Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tehokkain konsoli

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hifi_Mies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Halo sen sijaan on mielestäni ruma, värivalinnat ja efektit ovat liian räikeitä ja hahmosuunnittelu /animaatio ei vaikuta.

ScheiBea. Ja vieläpä tuoretta ja löysää.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan simo


Onko tuota käytettykin jossain pelissä :)? En muista että vastaan olisi tullut.

Jos oikein muistan niin Baldur's Gaten vesi on bump mapattu vaikka siina ei olekaan tekstuuria.

Hardwaressa ei ole valmista bump mappaus tukea, mutta ei sen tekeminen "softalla" mitenkään vaikeata ole.
 
Joo, bumppihan on aika triviaali efekti tehdä softallakin mutta miten sitä voidaan sitten käyttää vrt. siihen että rauta hoitaa kaiken on eri asia.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan simo
Joo, bumppihan on aika triviaali efekti tehdä softallakin mutta miten sitä voidaan sitten käyttää vrt. siihen että rauta hoitaa kaiken on eri asia.

Näistä eri koneiden lähestymistavoista graffan ja efektien toteuttamiseen on jauhettu jo vaikka kuinka. PS2 hoitaa hommat eri tavalla kuin XBox tai GC. Sama juttu on nyt ollu väännössä jo vaikka kuinka monesta eri asiasta esim. onko T&L:llää. Se on mielestäni melko turhaa touhuilua!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Mulla oli Amiga A500.
Amiga oli hyvä kone! Lisävarusteet (kovalevy, lisämuisti, 'näytönohjaimet') oli van pirun kaliita.

Hifimies: En nyt suoranaisesti haukkunut xbox pelejä rumiksi.
Eihän esim DC:n MSR ole mikään ruma peli. Ja xboxin PGR, joka graafiselta ulkoasultaan muistuttaa paljon MSR:ää, ei suinkaan ole rumempi kuin edeltäjänsä. Eipähän vaan paljoa eroa siitä lukuunottamatta paremmin mallinnettuja ja vahattuja autoja.
Halo sen sijaan on mielestäni ruma, värivalinnat ja efektit ovat liian räikeitä ja hahmosuunnittelu /animaatio ei vaikuta.

Juuri tätä tarkoitin. Mielestäsi värivalinnat ja efektit ovat liian räikeitä ja hahmosuunnittelu /animaatio ei vaikuta. Se on siis sinun mielipiteesi, mutta tehon kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Miksi siis kiistellä mikä peli on kaunein? Kauneus on katsojan silmässä. Minä haluan pidättäytyä teknisten ominaisuuksien puolella, koska siellä ei ole paljoa tilaa subjektiivisuudelle. Ja siihenhän tämänkin ketjun aikoinaan perustin. Väittely kauneimmasta pelistä menee vähän ohi aiheen.;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hifi_Mies

Juuri tätä tarkoitin. Mielestäsi värivalinnat ja efektit ovat liian räikeitä ja hahmosuunnittelu /animaatio ei vaikuta. Se on siis sinun mielipiteesi, mutta tehon kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Miksi siis kiistellä mikä peli on kaunein? Kauneus on katsojan silmässä. Minä haluan pidättäytyä teknisten ominaisuuksien puolella, koska siellä ei ole paljoa tilaa subjektiivisuudelle. Ja siihenhän tämänkin ketjun aikoinaan perustin. Väittely kauneimmasta pelistä menee vähän ohi aiheen.;)

heh.. äijä puhuu asiaa :)
 
Katselin tuossa tilttiä ja mietin, että milloin Xboxin urheilupeleihin saadaaan kunnollinen 3D-yleisö? (PS2:lle ei varmaan ikinä... :(), Kun sillä pitäisi pystyä urheilupeleissä mallintamaan kokonainen jalkapallokentällinen yksittäisiä ruohonkorsia täydellisellä valaistuksella jne.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan EdHunter
Katselin tuossa tilttiä ja mietin, että milloin Xboxin urheilupeleihin saadaaan kunnollinen 3D-yleisö? (PS2:lle ei varmaan ikinä... :(), Kun sillä pitäisi pystyä urheilupeleissä mallintamaan kokonainen jalkapallokentällinen yksittäisiä ruohonkorsia täydellisellä valaistuksella jne.
NHL 2002:ssa toi "yleisöongelma" on ratkaistu mun mielestä aika hyvin. Yleisö näyttää kaukaa ihan tarpeeksi hyvältä, vaikka ne onkin sellaisia lavasteita vain. Sitten välillä tulee lähikuvia yleisöstä, jolloin ne ihmiset on mallinnettu 3d:nä. Musta toi on ihan tarpeeksi hyvä ratkaisu, enkä itse ainakaan kaipaa mitään millin tarkkoja yksityiskohtia kauempaa katsottaessa yleisöstä. Eihän sitä kauempaa katsottaessa tartte edes olla mitään hirveen yksityis kohtasia, kun ei niitä kaikkia yksityiskohtia edes näe kauempaa ja varsinkaan pelin tiimellyksessä ei sitä paljon kerkee katella yleisöön päin. Ja kumminkin se olis vaan alussa hienoo, kun peli ilmestyis ja parin pelikerran jälkeen siihen hienoon yleisöön ei varmasti kiinnittäisi enää paljon mitään huomiota. Pääasia että siellä heiluu jotain, jotka sivu silmällä katsottuna pelin tiimellyksessä näyttävät yleisöltä. :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Leo Stenbuck

NHL 2002:ssa toi "yleisöongelma" on ratkaistu mun mielestä aika hyvin. Yleisö näyttää kaukaa ihan tarpeeksi hyvältä, vaikka ne onkin sellaisia lavasteita vain. Sitten välillä tulee lähikuvia yleisöstä, jolloin ne ihmiset on mallinnettu 3d:nä. Musta toi on ihan tarpeeksi hyvä ratkaisu, enkä itse ainakaan kaipaa mitään millin tarkkoja yksityiskohtia kauempaa katsottaessa yleisöstä.

En minäkään sellaista varsinaisesti kaipaa, mietin vain että kykeneekö xbox sellaiseen. Noo, ehkä NHL 2006:ssa sitten... ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan EdHunter


En minäkään sellaista varsinaisesti kaipaa, mietin vain että kykeneekö xbox sellaiseen. Noo, ehkä NHL 2006:ssa sitten... ;)
Joo, no muutaman vuoden kuluttua pelien grafiikat alkavat olla jo sellaista tasoa, ettei paljaalla silmällä näe onko kuva pelistä vai tosielämästä. :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Leo Stenbuck

Joo, no muutaman vuoden kuluttua pelien grafiikat alkavat olla jo sellaista tasoa, ettei paljaalla silmällä näe onko kuva pelistä vai tosielämästä. :)

Oletko tosissasi, ei vielä tuolloin pysty tekemään realistisen näköisiä ihmisiä. Esim. Final Fantasy miljoonia maksaneen leffastakaan, ei saatu tehtyä aidon näköisiä ihmisiä ta maisemia.
Ihmiset olivat todella tönkköjä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan JussiMan


Oletko tosissasi, ei vielä tuolloin pysty tekemään realistisen näköisiä ihmisiä. Esim. Final Fantasy miljoonia maksaneen leffastakaan, ei saatu tehtyä aidon näköisiä ihmisiä ta maisemia.
Ihmiset olivat todella tönkköjä.


Tönkköjä? No ohhoh, mikä väite. Et ole tainnut oikein perehtyä videopeli maailmaan. Nehän olivat loistavia. Kyllähän niistä erotti ettei ne oikeita ole, mutta...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake



Tönkköjä? No ohhoh, mikä väite. Et ole tainnut oikein perehtyä videopeli maailmaan. Nehän olivat loistavia. Kyllähän niistä erotti ettei ne oikeita ole, mutta...
Kyllä Final Fantasyn "grafiikat" oli aika hirveetä katsottavaa (ei muissa osa-alueissakaan ollut mitään kehumista).
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan JussiMan


Oletko tosissasi, ei vielä tuolloin pysty tekemään realistisen näköisiä ihmisiä. Esim. Final Fantasy miljoonia maksaneen leffastakaan, ei saatu tehtyä aidon näköisiä ihmisiä ta maisemia.
Ihmiset olivat todella tönkköjä.
No sanotaan viimeistään kymmenen vuoden kuluttua, pelien grafiikat alkavat jo olla sellaisella tasolla. Katsoppas '92 vuonna tehtyjen pelien graffoja ja vertaa nykypäivän graffoihin, sanoisin että aika huima ero niissä on. Ja musta FF-leffan hahmot olivat todella realistisen näköisiä, tosin niiltä puuttui sellainen ihmismäisyys ja tunteita ei oltu oikein saatu niistä ulos, mutta todella realistisen näköisiä kumminkin.
 
Microsoft suunnittelee jo xbox2:a.

Intel ja Nvidia taitavat jäädä tälläkertaa pelistä pois, jos huhut pitävät paikkaansa.
MS on jutun mukaan alkamassa itse suunnittelemaan prosessoreja konsoliin ja PC:ihin.

Lisää lisenssituloja MS:lle

linkki

Mutta pystyykö MS:n kaltainen suht kokematon prossuvalmistaja kilpailemaan Toshiba + Sony + IBM yhteistyöllä suunniteltavan Cell/Grid prossun kanssa? Eppäilen.

MS on siis itsekkin havahtunut ettei PC tekniikkaan täysin tukeutumalla saada kunnon konsolia aikaiseksi.

Mutta xbox2 suunnittelu ja valmistus olisi ainakin halpaa jos pysyttäisi samalla tiellä. Vaihdetaan vaan 2GHz prossu, ja GeForce5:ssäkin voi olla jo silloin embedded muistia :) Tai jos vaikka ATI:lta tulee GF:ää parempi prossu, niin mikään ei estäisi vaihtamasta siihen.
Yhteensopivuus xbox1 pelien kanssa olisi myös näin helppo toteuttaa.
 
hmm itse ainakin luin että XBOX2 käyttäisi AMD prossua, koska intel ei tykkää integroimisesta... ja kaikkihan tietää että AMD johtaa inteliä tällä alalla 10-0

ja lisää uutisia

"PlayStation 2:lle ilmestynyt Splashdown kääntyy Xboxille. Pelin julkaisusta vastaava Infogrames ylistää Xbox-versiota, joka Xboxin tehojen ansiosta tarjoaa pelaajille entistä realistisemman ja kaikin puolin paremman pelielämyksen. Graafisten ja muiden pienten uudistusten lisäksi pelin Xbox-versiossa pääsee päristelemään vesiskoottereilla kahdella täysin uudella radalla. Kesällä ilmestyvän Xbox-version kehityksestä vastaa alkuperäisen PS2-version kehittänyt Rainbow Studios."

jooh... tietysti PS2 on tehokkaampi kuin xbox... sehän käy selvästi ilmi tässä Splashdown jutussa :D
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom