Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tehokkain konsoli

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hifi_Mies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban


Ainakin EA on oppinut jotenkin saamaan DTS-äänet PS2-peleihinsä. SSX Tricky tätä tukee ja muistaakseni myös NHL 2002. Saattoi olla vielä pari muutakin.

Pirates -The Legend Of Black Katissa näytti kanssa olevan.
 
Konsoleiden prosentit

Älkää alkako puhuun mistään koodaajien konsolista irtisaamista prosenteista! Huoh... Kuulostaa ihan samalta ku jenkkimainokset.. Wash & Go:lla saat 30% kiiltävämmät hiukset tai Wash & Go:lla hiustesi kestävyys kasvaa jopa 65%. Ihan naurettavaa.. Sama homma noiden konsolien kanssa.
Tämä "konsolisota" menee jo ihan lapselliseksi. Tosiasia on, että ne jotka omistavat PS2:en eivätkä aio hankkia Xboxia, ne kehuu tietysti, että PS2 on parempi kuin Xbox (suomalainen luonne kun on sellainen, että oma on aina parasta). Ne joilla on Xbox, ei tietystikkään myönnä että tuplaten kalliimpi konsoli on parempi kuin PS2. Itselläni on siis Xbox ja oma mielipiteeni on vahvasti se, että Xbox päihittää PS2:en helposti. Tämä on tietysti vain minun mielipide jonka perustan sille, että olen pelannut molemmilla konsoleilla varmasti riittävästi jotta voin tehdä vertailuja.
Mutta kuten aiemmin on tullut jo selväksi, niin pelithän ne ovat jotka paremmuuden ratkaisevat eikä suinkaan konsolin tehot. Itse pidän Xboxin peleistä joita nyt on saatavilla ja uskon, että tulevaisuudessa sama linja jatkuu. Joten ehkä on parempi keskittyä arvostelemaan PELEJÄ eikä suinkaan konsoleita. Konsolissahan voi olla vaikka 10000000GHz prossu ja silti pelit on paskoja.

Hmm... tulipa tekstiä mutta oli pakko päästä hämmentään tätä keskustelua :D
 
Re: Konsoleiden prosentit

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jate
Mutta kuten aiemmin on tullut jo selväksi, niin pelithän ne ovat jotka paremmuuden ratkaisevat eikä suinkaan konsolin tehot. Itse pidän Xboxin peleistä joita nyt on saatavilla ja uskon, että tulevaisuudessa sama linja jatkuu. Joten ehkä on parempi keskittyä arvostelemaan PELEJÄ eikä suinkaan konsoleita. Konsolissahan voi olla vaikka 10000000GHz prossu ja silti pelit on paskoja.

Olet aivan oikeassa, mutta kuten historia kertoo, tuo sinun kirjoitelmasi unohdetaan parissa minuutissa ja taas täällä aletaan tappelemaan koneiden (siis ei pelien) paremmuudesta. Katso vaan niin näet... :)
 
Re: Re: Konsoleiden prosentit

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan EdHunter


Olet aivan oikeassa, mutta kuten historia kertoo, tuo sinun kirjoitelmasi unohdetaan parissa minuutissa ja taas täällä aletaan tappelemaan koneiden (siis ei pelien) paremmuudesta. Katso vaan niin näet... :)


Eikös tässä keskustella nimenomaan konsolien tehoista eikä peleistä. Tottakai pelit ratkaisevat, mutta eikös niistä tehoistakin ole kiva väitellä. Eihän ne numerot mitään merkkaa, vaan nimenomaan pelit, mutta silti... Jos peleistä puhutaan sitäkin varten löytyy oma threadi jostain. Vai löytyykö?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Eihän GT3 ilmestynyt koneen julkaisun aikaan, eikä vielä yli puoleen vuoteen. GT3:han olikin oikeastaan ensimmäinen peli, missä PS2 näytti kyntensä.

Olisi silti ollut parempi verrata GT3:sta mahdollisimman samanlaiseen (rata-autoilu) ja kaikkein hienoimpiin peleihin, eli F355 Challengeen ja Le Mansiin?


Joo tottahan se on. PS2 on Dreamcastia paljon tehokkaampi paperilla, mutta peleissä se ole vielä näkynyt. Paitsi ehkä GT3:ssa ja MGS2:ssa hiukan PS2:n eduksi. Mikäs X-Box peli on paljon PS2 pelejä edellä?
 
Re: Re: Re: Konsoleiden prosentit

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake



Eikös tässä keskustella nimenomaan konsolien tehoista eikä peleistä. Tottakai pelit ratkaisevat, mutta eikös niistä tehoistakin ole kiva väitellä. Eihän ne numerot mitään merkkaa, vaan nimenomaan pelit, mutta silti... Jos peleistä puhutaan sitäkin varten löytyy oma threadi jostain. Vai löytyykö?

Mä olen kyllä vahvasti sitä mieltä että konsolin pelit on parhaat. Ja kaikki jotka on mun kanssa eri mieltä, on tietämättömiä idiootteja ja lapsellisia vastaan väittäjiä jotka ei vaan saa päähänsä mahtumaan että mä olen oikeassa!! Ihan ehottomasti. Ja PC:n pelit kanssa!! Ja lautapelit ne hyviä onkin. Ja silmäpelit... NYT TAPELLAAN!!!!
 
Re: Konsoleiden prosentit

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jate
Itselläni on siis Xbox ja oma mielipiteeni on vahvasti se, että Xbox päihittää PS2:en helposti. Tämä on tietysti vain minun mielipide jonka perustan sille, että olen pelannut molemmilla konsoleilla varmasti riittävästi jotta voin tehdä vertailuja.
Mutta kuten aiemmin on tullut jo selväksi, niin pelithän ne ovat jotka paremmuuden ratkaisevat eikä suinkaan konsolin tehot. Itse pidän Xboxin peleistä joita nyt on saatavilla ja uskon, että tulevaisuudessa sama linja jatkuu.

Jos et ole pelannut uusimpia PS2 -pelejä, etä tiedä mitään! Kuten jo aiemmin on todettu, on PS2:n koodaamisen oppimiskäyrä pidempi. Nyt se alkaa näkyä ja tehoja saadaan ulos aivan eri mitalla kuin esim. vuosi tai 6 kk sitten.
 
Re: Re: Re: Re: Konsoleiden prosentit

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg


Mä olen kyllä vahvasti sitä mieltä että konsolin pelit on parhaat. Ja kaikki jotka on mun kanssa eri mieltä, on tietämättömiä idiootteja ja lapsellisia vastaan väittäjiä jotka ei vaan saa päähänsä mahtumaan että mä olen oikeassa!! Ihan ehottomasti. Ja PC:n pelit kanssa!! Ja lautapelit ne hyviä onkin. Ja silmäpelit... NYT TAPELLAAN!!!!


Jos konsoli on 200 000 Ghz ja se piirtää 42389075982375 polygonia sekunnissa, mutta sille ei julkaista kuin jotain puolivillaista hyvägrafiikkaista paskaa ei varmaan paljon innosta. On totta että pelit ratkaisevat, mutta silti nyt väitellään tehoista. En ole ikinä sanonutkaan etteikö pelit ratkaisisi, mutta jos et ymmärrä itse tätä väittelyä olet itse se tietämätön idiootti.
Tehoista kun pystyy väitellä ilman, että väittää sillä perusteella konsolia parhaaksi. X-Boxhan on kaikkein tehokkain, muttei todellakaan pelivalikoimaltaan paras läheskään vielä, koska pelejä on vähän. Ehkä vuoden parin päästä. Ja tämä on MINUN mielipide ja se joka siitä vetää herneet nenään on tietämätön idiootti....
 
Re: Re: Re: Re: Re: Konsoleiden prosentit

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake



Jos konsoli on 200 000 Ghz ja se piirtää 42389075982375 polygonia sekunnissa, mutta sille ei julkaista kuin jotain puolivillaista hyvägrafiikkaista paskaa ei varmaan paljon innosta. On totta että pelit ratkaisevat, mutta silti nyt väitellään tehoista. En ole ikinä sanonutkaan etteikö pelit ratkaisisi, mutta jos et ymmärrä itse tätä väittelyä olet itse se tietämätön idiootti.
Tehoista kun pystyy väitellä ilman, että väittää sillä perusteella konsolia parhaaksi. X-Boxhan on kaikkein tehokkain, muttei todellakaan pelivalikoimaltaan paras läheskään vielä, koska pelejä on vähän. Ehkä vuoden parin päästä. Ja tämä on MINUN mielipide ja se joka siitä vetää herneet nenään on tietämätön idiootti....

Ei täällä kukaan vedä herneitä nenään.
Oletkos kuulluut että on olemassa sellainen uutuustuote kuin huumori?
Itseasiassa en kylläkään ymmärrä tätä väittelyä, joka on vain samaa jankutusta kuin ennenkin.
Kaikki nyt on varmaankin samaa mieltä siitä, ettei noita lukuja voi verrata suoraan keskenään.
Onko se jotain sulta pois, jos toinen kone on tehokkaampi? Ja mitä väliä sillä on?
En tiedä mitä konetta kannatat, vai kannatatko itseasiassa mitään.
Anteeksi että tulin sotkeutumaan teidän rakentavaan keskusteluun, älä ota hernukkaa nenukkaan.:D
Ja tässä näytän sulle kieltä: :p
 
Re: Re: Re: Re: Re: Konsoleiden prosentit

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake


. X-Boxhan on kaikkein tehokkain, muttei todellakaan pelivalikoimaltaan paras läheskään vielä, koska pelejä on vähän. Ehkä vuoden parin päästä. Ja tämä on MINUN mielipide ja se joka siitä vetää herneet nenään on tietämätön idiootti....


Tuskinpa on XBox vuoden päästä sen kummemmassa asemassa. Onhan niitä varmaan myyty jonkun verran, mutta PS2:n määräävä markkina-asema tulee kylllä pitämään huolen siitä, että huippupelejä julkaistaan eniten sille.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban
Ainakin EA on oppinut jotenkin saamaan DTS-äänet PS2-peleihinsä. SSX Tricky tätä tukee ja muistaakseni myös NHL 2002. Saattoi olla vielä pari muutakin.

Ja vielä sen verran tuosta, että kyseessä taitavat olla DTS 4.1-äänet, eivät puhtaat leffasurroundit. Tuo digitaalinen ääni syö jonkin verran PS2:n tehoja, joten sitä ei voi kovin monipuolisissa pelimaailmoissa käyttää.
 
Lueskelin tässä pari päivää sitten noin 5 tuntia keskusteluja täältä ps2fin bbs:tä ja kyllä nauratti. Monissa ketjuissa juupajaapa haukkui Xboxsin pelejä rumiksi ja siitäkös Xbox miehet närkästyivät. Oma suosikkini oli keskustelu jossa kaikki yrittivät arvailla montako ukkoa vilistää ruudulla. Hauskinta tässä koko hommassa on se että kuvia tarkastelemalla ei voi varmuudella tietää mikä peli vaatii eniten tehoa.

Minäkin otan nyt hieman kantaa tähän peli keskusteluun vaikka turhalta tämä vaikuttaakin. Kyllähän Halo hienolta vaikuttaa, mutta ei mitenkään ihmeelliseltä. Esimerkiksi yksi asia mikä Halossa pistää silmään on maiseman sumeus. Kun katsoo maahan, niin onhan siinä lähellä hyvin yksityskohtia, mutta sitten koko maa menee täysin sumeaksi. Halon pelattavuutta on kehuttu paljon, mutta yksi asia tässäkin mättää. Miksi arvostelijat pitävät Halon tähtäystä helppona vaikka samalla tavalla Halossa tähdätään kuin muissakin konsoli fps peleissä.

Varmasti suurin syy sihen että jotkut tekevät mielummin pelejä Xboxsille kuin PS2:lle on siinä että Xboxsilla on helpompi työskennellä. Joillakin ei vain tunnu riittävän kärsivällisyyttä PS2:sen kanssa.
 
Sotaosastohan tämä on mutta tuntuu että jokaisen konsolin käyttäjissä ja puolustajissa on entisiä (miksei nykyisiäkin) amigisteja ;)
 
Mulla oli Amiga A500.
Amiga oli hyvä kone! Lisävarusteet (kovalevy, lisämuisti, 'näytönohjaimet') oli van pirun kaliita.

Hifimies: En nyt suoranaisesti haukkunut xbox pelejä rumiksi.
Eihän esim DC:n MSR ole mikään ruma peli. Ja xboxin PGR, joka graafiselta ulkoasultaan muistuttaa paljon MSR:ää, ei suinkaan ole rumempi kuin edeltäjänsä. Eipähän vaan paljoa eroa siitä lukuunottamatta paremmin mallinnettuja ja vahattuja autoja.
Halo sen sijaan on mielestäni ruma, värivalinnat ja efektit ovat liian räikeitä ja hahmosuunnittelu /animaatio ei vaikuta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Atari ST520 on parempi vaan midi musiikkiominaisuuksiensa osalta, muuten Amiga hakkaa sen mennen tullen.
Atarin korkeampi kellotaajuuskaan ei pelasta sitä, koska Amigassa on käytetty tehokkaampia rinnakkaisprosessoreja.

Amigalla on paremmat peli ja sille tullaan tekemään pelejä vielä pitkään, toisin kuin Atarille jolle pelitalot ovat jo tiputtamassa tukeaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Atari ST520 on parempi vaan midi musiikkiominaisuuksiensa osalta, muuten Amiga hakkaa sen mennen tullen.
Atarin korkeampi kellotaajuuskaan ei pelasta sitä, koska Amigassa on käytetty tehokkaampia rinnakkaisprosessoreja.

Amigalla on paremmat peli ja sille tullaan tekemään pelejä vielä pitkään, toisin kuin Atarille jolle pelitalot ovat jo tiputtamassa tukeaan.

Ei perkele et voi olla tosissasi! :eek:
Siis kuinka tosikko voi ihminen olla?

Ja ihan selvennykseksi, isoveljellä oli ensin Atari ST520 ja sen jälkeen A1200. Ja kyllä, molemmat ovat tallella. Itse asiassa pelaan niillä joka päivä vertaillakseni niiden tehoa...

PS. Commodore 64 on tehokkaampi kuin 1,2GHz P4...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nakkerton


Ja vielä sen verran tuosta, että kyseessä taitavat olla DTS 4.1-äänet, eivät puhtaat leffasurroundit. Tuo digitaalinen ääni syö jonkin verran PS2:n tehoja, joten sitä ei voi kovin monipuolisissa pelimaailmoissa käyttää.

Enemmän on merkitystä sillä minkälaiset kaiuttimet himasta löytyy. 4.1 -äänet on monessa tapauksessa jopa paremmat kuin 5.1, sillä keskikaiutin on harvoin pääkaiuttimien tasoinen - tai jos on, niin silloin pääkaiuttimet ovat aika jaskat! Tämä siis yleensä. Oleellisempaa on diskreetit takakanavat, joka on merkittävä ero dolby surround pro logiciiin!

Mitä tohon pelimaailman monipuolisuuteen tulee...senhän aika näyttää. Uskon että DTS-ääniä tullaan pleikkarissakin näkemään tulevaisuudessa varsin runsaasti.
 
Olkoon sitten Halo maailman paras peli ja unelma grafiikat naminami, mutta mitä merkitysta sillä nyt loppujen lopuksi on jos joku ruoho tai maa näyttää hyvältä kymmenkertasen suurennoksen jälkeen? Kuljetteko te sillä pällillä nokka maassa niin ku vainukoira konsanaan? Halossa mielestäni kusee ne öllit ihan kympillä. Sellasia raivoapina otuksia joita kukaan jaksa katella. Ainakaan vuosi tolkulla. Ja siinä viimestään menee hermot ku joku violetti ukkeli hyppelee meneemään aivan sheriffinä siellä vihreässä maastossa. Ei niin ku mitään järkee. Oisivat ihan rehellisesti vetäneet koko homman lekkeriksi niin ois ollu asia ihan ok. Vaan ku ei niin ei.
:)
Pelatkaa te haloa 5.1 "soundien" kera, minä syön jätskiä.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom