Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tehokkain konsoli

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hifi_Mies
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Oli tarkoitus, etten vastaisi tämmöisiin mitättömyyksiin, mutta vastaanpa kuitenkin. Eittämättä Sonyn kehittämä uusi arkkitehtuuri on tehokas, mielenkiintoinen, mutta myös liian uusi, jotta sitä voitaisiin hyödyntää 100%:sti. PS2:n elinkaaren aikana ko. koneesta ei tulla saamaan mitään ihmeellisyyksiä irti ja rajoittaahan vähäinen muistikin (32mb+4mb) grafiikan yksityiskohtaisuutta sekä laadukasta 3D-ääntä.

Olen lukenut(/kysellyt) joitain pelitalojen mietteitä näiden kahden konsolin suorituskyvystä ja kaikki ovat olleet sitä mieltä, että molemmissa on hyvät ja huonot puolensa. Nyt vain on niin, että PS2:n suorituskyky laskee kuin lehmän häntä mitä yksityiskohtaisempaa grafiikkaa se piirtää. Xbox taas pystyy korkealla yksityiskohtaisuudella pitämään suorituskykynsä vielä pelattavuuden rajoissa, mutta alhaisella yksityiskohtaisuudella jää selvästi PS2:sta.

Jokatapauksessa näistä on aivan turha taas kinata ja minä ainakin käytän sen ajan mieluummin Xboxini parissa. En sitten tiedä onko joillain "uskonpuutetta" suosikkikonsoliinsa kun siitä pitää niin kovin saarnata... Pelatkaa ihmiset pelatkaa! :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hifi_Mies
Keiu:

Parhelian häviö GeForce sarjan korteille on suhteellisen helppo selittää, sillä onhan asia varsin ilmeinen. GeForce kortit ovat hallinneet markkinoita jo jonkin aikaa ja siksi lähes koko PC maailman engineiden kirjo on suunnattu tukemaan korttien ominaisuuksia mahdollisimman hyvin. Sitten mukaan tulee kortti jolla ei ole lähellekkään yhtä hyvää aikaisempaa tukea. Tilannetta voi hyvin verrata PS2:sen ja Xboxsin rautojen erilaisuuteen. Jos Parhelian kaikki hienot kikat jätetään käyttämättä niin tottakai se on hitaampi. En kyllä ensimmäisenä odottaisi tuollaista kommenttia henkilöltä joka on ohjelmoinut työkseen.

Onneksi olkoon, osoitit juuri täydellsien tietämättömyytesi koko asiasta. Parhelia häviää siis jopa Maxtorin omissa testidemoissa kilpailun korteille. Ja syy tähän on alhainen coren kellotaajuus (tai lähinnä vain tehoton piiri), jolloin väylästä tulee varsin hyödytön.

Katsos suuresta väylästä ei ole mitään iloa jos pullonkaula on muualla.

PS. Ihan btw siihen kommenttiin että on tullu tekstiä monen A4n edestä, niin tottakai sitä tulee tällä periaatteella: Väite -> viisi ihmistä kumoaa väitteen -> sama väite taas -> kumotaan jälleen -> taas sama väite -> jne.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu


Onneksi olkoon, osoitit juuri täydellsien tietämättömyytesi koko asiasta. Parhelia häviää siis jopa Maxtorin omissa testidemoissa kilpailun korteille. Ja syy tähän on alhainen coren kellotaajuus (tai lähinnä vain tehoton piiri), jolloin väylästä tulee varsin hyödytön.

Katsos suuresta väylästä ei ole mitään iloa jos pullonkaula on muualla.

PS. Ihan btw siihen kommenttiin että on tullu tekstiä monen A4n edestä, niin tottakai sitä tulee tällä periaatteella: Väite -> viisi ihmistä kumoaa väitteen -> sama väite taas -> kumotaan jälleen -> taas sama väite -> jne.

Mikä tekee Maxtorin (kiintolevy valmistaja) testistä niin erinomaisen Matroxin korttien arvioimiseen!! :D :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu


Onneksi olkoon, osoitit juuri täydellsien tietämättömyytesi koko asiasta.

Klassista!


Parhelia häviää siis jopa Maxtorin omissa testidemoissa kilpailun korteille. Ja syy tähän on alhainen coren kellotaajuus (tai lähinnä vain tehoton piiri), jolloin väylästä tulee varsin hyödytön.

Kirjoittaja ei taida tietaa senkaan vertaa.... Joten

Onneksi olkoon, osoitit juuri täydellsien tietämättömyytesi koko asiasta.
 
Itseasiassa Matroxin (EI Maxtor) Parhelia on paljon nopeampi GeForce Ti4600 kortteja 3DMark2001 testeissä kun käyttöön otetaan 1600 x 1200 4xFSAA ja 4 x Anisotropic Filtering. Väylänopeuden kasvattamien hyödyntääkin juuri AA ja Pixel Shading ym efektejä.

Peleissä Parhelia menettää GeForcheihin verrattuna, mutta on hyvä muistaa että Matrox perinteisesti on suunnannut korttinsa muille kuin pelaajille, ja että nykypelit on optimoitu käyttämään hyväksi Nvidian korteissa olevaa tekniikkaa (kyllä, jopa PC näytönohjaimissa on niin isoja eroja arkkitehtuurissa että jo suunnittelemalla peliengine tietylle näytönohjainmallille saadaan paljon nopeutta lisää)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Itseasiassa Matroxin (EI Maxtor) Parhelia on paljon nopeampi GeForce Ti4600 kortteja 3DMark2001 testeissä kun käyttöön otetaan 1600 x 1200 4xFSAA ja 4 x Anisotropic Filtering. Väylänopeuden kasvattamien hyödyntääkin juuri AA ja Pixel Shading ym efektejä.

Tuolla resoluutiolla kisa siis vasta kääntyy Parhelian eduksi? No jos sovelletaan tuota konsolimaailmaan jossa ei ikinä ole käytössä tuollaisia resoluutioita niin voidaan jotain johtopäätöksiä siitä kaistasta jo vetää...
 
No jospa nyt sitten vihdoin annetaan asian olla. Ajattelin vain että kun kerran porukalla tuntuu vielä riittävän intoa niin mikä ettei. Taidan kuitenkin keskittyä tästä lähin muihin aiheisiin ja inttiin. :p :p :p
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hifi_Mies
No jospa nyt sitten vihdoin annetaan asian olla. Ajattelin vain että kun kerran porukalla tuntuu vielä riittävän intoa niin mikä ettei. Taidan kuitenkin keskittyä tästä lähin muihin aiheisiin ja inttiin.


mut kohta ois tonni rikki:)

Se kuka ehtii laittaa tuhannennen viestin tähän ketjuun on konsolisodan voittaja ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa



mut kohta ois tonni rikki:)

Se kuka ehtii laittaa tuhannennen viestin tähän ketjuun on konsolisodan voittaja ;)

No sitten vaan viestejä tulemaan. ;) Ei minulla mitään niitä vastaan ole.
 
Omasta puolestani lupaan ja vannon että lopetan postaukseni tähän threadiin viimeistään kun 1000 tulee rikki.

Alkaa kyllä jo minuakin hieman kyllästyttää tämä sotiminen, joten saas nähdä jaksaako tämä ketju enää sinnitellä viidenkymmenen postauksen verran kun Hifimieskin uhkaa lopettaa.
 
Täytyy kyllä sanoa että on hämmästyttävän suuri thread...Sivu 64 jo menossa....Taitaa olla suurin tähänmennessä koko BBS:sä:eek:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Allu
Täytyy kyllä sanoa että on hämmästyttävän suuri thread...Sivu 64 jo menossa....Taitaa olla suurin tähänmennessä koko BBS:sä:eek:

Niinhän se on. Turhat aiheet keräävät eniten keskustelua. ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
Omasta puolestani lupaan ja vannon että lopetan postaukseni tähän threadiin viimeistään kun 1000 tulee rikki.

Alkaa kyllä jo minuakin hieman kyllästyttää tämä sotiminen, joten saas nähdä jaksaako tämä ketju enää sinnitellä viidenkymmenen postauksen verran kun Hifimieskin uhkaa lopettaa.

Juupis: Jos nyt tarkkoja ollaan niin tämä ketju on jo kerännyt noin 1150 viestiä. Noin 200 viestiä meni hukkaan kun bbs uudistui.

No en minä varsinaisesti uhkaa lopettaa, tuntuu vain siltä että vaikka olen ainakin yrittänyt keskustella järkevästi ja antanut perusteluita niin paljon kuin ehdin, niin silti väitetään että puhun täyttä potaskaa. Yllättyisitte jos tietäisitte kuinka paljon väitteeni ovat saaneet pohjaa oikeilta koodereilta. Olen mm. seurannut yhden Final Fantasyn koodanneen hemmon kommenttaja Xboxsin ja PS2:sen tehoeroista. Xbox miehistä saattaa kuullostaa aika uskomattomalta mm. yksi hänen väitteistään. Hän uskoo että DOA3:nen ei ole ollenkaan mahdoton toteuttaa myös PS2:lle samalla visuaalisella tasolla kuin Xboxsilla. Ja hän totesi että PS2:sen 48GT/s siirtävän muistikaistan ansiosta PS2:nen pystyy asioihin jotka saattavat Xboxsin hetkessä polvilleen. Eli en minä todellakaan ole yksin näiden väiteideni kanssa. Netissä on vain niin että usein faktat hukkuvat paskapuheiden joukkoon. Ja ei näitä juttuja ole todellakaan pakko uskoa, minulle ainakin riittää että itse uskon ja tiedän asian olevan näin. En minä yritä ketään käännyttää, jokainen uskokoon mitä tahtoo.

Ihmettelempä nyt vaan että miksi tässä vaiheessa moni miltei alusta asti ketjun keskusteluun aktiivisesti osaa ottanut henkilö haukkuu ketjua ihan turhaksi. Ihmeesti vaan porukka on kuitenkin esittänyt vastaväitteitä kommenteilleni. Jos kerran kaikki jutut mitä olen kirjoitellut ovat paskaa niin ei voi muuta kuin ihmetellä miksi teillä on riittänyt mielenkiintoa vastata niihin näinkin pitkään. No eipä tässä mitään, kyllä me minun puolestani voitaisiin ihan hyvin jatkaa. Ja älkää nyt hyvät ihmiset suuttuko, ei tässä mitään henkilökohtaista ole.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hifi_Mies
Olen mm. seurannut yhden Final Fantasyn koodanneen hemmon kommenttaja Xboxsin ja PS2:sen tehoeroista. Hän uskoo että DOA3:nen ei ole ollenkaan mahdoton toteuttaa myös PS2:lle samalla visuaalisella tasolla kuin Xboxsilla. Ja hän totesi että PS2:sen 48GT/s siirtävän muistikaistan ansiosta PS2:nen pystyy asioihin jotka saattavat Xboxsin hetkessä polvilleen.
Kertoisitko vielä mistä tämän Squaren hemmon kommentit oikein löytyvät?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Kertoisitko vielä mistä tämän Squaren hemmon kommentit oikein löytyvät?

Arvasin että heti kysytään lähdettä. :rolleyes: Ars Technican foorumeilta. En jaksa kaivaa linkkiä mutta siellä ne on. Siitä vaan hakemaan jos et muuten usko.
 
Ihan kiva juttu että jänniä kommentteja ja lausuntoja tulee Squaren mieheltä jne...
Konsolit eivät nykypäivänä onneksi elä noista lausunnoista(ovat sitten totta tai ei) vaan raaka fakta eli pelit sanoo missä mennään.

Squaren miehelle terveisiä että tulee näyttämään sen DOA3:n PS2:lle samalla graafisella tasolla millä Xbox sen kuvaruutuun tuo...muussa tapauksessa voi jatkaa fantastisia tuotoksiaan ja jättää unelmoinnin peleihinsä.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom