Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tehokkain konsoli

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hifi_Mies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Mitä jos ei vietäisi keskustelua taas tähän "DOA3 ei ole kaunis, koska VF4 on parempi mätkintä" ja "PS2:n graafinen teho on huima, koska ICO on niin tyylikäs"?

Miten sä jaksat tästä vielä itkeä?? Juttuhan meni niin, että joku kysyi miksi DOA aina unohdetaan näistä pelien näyttävyyskeskusteluista. Minä vastasin että sen vuoksi kun se on niin mitätön peli verrattuna kilpailijoihinsa!! Jos tämä ei ole jonkun mielestä totta, voi hän minun puolestani vapaasti tuoda pelin näihin näyttävyys-keskusteluihin mukaan. Varoitan vaan että tulen kyllä silloin joka kerta mainitsemaan myös sen että peli häviää kilpailijoilleen kaikilla muilla osa-alueilla.

Mä en edes kehtaisi puhua mistään wreckleseistä näissä ketjuissa, vaan olisin aivan hiiren hiljaa moisesta moskasta. Sen kaltaiset pelit eivät kyllä minkään koneen asemia pönkitä. Ihmettelen suuresti miksi kyseistä roskaa ollaan kääntämässä PS2:lle. No, syy löytyy tietty junteissa jenkki XB-pelaajissa jotka ostivat onnesta soikeana hyllyt tyhjäksi kaikesta paskasta kun se oli XBoxille ja oli valoefektiä.
 
Voi elämä kuinka pitkä tääkin ketju on. Ei jaksa lukea läpi noin montaa sivua, kun voi suurin piirtein arvata mitä siellä sanotaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Onko valtaosa sinä keiu ja NviperO?
Ei. Tosin kun valtaosa pelaajista ei ole Xboxin pelejä kunnolla nähnyt, voi monella olla asiasta paha sanoa kunnon mielipidettä. Et ole muuten kertaakaan vastannut, kun olen ihmetellyt miksiköhän sekä Xboxin että PS2:n omistavien pelaajien olevan harvinaisen yksimielisiä? Kumma, että toista mieltä olevilta löytyy kotoa yleensä vain PS2.

Näitä kaikkia on nähty myös PS2-peleissä
Voi elämä. Tottakai on nähty PS2:lla, mutta pointtina olikin, että ei samaan aikaan. Halon lumi&jää kentissä näkee selvästi, mihin tehoja tarvitaan. Eivät ne millään pyörisi PS2:lla.

On totta että jonkin helposti toteutettavan efektin käyttö voi syödä sen tehoa/vaikuttavuutta. Tästä parhaana esimerkkinä mielestäni on toiminut PS:n lens flare, joka oli typerästi yliammuttu todella monessa PS:n alkuaikojen pelissä.

Motion blurrin käytöstä mulla ei ole napisemista. Pari peliä missä sitä on enemmän käytetty ovat MGS2 ja FFX ja kummassakin ihan tyylikkäästi.

Efektin toimivuus riippuu myös siitä miten sitä käytetään. Saman jutun voi tedä tökerösti tai tyylillä.
Juurihan sanoin, että kyllä efektiä on käytetty hyvinkin. En kyllä ymmärrä minkälainen argumentti motion blur on, kun se onnistuu hyvin muiltakin koneilta.

Enhän mä puhunut tyylikkyydestä, vaan siitä että alhainen polygonimäärä on yritetty kätkeä efekteihin. Jos se on muskelin näyttöä, niin eipä tarvitse mun koneesta muskelia löytyä.
Katso sen auton yksityiskohtia. Kyllä ne ovat ihan niitä polygoneja ja niitä on aikamoinen määrä. Lisäksi ruudulla on muutenkin hurja määrä tavaraa ja yksityiskohtaa. Sen jälkeen se on vasta kuorutettu niillä överiksi menevillä efekteillä.

Miten sä jaksat tästä vielä itkeä?? Juttuhan meni niin, että joku kysyi miksi DOA aina unohdetaan näistä pelien näyttävyyskeskusteluista. Minä vastasin että sen vuoksi kun se on niin mitätön peli verrattuna kilpailijoihinsa!! Jos tämä ei ole jonkun mielestä totta, voi hän minun puolestani vapaasti tuoda pelin näihin näyttävyys-keskusteluihin mukaan. Varoitan vaan että tulen kyllä silloin joka kerta mainitsemaan myös sen että peli häviää kilpailijoilleen kaikilla muilla osa-alueilla.

Mä en edes kehtaisi puhua mistään wreckleseistä näissä ketjuissa, vaan olisin aivan hiiren hiljaa moisesta moskasta. Sen kaltaiset pelit eivät kyllä minkään koneen asemia pönkitä. Ihmettelen suuresti miksi kyseistä roskaa ollaan kääntämässä PS2:lle. No, syy löytyy tietty junteissa jenkki XB-pelaajissa jotka ostivat onnesta soikeana hyllyt tyhjäksi kaikesta paskasta kun se oli XBoxille ja oli valoefektiä.
Itkeä? Sinullehan minä kettuilin.

Kun puhutaan koneen tehoista, puhutaan juuri TEHOISTA. Esteettisyys, pelattavuus, yms eivät siihen keskusteluun kuulu. Sinulla on ollut tapana aluksi hehkuttaa PS2:n tehoja, mutta kun vasta-argumentti on käynyt liian kovaksi, olet kääntänyt keskustelun pelattavuuteen, laajaan pelitarjontaan ja grafiikan tyylikkyyteen. Niistäkin on toki kiva keskustella ja olen niissä monessa asiassa kanssasi samaa mieltä, mutta eivät ne kuulu tehokeskusteluun.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Mä en edes kehtaisi puhua mistään wreckleseistä näissä ketjuissa, vaan olisin aivan hiiren hiljaa moisesta moskasta. Sen kaltaiset pelit eivät kyllä minkään koneen asemia pönkitä.

No jos PS2lla olisi jokin peli mikä on muuten aivan paska, mutta huomattavasti kauniimpi kuin mikään XboX-peli, niin varmasti vetäisit sen esimerkiksi. Kyllä tehokeskusteluissa on merkitystä peleillä jotka käyttävät sitä tehoa, ei vittuakaan sillä mitkä ovat hyviä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
joku kysyi miksi DOA aina unohdetaan näistä pelien näyttävyyskeskusteluista. Minä vastasin että sen vuoksi kun se on niin mitätön peli verrattuna kilpailijoihinsa
Niinpä, tuossahan sen huomaa miten laihat argumentit sulla oikein on. Itsehän juuri sanoit, että kun joku kysyi miksi DOA:a ei oteta mukaan vertailuihin, niin sinä sanoit että se on mitätön muihin verrattuna. Niinpä tietysti, pelattavuuden kannalta! (ja tämäkin vain sinun mielestäsi) Yritä nyt saada se ahdettua kaaliisi, että tässä on kyse koneen tehoista! K-O-N-E-E-N T-E-H-O-I-S-T-A! Älä vedä aina niitä pelattavuuksia ja muuta roskaa mukaan! So what, jos DOA ja Wreckless haisevat muilta osin, grafiikka niissä ainakin on parempaa kuin missään PS2:n pelissä.

Tosin mitä tästä on hyötyä. Voin lyödä vaikka vetoa, että olet niin puupää kaveri, että alat tämänkin jälkeen vinisemään miten edellä mainittujen pelien pelattavuus on huono :rolleyes:

Lost cause.
 
Nykyään peleissä grafiikka ratkaisee liikaa. Monet firmat tekevät vain hienon näköisiä pelejä joiden pelattavuus on nollassa.
Olen tyytyväinen jos pelissä on hyvä grafiikka, mutta se ei koskaan tule olemaan minulle pääasia.
Esimerkkinä voin antaa Game Boyn Zelda-pelit, jotka eivät todellakaan voi kehuskella grafiikallaan. Silti nämä pelit ovat aivan loistavia verrattuna moneen next-generation-koneen peliin.
 
Ei. Tosin kun valtaosa pelaajista ei ole Xboxin pelejä kunnolla nähnyt, voi monella olla asiasta paha sanoa kunnon mielipidettä. Et ole muuten kertaakaan vastannut, kun olen ihmetellyt miksiköhän sekä Xboxin että PS2:n omistavien pelaajien olevan harvinaisen yksimielisiä? Kumma, että toista mieltä olevilta löytyy kotoa yleensä vain PS2.

En kovin montaa tunne, jolla molemmat vehkeet olisi. Pari pettynyttä XBoxin omistajaa nyt kumminkin...



En kyllä ymmärrä minkälainen argumentti motion blur on, kun se onnistuu hyvin muiltakin koneilta.

Enhän mä siitä sanonut muuta kuin että sitä on käytetty mielestäni tyylillä niissä peleissä jotka mainitsin. Tämä siis vastineena siihen että syytit sen ylikäytöstä ja efektin perseydestä.



Voi elämä. Tottakai on nähty PS2:lla, mutta pointtina olikin, että ei samaan aikaan. Halon lumi&jää ?kentissä näkee selvästi, mihin tehoja tarvitaan. Eivät ne millään pyörisi PS2:lla.

Ja tämän tiedät siitä että...?
 
Katso sen auton yksityiskohtia

Yritän välttää lähikontaktia paskaan. Tuolla aiemmin oli mainittu näitä polygonilukuja.


Kun puhutaan koneen tehoista, puhutaan juuri TEHOISTA.

Tässä ketjussa on puhuttu tehoista. mm. väylänopeuksista, muistista, grafiikan piirtokyvystä etc. näihin keskusteluihin sulla ei ainakaan mun muistin mukaan ole ollut kovin paljoa sanottavaa. En kyllä jaksa nyt lähteä kahlaamaan tätä ketjua takaisin päin. Jos haluat tuoda jotain vanhaa argumentointia esiin, niin by all means hae viesti ja kommentoi sitä. Ei tämä keskustelu mikään copy paste vanhat jutut voi olla.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Niinpä, tuossahan sen huomaa miten laihat argumentit sulla oikein on. Itsehän juuri sanoit, että kun joku kysyi miksi DOA:a ei oteta mukaan vertailuihin, niin sinä sanoit että se on mitätön muihin verrattuna. Niinpä tietysti, pelattavuuden kannalta! (ja tämäkin vain sinun mielestäsi) Yritä nyt saada se ahdettua kaaliisi, että tässä on kyse koneen tehoista! K-O-N-E-E-N T-E-H-O-I-S-T-A! Älä vedä aina niitä pelattavuuksia ja muuta roskaa mukaan! So what, jos DOA ja Wreckless haisevat muilta osin, grafiikka niissä ainakin on parempaa kuin missään PS2:n pelissä.

Tosin mitä tästä on hyötyä. Voin lyödä vaikka vetoa, että olet niin puupää kaveri, että alat tämänkin jälkeen vinisemään miten edellä mainittujen pelien pelattavuus on huono :rolleyes:

Lost cause.

Siis osuit melkein asian ytimeen! En ole ketään kieltänyt ottamasta peliä vertailuihin mukaan! Totesin vain sen miksi se sivuutetaan jopa XBox-ihmisten toimesta usein. Tosi on että se on parhaan näköinen mättö3d tällä hetkellä. Sekoitat nyt kaksi asiat hieman omien ennakkoluulojesi takia.

Käytetään sitten täällä grafiikasta puhuttaessa enemmän tehoa vaativaa grafiikkaa - termiä, sillä grafiikan paremmuushan on subjektiivinen käsite.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu


No jos PS2lla olisi jokin peli mikä on muuten aivan paska, mutta huomattavasti kauniimpi kuin mikään XboX-peli, niin varmasti vetäisit sen esimerkiksi. Kyllä tehokeskusteluissa on merkitystä peleillä jotka käyttävät sitä tehoa, ei vittuakaan sillä mitkä ovat hyviä.

En vetäisi, koska en olisi moiseen moskaan koskenut.

Tehokeskustelussa on merkitystä teholla. Voihan peli käyttää koneen kaikki tehot näyttämättä juuri miltään pelkän paskan ohjelmoinnin takia.
 
Mitä intoa on jatkuvasti riidellä konsolien tehosta? Voi olla, että Xbox on tehokkain, so what? Pelit ratkaisevat.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
En kovin montaa tunne, jolla molemmat vehkeet olisi. Pari pettynyttä XBoxin omistajaa nyt kumminkin...
Pettyneet Xboxin omistajat eivät yleensä ole pettyneet suorituskykyyn vaan pelitarjontaan.

Ja tämän tiedät siitä että...?
Ihan maalaisjärki kertoo, koska PS2:lla ei ole nähty mitään lähellekään vastaavaa. Kun sädeaseitaan ampuvia alieneita on ruutu pullollaan ja ympäristö on upea heijastava lumimaailma, on näky todella upea.

Yritän välttää lähikontaktia paskaan. Tuolla aiemmin oli mainittu näitä polygonilukuja.
Pikemminkin vältät kontaktia materiaaliin, joka puhuu käsityksiäsi vastaan. Kysehän on siitä, mitä pikseleille voidaan tehdä. Saahan niitä polygoneja ruudulle melkein kuinka paljon tahansa, kun jättää pois kaikki tekstuurit yms. mutta ruudulla oleva lopputulos on se joka ratkaisee.

Tässä ketjussa on puhuttu tehoista. mm. väylänopeuksista, muistista, grafiikan piirtokyvystä etc. näihin keskusteluihin sulla ei ainakaan mun muistin mukaan ole ollut kovin paljoa sanottavaa. En kyllä jaksa nyt lähteä kahlaamaan tätä ketjua takaisin päin. Jos haluat tuoda jotain vanhaa argumentointia esiin, niin by all means hae viesti ja kommentoi sitä. Ei tämä keskustelu mikään copy paste vanhat jutut voi olla.
Vältän tarkkaa rauta-analyysiä, koska ammattitaito ei riitä. Koneiden rakenteet ovat kyllä ihan hyvin hallussa, mutta koska peliohjelmointikokemusta ei ole, en koe olevani kykenevä arvioimaan mikä merkitys milläkin yksittäisellä rautaratkaisulla on. Siksi luon kantani pelintekijöiltä, luotettavista lähteistä verkossa ja lehdistä sekä toki peliruudulta omilla silmillä. Omat silmät tuon kuitenkin lopulta ratkaisevat, joten jos vaikka kuvitteellinen mr Mono todistelee, että PS2 on selvästi tehokkain ja mm. todellinen teksturointihirmu, tietää hänen olevan väärässä ilman lukuina esitettäviä perusteitakin.
 
Ihan maalaisjärki kertoo, koska PS2:lla ei ole nähty mitään lähellekään vastaavaa. Kun sädeaseitaan ampuvia alieneita on ruutu pullollaan ja ympäristö on upea heijastava lumimaailma, on näky todella upea.

Kiinnostais tietää, montaako uuden sukupolven PS2-peliä olet pelannut.



mutta ruudulla oleva lopputulos on se joka ratkaisee.

Niin, eli grafiikan tyylikkyys/näyttävyys tai miten sen haluaa ilmaista. Vielä hetki sitten haukuit minua siitä kun mainitsin ICOn sellaisena pelinä, jossa grafiikat on toteutettu todella tyylikkäästi ja hyvällä maulla.

Omat silmät tuon kuitenkin lopulta ratkaisevat

Mitä tällä on peräänkuulutetun objektiivisuuden kanssa tekemistä?



tietää hänen olevan väärässä ilman lukuina esitettäviä perusteitakin.

Hauska huomata että itse syyllistyt täsmälleen samaan kuin mistä olet minua tässä syytellyt :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg
Näille sankareille on hoettu sitä jo kautta aikain. Ei niitä kiinnosta. Eikä niitä kiinnosta mikä kone on tehokkain, ne vaan tykkää kinastella
Ei minua tosiaan kiinnosta hyvät pelit vaan korea ulkoasu. Ihan sama minulle, kuinka hyvä peli pohjimmiltaan on, jos grafiikka ei ole huippuluokkaa. PS2:lla ja Gamecubella en pelaa enää ollenkaan, koska Xbox ja Wreckless on niin upea peli, että mitään muuta ei sen jälkeen tee mieli pelata.

Mutta come on.... Samaahan tämä konsoleiden tekniikkakeskustelu on kuin vaikka TM:n autojutut. Kovasti ihmisiä kiinnostavat autoissa ominaisuudet, joilla normaalilla ajotavalla ja nopeusrajoituksilla ei ole mitään väliä. Tässä ketjussa keskustellaan siis tehoista. Peleistä keskustellaan muualla. Jos tämä keskustelu ei kiinnosta, ei sitä kannata lukea.

Itse asiassa itselläni ei ole kiinnostusta mainostaa tehokkainta konetta vaan korjata virheellistä tietoa, jota mr Hifi ja opetuslapset oman ostopäätöksensä tuoksi suoltavat.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Kiinnostais tietää, montaako uuden sukupolven PS2-peliä olet pelannut.
Noin kymmentä. Kyllä pelitarjonta on hyvin selvillä, kun Xboxin ja Gamecuben hankkimisen jälkeen eniten on edelleen tullut pelattua PS2:lla.

Niin, eli grafiikan tyylikkyys/näyttävyys tai miten sen haluaa ilmaista. Vielä hetki sitten haukuit minua siitä kun mainitsin ICOn sellaisena pelinä, jossa grafiikat on toteutettu todella tyylikkäästi ja hyvällä maulla.
Ruudulla oleva on se joka ratkaisee, mutta juuri ne yksityiskohdat ja efektit, eivät tyylikkyys tai taiteellisuus. Tiesit varmasti, että tarkoitin tätä, mutta oli ilmeisesti pakko vain vääntää vastaus.

Mitä tällä on peräänkuulutetun objektiivisuuden kanssa tekemistä?
Eikö silmillä saa objektiivista tulosta? Jos vaikka näet sinisen auton, voit varmasti olla varma, että auto on sininen. Sama noissa grafiikka-arvioissa. Kyllä omat silmät kertovat melko objektiivisesti mihin kone pystyy, kunhan päässä ei ole fanipoikalaseja.

Hauska huomata että itse syyllistyt täsmälleen samaan kuin mistä olet minua tässä syytellyt
Anteeksi kuinka? Etsin toki teknisiä perusteita havainnoilleni ja koetan muodostaa mielipiteeni asiantuntijoiden avulla. Pointtini oli, että jos teoria huimista tehoista osoittautuu käytännössä vääräksi, on teoria väärä. Pätee muuten aika moneen muuhunkin kuin pelikoneisiin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Ei minua tosiaan kiinnosta hyvät pelit vaan korea ulkoasu. Ihan sama minulle, kuinka hyvä peli pohjimmiltaan on, jos grafiikka ei ole huippuluokkaa. PS2:lla ja Gamecubella en pelaa enää ollenkaan, koska Xbox ja Wreckless on niin upea peli, että mitään muuta ei sen jälkeen tee mieli pelata.

Siis jos toi ei ollut vitsi niin ei hyvin mee sullakaan..

Olen lueskellut tätä ketjua jo pidemmän aikaa ja ihmetyttää kyllä että porukka jaksaa edelleen hehkuttaa Xboxin tehoa kun sille ei ole tullut kuin vasta yksi (1) ostamisen arvoinen peli eli Halo. Mielestäni kaikki (ainakin 95%) nykyään julkaistavat pelit ovat konsolista riippumatta graafisesti tarpeeksi hyviä, suurimmassa osassa vain sisältö ei ole samalla tasolla. Itse ainakin omistan konsolin sen takia että sillä pelaaminen on hauskaa ajanvietettä (sekä yksin että varsinkin kaveriporukalla), en sen takia että voi näyttää kavereille että "onpa hienosti tehtyjä efektejä tossa Wrecklessissa". Uskon kyllä että Xboxille tulee hyviä pelejä jatkossa, olisihan se aika outoa jos ei tulisi, mutta ennen sitä en Xboxin omistajana paljon kehtaisi "tehoilla" kehuskella.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan luigi
Siis jos toi ei ollut vitsi niin ei hyvin mee sullakaan...
Miten niin ei mene hyvin? Minullahan on meidän rapun vahvin pelikone. Hyvähän sitä on sanoa pelattavuuden ratkaisevan, mutta kyllä se on tarkat tekstuurit ja riittävän iso ohjain, joka ratkaisee. Naapurin Pekka koitti elvistellä GTA3:lla, ICO:lla Jak&Daxterilla, mutta oli aika hiljaista poikaa, kun näytin Wrecklessin. Varmaan sekin kohta ostaa Xboxin.
 
Ruudulla oleva on se joka ratkaisee, mutta juuri ne yksityiskohdat ja efektit, eivät tyylikkyys tai taiteellisuus. Tiesit varmasti, että tarkoitin tätä, mutta oli ilmeisesti pakko vain vääntää vastaus.

Itsehän väännät minun kirjoituksistani vaikka minkälaisia mutkia. Eiköhän tämä siis sallita muillekin.

Menee elämä varmaan aika vahvasti, jos pitää efektejä ruudulta laskeskella ;)


Puhuin äsken
Käytetään sitten täällä grafiikasta puhuttaessa enemmän tehoa vaativaa grafiikkaa - termiä, sillä grafiikan paremmuushan on subjektiivinen käsite.

Siis älä sotke grafiikan näyttävyyttä sitten sen vaatimaan tehoon.



Eikö silmillä saa objektiivista tulosta? Jos vaikka näet sinisen auton, voit varmasti olla varma, että auto on sininen.

Joo, mutta mikä sinisen sävy. Tuo vertaus on aika ontuva. Voihan olla että joku ei pidäkään sinisestä, vaan punaissesta, jolloin punainen Datsun 100A on paremman näköinen kuin sininen Porche 911. Ja tätä voitaisiin taas jatkaa sopimattomilla vertauksilla...toivottavasti ei.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom