Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tehokkain konsoli

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hifi_Mies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gimble
HEI ÄLÄ NYT VITTI NAURATTAA!!! Nyt kun on omin silmin nähny XBOXin mahtavat ja hyvin pyörivät graffat, sekä kuullut pelien tunnelmaa luovat 5.1 DD-äänet....ei voi kun sääliä tuollasia epätoivoisia kommentteja!

Kävin gigantissa kokeilemassa Xboxin jotakin ralli peliä, tais olla Rally sport tai jotain sinne päin. Ja tuli myöhemmin kokeiltua Haloa. Täytyy sanoa, että kumpikaan peli ei säväyttänyt grafiikallaan, Halossa oli ainoastaan se hyvä puoli, että liipasimet toimi liipasimina(en ole mikään FPS-mies).
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gimble
HEI ÄLÄ NYT VITTI NAURATTAA!!! Nyt kun on omin silmin nähny XBOXin mahtavat ja hyvin pyörivät graffat, sekä kuullut pelien tunnelmaa luovat 5.1 DD-äänet....ei voi kun sääliä tuollasia epätoivoisia kommentteja!

PS kakkosen saa ehkä valjastettua tehokaammaksi pohjaongen painon virassa! Virtaviivaisemman muotonsa ansiosta se saavuttaa pohjan nopeammin.

Mutta se on kyllä tosi syvä uni, että sille pystyttäis hienompia pelejä joskus tekemään!

Siinä vaiheessa, kun pleikalla nähdään pyörivän jotain vastaavaa kuin esim. Halo niin piirrän kyllä tosi ison rastin seinään!


Hah hah!! Onkos uuden konsolin hype sokaissut sinut? Tai no älä vastaa mitään... X-Box on kieltämättä tehokas konsoli, tehokkain mitä markkinoilta saa tällä hetkellä, mutta Halo ei ole todellakaan niin hienon näköinen etteikö PS2 pystyisi samaan. Kyllähän X-Box pystyy parempaankin, mutta ei PS2 silti ole mikään rupuinen vanha paska, niin kuin ehkä luulet. Nyt mene huoneeseesi, ota tussi käteen ja rasti vain seinälle.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser


Toisaalta, kumpi on tärkeämpää se mitä koneella saadaan aikaan vai se kuinka lujaa se liikkuisi jos se pultattaisiin raketin selkään kiinni? No okei tosta ei ole väitelty, mutta se mikä on faktaa perustuen ammattilaisten mielipiteisiin yms. tietoihin on se Xbox todellakin on nopeampi. Onko ketään joka puhuisi PS2:n puolesta tässä asiassa kuin sinä ja Juupajaapa?

Kyllä niitäkin on jotka suhtautuvat objektiivisesti kaikkiin konsoleihin. Esimerkiksi tästä artikkelistä löydät samoja väitteitä kuin minunkin kirjoituksistani mm. sen että Xboxsin muistiväylä on liian hidas.

http://firingsquad.gamers.com/guides/consoles2k2-1/

PS2:sen koodereilla on seuraavanlainen tilanne edessään. Äiti on leiponut valmiiksi pari pullaa ja edessä odottaa suuri taikinavuori josta pitäisi saada leivottua samanlaisia pullia paljon lisää.

Xboxsin koodereille on leivottu valmiiksi suuri määrä pullia ja vieressä on taikinaa parille pullalle. Mutta pullia ei saa syödä kuin muutaman, koska äiti on kieltänyt.

Tilanteet eroavat siten, että PS2:kooderi voi onnistua leipomaan suuresta taikinavuoresta ne pullat, mutta Xboxsin kooderilla on aina se ongelma, että ei oikein osaa päättää mitkä pullat söisi koska kaikkia ei voi syödä. Taikinasta Xboxsin kooderi voi leipoa pari mieleistään pullaa lisää, mutta silloin on jätettävä osa äidin leipomista pullista syömättä.
:D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Hah hah!! Onkos uuden konsolin hype sokaissut sinut? Tai no älä vastaa mitään... X-Box on kieltämättä tehokas konsoli, tehokkain mitä markkinoilta saa tällä hetkellä, mutta Halo ei ole todellakaan niin hienon näköinen etteikö PS2 pystyisi samaan. Kyllähän X-Box pystyy parempaankin, mutta ei PS2 silti ole mikään rupuinen vanha paska, niin kuin ehkä luulet.
Et ole tainnut Haloa kovin paljon pelata?

En usko, että PS2 pystyisi loistavalla ohjelmoinnillakaan Haloa yhtä hienona pyörittämään. Tekstuurit ovat niin tarkkoja ja niissä on käytetty niin paljon bump-, enviromental-, ja mitä lie mappingiä, että PS2 tuskin pysyisi kelkassa. Viimeistään laajoissa ulkokentissä PS2:n pieni tekstuurimuisti kävisi riittämättömäksi.

Voi myös olla, että kovalevyltä väliaikaistallennuksesta ladattavat kentän osat, jotka aiheuttavat ladatessaan vain pienen nyppäisyn ruudunpäivityksessä, olisivat kiintolevyttömässä PS2:ssa aikamoisia odotustaukoja. Sittenhän peli vielä ilmeisesti tallentaa kovalevylle edellisissä kartta-segmenteissä tapahtuneet muutokset, eli ampumajäljet, ruumiit, aseet, yms. Näitä olisi aika vaikea tehdä ilman kovalevyä, koska ne pitäisi tallentaa muutenkin rajalliseen keskusmuistiin.

Ei kai se silti tee PS2:sta "rupuista vanhaa paskaa"?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Halon grafiikkaa on hypetetty uskomattoman paljon, vaikka graafisesti peli ei todellakaan ole kummoinen. Ei tosiaan mitään uusia uria aukovaa.

Tekstuurit ovat läheltä katsottuna yhtä 'suttuisia' kuin huonommissa PS2 peleissä. Lisäksi maisemat ja huoneet ovat samankaltaisia läpi pelin. Maisemiin ja hahmoihin ei ole käytetty tarpeeksi polygoneja, vaan ne näyttävät auttamattoman palikkaisilta. Jos xbox pystyy muka 150 milj. polygoniin efektien kanssa nin tässä pelissä (eikä kyllä muissakan) se ei kyllä näy.
Halo muistuttaa grafiikan tasoltaan vanhaa 'Unreal' PC peliä.

Esimerkiksi PS2 Jak & Daxterissa tekstuurit ovat vaihtelevampia ja tarkempia, peli pyörittää paljon enemmän polygoneja, animaatio on nopeampaa ja parempaa, katseluetäisyys on paljon pidempi...

Missä ovat esimerkiksi Halon hypetetyt bumpmapatut tekstuurit, joita arvostelujen mukaan pitäisi olla käytetty melkein jokaisella pinnalla??
Itse en ole löytänyt niitä vielä parin tunnin pelaamisen jälkeen!
Heijastelevia metallipintoja löytyy kyllä, mutta se nyt ei ole mitään uutta tai ihmeellistä.
Halon tekoälykin on 'mukaälyä' jossa viholliset vain pääasiassa väistelevät.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Chrono
Onhan siinä Halossa helvetin hyvät grafiikat, mutta ei ne mitenkään mullistavia ole... IMHO
Mullistavat parannukset grafiikoissa nähdäänkin yleensä vain siirryttäessä konesukupolvesta toiseen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Mullistavat parannukset grafiikoissa nähdäänkin yleensä vain siirryttäessä konesukupolvesta toiseen.

Niinpä, eli DC:n grafiikat olivat mullistavia aikanaan. No, onhan se totta, että Shen Mue ja Metropolis Street Racer näytti uskomattomalta ja niin näytti Tekken Tag Tournament ja myöhemmin GT3:nkin. X-Boxin peleistä ei ole mikään vielä näyttänyt niin mullistavalta, paitsi ehkä Wreckless. Sekin vain ruutukaappauksien perusteella. Miltähän peli näyttäisi liikkeessä??? Silti, Halossa ei ole mitään niin ihmeellistä, mikä saisi minut ihmettelemään X-Boxin kykyjä. Tai edes PS2:n jos peli olisi PS2:lla samannäköisenä...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake


Niinpä, eli DC:n grafiikat olivat mullistavia aikanaan. No, onhan se totta, että Shen Mue ja Metropolis Street Racer näytti uskomattomalta ja niin näytti Tekken Tag Tournament ja myöhemmin GT3:nkin. X-Boxin peleistä ei ole mikään vielä näyttänyt niin mullistavalta, paitsi ehkä Wreckless. Sekin vain ruutukaappauksien perusteella. Miltähän peli näyttäisi liikkeessä??? Silti, Halossa ei ole mitään niin ihmeellistä, mikä saisi minut ihmettelemään X-Boxin kykyjä. Tai edes PS2:n jos peli olisi PS2:lla samannäköisenä...

Nojaa, minun nöyrä mielipiteeni on kyllä se, että hyppäys grafiikassa DC:stä PS2:een on kyllä pienempi kuin hyppäys PS2:sta Xboxiin.

Ja BTW, Juupis puhuu kyllä aivan armotonta shittiä.
 
kehtaattekin puhua Halon graffoista...

Tekstuurit ovat läheltä katsottuna yhtä 'suttuisia' kuin huonommissa PS2 peleissä.

ensin "MSR on yhtä hieno kun PGR" ja nyt tämä. Halon tekstuurit ovat jotain uskomatonta! Ihan sama mitä pintaa katot pelissä se on teksturoitu käsittämättömän tarkalla bump mappingilla (oon testannut alien-ihoa, puita, erillaisia seiniä ja maata). En tiedä yhtään PS2 peliä jossa olis yhtä tarkat tekstuurit.


graafisesti peli ei todellakaan ole kummoinen

tohon yhdyn... jos ekoja tasoja tarkastelet. Asia onkin aivan eri kun eteen aukeaa valtava lumimaasto joka piirtyy erittäin kauas (ja joka on teksturoitu kokonaan jäätä lunta ja kalliota myöten bump mappingilla). Lisäksi siinä lumimaastossa on montakymmentä tarkasti tehtyä vihollista, sekä valtava määrä plasmaa ja lunta ilmassa. Ei tuokaan vielä mitään mullistavaa graffaa ole, pelkästään mahtavaa, mutta kun tuo samainen alue toimii lähes yhtä näyttävänä split screenillä ja tekstuurit ovat käsittämättömän upeita niin voidaan jo puhua mullistavasta grafiikasta, vai väitättekö, että joku muu peli pääsee lähellekkään Helon graafista loistoa split screenissä?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake


Niinpä, eli DC:n grafiikat olivat mullistavia aikanaan. No, onhan se totta, että Shen Mue ja Metropolis Street Racer näytti uskomattomalta ja niin näytti Tekken Tag Tournament ja myöhemmin GT3:nkin. X-Boxin peleistä ei ole mikään vielä näyttänyt niin mullistavalta, paitsi ehkä Wreckless. Sekin vain ruutukaappauksien perusteella. Miltähän peli näyttäisi liikkeessä??? Silti, Halossa ei ole mitään niin ihmeellistä, mikä saisi minut ihmettelemään X-Boxin kykyjä. Tai edes PS2:n jos peli olisi PS2:lla samannäköisenä...
Sovellatkohan taas omaa konesukupolviteoriaasi? DC ja PS2 ovat samaa konesukupolvea ja samoin Xbox ja Gamecube. DC:n pelit näyttivät PSX:n ja N64:n jälkeen upeilta. PS2 julkaisupeleissä ei ollut mitään DC-pelejä hienompaa. Kaikenlaisen ulkonäöllisen mullistavuuden hienoilta nykypeleiltäkin vie uusien kilpailijoiden hienommat grafiikat.

Vaikka Xbox ei tuo grafiikkaa mullistavaa parannusta, tarjoaa se silti selvän parannuksen. PS2 ei tarjonnut aluksi sitäkään.

Ja tämä ei sitten edelleenkään ollut PS2:n haukkumista tai vähättelyä....
 
No missä esim. näissä kuvissa on bumpmappingia käytetty?
Tietääköhän moni edes mitä se bumpmapping tarkoittaa.
Laittaka joku kuvia sieltä lumikentistä, joissa bm:ää siis pitäisi olla yllinkyllin (ja lopullisesta peliversiosta, kiitos, ei mitään devkit kuvia vuodelta 2001)

halo1

halo2

halo3
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Sovellatkohan taas omaa konesukupolviteoriaasi? DC ja PS2 ovat samaa konesukupolvea ja samoin Xbox ja Gamecube. DC:n pelit näyttivät PSX:n ja N64:n jälkeen upeilta. PS2 julkaisupeleissä ei ollut mitään DC-pelejä hienompaa. Kaikenlaisen ulkonäöllisen mullistavuuden hienoilta nykypeleiltäkin vie uusien kilpailijoiden hienommat grafiikat.

Vaikka Xbox ei tuo grafiikkaa mullistavaa parannusta, tarjoaa se silti selvän parannuksen. PS2 ei tarjonnut aluksi sitäkään.

Ja tämä ei sitten edelleenkään ollut PS2:n haukkumista tai vähättelyä....


No, väännetään rautalangasta. Minun mielestä PS2 pelit näyttivät upeilta niinkuin ne näyttivätkin. DC:n pelit näyttivät 64:n ja PSX:n jälkeen upeilta ja PS2 näytti vielä hitusen paremmalta. En ole tietääkseni puhunut mitään sukupolvista joten annetaan niiden ihan suosiolla olla, jos vain sopii. Minun mielestä TTT näytti silti reilusti paremmalta kuin vaikka esim. Virtua Fighter 3tb. X-Boxin Halo kun taas ei näytä niin hirveästti paremmalta, kuin PS2:n pelit. Mietin vain, että mitenhän voisin sen sanoa, että tulisin ymmärretyksi.
No, kokeillaan nyt näin: X-Box pelit eivät ainakaan tässä vaiheessa näytä kauheasti paremmilta kuin PS2 pelit. Toisin kuin PS2 pelit DC:n jälkeen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake



No, väännetään rautalangasta. Minun mielestä PS2 pelit näyttivät upeilta niinkuin ne näyttivätkin. DC:n pelit näyttivät 64:n ja PSX:n jälkeen upeilta ja PS2 näytti vielä hitusen paremmalta. En ole tietääkseni puhunut mitään sukupolvista joten annetaan niiden ihan suosiolla olla, jos vain sopii. Minun mielestä TTT näytti silti reilusti paremmalta kuin vaikka esim. Virtua Fighter 3tb. X-Boxin Halo kun taas ei näytä niin hirveästti paremmalta, kuin PS2:n pelit. Mietin vain, että mitenhän voisin sen sanoa, että tulisin ymmärretyksi.
No, kokeillaan nyt näin: X-Box pelit eivät ainakaan tässä vaiheessa näytä kauheasti paremmilta kuin PS2 pelit. Toisin kuin PS2 pelit DC:n jälkeen.

Jos minäkin saisin liittyä tähän keskusteluun.:p
Menee jälleen vähän off-topic, mutta ainoat pelit, jotka ovat TODELLA minun leukani joskus tiputtaneet, ovat olleet Donkey Kong Country Snesillä ja Sonic Adventure Dreamcastilla.
Niin PS2 kuin Xboxkaan eivät ole tehneet minuun samanlaista "OOH"-fiilistä. Kyllähän niitä nättejä pelejä putkahtelee, mutta sanotaan näin, että Dreamcastin pelit yleisesti ovat vakuuttaneet parhaiten.
 
Halo

mikä noista kuvista näkyy läheltä? No, vaikka pistitkin tollasia kuvia, niin kato Halo 3 kuvan maata tarkasti niin näet bump mappingia (se ei oo tarkkaa, josta syytän huonoa kuvaa). Kattokaa Xboxmiehet melkeen mitä tahansa pintaa läheltä ja sanokaa onko hyvät tekstuurit.
 
Re: Halo

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Onysablet
mikä noista kuvista näkyy läheltä? No, vaikka pistitkin tollasia kuvia, niin kato Halo 3 kuvan maata tarkasti niin näet bump mappingia (se ei oo tarkkaa, josta syytän huonoa kuvaa). Kattokaa Xboxmiehet melkeen mitä tahansa pintaa läheltä ja sanokaa onko hyvät tekstuurit.

Oletkos Halo pelannut? Yksi paikka missä voi todistaa bump mappingion olemassaolon on Truth and Reconciliation. Mene johonkin hämärään käytävään, ota alienien plasma rifle ja ihaile. Lattiat valaistuvat ja kaikki kaakelit (mitä nyt onkaan) valaistuvat ja varjostuvat yksittäisesti. Samoin kaikki muu, seinät, marinet, örkit tms. Kyllä Halo ainakin mun mielestä edustaa jotain uutta graafisella rintamalla. Yrittäkääpäs te PC-miehet päästä 600 samalle graafiselle tasolle, heh. Ja jos jotain hienoa haluat nähdä, ota snipperi ja zoomaa 10x esim ruohoon, alieniin, kiveen, puuhun, ihan mihin ja vaan ja tulos on aina sama. Hemmetin hieno. Ja arvaatkaa vaaan miten paljon ketuttaa kun ei omista xboxia mutta haloa tekis mieli pelata niin että hiukset lähtee pois. AAARGHG!
 
Kuvan 3 maasto näyttää lähinnä siltä että bumpmapatusta alkuperäisestä tekstuurista on kehitysvaiheessa otettu 'kuva' ja käytetty sitä lopullisena tekstuurina.
Ei siis aitoa bumpmappingia.
 
Bump

mulla on Halo.

Siis toi sottanen kuva ei todellakaan anna oikeaa kuvaa. Zoomaa maahan 10* zoomilla itse pelissä ja tuu sitten aukomaan miten toi ei näytä aidolta bump mappingilta.

Niin juupajaapa, löytyykö niitä pelejä jotka ois split-screenissä läheskään Halon veroisia grafiikassa, tai edes jotain peliä jossa ois paremmat teksturet?
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom