikkea rautaan liittyvää, että jätän huomioimatta tärkeitä asioita. Ainoa virhe jutuissani oli se GS muistiväylä, mutta jos pystytte todistamaan yhdenkin muista väitteistäni vääräksi, niin syön sortsini. Voisin yrittää hankkia parin professorin lausunnot asiasta, mutta keskusteluun ei näytä millää tulevan sellaista syvyyttä kuin haluaisin. Olen kyllä valmis väittelyyn, mutta kun vastaukseksi tulee juttua autoista tai valitusta siitä, että en perustele tarpeeksi, niin menee vähän yli hilseen.
Itse olen tarkoittanut sitä että kun joku kumoaa väitteesi niin et mitenkään vastaa siihe vaan keksit uuden ja taas parin viestin päästä tuot saman kumotun väitteen esiin.

GS-muistiväylä ei ollut ainoa, nyt tulee esim. mieleen se että aluksi luulit Xboxissa olevan grafiikkakortti joka on koneessa kiinni 4xAGP-liitännällä. Vaikka väitit että olet vain tottunut puhumaan tuollaisesta liitännästä jota en oikein niele sillä näyttiksiä on ollut ja on vieläkin koneissa kiinni PCI-väylässä, AGP-väylässä, 2xAGP-väylässä ja 4xAGP-väylässä (taitaa olla sama kuin AGP Pro-väylä). Ja monet muutkin väitteesi on todistettu vääriksi, kyse on vain siitä että sinä et kykene hyväksymään totuutta! Taitaa ottaa koville kun huipputekniikka ei olekkaan enään huippua kun se on kaksivuotta vanhaa ja markkinoille tulee tehokkaampia konsoleita.

Mitä me tehdään sun "professoreiden lausunnoilla", kun netti ja lehdet ovat pullollaan asiantuntijoiden, pelikoodareiden, yms. lausuntoja asiasta ja kaikki ne kääntyvät Xboxin puoleen.

Originally posted by Hifi_Mies

Voisitte hieman miettiä, että missä Xboxsin pelissä pyörii ne luvatut 300miljoonaa polygonia.

Voisitkö sinä miettiä missä PS2 on lunastanut lupauksensa? Toiko esim. Emotion Engine peleille tunteet tai edes pelihahmoille ilmeet?
 
nemesis=pälli....jos verrataan doa-pelejä ja tekkeneitä niin tekkeneissä on todellakin pelattavuutta, kun taas doa yksinkertaista näppäimien rämpyttelyä joilla saadaan hienoja komboja ja aloittelijat iloisiksi...no jos tekkenissä ei ole pelattavuutta niin missä, hmmm street fightereissa on kyllä rautainen pelattavuus mutta se on todella yksinkertainen ja peli onkin enemmän strategiaa vaativa...noi grafiikkajutut on kyllä liioiteltuja mut perustelepa nyt se ettei tekkenissä ole pelattavuutta...
 
mun mielestä tekkenissä on pelattavuus ihan kohdallaan, mutta en nyt sanois et DoA peleissä ei pelattavuutta ole. DoA peleissä oppii niin kauan kun niitä pelaa ja se on strategisempikin kun tekken (okei mä myönnän et tekkenissä on enemmän liikkeitä)
 
siis tekkenissähän on paras pelattavuus!!!, ku kokemusta on sekä doasta että tekkenistä todella paljon.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser


Lynx ei tuohon lainaukseen tivistänyt mitään muuta kuin ennakkoluulonsa. Konsoleiden elinkaaren salaisuus taitaa paremminkin perustua SULJETTUUN JÄRJESTELMÄÄN eikä siihen kuinka päin se vastus on koneessa tai mikä on CPU:n coren koko.


Asiavirheitä siinä olivat mitkä? Saisiko edes muutaman esimerkin jos et kerran viitsi kaikkia kirjoittaa, kerro edes viisi kun niitä kerran on NIIN PALJON. Hmm... Se Ars Tehcnican juttu on todella vanha ja Xbox ei ole samanlainen kuin mitä sen aikaiset PC:t olivat. No okei laajasti katseltuna on, esim. CPU on samaa tyyliä, mutta emolevyssä ja GPU:ssa on tapahtunut erittäin paljon kehitystä. Ja mitä merkitystä PS2:n vahvuuksilla on jos se kuitenkin jää tehottomammaksi?


Itse olen tarkoittanut sitä että kun joku kumoaa väitteesi niin et mitenkään vastaa siihe vaan keksit uuden ja taas parin viestin päästä tuot saman kumotun väitteen esiin.

GS-muistiväylä ei ollut ainoa, nyt tulee esim. mieleen se että aluksi luulit Xboxissa olevan grafiikkakortti joka on koneessa kiinni 4xAGP-liitännällä. Vaikka väitit että olet vain tottunut puhumaan tuollaisesta liitännästä jota en oikein niele sillä näyttiksiä on ollut ja on vieläkin koneissa kiinni PCI-väylässä, AGP-väylässä, 2xAGP-väylässä ja 4xAGP-väylässä (taitaa olla sama kuin AGP Pro-väylä). Ja monet muutkin väitteesi on todistettu vääriksi, kyse on vain siitä että sinä et kykene hyväksymään totuutta! Taitaa ottaa koville kun huipputekniikka ei olekkaan enään huippua kun se on kaksivuotta vanhaa ja markkinoille tulee tehokkaampia konsoleita.

Mitä me tehdään sun "professoreiden lausunnoilla", kun netti ja lehdet ovat pullollaan asiantuntijoiden, pelikoodareiden, yms. lausuntoja asiasta ja kaikki ne kääntyvät Xboxin puoleen.



Voisitkö sinä miettiä missä PS2 on lunastanut lupauksensa? Toiko esim. Emotion Engine peleille tunteet tai edes pelihahmoille ilmeet?

Minulle on aivan sama pidätkö tuota 4XAGP juttua selittelynä vai et. Jos kerran olette moneen kertaan todistaneet minun olleen väärässä, niin kaivappas ne kohdat esiin niin saat varmasti vastauksen kaikkiin kohtiin.

Olen täysin samaa mieltä juupajaapan kanssa tuossa Max Payne asiassa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Neidhart
nemesis=pälli....
Huh huh, aika hurjasti sanottu.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Neidhart
no jos tekkenissä ei ole pelattavuutta niin missä
No, onhan siinä Tekkenissä pelattavuutta siinä missä muissakin peleissä, mutta pelin tappelusysteemiä (?) nyt ei oikein voi sanoa 'syväksi'. Omasta mielestäni Tekkenit on nimittäin aika nappien rämpyttely pelejä (niinkuin DOAkin vähän on ja Soul Calibur myös). En nyt väitä, etteikö joku Tekken-veteraani voittaisi minua kyseisessä pelissä, mutta aivan liian hyvin siinä pärjää pelkällä nappien polkemisella. Kuhan vaan painelee niitä neljää nappia, ja vähän liikuttaa ristiohjainta, niin hyvin jo pärjää.

Jos nyt pitäisi sanoa joku peli, jossa on syvempi tappelumekaniikka (?), niin suosittelisin kokeilemaan jotakin Virtua Fighter-peliä. VF-peleissä nimittäin tarvitaan jonkun verran jopa taitoa. Muita pelejä, jotka ovat kaukana nappien rämpytys tyylisistä peleistä, on esim. Last Blade ja King Of Fighters.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nemesis

No, onhan siinä Tekkenissä pelattavuutta siinä missä muissakin peleissä, mutta pelin tappelusysteemiä (?) nyt ei oikein voi sanoa 'syväksi'. Omasta mielestäni Tekkenit on nimittäin aika nappien rämpyttely pelejä (niinkuin DOAkin vähän on ja Soul Calibur myös). En nyt väitä, etteikö joku Tekken-veteraani voittaisi minua kyseisessä pelissä, mutta aivan liian hyvin siinä pärjää pelkällä nappien polkemisella. Kuhan vaan painelee niitä neljää nappia, ja vähän liikuttaa ristiohjainta, niin hyvin jo pärjää.

Konsolisotaan en puutu, mutta täytyy nyt vähän puolustaa Tekkenien kunniaa. Tekkenit saattavat vaikuttaa syvyyttä vailla olevilta rämpyttelypeleiltä, mutta tähän erehdykseen vain Tekkeniin perehtymättömät voivat syyllistyä. Olen pelaillut TTT:tä aktiivisesti PS2:n ilmestymisestä lähtien vähintään parin matsin verran viikossa, ja ensimmäiset puoli vuotta hakkasin sitä lähes päivittäin. Ja vaikka olen viettänyt pelin parissa lukemattomia tunteja, opin siitä yhä jatkuvasti uusia asioita. Aina, kun matsit alkavat toistamaan itseään, joku kaveriporukasta keksii kokeilla jotain uutta pelityyliä tai strategiaa ja jälleen kerran uusi Tekken-boomi valtaa koko jengin. Eikö se jo kerro jotain pelin tappelusysteemin syvyydestä, että jopa vuoden ankaran pelailun jälkeen siitä voi vielä löytää jotain uutta?

En ole perehtynyt DOA- enkä VF-peleihin muuten kuin pintapuolisesti, joten en luonnollisestikaan voi tietää, löytyykö niistä sitten vielä enemmän syvyyttä. Mutta minäpä en olekaan luonut niistä mitään mielipidettä pelkän pintaraapaisun perusteella.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
"Miksiköhän Max Payne on parempi xboxilla??
Jos Max on onnistuttu kääntämään hyvin x:lle, niin miksei ne pelit onnistuisi joita on alunperin alettu kehittää X:lle?

No haloo?
Puhe oli Maxistä eikä kaikista peleistä. Max on tehty jo PC:lle ja siten se on helpommin käännettävissä Xboxille, joka ei kovin paljoa PC:stä poikkea. Kun taas PS2 versio on jouduttu tekemään alusta asti.
Toki ne pelit joita suunnitellan vartavasten Xboxille tulee olemaan ihan hyviä, kun taas PS2 pelit jotka tehdään PS2:ta varten ovat myös hyviä.
 
no kommenttisi osui siinä mielessä oikeaan että tekken-konkaria vastaan ei ole mitään mahdollisuuksia pärjätä rämpyttämällä, koska sellaiset liikkeet kuin niistä syntyy on erittäin helppo torjua ja sama on myös jokaisen pelihahmon vähän kehittyneemmätkin liikkeet sillä hyvä pelaaja tietää kaikkien pelihahmojen liikkeet läpikotaisin ja myös osaa pelata niillä joten yllätyksiä ei pääse sattumaan ja juuri kun vastakkain on kaksi konkaria niin taktiikka puoli tulee todella esiin...sellaset rämpyttelijät voi hoitaa esim. tekemällä kingillä/ninalla pienen heitto/vääntösarjan ja siihen ne energiat sit menikin jo...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Neidhart
no kommenttisi osui siinä mielessä oikeaan että tekken-konkaria vastaan ei ole mitään mahdollisuuksia pärjätä rämpyttämällä, koska sellaiset liikkeet kuin niistä syntyy on erittäin helppo torjua ja sama on myös jokaisen pelihahmon vähän kehittyneemmätkin liikkeet sillä hyvä pelaaja tietää kaikkien pelihahmojen liikkeet läpikotaisin ja myös osaa pelata niillä joten yllätyksiä ei pääse sattumaan ja juuri kun vastakkain on kaksi konkaria niin taktiikka puoli tulee todella esiin...sellaset rämpyttelijät voi hoitaa esim. tekemällä kingillä/ninalla pienen heitto/vääntösarjan ja siihen ne energiat sit menikin jo...

No tälle viestille mä en kyllä keksi mitään pointtia. Tietenkään ei rämppäyksellä voita mestareita, sillä silloinhan mitään tappelupeliä ei olis (pelissä ei taisteltas, vaan arvottas voittaja parin napin rämpytyksellä).

Toi sun kommenttis vaan vahvistaa sitä näkemystä, että tekken on tosiaankin rämpytyspeli. Mä voisin suositella tekkeneiden (yms.) tilalle vaikkapa Street Fighter 3:sta, CvSNK2:sta, Last Blade 2:sta tai vaikkapa, jos on pakko pelata 3d:tä, Virtua Fighteria.
 
Minäkään en halua puuttua konsolisotaan, mutta tuosta tappelupeliasiasta sen verran että kohta voidaan lopettaa paskanjauhanta siitä, että mikä on paras pelisarja. Mätkintäpelien messias, elikkäs Virtua Fighter 4 kun tulee Playstation 2:lle niin kyllä Tekken 4 ja DOA3 kalpenevat! Olen pelannut näitä tappelupelejä sen verran, että voin rehellisesti sanoa vain Tekkenin pääsevän lähellekkään VF:iä. Soul Calibur oli ihan hyvä, mutta DOA järkyttävää paskaa. Kyllähän niitä daisareita pari matsia tsiigas, mutta ei ne peliä pelasta. :)
Ja joo, tämä oli vain minun mielipide.
 
Originally posted by Hifi_Mies

Minulle on aivan sama pidätkö tuota 4XAGP juttua selittelynä vai et. Jos kerran olette moneen kertaan todistaneet minun olleen väärässä, niin kaivappas ne kohdat esiin niin saat varmasti vastauksen kaikkiin kohtiin.

Hiukka alkaa mielenkiinto hiipumaan joten empä jaksa koko threadia lukasta läpi ja pasteta tähän.

PS. Maailma on neliskulmainen ja vaikka te ette sitä uskokkaan niin kyllä minä tiedän.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser


Hiukka alkaa mielenkiinto hiipumaan joten empä jaksa koko threadia lukasta läpi ja pasteta tähän.

PS. Maailma on neliskulmainen ja vaikka te ette sitä uskokkaan niin kyllä minä tiedän.

On se vaan kumma että ensin syytetään siitä että jätän tahallaan vastaamatta vastaväitteisiin ja sitten kun lupaan niihin vastata niin yhtään kysymystä ei kuulu. Slaisseri väittää heti kyllästyneensä ja Onysablet on vieläkin etsimässä niitä porsaanreikiä. Usein esimerkiksi Slaisserin johtopäätökset jutuistani ovat täysin vääriä. Antaa tulla vaan minulla ei ole mitään pelättävää.
 
Originally posted by Hifi_Mies

On se vaan kumma että ensin syytetään siitä että jätän tahallaan vastaamatta vastaväitteisiin ja sitten kun lupaan niihin vastata niin yhtään kysymystä ei kuulu. Slaisseri väittää heti kyllästyneensä ja Onysablet on vieläkin etsimässä niitä porsaanreikiä. Usein esimerkiksi Slaisserin johtopäätökset jutuistani ovat täysin vääriä. Antaa tulla vaan minulla ei ole mitään pelättävää.

Niin että se on mun laiskuutta tai paskan puhumistä kun en jaksa lukea 22 sivua läpi ja pastee kaikkia kohtia tähän vain siksi että SINÄ et ole viitsinyt niihin hmm... "epäkohtiin"(?) vastata silloin kun ne olivat ajankohtiasia? Mietippä uudestaan sillä ei se ihan noin ole.

Ja kyllä, kun pitää kirjoittaa samat kohdat kertakerran jälkeen ja sinä et sittenkään vielä tajua asiaa yms. niin kyllä se hiaman kyllästyttää.

Ja minun johtopäätökset sun jutuista vääriä? No sehän tässä onkin kummaa kun et kuitenkaan ole vittsinyt ikinä (hyvin harvoin) oikaista näitä johtopäätöksiä!
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom