DemonWithin
New Member
Tukeeko ps2 bump-mappingiä? Cube ja Xbox ainakin mutta en ole koskaan kuullut että ps2 sitä tukisi...
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Halo sen sijaan on mielestäni ruma, värivalinnat ja efektit ovat liian räikeitä ja hahmosuunnittelu /animaatio ei vaikuta.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan DemonWithin
Tukeeko ps2 bump-mappingiä? Cube ja Xbox ainakin mutta en ole koskaan kuullut että ps2 sitä tukisi...
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Tukee!
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan simo
Onko tuota käytettykin jossain pelissä ? En muista että vastaan olisi tullut.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan simo
Joo, bumppihan on aika triviaali efekti tehdä softallakin mutta miten sitä voidaan sitten käyttää vrt. siihen että rauta hoitaa kaiken on eri asia.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Mulla oli Amiga A500.
Amiga oli hyvä kone! Lisävarusteet (kovalevy, lisämuisti, 'näytönohjaimet') oli van pirun kaliita.
Hifimies: En nyt suoranaisesti haukkunut xbox pelejä rumiksi.
Eihän esim DC:n MSR ole mikään ruma peli. Ja xboxin PGR, joka graafiselta ulkoasultaan muistuttaa paljon MSR:ää, ei suinkaan ole rumempi kuin edeltäjänsä. Eipähän vaan paljoa eroa siitä lukuunottamatta paremmin mallinnettuja ja vahattuja autoja.
Halo sen sijaan on mielestäni ruma, värivalinnat ja efektit ovat liian räikeitä ja hahmosuunnittelu /animaatio ei vaikuta.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hifi_Mies
Juuri tätä tarkoitin. Mielestäsi värivalinnat ja efektit ovat liian räikeitä ja hahmosuunnittelu /animaatio ei vaikuta. Se on siis sinun mielipiteesi, mutta tehon kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Miksi siis kiistellä mikä peli on kaunein? Kauneus on katsojan silmässä. Minä haluan pidättäytyä teknisten ominaisuuksien puolella, koska siellä ei ole paljoa tilaa subjektiivisuudelle. Ja siihenhän tämänkin ketjun aikoinaan perustin. Väittely kauneimmasta pelistä menee vähän ohi aiheen.
NHL 2002:ssa toi "yleisöongelma" on ratkaistu mun mielestä aika hyvin. Yleisö näyttää kaukaa ihan tarpeeksi hyvältä, vaikka ne onkin sellaisia lavasteita vain. Sitten välillä tulee lähikuvia yleisöstä, jolloin ne ihmiset on mallinnettu 3d:nä. Musta toi on ihan tarpeeksi hyvä ratkaisu, enkä itse ainakaan kaipaa mitään millin tarkkoja yksityiskohtia kauempaa katsottaessa yleisöstä. Eihän sitä kauempaa katsottaessa tartte edes olla mitään hirveen yksityis kohtasia, kun ei niitä kaikkia yksityiskohtia edes näe kauempaa ja varsinkaan pelin tiimellyksessä ei sitä paljon kerkee katella yleisöön päin. Ja kumminkin se olis vaan alussa hienoo, kun peli ilmestyis ja parin pelikerran jälkeen siihen hienoon yleisöön ei varmasti kiinnittäisi enää paljon mitään huomiota. Pääasia että siellä heiluu jotain, jotka sivu silmällä katsottuna pelin tiimellyksessä näyttävät yleisöltä.Lainatun viestin kirjoitti alkujaan EdHunter
Katselin tuossa tilttiä ja mietin, että milloin Xboxin urheilupeleihin saadaaan kunnollinen 3D-yleisö? (PS2:lle ei varmaan ikinä... ), Kun sillä pitäisi pystyä urheilupeleissä mallintamaan kokonainen jalkapallokentällinen yksittäisiä ruohonkorsia täydellisellä valaistuksella jne.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Leo Stenbuck
NHL 2002:ssa toi "yleisöongelma" on ratkaistu mun mielestä aika hyvin. Yleisö näyttää kaukaa ihan tarpeeksi hyvältä, vaikka ne onkin sellaisia lavasteita vain. Sitten välillä tulee lähikuvia yleisöstä, jolloin ne ihmiset on mallinnettu 3d:nä. Musta toi on ihan tarpeeksi hyvä ratkaisu, enkä itse ainakaan kaipaa mitään millin tarkkoja yksityiskohtia kauempaa katsottaessa yleisöstä.
Joo, no muutaman vuoden kuluttua pelien grafiikat alkavat olla jo sellaista tasoa, ettei paljaalla silmällä näe onko kuva pelistä vai tosielämästä.Lainatun viestin kirjoitti alkujaan EdHunter
En minäkään sellaista varsinaisesti kaipaa, mietin vain että kykeneekö xbox sellaiseen. Noo, ehkä NHL 2006:ssa sitten...
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Leo Stenbuck
Joo, no muutaman vuoden kuluttua pelien grafiikat alkavat olla jo sellaista tasoa, ettei paljaalla silmällä näe onko kuva pelistä vai tosielämästä.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan JussiMan
Oletko tosissasi, ei vielä tuolloin pysty tekemään realistisen näköisiä ihmisiä. Esim. Final Fantasy miljoonia maksaneen leffastakaan, ei saatu tehtyä aidon näköisiä ihmisiä ta maisemia.
Ihmiset olivat todella tönkköjä.
Kyllä Final Fantasyn "grafiikat" oli aika hirveetä katsottavaa (ei muissa osa-alueissakaan ollut mitään kehumista).Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Tönkköjä? No ohhoh, mikä väite. Et ole tainnut oikein perehtyä videopeli maailmaan. Nehän olivat loistavia. Kyllähän niistä erotti ettei ne oikeita ole, mutta...
No sanotaan viimeistään kymmenen vuoden kuluttua, pelien grafiikat alkavat jo olla sellaisella tasolla. Katsoppas '92 vuonna tehtyjen pelien graffoja ja vertaa nykypäivän graffoihin, sanoisin että aika huima ero niissä on. Ja musta FF-leffan hahmot olivat todella realistisen näköisiä, tosin niiltä puuttui sellainen ihmismäisyys ja tunteita ei oltu oikein saatu niistä ulos, mutta todella realistisen näköisiä kumminkin.Lainatun viestin kirjoitti alkujaan JussiMan
Oletko tosissasi, ei vielä tuolloin pysty tekemään realistisen näköisiä ihmisiä. Esim. Final Fantasy miljoonia maksaneen leffastakaan, ei saatu tehtyä aidon näköisiä ihmisiä ta maisemia.
Ihmiset olivat todella tönkköjä.