Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Onko valtaosa sinä keiu ja NviperO?
Ei. Tosin kun valtaosa pelaajista ei ole Xboxin pelejä kunnolla nähnyt, voi monella olla asiasta paha sanoa kunnon mielipidettä. Et ole muuten kertaakaan vastannut, kun olen ihmetellyt miksiköhän sekä Xboxin että PS2:n omistavien pelaajien olevan harvinaisen yksimielisiä? Kumma, että toista mieltä olevilta löytyy kotoa yleensä vain PS2.
Näitä kaikkia on nähty myös PS2-peleissä
Voi elämä. Tottakai on nähty PS2:lla, mutta pointtina olikin, että ei samaan aikaan. Halon lumi&jää kentissä näkee selvästi, mihin tehoja tarvitaan. Eivät ne millään pyörisi PS2:lla.
On totta että jonkin helposti toteutettavan efektin käyttö voi syödä sen tehoa/vaikuttavuutta. Tästä parhaana esimerkkinä mielestäni on toiminut PS:n lens flare, joka oli typerästi yliammuttu todella monessa PS:n alkuaikojen pelissä.
Motion blurrin käytöstä mulla ei ole napisemista. Pari peliä missä sitä on enemmän käytetty ovat MGS2 ja FFX ja kummassakin ihan tyylikkäästi.
Efektin toimivuus riippuu myös siitä miten sitä käytetään. Saman jutun voi tedä tökerösti tai tyylillä.
Juurihan sanoin, että kyllä efektiä on käytetty hyvinkin. En kyllä ymmärrä minkälainen argumentti motion blur on, kun se onnistuu hyvin muiltakin koneilta.
Enhän mä puhunut tyylikkyydestä, vaan siitä että alhainen polygonimäärä on yritetty kätkeä efekteihin. Jos se on muskelin näyttöä, niin eipä tarvitse mun koneesta muskelia löytyä.
Katso sen auton yksityiskohtia. Kyllä ne ovat ihan niitä polygoneja ja niitä on aikamoinen määrä. Lisäksi ruudulla on muutenkin hurja määrä tavaraa ja yksityiskohtaa. Sen jälkeen se on vasta kuorutettu niillä överiksi menevillä efekteillä.
Miten sä jaksat tästä vielä itkeä?? Juttuhan meni niin, että joku kysyi miksi DOA aina unohdetaan näistä pelien näyttävyyskeskusteluista. Minä vastasin että sen vuoksi kun se on niin mitätön peli verrattuna kilpailijoihinsa!! Jos tämä ei ole jonkun mielestä totta, voi hän minun puolestani vapaasti tuoda pelin näihin näyttävyys-keskusteluihin mukaan. Varoitan vaan että tulen kyllä silloin joka kerta mainitsemaan myös sen että peli häviää kilpailijoilleen kaikilla muilla osa-alueilla.
Mä en edes kehtaisi puhua mistään wreckleseistä näissä ketjuissa, vaan olisin aivan hiiren hiljaa moisesta moskasta. Sen kaltaiset pelit eivät kyllä minkään koneen asemia pönkitä. Ihmettelen suuresti miksi kyseistä roskaa ollaan kääntämässä PS2:lle. No, syy löytyy tietty junteissa jenkki XB-pelaajissa jotka ostivat onnesta soikeana hyllyt tyhjäksi kaikesta paskasta kun se oli XBoxille ja oli valoefektiä.
Itkeä? Sinullehan minä kettuilin.
Kun puhutaan koneen tehoista, puhutaan juuri TEHOISTA. Esteettisyys, pelattavuus, yms eivät siihen keskusteluun kuulu. Sinulla on ollut tapana aluksi hehkuttaa PS2:n tehoja, mutta kun vasta-argumentti on käynyt liian kovaksi, olet kääntänyt keskustelun pelattavuuteen, laajaan pelitarjontaan ja grafiikan tyylikkyyteen. Niistäkin on toki kiva keskustella ja olen niissä monessa asiassa kanssasi samaa mieltä, mutta eivät ne kuulu tehokeskusteluun.