Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Jos et vielä tajunnut pointtiani (tai halua sitä myöntää), ei minun ole sitä enää syytä toistaa. Voihan selviä faktoja väistellä viemällä keskustelu subjektiivisten asioiden vertailuun, mutta ei se niitä faktoja mihinkään muuta. Turha tätä väittelyä on pidemmälle jatkaa. Minä koitin puhua tehoista, sinä mistä tahansa, joka saa PS2:n näyttämään paremmalta.
Luuletko, että minusta se efekti-ilotulitus luo hienon näköisen pelin? Efektit mahdollistavat hienoja asioita, mutta niitäkin pitää osata käyttää. On silti vain hyvä, että koneella on hyvä valmius mahdollisimman hienojen ja tehokkaiden efektien tekemiseen. Sen jälkeen on kyse ohjelmoijien ja erityisesti graafikoiden taidosta käyttää niitä tyylikkäästi hyväksi. Tämän keskustelun piti olla tehoista, eli resursseista ja potentiaalista, joilla niitä hienon näköisiä pelejä voi tehdä.
En tiedä mistä Hifisti lukunsa repäisi (lähteiden linkittäminen kun ei kuulu miehen tapoihin), mutta kuten olen jo toistellut, Wrecklessissä on ruudulla niin paljon tavaraa ja yksityiskohtia, että en kritiikkiin voi yhtyä. Kuten jo tosiaan toistelin, pelkkä polygonilukujen vertailu ei muutenkaan toimi. Kärjistettynä esimerkkinä ne hurjat luvut mitä saadaan päällystämättömillä polygoneilla. Ehkeivät 50 milj. polygonia testiohjelmassa ja 10 milj. polygonia Wrecklessissä kerro sinällään koneen tehoeroista paljoakaan.