Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tehokkain konsoli

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hifi_Mies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover

No se on sun mielipide...miten muuten nyt vauhkoat tosta pelistä, jos itse myönnät sen häviävän suurimmalle osalle merkittäviä pelisarjoja?

No kyllä esimerkiksi Jak&Daxter häviää mielestäni Mariolle ja Sonicille, mutta silti se on loistava peli. Jos on pelannut SCn ja VF:t, miksi kolmanneksi paras ei kelpaisi?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu


No kyllä esimerkiksi Jak&Daxter häviää mielestäni Mariolle ja Sonicille, mutta silti se on loistava peli. Jos on pelannut SCn ja VF:t, miksi kolmanneksi paras ei kelpaisi?

Eri genret - et voi todellakaan väittää olevan sama asia. Milloin olet pelannut esim. VF:n loppuun?? Silloin kun kyllästyt siihen. No Doa on siinä tapauksessa pelattu loppuun max. viikossa ja johan VF maistuu jälleen.

Ja kyllä J&D aina sonicin hakkaa - mariota en ole pelannut pitkään aikaan mutta tn. senkin. Sunshine ei kovin paljoa lupaa ainakaan tähän mennessä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kirvasto
Ei se ole niin tärkeätä minkä genren peli on kyseessä vaan minkälaista teknologiaa pelissä on käytetty. Pienillä muutoksilla J&D:n pelimoottorilla voisi tehdä myös fps pelin tai Halon moottorilla voisi tehda tasohyppelypelin. Sen sijaan DOA3:ta ei voi verrata edellisiin, koska sen pelimoottorilla ei voi tehdä laajoja pelialuita ilman grafiikan tason kärsimättä.
Toki toki. Eihän se genre suoraan vertailua tee mahdottomaksi vaan juuri se tekniikka. Yleensähän vain on niin, että vaikka ulkonäkö on samansuuntaista, eri genreille on teknisesti omat vaatimuksensa, joten siten myös omat enginensä. En esimerkiksi usko, että Jak&Daxterin moottori olisi siirrettävissä ainakaan hyvin tuloksin fps-peliin. Halon moottorilla tuskin saisi kovin kummoisen näköistä tasoloikintaa. Suurin saman moottorin käyttäminen erilaisiin peleihin taitaa olla Quakkien moottorit, joita on käytetty myös kolmannessa persoonassa eteneviin räiskintä ja lyömäasepeleihin. Niissäkin peli on teknisesti hyvin lähellä fps-peliä. Jos saman enginen monipuolinen uudelleenkäyttö olisi mahdollista, olisi siihen kustannustehokkuuden saavuttamiseksi varmasti turvauduttu huomattavasti useammin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover


Eri genret - et voi todellakaan väittää olevan sama asia. Milloin olet pelannut esim. VF:n loppuun?? Silloin kun kyllästyt siihen. No Doa on siinä tapauksessa pelattu loppuun max. viikossa ja johan VF maistuu jälleen.

Ja kyllä J&D aina sonicin hakkaa - mariota en ole pelannut pitkään aikaan mutta tn. senkin. Sunshine ei kovin paljoa lupaa ainakaan tähän mennessä.

Ööh... Millä perusteella DOA3 ei sitten taas maistuisi kun VF on taas pelattu? Ja Mario Sunshine ei paljoa lupaa kun sai 38 Famitsulta? Siis tuollaisia scoreja ei saa kovin moni peli vuodessa. Et varmaankaan ole myöskään lukenut mitään previkoita siitä? Sillä on potentiaalia olla paras peli mitä tänä vuonna konsoleille saa. Mutta saa nähdä nyt kun tuossa saan sen pelin. Tähän mennessä Mario64 on yhä paras tasoloikka mitä 3Dnä on tehty, jos se siitä paranee niin ei voi muuta kuin ihmetellä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Jos saman enginen monipuolinen uudelleenkäyttö olisi mahdollista, olisi siihen kustannustehokkuuden saavuttamiseksi varmasti turvauduttu huomattavasti useammin.

MaxFX ja NetImmerse 3D ovat hyviä esimerkkejä enginen venyttämisestä genrestä toiseen. Samoin MDK2 engine.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
MaxFX ja NetImmerse 3D ovat hyviä esimerkkejä enginen venyttämisestä genrestä toiseen.
Kumpikin on kannuksensa ansainnut, kun Max Payne ja Morrowind näyttävät niin hyviltä. Mutta onko MaxFX:ää näkynyt vielä missään tulevassa pelissä? Netimmerse taas on sen verran "low level" (meneeköhän nyt ollenkaan oikein?) kehitystyökalu ja pelimoottori, että se taipuu vähän joka suuntaan. Se tarjoa pohjan, josta riittää vielä ohjelmoijille huomattavasti hommaa. Taitaa esim. ST: Bridge Commanderin ja Morrowindin grafiikkamoottoreissa olla aikalailla eroa. Eikö Netimmerse muuten mene aikalilla samaan kategoriaan kuin Renderware?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu


Ööh... Millä perusteella DOA3 ei sitten taas maistuisi kun VF on taas pelattu?

Koska se on niin paljon huonompi.



Ja Mario Sunshine ei paljoa lupaa kun sai 38 Famitsulta? Siis tuollaisia scoreja ei saa kovin moni peli vuodessa. Et varmaankaan ole myöskään lukenut mitään previkoita siitä? Sillä on potentiaalia olla paras peli mitä tänä vuonna konsoleille saa. Mutta saa nähdä nyt kun tuossa saan sen pelin. Tähän mennessä Mario64 on yhä paras tasoloikka mitä 3Dnä on tehty, jos se siitä paranee niin ei voi muuta kuin ihmetellä.

En ole tuota nyt hetkeen seurannut, mutta viimeksi kun näin. Ja mario64 on kyllä valitettavasti jo jäänyt parempiensa jalkoihin.
Ei sillä etteikö Mariolla saumoja olisi valtikan takaisinanastukseen.
 
Koita nyt keiu ymmärtää että kaikilla meillä ei ole halua saatikka aikaa pelata kaikkea kyöhnää. Senkin ajan jonka käytän mättöpelin ääressä, käytän mieluummin hioakseni taitojani jossain hyvässä ja kiinnostavassa pelissä, enkä tahkoa kärsimyksen rajamailla jotain tauhkaa, jossa nyt sattuu olemaan graffat kohdallaan. Sama koskee kaikkia genrejä.
 
Joku tuolla kyseli miksi Morrowindistä puhutaan kun se ei ole tullut yhdellekään konsolille. Väärin. Morrowind on jo julkaistu pari kuukautta sitten Jenkeissä Xboxille, ja puheiden mukaan siitä on saatu graafisesti enemmän irti koska pelitiimi joutui PC-versiossa tekemään kompromisseja, jotta peli saatiin pyörimään myös hieman vanhemmilla PC:illä. Siksi Xbox -versiossa on mm. pidempi piirtoalue.

[offtopic alkaa]
Sitten tähän Iisakin kirkkoon, eli tappelupelien paremmuuteen. Groover, olet oikeassa siinä että VF4 on pelattavuudeltaan loistava. Soul Caliburille se ei pärjää, mutta on se mättöpelien aatelia. Siinä, että väität DoA3:sta niin paljon huonommaksi kuin genren muita edustajia olet väärässä.

Tuo Metacriticin arvosana 88 kertoo jo aika paljon. Peli ei ole vain uskomattoman kaunis, vaan myös pelattava. Ehkä kaikki tappelupelit läpikäyneille se ei ole mikään ihmeellinen saatika parempi kuin muut, mutta kun minä jonka tappelupelikokemus on luokkaa SC, Tekken Tag ja VF4 pelikonsoleilla, otin DoA3:n testiin ekaa kertaa olin innoissani sen pelattavuudesta. Taistelut oli nopeita, niissä oli paljon variaatioita ja paketti yksinkertaisesti toimi. Itse en ikinä perustanut Tekken Tagista niin paljoa, joten DoA3 iskikin yllättävän hyvin.

Väitän vain, että vaikka olisi pelannut uusimpia tappelupelejä, voi DoA3:sta pitää hyvin paljon. Ja kyllä se omalla tappelupelilistallani toistaiseksi sijoittuu kolmannelle sijalle, kevyesti ohi Tekkenin.
[offtopic loppuu]
 
Max Paynessa on edelleen luonnollisimman nakoiset grafiikaat. Muissa peleissa ollaan edeleen piirros/sarjakuva tasolla.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Koita nyt keiu ymmärtää että kaikilla meillä ei ole halua saatikka aikaa pelata kaikkea kyöhnää. Senkin ajan jonka käytän mättöpelin ääressä, käytän mieluummin hioakseni taitojani jossain hyvässä ja kiinnostavassa pelissä, enkä tahkoa kärsimyksen rajamailla jotain tauhkaa, jossa nyt sattuu olemaan graffat kohdallaan. Sama koskee kaikkia genrejä.

Ei varmaan ole nyt kyse siitä mitä sinä tahdot, olet todennäköisesti poikkeus jos vaihtelua et kaipaa. Suurin osa maailman ihmisistä kuitenkin ostaa useamman kuin yhden pelin. Koita nyt Groover ymmärtää että joku kysyi onko siinä pelissä hyvä pelattavuus. Vastaus on "kyllä". Taidat olla myös poikkeus siltä osin että et pidä siitä pelistä, jos tappelupelien ystävä muuten olet. Onkohan täällä muita sitä peliä pelanneita jotka eivät pidä sitä hyvänä?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia
Max Paynessa on edelleen luonnollisimman nakoiset grafiikaat. Muissa peleissa ollaan edeleen piirros/sarjakuva tasolla.

Totta tosiaan, vaikka fotorealismista ei voi puhua niin silti siinä pelissä vaikuttaa miljöö aidolta, hahmot kuin myös.

_____________________________________________

historiallinen threadi siinä mielessä että olen samaa mieltä NviperOn kanssa. Sitä tapahtuu sangen harvoin :P
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover
Ja mario64 on kyllä valitettavasti jo jäänyt parempiensa jalkoihin.
On ja ei. Sen pelattavuus ja mielikuvituksellisuus kestää edelleen vertailua mihin tahansa loikintaan. Marion ohjaus, joka on tottelee juuri eikä melkein, on yksinkertaista, mutta paljastuu pian todella monipuoliseksi. Mario64:n kentät ovat mielikuvituksellisuudessaan ja monipuolisuudessaan edelleen ylittämättömiä. Samoin mielikuvitus, jota on käytetty jokaisen 120 tähden piilottamisessa on hämmästyttävää. Tärkeimmiltä osa-alueiltaan Mario64 on edelleen ykkönen.

Tosiaan.... grafiikat ja äänet kyllä ovat vanhentuneet.
 
Jos keiua kiinnosataa, niin on ton dan kannattajia ja vastustaajia tuolla tappelupeliketjuissa nurkat pullollaan. Viimeksi kun katsoin oli vastustajia enemmän.

Mitä tulee tuohon että olen jotenkin yksin yhden pelin fanina:

1: Olen maininnut paremmiksi VF4:n, SC:n ja Tekkenin. Siinä on kolme peliä
2. Doaa olen pelannut sekä kakkosta että klmosta, kumpikaan ei napannut.
3. Minulla on useampi kuin yksi peli.

On nyt vaan näin että pelejä on eri tyyppisiä. Esim jalkapallossa kuningas on PES. En näe syytä pelata muuta jalkapallopeliä ennen kuin siitä parannetaan.
Erilaisia seikkailuita ropeja yms. FPS:iä on pilvin pimein, mutta niiden uudelleenpelausarvo on monessa tapauksessa varsin pieni. Näitä poimitaan ja pelataan sitä mukaa kuin niitä tulee vastaan ja vanhat on väännetty loppuun. Toiset ovat parempia toiset huonompia, mutta yleensä heikompikin peli ensimmäistä kertaa antaa enemmän kuin parempi neljättä kertaa, jos ymmärrät mitä tarkoitan.

Parhaita mätkintöjä, kuten SC:tä voi mättää tuhansia taisteluita kyllästymättä ja tahtomatta pelata jotain heikompaa esitystä.
Minulla onkin vakiokierrossa mättöpeleistä vain SC ja VF, muita en tarvitse nyt kun TTT:hen on kyllästynyt.

En vaan tykkää koko DOA -sarjasta. Ei voi mitään. Sillä ei ole alustan kanssa mitään tekemistä. Jos sarja olisi mielestäni hyvä, löytyisi doa2 edelleen kokoelmista.
 
Jos olisit Groover heittänyt tuon tason viestin heti alkuun niin olisin varmaankin ajatellut että 'jaa jaa tyyppi ei tykkää siitä no ei sitten' mutta noista mitä kirjoittelit tuli hieman erilainen mielikuva.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Jos olisit Groover heittänyt tuon tason viestin heti alkuun niin olisin varmaankin ajatellut että 'jaa jaa tyyppi ei tykkää siitä no ei sitten' mutta noista mitä kirjoittelit tuli hieman erilainen mielikuva.

No mikä niissä nyt sitten on niin erilaista kuin tossa viimeisessä??

:confused:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Groover

No mikä niissä nyt sitten on niin erilaista kuin tossa viimeisessä??
:confused:

Jaa mitä. Sanoit tarkkaan ottaen "Toi DoA3 unohtuu aina vertailusta, koska se edustaa genrensä paskempaa päätä, sekätekken, vf että sc pieksävät pelattavuudessa ja silkassa pelaamisen riemussa doan maan rakoon. Siinä ei paljon bumpmappingit auta." Jonka voisi luetella ihan oikeasti trolliksi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Jos olisit Groover heittänyt tuon tason viestin heti alkuun niin olisin varmaankin ajatellut että 'jaa jaa tyyppi ei tykkää siitä no ei sitten' mutta noista mitä kirjoittelit tuli hieman erilainen mielikuva.
Ehkei mielikuvaa ole myöskään auttanut jatkuva oman koneen hehkuttaminen ja muiden mollaaminen. Ei voi kuin ihmetellä, miten löytää Groover kiinnostavia pelejä lähes vain PS2:lle.....


On vaan niin KOVIN vaikea uskoa, ettei pelialustalla olisi mitään väliä, jos odotuksen ovat seuraavanlaisia:

"Sunshine ei kovin paljoa lupaa ainakaan tähän mennessä."

"Itse odotan tässä genressä ehkä eniten uutta Ape Escapea"


Voihan se toki olla, että meillä on vain niin erilaiset pelimaut. :rolleyes:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Ehkei mielikuvaa ole myöskään auttanut jatkuva oman koneen hehkuttaminen ja muiden mollaaminen. Ei voi kuin ihmetellä, miten löytää Groover kiinnostavia pelejä lähes vain PS2:lle.....

No, kyllähän se vähän aina tulee mieleen että ihan kuin mies suosisi PS2den pelejä ylistse muiden vain sen takia että ne ovat PS2lla, mutta tuskinpa nyt sentään.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Ehkei mielikuvaa ole myöskään auttanut jatkuva oman koneen hehkuttaminen ja muiden mollaaminen. Ei voi kuin ihmetellä, miten löytää Groover kiinnostavia pelejä lähes vain PS2:lle.....


On vaan niin KOVIN vaikea uskoa, ettei pelialustalla olisi mitään väliä, jos odotuksen ovat seuraavanlaisia:

"Sunshine ei kovin paljoa lupaa ainakaan tähän mennessä."

"Itse odotan tässä genressä ehkä eniten uutta Ape Escapea"


Voihan se toki olla, että meillä on vain niin erilaiset pelimaut. :rolleyes:

Pelialustalla on mulle siinä mielessä väliä, että en osta muita kuin PS2:n pelejä.

DOAsta ajattelen juuri niin kuin lainatussa lauseessa kirjoitan. Onhan se toki sanottu suoraan, mutta miksi kiertelemään?

Sunshinesta näkemäni kuvamatsku jei ole lämmittänyt eikä mistään uudesta mullistavasta ole tekstiä silmiini osunut. Tämähän ei tarkoita etteikö peli voisi olla hyvä kun se tulee ulos.

Ape Escapen alkup versio PSX:llä oli mainio ja omaperäinen. Siksi odotan sitä PS2:lle. Olisihan minun tyhmää odottaa GC:n peliä, kun en itse laitetta omista!

Toki kiinnostavia pelejä löytyy joitakin myös muille alustoille (OK, GC:lle ei löydy tällä hetkellä suomessa julkaistuista mutta tulollaan). Luonnollisesti tiedän kuitenkin parhaiten juuri PS2:n peleistä. Kuten aiemminkin olen todennut, on aikani siinä määrin rajallinen ettei ole mielekästä alkaa hankkimaan mitään muuta konsolia, kun PS2:n pelitarjonnankin läpikäymiseen ei meinaa riittää aikaa.

En ollut se, joka otti täällä DOAn esille. Totesin vain miksi siitä kohtuu harvoin puhutaan XBoxin pelien näyttävyyden yhteydessä. Onko sinulla Doa3 Hex?
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom