Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tekken 5

Vastaus: Tekken 5 [Hype]

Mitenkäs reversalit? Timiiko chickenit kuten ennenkin? Onko kaikilla hahmoilla low-parrya?
 
Vastaus: Tekken 5 [Hype]

Neonomide sanoi:
Mitenkäs reversalit? Timiiko chickenit kuten ennenkin? Onko kaikilla hahmoilla low-parrya?

Oma tasoni ei oikein riitä vastaamaan noihin kysymyksiin, Entomo ja pari muuta tyyppiä on tänään tulossa pelaamaan, joten ehkä he sivistävät minua vastaamaan noihin.
 
Vastaus: Tekken 5 [Hype]

Tekken 5 on tiukkaa kamaa,mutta tuo Story Moden viimeinen vastustaja on aika syvältä...kaverin hyökkäyksiä ei pysty torjumaan ja voitto on enemmän onnesta kuin taidosta kiinni.

Thomas
 
Vastaus: Tekken 5 [Hype]

Everlast sanoi:
Tekken 5 on tiukkaa kamaa,mutta tuo Story Moden viimeinen vastustaja on aika syvältä...kaverin hyökkäyksiä ei pysty torjumaan ja voitto on enemmän onnesta kuin taidosta kiinni.

Thomas

Tietää kyllä pinnan palamista. Suojaaminen, kun tuntuu olevan Tekken 4:sen voiton edellytyksiä!
 
Vastaus: Tekken 5 [Hype]

Eli voimme päätellä, ettei Jinpachia nähdä pelattavana hahmona? Sopii minulle.
 
Vastaus: Tekken 5 [Hype]

Neonomide sanoi:
Eli voimme päätellä, ettei Jinpachia nähdä pelattavana hahmona? Sopii minulle.

Joo ei ole pelattava hahmo, tosin Action Replaylla sen saa pelattavaksi.
 
Vastaus: Tekken 5 [Hype]

Tekken Viis on muuten hyvä, mutta ainoa suuri miinus tulee siitä että Jenkki- version Jinpachi on _niiiiiin_ halpa, että pakollakin jp/euro- versioissa on pakko olla story- moden tasapaino _hieman_ paremmassa kondiksessa. Uskomatonta että moinen paska menee vielä nykyajan QA:sta läpi. Kaksinpelinä Tekken 5 on kuitenkin todella vitun jees.


Edit:

Graah. Humalasta johtuen olin selittänyt asiani _hieman_ hämmentävästi. Korjastin alkup. viestiä luettavampaan muotoon.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Tekken 5 [Hype]

Versio sanoi:
Tekken 5 on kaksinpelinä todella vitun jees. Ainoa suuri miinus tulee siitä että Jenkki- version Jinpachi on _niiiiiin_ halpa, että pakollakin jp/euro- versioissa on pakko olla tasapaino _hieman_ paremmassa kondiksessa. Uskomatonta että moinen paska menee vielä nykyajan QA:sta läpi.

Siis eihän Jinpachi edes ole pelattava hahmo, kyllä sen action replaylla saa ja ehkä joillain muilla vippaskonsteilla, mutta ei se muuten ole pelattava hahmo. Joten ei tuosta oikein voi nillittää.
 
Vastaus: Tekken 5 [Hype]

Dr Evil sanoi:
Siis eihän Jinpachi edes ole pelattava hahmo, kyllä sen action replaylla saa ja ehkä joillain muilla vippaskonsteilla, mutta ei se muuten ole pelattava hahmo. Joten ei tuosta oikein voi nillittää.

Joo. Faktaa. Tarkoituksenani oli kyllä kitistä story- modesta, mutta humala sekoitti ajatukset. Alkup. idea nyt nähtävillä.
 
Vastaus: Tekken 5 [Hype]

Kyllä peliarvostelija saa minulta pitkät banaanit, jos menee naama pitkällä vinkumaan Tekken viitosen MK-tyylisestä lopparista. Pisteitä moisesta vähentää vain totaalinen idiootti. Kukaan ei voisi vähempää välittää, pääasia että sen saa kaikilla jotenkin läpi.
 
Vastaus: Tekken 5 [Hype]

Neonomide sanoi:
Kyllä peliarvostelija saa minulta pitkät banaanit, jos menee naama pitkällä vinkumaan Tekken viitosen MK-tyylisestä lopparista. Pisteitä moisesta vähentää vain totaalinen idiootti. Kukaan ei voisi vähempää välittää, pääasia että sen saa kaikilla jotenkin läpi.

Vain totaalinen idiootti kirjoittaa tällaisia latteuksia.
 
Vastaus: Tekken 5 [Hype]

Versio sanoi:
Vain totaalinen idiootti kirjoittaa tällaisia latteuksia.

Yksinpeli on olemassa vain hienoja animaatioita ja hahmojen aukaisua varten, nämä pelit ovat tarkoitettu pelattavaksi ihmisvastustajaa vastaan ja todellakin yksinpelin loppuvastus ei vaakakupissa paljoa paina. Itse en vähentäisi pistettäkään sen takia.
 
Vastaus: Tekken 5 [Hype]

Versio sanoi:
Vain totaalinen idiootti kirjoittaa tällaisia latteuksia.

Debiiliyden määritelmän mukaan kirjoitustaitoni pitäisi riittää suunnilleen yhteen ymmärrettävästi ilmaistuun asiaan per virke.

Olen nähnyt "totaalisen idioottiuden" määritelmän täyttäviä peliarvostelijoita aivan tarpeeksi, että voin heittää välillä latteuden tai pari.

Herra Versio voi itse arvostella taistelupelin ja tuoda esille kumpuiluvampia pointteja aivan vapaasti.

Dr Evil sanoi:
Yksinpeli on olemassa vain hienoja animaatioita ja hahmojen aukaisua varten, nämä pelit ovat tarkoitettu pelattavaksi ihmisvastustajaa vastaan ja todellakin yksinpelin loppuvastus ei vaakakupissa paljoa paina. Itse en vähentäisi pistettäkään sen takia.

Itse olen valitettavasti myös innokas yksinpelin hakkaaja, joten kyllä tuo voi haitatakin. En tosin ole niin lattea, että välittäisin eteenpäin äärimmästä vähemmistö-mielipidettäni suurimman käyttäjäryhmän päiviteltäväksi.
 
Vastaus: Tekken 5 [Hype]

Kyllähän yksinpeli on varmasti suurelle osalle pelaajista tärkeä juttu. Jos ei ole enää kouluikäinen, ei peliseuran löytäminen usein ole mahdollista. Siinä tosin loppupomon hyvyys on aika tosi pieni asia. Normaalit tietokonevastustajat ovat paljon tärkeämpiä. Käytännössähän pomon on oltava epäreilu, jotta se olisi riittävän vaikea. Konetta vastaan pelaaminen tietysti (ja onneksi) jää tulevaisuudessa vähemmälle, kun mätkintäpelit siirtyvät nettiin. Ei sekään silti poista yksinpelin tarvetta, vaikka tärkeyttä vähentääkin.
 
Vastaus: Tekken 5 [Hype]

Taistelupelien puolella asiat ovat vaan sen verran paremmin, että tuo "nettiin meneminen" ei koskaan poista sitä TODELLISTEN mätkintäpelaajien ylläpitämää, arvostamaa ja jumaloimaa turnaus- ja miittikulttuuria. Verkossa pelaaminen poistaa sunnuntaipelaajilta tärkeitä esteitä, mutta ei kuuna päivänä korvaa sitä kilpailullista fiilistä mikä on tämän genren todellinen ydin.

Ja sitä ydintä ei vaan suurin osa edelleen tiedosta.

Yksinpelin tarkoitus on unlockata kaikki mahdollinen. Ei muuta. Ainoa yksinpelimoodi mitä sen jälkeen tarvitaan on practice...eikä sitäkään käytetä konetta vastaan pelaamiseen, toisin kuin enemmistö kuvittelee.

Mutta avoimin mielin totean heti perään, että pelejä saa pelata kuka tahansa ja miten tahansa. Enempi parempi. Ilman aloittelijoita ei olisi "kunnon pelaajia".
 
Vastaus: Tekken 5 [Hype]

illu sanoi:
Taistelupelin puolella asiat ovat vaan sen verran paremmin, että tuo "nettiin meneminen" ei koskaan poista sitä TODELLISTEN mätkintäpelaajien ylläpitämää, arvostamaa ja jumaloimaa turnaus- ja miittikulttuuria. Verkossa pelaaminen poistaa sunnuntaipelaajilta tärkeitä esteitä, mutta ei kuuna päivänä korvaa sitä kilpailullista fiilistä mikä on tämän genren todellinen ydin.

Ja sitä ydintä ei vaan suurin osa edelleen tiedosta.

Yksinpelin tarkoitus on unlockata kaikki mahdollinen. Ei muuta. Ainoa yksinpelimoodi mitä sen jälkeen tarvitaan on practice...eikä sitäkään käytetä konetta vastaan pelaamiseen, toisin kuin enemmistö kuvittelee.
Eihän se sitä korvaa kuten ei korvaa muissakaan pelityypeissä vieressä istuvaa kaveria vastaan pelaamista, mutta turnauspelaajallekin tulee mahdollisuus treenata aina halutessaan ihmistä vastaan ja tasokkaiden vastustajien määrä kasvaa valtavasti.
 
Vastaus: Tekken 5 [Hype]

Hex sanoi:
Kyllähän yksinpeli on varmasti suurelle osalle pelaajista tärkeä juttu. Jos ei ole enää kouluikäinen, ei peliseuran löytäminen usein ole mahdollista. Siinä tosin loppupomon hyvyys on aika tosi pieni asia. Normaalit tietokonevastustajat ovat paljon tärkeämpiä. Käytännössähän pomon on oltava epäreilu, jotta se olisi riittävän vaikea. Konetta vastaan pelaaminen tietysti (ja onneksi) jää tulevaisuudessa vähemmälle, kun mätkintäpelit siirtyvät nettiin. Ei sekään silti poista yksinpelin tarvetta, vaikka tärkeyttä vähentääkin.

On personal level, yksinpeli on minustakin todella hyvä olla olemassa. En takuulla olisi hakannut Virtua Fighter-sarjaa murto-osaakaan käytetystä ajasta, ellen olisi treenannut ja pitänyt hupia yksinpelissä. Itse asiassa yksinpelivastustajien manipulointi on toinen luontoni, arvostan sitä erittäin paljon. On personal level.

Pelillähän on nimenomaan se arvo, miten paljon sitä pelataan. Jos jonkun pelin pelaaminen ei vain lähde käyntiin, ei ongelma ole juuri ikinä pelkästään toisessa osapuolessa. kUn homma rullaa niin homma rullaa ja se on hyvä juttu. Se on aina toisarvoista, tykkääkö enemmän tyttären pussailusta vai tyttären äidin keitoksista. Siksikin yhden pelaajan mielipide riittää vain niin ja niin kauas. Itse vien yksinpelaamisen filosofian hyvin pitkälle, mutta uskon että melkein aina ne hedelmälihat löytyy kunnon kaksinpelimeiningistä useimmille ihmisille. Niin minullekin, mutta kaksinpeliin ei aina ole mahdollisuutta. Siksikin hyvä peligenre on vaatinut enemmän luovuutta pelaamisen suhteen. Sosiaalisen pelaamisen muut hyödyt kun tulevat siinä mukana. Nettipelaaminen ei ole minusta niin aitoa eikä henkilökohtaista, vaikka tekniikka mahdollistaisi täysin olemattoman lägin. Ne pienet jutut tekevät hommasta sen arvoista, että peliä jaksaa matasta vuosikausia.

Yksinpelaajana minua ei tuo pomoasia todellakaan haittaa; olen pelannut kaikista tappelupeleistä ehkä eniten vanhaa SNES:in Street Fighter kakkosta ja jos siinä ei ole juustoiset pomot, ei niitä ole missään. Tyhjästä vinkumisesta saa banaaneja, jos aihetta ei todellisuudessa ole. Jos on vielä painetun lehden peliarvostelija, niin aihetta järjen käyttöön on vielä rutkasti enemmän. Loppuyhteenvetoon paskaa lopparia ei takuulla kannata pistää, niin mitätön juttu on kuitenkin kyseessä. Peliarvostelijahan ei ole mikään itsenäinen pelaaja, joka kertoo pelistä muille, vaan myös koko ajan syöttää omaa kuvaansa siitä, miten peliin tulisi suhtautua. Muualla päin maailmaa taistelupelikulttuuri on paljon vahvempi kuin täällä, tyhmiä kommentteja ei siis pätkääkään kaivata. Yeah olen fundamentalisti,, kritisoida aina saa ja pitääkin, mutta kun näissä ympyröissä hengaa tarpeeksi kauan niin huomaa miten paljon painettu sana vaikuttaa ihmisten muka-itse-muodostettuihin mielipiteisiin.

Muistan yhä Soul Caliburin arvostelut kuin eilisen päivän; toinen toistaan amatöörimäisempiä sunnuntaipelaajia ylistää pelin kaikki osa-alueet maasta taivaisiin, vaikka kauneusvirheitllä ja yksityiskohtien puutteilla voisi teipata pilvenpiirtäjän seinän. Vaikkapa pelin visuaalisen ilmeen ylistämisen voi hyvällä syyllä erotella itse pelistä, vaikka peli olisikin söpö kuin sika pienenä. Aniharva viitsi edes yrittää.

Hex sanoi:
Eihän se sitä korvaa kuten ei korvaa muissakaan pelityypeissä vieressä istuvaa kaveria vastaan pelaamista, mutta turnauspelaajallekin tulee mahdollisuus treenata aina halutessaan ihmistä vastaan ja tasokkaiden vastustajien määrä kasvaa valtavasti.

Totta, nettipelaaminen voi myös tuoda homman huomattavasti lähemmäs innokkaiden korvessa asuvien pelaajien näkökulmasta katsottuna. Ryhmä, johon voin hyvin itsenikin laskea. Taistelupelien juuret ovat silti kolikkopelihallikulttuurissa, ja henkilökohtaisen kaksinpelaamisen sosiaalisessa kontekstissa. Mielestäni tätä ei pidä pätkääkään väheksyä, etenkin kun nettipelaaminen on vielä lapsenkengissään.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Tekken 5 [Hype]

Neonomide sanoi:
Pelillähän on nimenomaan se arvo, miten paljon sitä pelataan. Jos jonkun pelin pelaaminen ei vain lähde käyntiin, ei ongelma ole juuri ikinä pelkästään toisessa osapuolessa. kUn homma rullaa niin homma rullaa ja se on hyvä juttu. Se on aina toisarvoista, tykkääkö enemmän tyttären pussailusta vai tyttären äidin keitoksista. Siksikin yhden pelaajan mielipide riittää vain niin ja niin kauas. Itse vien yksinpelaamisen filosofian hyvin pitkälle, mutta uskon että melkein aina ne hedelmälihat löytyy kunnon kaksinpelimeiningistä useimmille ihmisille. Niin minullekin, mutta kaksinpeliin ei aina ole mahdollisuutta. Siksikin hyvä peligenre on vaatinut enemmän luovuutta pelaamisen suhteen. Sosiaalisen pelaamisen muut hyödyt kun tulevat siinä mukana. Nettipelaaminen ei ole minusta niin aitoa eikä henkilökohtaista, vaikka tekniikka mahdollistaisi täysin olemattoman lägin. Ne pienet jutut tekevät hommasta sen arvoista, että peliä jaksaa matasta vuosikausia.

Yksinpelaajana minua ei tuo pomoasia todellakaan haittaa; olen pelannut kaikista tappelupeleistä ehkä eniten vanhaa SNES:in Street Fighter kakkosta ja jos siinä ei ole juustoiset pomot, ei niitä ole missään. Tyhjästä vinkumisesta saa banaaneja, jos aihetta ei todellisuudessa ole. Jos on vielä painetun lehden peliarvostelija, niin aihetta järjen käyttöön on vielä rutkasti enemmän. Loppuyhteenvetoon paskaa lopparia ei takuulla kannata pistää, niin mitätön juttu on kuitenkin kyseessä. Peliarvostelijahan ei ole mikään itsenäinen pelaaja, joka kertoo pelistä muille, vaan myös koko ajan syöttää omaa kuvaansa siitä, miten peliin tulisi suhtautua. Muualla päin maailmaa taistelupelikulttuuri on paljon vahvempi kuin täällä, tyhmiä kommentteja ei siis pätkääkään kaivata. Yeah olen fundamentalisti,, kritisoida aina saa ja pitääkin, mutta kun näissä ympyröissä hengaa tarpeeksi kauan niin huomaa miten paljon painettu sana vaikuttaa ihmisten muka-itse-muodostettuihin mielipiteisiin.

Muistan yhä Soul Caliburin arvostelut kuin eilisen päivän; toinen toistaan amatöörimäisempiä sunnuntaipelaajia ylistää pelin kaikki osa-alueet maasta taivaisiin, vaikka kauneusvirheitllä ja yksityiskohtien puutteilla voisi teipata pilvenpiirtäjän seinän. Vaikkapa pelin visuaalisen ilmeen ylistämisen voi hyvällä syyllä erotella itse pelistä, vaikka peli olisikin söpö kuin sika pienenä. Aniharva viitsi edes yrittää.
No shit? Eikö kaikki tykkääkään samoista peleistä?

Vaikka en selviä typeryyksiä tietystikään lähde puolustelemaan, kannattaa kuitenkin huomioida se, että mätkintäpelit ovat poikkeuksellisen vaikeita arvosteltavia. Peli voi olla loistava normaalipelaajalle, mutta turnaus yms. -pelaajalle kärjistetysti pelikelvoton. Ja hommahan toimii myös toisin päin. Tietysti joiltain peleiltä onnistuu kumpikin, mutta sekään ei tee niistä peleistä, joilta se ei onnistu omalle kohderyhmälleen, yhtään huonompia.

Minusta mätkintäpelien peliarvosteluissa yleispelilehdissä mentäisiin metsään, jos pelejä tarkasteltaisiin hardcore-pelaajan kriteereillä. Niitä pelaajia on kuitenkin todella vähän, tuolla ryhmällä homma menee jo tosi subjektiiviseksi ja todellinen pelin tuntemus vaatii paljon enemmän aikaa kuin mitä arvostelijalla on käytössään. Siksi on parempi, että kohteena on peruspelaaja. Tuolle ryhmälle (ja mm. minulle) Soul Calibur oli lähes täydellinen peli. Mätkintäpelien aktiivipelaajat saavat tarvittavan tiedon netistä muilta pelaajilta ja mätkintäpelisivustoilta.

Totta, nettipelaaminen voi myös tuoda homman huomattavasti lähemmäs innokkaiden korvessa asuvien pelaajien näkökulmasta katsottuna. Ryhmä, johon voin hyvin itsenikin laskea. Taistelupelien juuret ovat silti kolikkopelihallikulttuurissa, ja henkilökohtaisen kaksinpelaamisen sosiaalisessa kontekstissa. Mielestäni tätä ei pidä pätkääkään väheksyä, etenkään kun nettipelaaminen on vielä lapsenkengissään.
Myös nettipeli voi olla kontaktiltaan lähes yhtä henkilökohtaisia kuin saman koneen äärellä pelaaminen. Nopeat yhteydet, kuulokemikki ja vastustajana tuttu kaveri niin lähellä ollaan.
 
Ylös Bottom