Xbox
Keskustelu Xboxin paremmuudesta muihin konsoleihin verrattuna käy todella kuumana...
Itse ostin Xboxin heti kun se saapui suomeen eikä ole tarvinut katua sitä. Olen pelannut myös PS2:lla todella paljon ja voin sanoa, että pelien ero on todella huima Xboxin hyväksi. Ihmiset jotka väittävät, ettei Xbox eroa PS2:sta milläänlailla, eivät varmasti ole koskaan pelanneet Xboxilla. Ja onhan se itsestään selvä asia, että Xbox on tehokkaampi konsoli kuin PS2. Ei Micsrosoftikaan ole niin tyhmä, että julkistaisi uuden pelikoneen joka kuitenkin häviää pari vuotta vanhoille konsoleille. Tietysti PS2:en etuna on hinta joka on puolet Xboxista. Itse mietin pitkään kumman laitan mutta kallistuin sitten Xboxiin kuultuani että Xboxin DVD on huomattavasti laadukkaampi kuin PS2 (en kyllä tiedä millä tavoin).
------------------------------------------------------------------------------------
En ymmärrä myöskään kommentteja joissa haukutaan Xboxia sen vuoksi koska se on käytännössä PC. Mitä hemmetin väliä sillä on?!? PC:t kehittyvät todella vauhdikkaasti mutta ei se Xboxin peleihin vaikuta. Ei Xboxille tehdä pelejä jotka eivät sillä pyöri nykimättä. Sehän siinä onkin etuna pelejä ajatellen. Jos pelaat pc:llä niin joudut päivittämään konetta jatkuvasti jotta pystyt pelaan uusimpia pelejä. Xboxin kohdalla tätä tarvetta ei ole koska pelit tehdään siten, että ne pyörii sillä ilman ongelmia.
------------------------------------------------------------------------------------
Eli yhteenvetona voin sanoa, että kyllä Xbox päihittää PS2:en ihan helposti. Turha on väittää, että PS2 tulee vielä parantamaan pelien tasoa huomattavasti. Kone on ollut markkinoilla jo 2 vuotta joten kyllä sen ajan luulisi riittävän siihen, että siitä saadaan kaikki irti (ainakin lähes). Älkää intelkö asiasta pelkkien numerotietojen pohjalta. Hankkikaa molemmat laitteet käsiin ja pelatkaa! Sillä ne erot parhaiten löytyvät.
P.S. Yhtenä Xboxin etuna on tietysti sen loistavat äänet. Sille tasolle ei PS2:lla päästä koskaan.
En tosin löydä PS2:stakaan mitään moitteita. PS2 on loistava pelikone mutta Xbox on siitä parempi