Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Neonomide sanoi:Mitenkäs reversalit? Timiiko chickenit kuten ennenkin? Onko kaikilla hahmoilla low-parrya?
Everlast sanoi:Tekken 5 on tiukkaa kamaa,mutta tuo Story Moden viimeinen vastustaja on aika syvältä...kaverin hyökkäyksiä ei pysty torjumaan ja voitto on enemmän onnesta kuin taidosta kiinni.
Thomas
Neonomide sanoi:Eli voimme päätellä, ettei Jinpachia nähdä pelattavana hahmona? Sopii minulle.
Versio sanoi:Tekken 5 on kaksinpelinä todella vitun jees. Ainoa suuri miinus tulee siitä että Jenkki- version Jinpachi on _niiiiiin_ halpa, että pakollakin jp/euro- versioissa on pakko olla tasapaino _hieman_ paremmassa kondiksessa. Uskomatonta että moinen paska menee vielä nykyajan QA:sta läpi.
Dr Evil sanoi:Siis eihän Jinpachi edes ole pelattava hahmo, kyllä sen action replaylla saa ja ehkä joillain muilla vippaskonsteilla, mutta ei se muuten ole pelattava hahmo. Joten ei tuosta oikein voi nillittää.
Neonomide sanoi:Kyllä peliarvostelija saa minulta pitkät banaanit, jos menee naama pitkällä vinkumaan Tekken viitosen MK-tyylisestä lopparista. Pisteitä moisesta vähentää vain totaalinen idiootti. Kukaan ei voisi vähempää välittää, pääasia että sen saa kaikilla jotenkin läpi.
Versio sanoi:Vain totaalinen idiootti kirjoittaa tällaisia latteuksia.
Versio sanoi:Vain totaalinen idiootti kirjoittaa tällaisia latteuksia.
Dr Evil sanoi:Yksinpeli on olemassa vain hienoja animaatioita ja hahmojen aukaisua varten, nämä pelit ovat tarkoitettu pelattavaksi ihmisvastustajaa vastaan ja todellakin yksinpelin loppuvastus ei vaakakupissa paljoa paina. Itse en vähentäisi pistettäkään sen takia.
Eihän se sitä korvaa kuten ei korvaa muissakaan pelityypeissä vieressä istuvaa kaveria vastaan pelaamista, mutta turnauspelaajallekin tulee mahdollisuus treenata aina halutessaan ihmistä vastaan ja tasokkaiden vastustajien määrä kasvaa valtavasti.illu sanoi:Taistelupelin puolella asiat ovat vaan sen verran paremmin, että tuo "nettiin meneminen" ei koskaan poista sitä TODELLISTEN mätkintäpelaajien ylläpitämää, arvostamaa ja jumaloimaa turnaus- ja miittikulttuuria. Verkossa pelaaminen poistaa sunnuntaipelaajilta tärkeitä esteitä, mutta ei kuuna päivänä korvaa sitä kilpailullista fiilistä mikä on tämän genren todellinen ydin.
Ja sitä ydintä ei vaan suurin osa edelleen tiedosta.
Yksinpelin tarkoitus on unlockata kaikki mahdollinen. Ei muuta. Ainoa yksinpelimoodi mitä sen jälkeen tarvitaan on practice...eikä sitäkään käytetä konetta vastaan pelaamiseen, toisin kuin enemmistö kuvittelee.
Hex sanoi:Kyllähän yksinpeli on varmasti suurelle osalle pelaajista tärkeä juttu. Jos ei ole enää kouluikäinen, ei peliseuran löytäminen usein ole mahdollista. Siinä tosin loppupomon hyvyys on aika tosi pieni asia. Normaalit tietokonevastustajat ovat paljon tärkeämpiä. Käytännössähän pomon on oltava epäreilu, jotta se olisi riittävän vaikea. Konetta vastaan pelaaminen tietysti (ja onneksi) jää tulevaisuudessa vähemmälle, kun mätkintäpelit siirtyvät nettiin. Ei sekään silti poista yksinpelin tarvetta, vaikka tärkeyttä vähentääkin.
Hex sanoi:Eihän se sitä korvaa kuten ei korvaa muissakaan pelityypeissä vieressä istuvaa kaveria vastaan pelaamista, mutta turnauspelaajallekin tulee mahdollisuus treenata aina halutessaan ihmistä vastaan ja tasokkaiden vastustajien määrä kasvaa valtavasti.
No shit? Eikö kaikki tykkääkään samoista peleistä?Neonomide sanoi:Pelillähän on nimenomaan se arvo, miten paljon sitä pelataan. Jos jonkun pelin pelaaminen ei vain lähde käyntiin, ei ongelma ole juuri ikinä pelkästään toisessa osapuolessa. kUn homma rullaa niin homma rullaa ja se on hyvä juttu. Se on aina toisarvoista, tykkääkö enemmän tyttären pussailusta vai tyttären äidin keitoksista. Siksikin yhden pelaajan mielipide riittää vain niin ja niin kauas. Itse vien yksinpelaamisen filosofian hyvin pitkälle, mutta uskon että melkein aina ne hedelmälihat löytyy kunnon kaksinpelimeiningistä useimmille ihmisille. Niin minullekin, mutta kaksinpeliin ei aina ole mahdollisuutta. Siksikin hyvä peligenre on vaatinut enemmän luovuutta pelaamisen suhteen. Sosiaalisen pelaamisen muut hyödyt kun tulevat siinä mukana. Nettipelaaminen ei ole minusta niin aitoa eikä henkilökohtaista, vaikka tekniikka mahdollistaisi täysin olemattoman lägin. Ne pienet jutut tekevät hommasta sen arvoista, että peliä jaksaa matasta vuosikausia.
Yksinpelaajana minua ei tuo pomoasia todellakaan haittaa; olen pelannut kaikista tappelupeleistä ehkä eniten vanhaa SNES:in Street Fighter kakkosta ja jos siinä ei ole juustoiset pomot, ei niitä ole missään. Tyhjästä vinkumisesta saa banaaneja, jos aihetta ei todellisuudessa ole. Jos on vielä painetun lehden peliarvostelija, niin aihetta järjen käyttöön on vielä rutkasti enemmän. Loppuyhteenvetoon paskaa lopparia ei takuulla kannata pistää, niin mitätön juttu on kuitenkin kyseessä. Peliarvostelijahan ei ole mikään itsenäinen pelaaja, joka kertoo pelistä muille, vaan myös koko ajan syöttää omaa kuvaansa siitä, miten peliin tulisi suhtautua. Muualla päin maailmaa taistelupelikulttuuri on paljon vahvempi kuin täällä, tyhmiä kommentteja ei siis pätkääkään kaivata. Yeah olen fundamentalisti,, kritisoida aina saa ja pitääkin, mutta kun näissä ympyröissä hengaa tarpeeksi kauan niin huomaa miten paljon painettu sana vaikuttaa ihmisten muka-itse-muodostettuihin mielipiteisiin.
Muistan yhä Soul Caliburin arvostelut kuin eilisen päivän; toinen toistaan amatöörimäisempiä sunnuntaipelaajia ylistää pelin kaikki osa-alueet maasta taivaisiin, vaikka kauneusvirheitllä ja yksityiskohtien puutteilla voisi teipata pilvenpiirtäjän seinän. Vaikkapa pelin visuaalisen ilmeen ylistämisen voi hyvällä syyllä erotella itse pelistä, vaikka peli olisikin söpö kuin sika pienenä. Aniharva viitsi edes yrittää.
Myös nettipeli voi olla kontaktiltaan lähes yhtä henkilökohtaisia kuin saman koneen äärellä pelaaminen. Nopeat yhteydet, kuulokemikki ja vastustajana tuttu kaveri niin lähellä ollaan.Totta, nettipelaaminen voi myös tuoda homman huomattavasti lähemmäs innokkaiden korvessa asuvien pelaajien näkökulmasta katsottuna. Ryhmä, johon voin hyvin itsenikin laskea. Taistelupelien juuret ovat silti kolikkopelihallikulttuurissa, ja henkilökohtaisen kaksinpelaamisen sosiaalisessa kontekstissa. Mielestäni tätä ei pidä pätkääkään väheksyä, etenkään kun nettipelaaminen on vielä lapsenkengissään.