Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Blood of Dawnwalker

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nosferatu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Se mikä itsestä tuntuu parhaalta kompromissilta pelattavuuden, ruudunpäivityksen ja graafisten yksityiskohtien suhteen.
Kiitos sensei, otan tämän vinkin sydämeeni ja näinhän se varmasti on. :) Lähinnä kun tube oli jo täynnä öyhötystä, että peli jää videon perusteella kauppaan yms. Itselläni ei ole niin suurta teknistä vertailupohjaa, että tietäisin mitä nyt esim. noista frametime-käyristä pitäisi päätellä pelin tuntuman suhteen. Jotkut sen sijaan ilmeisesti kovastikin ymmärtävät sen päälle, kun perustavat siihen ostopäätöksensä itse peliä kokeilematta.

On kyllä niin merkittävä ero maailmassa moodien välillä että itse lähden kokeilemaan Qualitylla. Ilmeisesti ovat "saaneet aikaiseksi" tuon 60 fps moodin sillä että vain vähentäneet helvetisti asioita maailmasta? Tuo on juuri se purkkarautalanka-viritys, jota vähän saattoi pelätä sen olevan eikä se ilmeisesti siltikään edes ole 60 fps.

Tällaisissa tapauksissahan kuluttajan ehkä kannattaisi olla peliä ostamatta ettei anna kuvaa että puolivillainen toteutus riittää mutta itse ainakin annan uudelle ja pienelle studiolle vähän enemmän siimaa. Sitten jatko-osassa tai seuraavan pelin kohdalla voi toivoa ja odottaa jo enemmän.

Ja onneksi siis itse peli tuntuu olevan loistava.

PS. Tämä tuli siis googlella vastaan. Siitä näkee maailman eroa moodien välillä:

Tuo on mielestäni fiksu ajatus, että voisi kokkeilla, että pystyykö 30 fps pelaamaan. Parempi nimittäin olisi, että suurempi suorituskyky saataisiin esim. sisäistä resoa kuin maailman yksityiskohtaisuutta alentamalla, sillä maailman yksityiskohtaisuus on kuitenkin osa devaajien suunnittelemaa taiteellista näkemystä. Eipä tuo silti taida poikkeuksellista olla, vaan monissa pc-peleissä on jonkinlainen vastaava foliage-asetus, jolla voi saada suorituskykyä lisää.

Itse taidan odotella korjauksia, ennen kuin tämä mahdollisesti siirtyy ostoskoriin. Mielenkiintoiselta vaikuttaa, mutta nuo yleisimmät narinan aiheet ovat niitä myös itselläni. Nyt kun ovat saaneet pelin ulos ja todennäköisesti hyvällä menestyksellä, niin eiköhän siellä voida ihan eri tavalla alkaa paikkailemaan koodia. Ei toki ihanteellinen menettely tämäkään, mutta minkäs teet.

On kyllä niin merkittävä ero maailmassa moodien välillä että itse lähden kokeilemaan Qualitylla. Ilmeisesti ovat "saaneet aikaiseksi" tuon 60 fps moodin sillä että vain vähentäneet helvetisti asioita maailmasta? Tuo on juuri se purkkarautalanka-viritys, jota vähän saattoi pelätä sen olevan eikä se ilmeisesti siltikään edes ole 60 fps.

Tällaisissa tapauksissahan kuluttajan ehkä kannattaisi olla peliä ostamatta ettei anna kuvaa että puolivillainen toteutus riittää mutta itse ainakin annan uudelle ja pienelle studiolle vähän enemmän siimaa. Sitten jatko-osassa tai seuraavan pelin kohdalla voi toivoa ja odottaa jo enemmän.

Ja onneksi siis itse peli tuntuu olevan loistava.

PS. Tämä tuli siis googlella vastaan. Siitä näkee maailman eroa moodien välillä:

Ei se mikään purkkalankaviritys ole, 60fps moodia ei vain pysty nykykonsoleilla toteuttamaan tuohon paremmin. Rutinaa tuli siitä, että ei ole 60fps moodia niin 60fps moodi tuotiin. Mielestäni tuo on ihan hyvä asia.

Nyt kun ensimmäiset tunnit peliä takana niin Tämä on Sidequest Narratiivien suhteen aivan ylikylän peli, tällaista Sidequest narratiivia ei ole nähty sitten Witcher 3:n, ja Cyberpunkin, on se vain ylikylän ukko tuo Kondrad Tomaszkiewitcz, vuoden RPG:n voi melkeinpä lyödä jo lukkoon omalla kohdallani. moraalinen kompassi tulee jo heti alussa kuvioihin että tiettyjä valintoja ei vain pysty tekemään. loving it!
En pääse mitenkään tuollaiseen ylistykseen mukaan, kun nyt olen itsekin peliä päässyt jokusen tunnin pelaamaan. Siis periaatteessa paljonkin hyvää pelistä löytyy, mutta myös selkeitä puutteita. Tarina ja tunnelma vaikuttaisivat muuten hyviltä, mutta ikävä kyllä niitä latistaa aika karu graafinen ulkoasu. Ja varsinkin hahmojen animaatiot ovat paikoin järkyttävän kamalia. Muutenkin noita suorituskykyongelmia ja varsinkin bugeja tuntuu olevan pilvin pimein. Itse pelaan toki XSX:llä, joten en sitten tiedä toimiiko jollain muulla alustalla paremmin?

Joka tapauksessa minä, joka en normaalisti bugeihin kovin helposti hermostu, niin jouduin eilen sen muutaman tunnin session päätteeksi toteamaan, että tämä peli joutaa positiivisista elementeistään huolimatta tauolle siihen saakka, kun nuo pahimmat bugit on korjattu. Erilaisissa tilanteissa jäi ukko kiinni hetkeksi maastoon, tai sitten juoksu hidastui ihan kummallisesti hetkeksi, ja eräästä luolasta ulos tullessa jäin siihen luolan pätkään jumiin aika pitkäksi aikaa, kun kummastakaan suunnasta ei päässyt ensin luolan oviaukosta ulos, koska siinä oli näkymätön este jotenkin blokkaamaassa. Siinä sai sitten aikansa nylkyttää ja ukolla hyppiä, niin sitten lopulta pääsin ulos, enkä onneksi joutunut aloittamaan uudelleen edellisestä savesta. Siinä kun oli juuri yksi kohtuullisen aikaa vievä taistelu juuri ennen luolasta ulos menoa, enkä ollut heti sen jälkeen tajunnut tallentaa peliä

Vielä yhtenä puutteena totean, että taistelu tuntui varsin tönköltä, enkä oikein kontrolleistakaan pitänyt. Ehkä noiden osalta tottuminen vielä auttaa asiaa. Tuli kuitenkin heikoista kontrolleista mieleen Witcher 3, jonka suurimpia puutteita itselleni olivat nuo huonosti toteutetut kontrollit, ja muutenkin heikohko taistelun toteutus.

Potentiaalia pelissä ehdottomasti on, mutta ikävä kyllä näin alkuun siitä huokui viimeistelemättömyys ja koko ajan pelatessa oli sellainen harmillinen ”purkkaviritelmän” tuntuma. Toivottavasti päivittävät peliä ahkerasti.

Viimeksi muokattu:
En pääse mitenkään tuollaiseen ylistykseen mukaan, kun nyt olen itsekin peliä päässyt joskusen tunnin pelaamaan. Siis periaatteessa paljonkin hyvää, mutta myös selkeitä puutteita löytyy. Tarina ja tunnelma vaikuttaisivat muuten hyviltä, mutta ikävä kyllä niitä latistaa aika karu graafinen ulkoasu. Ja varsinkin hahmojen animaatiot ovat paikoin järkyttävän kamalia. Muutenkin noita suorituskykyongelmia ja varsinkin bugeja tuntuu olevan pilvin pimein. Itse pelaan toki XSX:llä, joten en sitten tiedä toimiiko jollain muulla alustalla paremmin?

Joka tapauksessa minä, joka en normaalisti bugeihin kovin helposti hermostu, niin jouduin eilen sen muutaman tunnin session päätteeksi toteamaan, että tämä peli joutaa positiivisista elementeistään huolimatta tauolle siihen saakka, kun nuo pahimmat bugit on korjattu. Erilaisissa tilanteissa jäi ukko kiinni hetkeksi maastoon, tai sitten juoksu hidastui ihan kummallisesti hetkeksi, ja eräästä luolasta ulos tullessa jäin siihen luolan pätkään jumiin aika pitkäksi aikaa, kun kummastakaan suunnasta ei päässyt ensin luolan oviaukosta ulos, koska siinä oli näkymätön este jotenkin blokkaamaassa. Siinä sai sitten aikansa nylkyttää ja ukolla hyppiä, niin sitten lopulta pääsin ulos, enkä onneksi joutunut aloittamaan uudelleen edellisestä savesta. Siinä kun oli juuri yksi kohtuullisen aikaa vievä taistelu juuri ennen luolaa, enkä ollut heti sen jälkeen tajunnut tallentaa peliä

Vielä yhtenä puutteena totean, että taistelu tuntui varsin tönköltä, enkä oikein kontrolleistakaan pitänyt. Ehkä noiden osalta tottuminen vielä auttaa asiaa. Tuli kuitenkin heikoista kontrolleista mieleen Witcher 3, jonka suurimpia puutteita itselleni olivat nuo huonosti toteutetut kontrollit, ja muutenkin heikohko taistelun toteutus.

Potentiaalia pelissä ehdottomasti on, mutta ikävä kyllä näin alkuun siitä huokui viimeistelemättömyys ja koko ajan pelatessa oli sellainen harmillinen ”purkkaviritelmän” tuntuma. Toivottavasti päivittävät peliä ahkerasti.
Eli hyvä, kun jätin tämän vielä ostamatta. Täytyy katsella ensi vuonna uudestaan jos tulee hyvään alennukseen ja ovat toivottavasti korjailleet.

En pääse mitenkään tuollaiseen ylistykseen mukaan, kun nyt olen itsekin peliä päässyt joskusen tunnin pelaamaan. Siis periaatteessa paljonkin hyvää, mutta myös selkeitä puutteita löytyy. Tarina ja tunnelma vaikuttaisivat muuten hyviltä, mutta ikävä kyllä niitä latistaa aika karu graafinen ulkoasu. Ja varsinkin hahmojen animaatiot ovat paikoin järkyttävän kamalia. Muutenkin noita suorituskykyongelmia ja varsinkin bugeja tuntuu olevan pilvin pimein. Itse pelaan toki XSX:llä, joten en sitten tiedä toimiiko jollain muulla alustalla paremmin?

joo itsehän puhuin tosiaan vain pelkistä Sidequesteissä ja niiden narratiivista + Main Quest että ne o lähes Witcher 3:n tasolla, että se oikestaan riittää että vaikka combat onkin vähä clunky/gothic+meets witcher niin se ei itseäni haittaa oikeastaan yhtään, samoin vaikka pelin open worldissa ilmenisi puutteita myöhemmin niin sekään ei haittaa oikeastaan yhtään, aion nimittäin nauttia tämän tällä kertaa tosiaan puhtaasti Mainquest+Sidequest tyyliin sen sijaan että tähtäisin 100% completioniin. koska tätä peliä ei voi edes pelata niin koska sä et pysty millään suorittamaan kaikkia sidequestejä yhdellä pelikerralla (koska tuo aika systeemi) , joten nyt mennään mainquest+sidequest edellä ja nautitaan matkasta narratiivisena kokemuksena, ja tosiaan PC:llä itse pelaan ei ole minkään tason performance ongelmia ilmennyt eikä ole bugejakaan tullut 3-4 tunnin jälkeen. mutta tosiaan ikävä kuulla jos konsoliversioissa on bugeja toivottavasti tulevat bug fixit niihin sitten mahdollisimman pian

Viimeksi muokattu:
joo itsehän puhuin tosiaan vain pelkistä Sidequesteissä ja niiden narratiivista + Main Quest että ne o lähes Witcher 3:n tasolla, että se oikestaan riittää että vaikka combat onkin vähä clunky/gothic+meets witcher niin se ei itseäni haittaa oikeastaan yhtään, samoin vaikka pelin open worldissa ilmenisi puutteita myöhemmin niin sekään ei haittaa oikeastaan yhtään, aion nimittäin nauttia tämän tällä kertaa tosiaan puhtaasti Mainquest+Sidequest tyyliin sen sijaan että tähtäisin 100% completioniin. koska tätä peliä ei voi edes pelata niin koska sä et pysty millään suorittamaan kaikkia sidequestejä yhdellä pelikerralla (koska tuo aika systeemi) , joten nyt mennään mainquest+sidequest edellä ja nautitaan matkasta narratiivisena kokemuksena, ja tosiaan PC:llä itse pelaan ei ole minkään tason performance ongelmia ilmennyt eikä ole bugejakaan tullut 3-4 tunnin jälkeen. mutta tosiaan ikävä kuulla jos konsoliversioissa on bugeja toivottavasti tulevat bug fixit niihin sitten mahdollisimman pian
Sidequestit ja tuo pelimaailmassa eri tavoin eri pelikerralla toteutuva eteneminen ovat kyllä hienosti tehtyjä juttuja pelissä. Valinnoilla on myös todella selkeitä ja isoja vaikutuksia pelimaailman tapahtumiin. Nämä ovat pelissä kyllä erinomaisia elementtejä.

Ei se mikään purkkalankaviritys ole, 60fps moodia ei vain pysty nykykonsoleilla toteuttamaan tuohon paremmin. Rutinaa tuli siitä, että ei ole 60fps moodia niin 60fps moodi tuotiin. Mielestäni tuo on ihan hyvä asia.
Ehkä sanavalinta oli väärä mutta tarkoitin siis sitä että ei ole niin hyvin toimiva ruudunpäivitystila, mitä voisi toivoa.

Itse en koe että ihan minkälainen tahansa toteutus riittää kunhan on "60 fps tila". Varsinkin jos se ei edes ole sitäkään, vaan epävakaa, ennen ole väärin ymmärtänyt.

Mutta eipä tässä voi kuin toivoa että päivittävät paremmaksi. Itse ymmärrän ettei tuore studio uuden pelin kanssa ehkä saa kaikkea heti nappiin. Harmittavaa on mutta en silti jaksa myöskään puolustella sellaista, mikä selvästi on rikki, vaikka syyt ymmärtäisin ja antaisinkin sen osalta ns. reilummin siimaa.

Pakko oli tulla kommentoimaan 1 tunnin pelailun jälkeen, että oma silmä ei kyllä ps5Prolla erota grafiikka asetuksien välillä juurikaan eroa. Yleensä tämän erotan heti. Liekö alkukylä sitten poikkeus? Peli pyörii myös hyvin. Toki tässä on varmasti eroja, että mihin on tottunut.

Animaatio on minun silmään itseasiassa hyvinkin ilmeikästä, mutta kyllä tässä eron näkee isompiin pelistudioihin. Ääninäyttely on ensiluokkaista ja tehtävät ovat mielenkiintoisia. Lisäksi Witcher3 pelistä tuttu useampi keskusteluvaihtoehto tekee paluun.

Kaiken kaikkiaan alunperusteella itsellä positiiviset ensitunnelmat. Katsotaan miten jatkuu, mutta ainakaan tämän perusteella ei kaduta, että lähdin tukemaan uuden pelistudion ensiaskeleita.

Varmaan PS accessin streamissa vikaa koska peli pyöri aivan jäätävän huonosti. Peliä pelanneet voi kommentoida onko näin.

Ylös Bottom