Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tekken 5

Vastaus: Tekken 5 [Hype]

Mistäköhän johtuu, että jenkit saavat Tekkeninsä kuukautta ennen japskeja?
 
Vastaus: NewsFlash

Oliver sanoi:
Tekken 1, 2 ja 3 Tekken 5:een

Onpas kiinnostava uutinen. Voisi harkita jopa ostamista, mikäli tuon alkuperäisen trilogian käännöksissä on jotain järkeä (toivottavasti eivät ainakaan näytä ihan samalta). Neljännen osan räpellyksen jälkeen on sarjalla paljon tehtävää uuden kasvojen kohottamisen saavuttamiseksi.
 
Vastaus: NewsFlash

nakkerton sanoi:
Onpas kiinnostava uutinen. Voisi harkita jopa ostamista, mikäli tuon alkuperäisen trilogian käännöksissä on jotain järkeä (toivottavasti eivät ainakaan näytä ihan samalta). Neljännen osan räpellyksen jälkeen on sarjalla paljon tehtävää uuden kasvojen kohottamisen saavuttamiseksi.
Niiden pitäisi olla arcade-, ei psx-käännöksiä, joten järkeä on. Toimii tosi hyvänä vakuutena hyvästä ostoksesta, kun ainakaan itse en ole enää uuden Tekkenin vetovoimasta etukäteen vakuuttunut.
 
Vastaus: NewsFlash

Hex sanoi:
...ainakaan itse en ole enää uuden Tekkenin vetovoimasta etukäteen vakuuttunut.
No, sitä pelataan ympäri maailmaa ihan he**etisti. 2D-pelaajat pelaavat T5:ttä, monet VF4FT-pelaajat ovat siirtyneet T5:n pariin, puhumattakaan siitä että kaikki "old school" -tekkenistit (vanhan pelimoottorin, T1-TTT, ystävät) pitävät viitosesta. T4 oli uuden tiimin tekele, mutta T5 on sitä mitä pitääkin. Tekken 5 on tällä hetkellä _SE_ taistelupeli. Sekä #Reload että Final Tuned jäävät suosiossa taakse...vaikka niitäkin pelataan, noh, todella paljon.

Mutta ei ole pakko tykätä. ;)
 
Vastaus: NewsFlash

illu sanoi:
No, sitä pelataan ympäri maailmaa ihan he**etisti. 2D-pelaajat pelaavat T5:ttä, monet VF4FT-pelaajat ovat siirtyneet T5:n pariin, puhumattakaan siitä että kaikki "old school" -tekkenistit (vanhan pelimoottorin, T1-TTT, ystävät) pitävät viitosesta. T4 oli uuden tiimin tekele, mutta T5 on sitä mitä pitääkin. Tekken 5 on tällä hetkellä _SE_ taistelupeli. Sekä #Reload että Final Tuned jäävät suosiossa taakse...vaikka niitäkin pelataan, noh, todella paljon.

Mutta ei ole pakko tykätä. ;)
Itse olen saanut toisen käsityksen, (en siis mitään haukkuja ole kuitenkaan lukenut), mutta ollaan luettu varmaan eri paikkoja. Avoimin mielin kuitenkin. :eek:
 
Vastaus: Tekken 5 [Hype]

Aikamoista hehkutusta tuo Gamespotin arvostelu, varsinkin videoarvostelu.
 
Vastaus: Tekken 5 [Hype]

Tekken on aina ollut yksi Gamespotin harvoista suosikkisarjoista. Arvosanat ovat olleet näiden kohdalla jatkuvasti suhteettoman korkealla. Arvostelija Jeff Gerstmann on näköjään vielä ollut kaikkiin osallisina. Mutta eipä siinä, yllättävän lupaavalta tuo vitonen näyttää.
 
Vastaus: Tekken 5 [Hype]

Tulipas päästyä kokeilemaan jenkki-versiota ja noin 6 tunnin putkeen tahkoamisen jälkeen, voin hyvällä omallatunnolla sanoa Tekkenin vitosversion olevan sarjansa ylivoimaisesti paras versio, mutta samalla myös paras tämänhetkinen tappelupeli millään alustalla. Itsekin vanhana VF-fanina(Sekä etenkin Soul Calibur) olen joutunut kokonaan kääntämään kelkkani kyseisen pelin suhteen. Taistelusysteemi vaan toimii hemmetin hyvin .

Kultasilmiä varmaan hivelee tieto, että grafiikat ja animaatiot ovat todella upeaa katsottavaa. Sahalaitoja ei näy, eikä edes PS2:n ärsyttävintä ominaisuutta, eli sitä välkkymistä. Monitorin kautta pelaaville on sharp-kuvaoptio. Oli pakko testata heti perään DOA:aa Boxilla eikä se herättänyt enää kovastikaan hurraa-huutoja(kyllä. Omistan Xboxin ja pidän sitä selvästi parempana laitteena kuin PS2:sta). Ainoa mistä graffojen puolella pystyy valittamaan on swimming pool kenttä, jonka reunoilla joraavat neitokaiset eivät yllä lähellekään ottelijoiden polygionimääriä ja täten erottuvat tökerösti. Olisivat suosiolla jättäneet pois. Sen sijaan jäätikön pingviinit ovat uskomattoman hienoja. Harmi ettei niitä saa potkia.

Devil Within on muuten suht toimiva, ja toiminut todennäköisesti harjoitusalustana Death by Degreesille. Samat kamera ongelmat siinäkin, mutta tässä taistelu ei tule tatista, joten kontrollit toimii enemmän siten miten pelaaja haluaa. Hieman yksinkertaisesti tosin.

Arcade-historiassa voi pelata kolmea ensimmäistä Tekkeniä, tosin täytyy myöntää, että niillä on enemmänkin nostalgia-arvo. Ykkönen on muuten aika tuubaa nykyisin, eikä kolmosestakaan tunnu olevan kuin hetki ja silti se näyttää aivan karmealta legografiikalta.

Jos kiinnostus nousi, niin saa kysellä.
 
Vastaus: Tekken 5 [Hype]

Joo, tuli kokeiltua peliä pari tovia ja vaikuttaa kyllä pirun hyvältä, vaikka noin yleisesti tämä ei ole minun genre, grafiikkaa ei voi kuin ihailla ekat roundit ^^
 
Vastaus: Tekken 5 [Hype]

Perskutirallaa, saa nähdä tuleeko Tekken 5 bundleni huomenna, kun UPS:n kone kärsi teknisistä vaikeuksista, miksi juuri nyt!. Kovasti syyhyää jo sormet, mukava päästä myös vertailemaan tuota massiivista HRAPia tuohon Fighting Stick kakkoseen.
 
Vastaus: Tekken 5 [Hype]

Kiinnostaisikos pääkaupunkiseutulaisia pelailla Tekken 5:ttä joskus vähän isommallakin porukalla? Dr Evil näköjään Keravalta, WoPe Vantaalta ja Hex Helsingistä... Uuden pelin myötä kun olis hauska saada Tekken-skeneen hieman taas eloa ja varsinkin uutta verta. Vilkaiskaapa suomalaisen taistelupelisaitin Arcticin Chargen foorumin Tapaamiset-osiota niin jutellaan tarkemmin. IRCistäkin meikäläisen löytää: #taistelupelit @ IRCnet.

Itse pelistä ei voi todeta muuta kuin että Namco on tehnyt tällä kertaa loistavaa työtä. Aina voi kritisoida siitä, että genre polkee paikallaan eikä uudistuksia ole, mutta itse en siitä välitä pätkääkään, koska peli yksinkertaisesti tuntuu toimivalta ja hauskalta pelata. Ja tarjoaa tietysti samalla haastetta ja kehittymistä loputtomasti. Illuun viestiä kommentoidakseni, samansuuntaisia kommentteja olen itsekin kuullut. Varsinkin Tekken-skenessä peli tuntuu vetoavan sekä Tag-pelaajiin että Tekken 4 -pelaajien pieneen vähemmistöön. Tekken 4 oli harha-askel, mutta Tekken 5 jatkaa Tagin ja T3:n hyvällä tuntumalla ehostaen sitä vielä toimivammaksi ja nautittavammaksi.
 
Vastaus: Tekken 5 [Hype]

Entomostracan sanoi:
Kiinnostaisikos pääkaupunkiseutulaisia pelailla Tekken 5:ttä joskus vähän isommallakin porukalla? Dr Evil näköjään Keravalta, WoPe Vantaalta ja Hex Helsingistä... Uuden pelin myötä kun olis hauska saada Tekken-skeneen hieman taas eloa ja varsinkin uutta verta. Vilkaiskaapa suomalaisen taistelupelisaitin Arcticin Chargen foorumin Tapaamiset-osiota niin jutellaan tarkemmin. IRCistäkin meikäläisen löytää: #taistelupelit @ IRCnet.
Ehkä minusta saa jotain tuohon kategoriaan "uutta verta", jos pelin nyt japsiversion myötä hankin. Tekkeneistä ei muutenkaan ole kunnon kokemusta. Kahtellaan...
 
Vastaus: Tekken 5 [Hype]

Entomostracan sanoi:
Kiinnostaisikos pääkaupunkiseutulaisia pelailla Tekken 5:ttä joskus vähän isommallakin porukalla?.

Minua ainakin kiinnostaa ja minäkin voin hostaa pelejä, Varustukseen kuuluu 61" telkku, yksi HRAP ja yksi FS 2. tosin arkisin ei ainakaan minulla ole aikaa, mutta viikonloppuisin voisi löytyäkin.Täytyy tosin todeta, että taitoni ovat sangen matalat, ja en ole oikein tottunut vielä pelaamaan Arcade-tikulla, epävarmaa häsläämistä, eikä oikein mikään vielä onnistu, voin kyllä ihan mielelläni ottaa turpaankin :). Pitää varmaan tulla ihmettelemään sinne Arctic Chargeen.
 
Vastaus: Tekken 5 [Hype]

Ilmestyy sopivasti ennakkotietojen mukaan toukokuun lopulla koulun loppumisen aikoihin.Tekken Tagia pelatessa kyllä odotukset kasvaa!
 
Vastaus: Tekken 5 [Hype]

Joku edellä mainitsi miten köyhältä T3 näyttää T5:sen emulaattorilla. Kyseessä siis nimenomaan EI ole versio PSone-pelistä, vaan kolikkopelistä, joka oli vähän kuutiokamaa. Tuo tietenkin tuo yhä enemmän propseja mahtavalle PSone-pelille ja tuo myös pesäeroa sarjan uusimpaan peliin. Eli markkinointikikka, joka palvelee vanhoja arcade-pelaajia, ei mikään ultimate-tribuutti perinteikkäälle ja loistavalle pelisarjalle.

Saa nähdä miten Tellen vitosen PAL-versio rulaa. Jos nyt ihan rehellisiä ollaan, niin vaikka olenkin nauttinut enemmistön vastaisesti Myös Tekken Tagistä ja nelosesta, niin olen vanha Tekken-fani jo kakkosesta lähtien. Mikään powerpelaaja en tosiaan ole, täällä pelaaminen oli ja on ollut T3:sta lukuunottamatta aivan kasuaalitoimintaa tekkenin suhteen. Muistitesti-mentaliteetti asuu vahvassa, Street Fighterit ovat sen sijaan syvällä ihmisten selkäytimissä.

Muunnettu PS2:seni meni mäsäksi jo syksyllä, joten joudun venaamaan kiltisti PAL-versiota niinkuin kaikki muutkin. Pidänpä tästä uudesta tekkenistä kuinka paljon/ vähän tahansa kolmoseen verrattuna (jonka pelaaminen meni minulla pahimmillaan täysin överiasteelle), tekken ainakin houkuttelee uusia pelaajia kuin joulupuuro kärpäsiä. Ja tappelupelien sieluhan lymyää juuri kaksinpelissä. Kaikki siis voittavat.

Mitä tule tappelupelien kritisointniin ideoiden puutteesta, lähes kaikki kritisoijat ovat munattomia nössöjä, jotka eivät jaksa opetella pelaamaan pelejä kuin ase ohimolla. Moiset otukset saavat minun puolestani mennä pelaamaan Bushido Bladen jenkkiä omiin koloihinsa vaikka maailmanloppuun asti. Olen kurkkuani myöten kyllästynyt niihin vinkujiin. :mad:

Tekken 2, jota graafisesti yhä ylistettiin joissain T5-arvosteluissa, näytti aika rumalta jo alunperin IMHO. Virtua Fighter 2 tuli ennemmin ja näyttää yhä varsin hyvältä, kun taas T2 on kuin ulkonäöltään kuin legofighterin betademo. :D

Vitonen näyttää, kuulostaa ja tuoksahtaa mahtavalta peliltä. Tahtoo heti! :rolleyes:
 
Vastaus: Tekken 5 [Hype]

Usa-versiota on nyt tullut pari päivää hakattua ja kyllähän tuo on loistava peli. Yksinpelin loppuvastuksella on hieman kyseenalaisia liikkeitä jonka takia se on aika paljon vaikeampi kuin aikaisemmat pomot, sen takia hahmojen aukaisemisessa kestää hieman kauemmin, tosin taitaa ne aueta kaksinpeliä pelatessakin. Grafiikka on ottanut harppauksen eteenpäin ja on todella hienoa, Jinillä ainakin liikkeet hieman taas muuttunut.

Kunnon turpaanveto fiilistä tuosta kyllä löytyy ja se on yksi asia joka Tekkeneissä on aina kiehtonut, liikkeet oikeasti näyttää sattuvan. Padilla on joutunut taas pelaamaan, kun ei meinaa tikun kanssa tulla pelaamisesta mitään, meinasin jo heittää sen partsilta alas :) .
 
Ylös Bottom