Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Elder Scrolls V: Skyrim

Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360 Hype]

Voi jumalauta, nyt saa nauraa! Sain just pelin ja ihan innoissani laitoin boksin päälle, mutta mitä! By the Nine Divines?! Red ring of death! NOOOOOOOOOO :D

Ei prkl, aika legendaarista :D

Discshopin tilaus tuli tännekin tänään (PS3) ja onneksi ei sentään ranskankielisenä niinkuin tuossa aiemmin kirjoiteltiin. Perusversiosta kyse tosin. Ja sitten asiaan: Onhan tämä aivan tolkuttoman hyvä! Maisemat ovat todella hienoja ja etenkin luolastografiikka on todellakin parantunut melkoisesti Oblivioniin verrattuna. Parrakas Nord -viikinki tuli tehtyä ja sillä nyt sitten samoillaan ympäri Skyrimiä. Vasta ensimmäisestä luolasta pääsin ulos, joten aivan alussa ollaan. Erikoisesti ensimmäisen tehtävän aikana ruudunpäivitys hidastui muutamassa kohdassa todella paljon, vaikkei ruudulla tapahtunut mitään sen ihmeempää, mutta kartalle pääsemisen jälkeen kaikki on pyörinyt hyvin. Mutta, se on tästä lähettävä jatkamaan:cool:
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360 Hype]

No tänään piti sitten hakea paikallisesta Prismasta Skyrim (tuplabonukset ;) ) Xboxille. Discshopista ilmoittivat, että voin palauttaa sen ranskankielisen levyn sinne ja he sitten lähettävät mulle toivottavasti englanninkielisen PS3-version. Hyvityksistä tai lahjakortista ei ole vielä tietoa, kun Discshop aikoi ensin jutskailla maahantuojan kanssa.

Nyt on parisen tuntia tullut tuota tahkottua ja hyvältä vaikuttaa kyllä.

Huttu:

Ikävä kuulla, että sulle kävi noin legendaarisesti :(
Otan osaa..
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360 Hype]

Kyllä on ihan selvä GOTY tässä näin, niin jumalattoman kova peli!

Puhtaalla maagilla mennään ja ai että on kivaa kurittaa rosmoja raa'alla magialla, sitten kun saa yhden tiputettua niin äkkiä nostaa sen ylös epäkuolleena jolloin se alkaa pieksemään omia kavereitaan :D MWHAHA! Mun hahmo on tällänen luihu piilonekromanseri

On vaan yks ongelma... Tämä peli kun on niin älyttömän massiivinen niin en oikein tiedä mihin suuntaan lähtisi :D

Niin, ostin sit uuden boksin, sellasen 250Gt version. Ihanan hiljaa se käy vaikka pelaan levyltä.

Niin ja on muute vähä helvetin hieno yksityiskohta kun jotkut vihutkin osaavat lohikäärmekieltä, ja omg nyt on pelin isoissa matseissa astetta eeppisemmät musat!
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360 Hype]

Tämä on viihdyttävintä mitä olen pitkään aikaan peleissä nähnyt. On meinaan pikkasen mahassa pitelemistä, kun vatsalihakset turtana nauramisesta.

How to steal in Skyrim - YouTube

Tää on vähän samanlainen, kun oblivionissa nosteli tuotteet ämpäriin ja raahasi sen ämpärin kaupasta ulos niin ketään ei enää sen jälkeen kiinnostanut tavarat :)

Itse tuon myös kävin hakemassa kaupasta ja ajattelin tehdä omasta hahmosta kaiketikin varkaan höystettynä tikareilla ja jouskarilla. Samalla olisi mahtavaa saada joitain taikojakin käytettäväksi. Olisiko jollakin ehdotuksia tuosta miten nämä kaikki taidot saisi hyödynnettyä parhaiten ja miten tuo hahmo pitäisi rakentaa?
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360 Hype]

Ajattelin, että tämä saattaisi kiinnostaa boksipelaajia.

Skyrim uses a lot of dynamic streaming systems, including textures. We’ve seen a few reports of certain textures temporarily scaling down on the Xbox 360, and not scaling back up. We have verified that this issue does not occur when playing off the disk and when the game is fully cached (not installed). Skyrim makes heavy use of the Xbox 360 caching system, and caches over the normal course of play while in menus or interiors. This cache can be wiped when other games are played or when the user manually removes it. We’re working on a solution in the next title update for those who have installed the game.

Elikkä jos jollakin on tuo tekstuurien suttuisuus ongelmana, kun pelaa kovalevyltä niin korjausta on tulossa seuraavassa päivityksessä.

Texture Scaling on 360 - Bethesda Softworks Forums
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360 Hype]

Itse tuon myös kävin hakemassa kaupasta ja ajattelin tehdä omasta hahmosta kaiketikin varkaan höystettynä tikareilla ja jouskarilla. Samalla olisi mahtavaa saada joitain taikojakin käytettäväksi. Olisiko jollakin ehdotuksia tuosta miten nämä kaikki taidot saisi hyödynnettyä parhaiten ja miten tuo hahmo pitäisi rakentaa?

Mullon vähän samat aikeet. Eli maagia ja ehkä archeryä yhdistettynä. En tiedä miten toimis, mutta aina se pitää kokeilla. Jonkinlaista varkautta olis kiva harrastaa. :D

Ite alotin nyt Dark Elfillä. Siitä sai niin julman näkösenki. Hohoh.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360 Hype]

No niin. Ensivaikutelmat uuden pelaajan silmin. Nyt takana 3-4 tuntia, kenties 5? Suurin osa ajasta meni pelin tutustumiseen. Hyvä pelihän tämä on, mutta itse odotin graafiselta ilmeeltä enemmän, mutta on tämä kyllä ihan hyvä. Onneksi mukaan sain virallisen pelioppaan, tästä nimittäin oli ja on vielä tulevaisuudessakin hyötyä, ihan varmasti. Pienen session jälkeen pääsin ihan mukavasti pelin sisään, toki yksityiskohdista ja taidoista, perkeistä on vielä epäselvää, mutta kyllä se siitä pikkuhiljaa. Kyllä tämä on tällä hetkellä itselläni ihan selvästi top 3. En kyllä kadu, että päätin ennakkovarata tämän Battlefield 3 tilalle. Sitten, kun olen vähän enemmän pelannut laitan lisää kommentteja. Saa nähdä saako tänään ylipäätänsä yöllä nukuttua. :)
 
Itse tuli poistettua Gigantista. Yllätyin positiivisesti 50€ hinnasta. Piti varmistaa että sain viikonlopuksi, kun olin vaimokkeelle luvannut. Sehän tuota nytkin hakkaa ja hienolta näyttää. Kovasti opettelee blacksmithingia. Ei viitti inssata boxille ennen patchia. Hyvin toimii levyltäkin.

Se, että emäntä pelaa on kaksiteräinen miekka: ei valita jos sinä pelaat, mutta et välttämättä pääse pelaa kun tämä pelaa itse.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360 Hype]

Tänään tuli ja hyvin pitkälti koko päivä tuli pelattua. Main questin pyrin menemään ensimmäisenä läpi ja jättää sivutehtävät ja dungeonit yms myöhemmäksi. Erittäin loistavaa menoa ollut tähän asti eipä juuri muuta valittamista kun tuo jatkuva savetuksen pakko. Ärsyttää jatkuvasti olla tallentamassa.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360 Hype]

Ei löydy tällä hetkellä mitään pahaa sanottavaa tästä pelistä. 8H peliä takana ja aloitin pelaamaan n. klo 14. Pelaan Wood elfillä. Suippokorvainen jousiampujavaras, joka osaa myös käyttää taikoja ja miekkaa tarpeen tullen. Tykkään tästä paljon enemmän kuin oblivionista. Lvl 7 taidan huidella tällä hetkellä. On tää vaan siisti peli. Huomenna jatkamaan :rolleyes:. Vihut ovat sopivan tasoisia, tosin niille jättiläisille ei kannata mennä aukomaan. Jätti pamautti mua nuijalla ja lensin 100-metrin korkeuteen. Nauratti kyllä hieman.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360 Hype]

Jäin kiinni pöllimisestä ja tuntuu siltä kuin kaikki vihaisivat minua tällä hetkellä :p Täytyykö tässä maksaa joku bounty vai kauan kestää että tuo agressiivisuus katoaa?
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360 Hype]

Tulipa pelattua melkoinen tovi heti ensimmäisenä päivänä. Hahmona on perinteiseen tapaan warrior miekkoineen, kilpineen ja painavine haarniskoineen. Tällä hetkellä ollaan tasolla kahdeksan, ja olen edennyt niin päätarinassa kuin sivutehtävissäkin kohtuullisen tasaisesti. Ennen pelaamista en ollut foorumiviestien ja ehkä yhden artikkelin lisäksi katsonut kuin yhden trailerin, yhden gameplay-pätkän ja muutamia kuvia Skyrimiin liittyen. Peli on tarjonnut hyvinkin pitkälti sitä, mitä odotinkin. Pohjoisen kylmä tunnelma ja maisemat on toteutettu tähän mennessä onnistuneesti. Hyvältä siis vaikuttaa, mutta tuskin kuitenkaan omalla kohdallani ihan GOTY.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360 Hype]

Joo-o yhden pelisession jälkeen 10h 15min mittarissa. Olen kyllä jo täysin addiktoitunut. Suunnilleen kaikki toimii grafiikoista, pelattavuudesta, musiikista, taioista, loottauksesta, alkemiasta, hevosesta, mammuteista ja ties sadasta muusta asiasta lähtien. Aivan loistavaa. Ei siis todellakaan petä. Se pelin sisäinen kolmiulotteinen karttaruutukin on paras ja toimivin mitä olen ikinä nähnyt. Sekin vielä ihmetyttää, että miten ihmeessä ne saivat kaiken tuon mahtumaan yhdelle Xboxin DVD-levylle.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360 Hype]

Pakko myöntää, uskomaton peli näin 10+ tunnin jälkeen. Tuntuu että Oblivionista on jokaisella osa-alueella otettu opiksi, parasta TES:iä ja näillä fiiliksillä kovan pelivuoden paras peli. Harmi ettei elämää voi laittaa "pauselle", Skyrimissä viihtyisi mielellään parikin viikkoa yhtä soittoa.
Jos haluaa vääntää tikusta asiaa, niin PC:llä ainut ongelma on selvästi konsolien ehdoilla tehty käyttöliittymä, joka on varsin kankea. Tämän onneksi modikulttuuri hoitanee kuntoon, kunhan saavat välineet. Muuten äskettäin ostetulla ok-tehokkaalla pelikoneella pyörii loistavasti grafiikat maksimilla. Ja onhan tää siisti peli.

Lisäksi kuva äskeisestä fiilistelystä erämaassa, tällaisia audiovisuaalisia elämyksiä ei mikään muu peli ole vielä saanut aikaan: http://img525.imageshack.us/img525/2329/screenshot11vl.jpg
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360 Hype]

Tämä on viihdyttävintä mitä olen pitkään aikaan peleissä nähnyt. On meinaan pikkasen mahassa pitelemistä, kun vatsalihakset turtana nauramisesta.

How to steal in Skyrim - YouTube

Tää on vähän samanlainen, kun oblivionissa nosteli tuotteet ämpäriin ja raahasi sen ämpärin kaupasta ulos niin ketään ei enää sen jälkeen kiinnostanut tavarat :)

Itse tuon myös kävin hakemassa kaupasta ja ajattelin tehdä omasta hahmosta kaiketikin varkaan höystettynä tikareilla ja jouskarilla. Samalla olisi mahtavaa saada joitain taikojakin käytettäväksi. Olisiko jollakin ehdotuksia tuosta miten nämä kaikki taidot saisi hyödynnettyä parhaiten ja miten tuo hahmo pitäisi rakentaa?

Ai että nauroin tuolle videolle. :D

Pikkuisen kyllä kuumottaa tämä viihde-elämys kun on sen verran ylistävää kommenttia ympäri nettiä kuullut, mutta ehkä maltan odottaa että kokki tuo puntissaan PC -version. Toki boksillakin pitää tahkota viimeistään tulevaisuudessa vääjäämättömän GOTYsupermegahypereditionin voimin.

Ekasta hahmosta on pakko tehdä liskomies, kun näyttävät tässä niin hemmetin komeilta. Sille sitten muotista poiketen julmetun iso kirves tai muu kahden käden astalo lapaseen ja murhien (ja murheiden) täyteinen siekailu pohjolan mailla voi alkaa!
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360 Hype]

Saimpa minäkin oman kopioni eilen ja ehdin n. tunnin verran sitä testailemaan ennen töihin lähtöä. Tuttua pelitystä pienillä viilauksilla ja parannuksilla. Tuli myös testattua tuo kovoasennus vs. ilman ja onhan tuossa selkeä ero levyltäpelaamisen eduksi. Kovoasennuksen kanssa tekstuurit ovat suurinpiirtein Oblivion tasoa. Tuota kauneusvirhettä lukuunottamatta on kyllä juuri sitä mitä on odotettu.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360 Hype]

Jonku aikaa tätä nyt pelanneena voi kyl sanoa et on kyl hyvä peli. Ainoa miinus tulee ihan käsittämättömästä senssistä. Aivan sama, vaikka sen väänsi täysille niin tuntuu silti aivan tajuttoman kankealta.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360 Hype]

Tämä on viihdyttävintä mitä olen pitkään aikaan peleissä nähnyt. On meinaan pikkasen mahassa pitelemistä, kun vatsalihakset turtana nauramisesta.

How to steal in Skyrim - YouTube

Tää on vähän samanlainen, kun oblivionissa nosteli tuotteet ämpäriin ja raahasi sen ämpärin kaupasta ulos niin ketään ei enää sen jälkeen kiinnostanut tavarat :)

Itse tuon myös kävin hakemassa kaupasta ja ajattelin tehdä omasta hahmosta kaiketikin varkaan höystettynä tikareilla ja jouskarilla. Samalla olisi mahtavaa saada joitain taikojakin käytettäväksi. Olisiko jollakin ehdotuksia tuosta miten nämä kaikki taidot saisi hyödynnettyä parhaiten ja miten tuo hahmo pitäisi rakentaa?

NO MITÄ!! Toimiihan tuo oikeastikkin! Laitat alkossa myyjän päähän ämpärin, niin pystyt kääntämään kaikki kossut ja vissyt, kun eihän se NÄE mitä sinä teet :D No mutta joo, tällasta tapahtuu näin isoissa peleissä. Oblivionissakin päädyin dark brotherhoodiin sen takia kun yhden itemin varastaminen tyhjästä talosta ei onnistunut mitenkään. Vaikka kukaan ei nähnyt mitään niin huonosti kävi---omistajalle siis.

Ihan hyvälle kyllä vaikuttaa skyrim, vaikka olinkin aluksi hiukan epäileväinen. Nyt tuo leveli systeemikin tuntuu järkevältä. :) Vielä kun jaksaisi kaksi viikkoa odottaa, jotta siviilipuolen jutut saan hoidettua ja olisi aikaa kunnolla paneutua tähän peliin.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360 Hype]

Eräs random kuolema:
Pikamatkustin paikkaan X. Taivallaa pyöri lohhari ja sehän hyökkäsi kimppuuni. Noh siin aikana sitä jouskalla ampuessa, katsoin mihin lohhari hävisi. Lähti jostain syystä grillaan jättiläistä ja hänen mammuttilaumaa.

Noh noi mammutit näyttivät tekevän melkoista vahinkoa lohharille. Ei muuta kuin mukaan grillijuhliin. Lohhari lähes kuollut, minä tähtään ja ammun jouskalla sitä, niin eiköhän yksi mammutti päätä hyökätä rushimalla lohharin kimppuun. *Bling* mun nuoli osuikin sitten mammuttiin. Yhtäkkiä kompassi näyttääkin aika monta punaista palluraa yhden sijaan. Tämä ei ole hyvä tuumaan... Seuraava asia mitä tapahtuu, joudun jättiläisen liiskaamaksi, kirjaimellisesti talloi minut kuolemaan.

Koitin sitten autosaven avulla toistaa tuon tapahtuman. Latasin noin 15 kertaa tuon, joka kerta lohhari pyöri taivaalla, mutta kertaakaan en saanut sitä hyökkään kimppuuni uudestaan. Varmaan joku parisataa kertaa yritin ampua noiden latausten aikana lohharia, mutta ei, ei hyökännyt.

On tuo ympäristö ja tapahtumat silkkaa hubaa ja luksusta, aivan loistavia hetkiä tarjonnut tähän asti.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3 Hype]

Lienee kuitenkin parasta tämäkin sitten joskus PC:lle hankkia.

Itse asiassa käyttöliittymä on vissiin suoraan portattu konsoleilta. On meinaan aivan jäätävän kankea, enkä voi käsittää ettei bethesda oppinut mitään oblivionista.

Muutenkin koko peli tuntuu aivan yliarvostetulta. En ole pahemmin edes jaksanu hakata, sillä oblivionia tuli pelattua vähän liikaa ja tämä tuntuu aivan samalta peliltä. Aika paha pettymys tähän mennessä :(
 
Ylös Bottom