Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tehokkain konsoli

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hifi_Mies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
No missä esim. näissä kuvissa on bumpmappingia käytetty?
Tietääköhän moni edes mitä se bumpmapping tarkoittaa.
Laittaka joku kuvia sieltä lumikentistä, joissa bm:ää siis pitäisi olla yllinkyllin (ja lopullisesta peliversiosta, kiitos, ei mitään devkit kuvia vuodelta 2001)

halo1

halo2

halo3

Jaa-a. Mistähän kohtaa valmista peliä esim. tuo Halo 2 kuva on? Jackalien kilvet on läpinäkyviä? Miten Master Chief on saatu edes kuvaan?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Minun mielestä TTT näytti silti reilusti paremmalta kuin vaikka esim. Virtua Fighter 3tb.
Onpahan mainio vertaus.... Virtua Fighter 3 Dreamcastilla oli aika onneton tekele. Jos mätkintäpelien grafiikoita haluat verrata, olisi parempi vertailukohta ollut upea Soul Calibur.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Onpahan mainio vertaus.... Virtua Fighter 3 Dreamcastilla oli aika onneton tekele. Jos mätkintäpelien grafiikoita haluat verrata, olisi parempi vertailukohta ollut upea Soul Calibur.

Aivan. Jumalauta tuo pelihän näyttää vieläkin aivan upealta! DC on aika tykki kone:)
 
Xbox

Keskustelu Xboxin paremmuudesta muihin konsoleihin verrattuna käy todella kuumana... :) Itse ostin Xboxin heti kun se saapui suomeen eikä ole tarvinut katua sitä. Olen pelannut myös PS2:lla todella paljon ja voin sanoa, että pelien ero on todella huima Xboxin hyväksi. Ihmiset jotka väittävät, ettei Xbox eroa PS2:sta milläänlailla, eivät varmasti ole koskaan pelanneet Xboxilla. Ja onhan se itsestään selvä asia, että Xbox on tehokkaampi konsoli kuin PS2. Ei Micsrosoftikaan ole niin tyhmä, että julkistaisi uuden pelikoneen joka kuitenkin häviää pari vuotta vanhoille konsoleille. Tietysti PS2:en etuna on hinta joka on puolet Xboxista. Itse mietin pitkään kumman laitan mutta kallistuin sitten Xboxiin kuultuani että Xboxin DVD on huomattavasti laadukkaampi kuin PS2 (en kyllä tiedä millä tavoin).

------------------------------------------------------------------------------------

En ymmärrä myöskään kommentteja joissa haukutaan Xboxia sen vuoksi koska se on käytännössä PC. Mitä hemmetin väliä sillä on?!? PC:t kehittyvät todella vauhdikkaasti mutta ei se Xboxin peleihin vaikuta. Ei Xboxille tehdä pelejä jotka eivät sillä pyöri nykimättä. Sehän siinä onkin etuna pelejä ajatellen. Jos pelaat pc:llä niin joudut päivittämään konetta jatkuvasti jotta pystyt pelaan uusimpia pelejä. Xboxin kohdalla tätä tarvetta ei ole koska pelit tehdään siten, että ne pyörii sillä ilman ongelmia.

------------------------------------------------------------------------------------

Eli yhteenvetona voin sanoa, että kyllä Xbox päihittää PS2:en ihan helposti. Turha on väittää, että PS2 tulee vielä parantamaan pelien tasoa huomattavasti. Kone on ollut markkinoilla jo 2 vuotta joten kyllä sen ajan luulisi riittävän siihen, että siitä saadaan kaikki irti (ainakin lähes). Älkää intelkö asiasta pelkkien numerotietojen pohjalta. Hankkikaa molemmat laitteet käsiin ja pelatkaa! Sillä ne erot parhaiten löytyvät.

P.S. Yhtenä Xboxin etuna on tietysti sen loistavat äänet. Sille tasolle ei PS2:lla päästä koskaan.

En tosin löydä PS2:stakaan mitään moitteita. PS2 on loistava pelikone mutta Xbox on siitä parempi :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Onpahan mainio vertaus.... Virtua Fighter 3 Dreamcastilla oli aika onneton tekele. Jos mätkintäpelien grafiikoita haluat verrata, olisi parempi vertailukohta ollut upea Soul Calibur.


Okei Soul Calibur ja TTT ei kyllä paljon eroa. GT3 ja MSR.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake



Okei Soul Calibur ja TTT ei kyllä paljon eroa. GT3 ja MSR.
Eihän GT3 ilmestynyt koneen julkaisun aikaan, eikä vielä yli puoleen vuoteen. GT3:han olikin oikeastaan ensimmäinen peli, missä PS2 näytti kyntensä.

Olisi silti ollut parempi verrata GT3:sta mahdollisimman samanlaiseen (rata-autoilu) ja kaikkein hienoimpiin peleihin, eli F355 Challengeen ja Le Mansiin?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nakkerton


Nojaa, minun nöyrä mielipiteeni on kyllä se, että hyppäys grafiikassa DC:stä PS2:een on kyllä pienempi kuin hyppäys PS2:sta Xboxiin.

Ja BTW, Juupis puhuu kyllä aivan armotonta shittiä.
NO ÄlÄ! Ja vieläpä eri suuntaan...

Varsinkin PS2 julkaisussa sitä julkaisupelien sahalaitapaskaa ei voinut väittää millän muotoa paremmaksi, kuin mitä DC:llä oli jo aiemmin nähty!

Nyt 1.5 vuoden jälkeen alkaa pleikkarillekkin jo pikkuhiljaa tuleen graafissti ehkä hieman paremman näkösiä pelejä, kuin DC:n vastaavat...mutta kyllä ne vieläkin on harvassa.

Ja mitä tulee tohon Halon graafiseen puoleen, niin kannattaisi todella itse pelata ko. peliä ennen kun tulee tänne pätemään! Enkä tarkota, että on jossain kaupassa nähnyt ohimennen vaan että oikeasti PELAA sitä vähän aikaa!

Aiemmista kommenteista käy räikeästi ilmi, ettei olla edes nähny sitä ainakaan kunnolla ja sitten ollaan ihan äijänä täällä vinkumassa! Huoh...

Mun täytyy ainakin kertoo pelejä suht paljon monilla eri alustoilla pelanneena, että en ole ennen nähnyt mitään vastaavaa!

Äänipuolesta voi sanoa samaa!

Halon DD 5.1 äänet on aivan eri luokaa, mitä tähän mennessä ollaan peleissä kuultu...
 
Re: Xbox

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jate


En ymmärrä myöskään kommentteja joissa haukutaan Xboxia sen vuoksi koska se on käytännössä PC. Mitä hemmetin väliä sillä on?!? PC:t kehittyvät todella vauhdikkaasti mutta ei se Xboxin peleihin vaikuta. Ei Xboxille tehdä pelejä jotka eivät sillä pyöri nykimättä. Sehän siinä onkin etuna pelejä ajatellen. Jos pelaat pc:llä niin joudut päivittämään konetta jatkuvasti jotta pystyt pelaan uusimpia pelejä. Xboxin kohdalla tätä tarvetta ei ole koska pelit tehdään siten, että ne pyörii sillä ilman ongelmia.

Samassa tahdissa se Xbox vanhenee, kuin PC. Xboxia ei voi paivittaa, mutta siina tapauksessa pitaakin ostaa uusi kehittyneempi laite --> suunnilleen sama asia, kuin tietokoneen paivittaminen. Tosin helpompaa, koska ei tarvitse avata konetta. PC:lla grafiikkaa vaan paranee uusien osien myota, kun niile ohjelmoidaan peleja...
 
Re: Re: Xbox

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia
Samassa tahdissa se Xbox vanhenee, kuin PC. Xboxia ei voi paivittaa, mutta siina tapauksessa pitaakin ostaa uusi kehittyneempi laite --> suunnilleen sama asia, kuin tietokoneen paivittaminen.
Ei XBoxin rauta vanhene sen kummemmin kun muidenkaan konsoleiden rauta.

Tietenkin jossain vaiheessa tulee esim. XBox2 jne, mutta noinhan noilla konsoleilla tuppaa tuo elinkaari muutenkin menemään.

Ei mitään tekemistä tietokoneen osien päivittämisen kanssa. Otapas Inertia se pääsi jo puskasta pois.
 
Re: Re: Xbox

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia


Samassa tahdissa se Xbox vanhenee, kuin PC. Xboxia ei voi paivittaa, mutta siina tapauksessa pitaakin ostaa uusi kehittyneempi laite --> suunnilleen sama asia, kuin tietokoneen paivittaminen. Tosin helpompaa, koska ei tarvitse avata konetta. PC:lla grafiikkaa vaan paranee uusien osien myota, kun niile ohjelmoidaan peleja...
Ai, että XBOXin pohjassa on joku tarra missä lukee "paras pelattavuus ennen: pvm."
Sitten sen jälkeen sillä ei voi enää pelata...huoh!

On se kyllä näköjään toisille ihan ylivoimasta käsittää, että on pelikonsoleita...ja sitten on PC-tietokoneita. Ne on 2 AIVAN ERI asiaa!
 
Re: Re: Re: Xbox

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gimble
Ai, että XBOXin pohjassa on joku tarra missä lukee "paras pelattavuus ennen: pvm."

Mulla on sellanen tarra. Siinä lukee näin:
Parasta pelata ennen kuin vaimo suuttuu. Ei heti jälkeen.
Suuttumuksen jälkeen odota 1vrk ja kysy lupa.
Lataustumisaikaa suuttumuksen jälkeen lyhentää oikealla maulla hankitut korut tms. lahjukset.
Microsoft (tm) ei vastaa aineellisista eikä aineettomista vahingoista liiallisen pelaamisen aiheuttaman suuttumuksen väärinhoidetusta lepytyksestä ja siitä suoraan tai välillisesti seuraavista aineellisista tai aineettomista haitoista jotka kohdistuvat pelaajaan, suuttujaan tai kehenkään kolmanteen osapuoleen.
 
X-box on niin helppo ohjelmoida, joten katto tulee nopeemmin vastaan peleissä, siis pelien kehityskaari on lyhyt.Xstä saadaan nopeemmin täydet 100% kuin esim PS2:sta. Kuten Oddworld vie jo nyt 50 % koneen tehoista, kun PS2:lla on päästy vasta nyt noin 70 % tasoon.
 
En haluu aloittaa mitään hiuksien halkomista, mut mistä hel**tistä tässä riidellään?? Minkä takia konsoli ostetaan ??
PELAAMISEN TAKIA !!

Ja lynx, mistäs sä ton mahdat tietää ??? En mä usko et asia noin on, ja totta on se, että pelithän ovat ne mitkä määräävät ! Jos pelit olis valokuvagraffoilla ja idea perseestä niin ketä niitä ostais?

Ja munsta PS2 oli vaan sonyn nopea reaktio DC:hen. Pelivalmistajat vaan NUOLI (eipä enää) sonyn persettä konsolipuolella ja pelien valmistus jäi dcn kohdalla kesken.
Ps2:n pelit on mun mielestä huonompia grafiikaltaan kun Dreamcastin.

Menkää ihan huviksenne kokeilemaan...majoittautukaa telkkarin eteen ja kokeilkaa haloa. Hetken päästä ei enää mieti miks vit**ssa mä maksoin halosta ja boxista 550 e vaan miettii sitä miten pääsee sen seuraavan örvelön ohi...tätä kutsutaan peli-iloksi !!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lynx
X-box on niin helppo ohjelmoida, joten katto tulee nopeemmin vastaan peleissä, siis pelien kehityskaari on lyhyt.Xstä saadaan nopeemmin täydet 100% kuin esim PS2:sta. Kuten Oddworld vie jo nyt 50 % koneen tehoista, kun PS2:lla on päästy vasta nyt noin 70 % tasoon.

Hmm.. tiedät noi prosentit mistä? Misät päättelit että tuohon 100 prosenttiin pästään koskaan, sehän vaatisi täydellistä koodia. Ja mitä vaikeampi konetta on ohjelmoida sitä kauemmas tullaan tuosta 100 prosentista jäämään.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan anakonda0010

Ja munsta PS2 oli vaan sonyn nopea reaktio DC:hen.

Jos nyt en ihan väärin muista, niin PS2:sta kehiteltiin lähes 5 vuotta. Ei ihan käden käänteessä.


Ps2:n pelit on mun mielestä huonompia grafiikaltaan kun Dreamcastin.

Mitä ihmettä?

anakonda0010: "Mikä ihme on dc ???"

anakonda0010: "Mut silti mä en oo mikään peli adddiktiosta kärsivä nörtti, ja päässäni liikkuu jotain muutakin kuin paska dreamcast ei millään pahalla !!!!!!!"

Eli miten nyt reilussa kahdessa kuukaudesta ihan paskasta DC:stä on tullut grafiikoiltaan PS2:sta parempi? Tiedätköhän sinä taaskaan tästä asiasta oikeasti yhtään mitään? Eihän niitä pelejäkään oikein enää tule, joten kehitystäkään ei pääse tapahtumaan. Hienoimmat DC pelit ovat hienompia kuin osa PS2-peleistä, mutta ei misään nimessä DC pelit yleensä hienompia ole.


Menkää ihan huviksenne kokeilemaan...majoittautukaa telkkarin eteen ja kokeilkaa haloa. Hetken päästä ei enää mieti miks vit**ssa mä maksoin halosta ja boxista 550 e vaan miettii sitä miten pääsee sen seuraavan örvelön ohi...tätä kutsutaan peli-iloksi !!

Ei ainakaan minun kohdalla. Lähinä tulee fiilis "Kiva peli, ostaisin varmasti jos kone maksaisi 200 euroa vähemmän ja pelitkin jonkun verran."
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser


Hmm.. tiedät noi prosentit mistä? Misät päättelit että tuohon 100 prosenttiin pästään koskaan, sehän vaatisi täydellistä koodia. Ja mitä vaikeampi konetta on ohjelmoida sitä kauemmas tullaan tuosta 100 prosentista jäämään.

Prosentit saat tietää täältä: Gamesradar . Siinä eräs Oddworldin tekijöistä puhuu miksi ylipäätänsä päätettiin hypätä ps2:sta xboxiin. Heti ensimmäisenä hän sanoo pelin käyttävän noin 50% xboxin kuvalaadusta, mutta vain 20% kaikesta mitä xboxilla on tarjottavana. Pelintekijät näyttävät kyllä pitävän xboxia parempana alustana tehdä pelejä kuin ps2:sta. Tiedä sitten ovatko pelintekijät masokisteja taikka haasteenetsijöitä tekiessään pelejä ps2:lle. No ei, onhan ps2 todella suosittu konsoli tällä hetkellä ja ei sitä noin vaan mennen tullen toinen konsoli selätä. On se sitten 2 tai 3 kertaa tehokkaampi...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Noista äänistä vaan että Metal Gear Solid 2:ssa on tuo DD 5.1 mahdollisuus. Selailin niitä asetuksia läpi ja sieltä löytyi. Korjatkaa jos olen väärässä........
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Teemu.I
Noista äänistä vaan että Metal Gear Solid 2:ssa on tuo DD 5.1 mahdollisuus. Selailin niitä asetuksia läpi ja sieltä löytyi. Korjatkaa jos olen väärässä........

Se tuki ei kata koko peliä vaan joissain tietyissä kohtauksissa on päällä tuo 5.1. Eli jos sen on sieltä optionsista laittanut päälle. Jos sulla ei ole DD 5.1 vehkeitä ja sä heität sen päälle, niin niissä kohtauksissa, missä tuo 5.1 olisi, ei tule ääniä ollenkaan. Näin olen jostain lukenut.

EDIT: lisäyksiä...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Teemu.I
Noista äänistä vaan että Metal Gear Solid 2:ssa on tuo DD 5.1 mahdollisuus. Selailin niitä asetuksia läpi ja sieltä löytyi. Korjatkaa jos olen väärässä........

Kuten tuossa jo puhuttiin noista äänistä niin ne PS2:lla ne voivat käytännössä olla vain valmiiksi skriptatuissa kohdissa ja välianimaatioissa, ellei sitten EE:tä käytetä koodaamaan niitä ääniä, mikäli se onnistuu ja tämä voisi syödä tehoja jonkinverran.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slaisser

Kuten tuossa jo puhuttiin noista äänistä niin ne PS2:lla ne voivat käytännössä olla vain valmiiksi skriptatuissa kohdissa ja välianimaatioissa, ellei sitten EE:tä käytetä koodaamaan niitä ääniä, mikäli se onnistuu ja tämä voisi syödä tehoja jonkinverran.

Ainakin EA on oppinut jotenkin saamaan DTS-äänet PS2-peleihinsä. SSX Tricky tätä tukee ja muistaakseni myös NHL 2002. Saattoi olla vielä pari muutakin.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom