Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Elder Scrolls V: Skyrim

Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Siis tarkoitan aktiivisia questeja tai mitä on ylipäänsä meneillään, noita turhia on kerääntynyt tuonne niin paljon mitä tuskin tulee koskaan edes tehtyä.

Elder Scrolls V: Skyrim Gameplay Episode 2 - Frostflow Lighthouse and Abyss - YouTube Tuossa on kyllä ihan uskomattoman ärsyttävä paikka ainakin levelillä 13. Bossille en pärjännyt koska se käytännössä 2 shottas meikäläisen.. No en tainnut paljoa menettää kun katsoi mitä tuon bossilta saatavan avaimen arkusta edes tulisi :D
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Oon kuullut kovasti kehuja tästä pelistä ja taidan pistää tilaukseen..
tähänkin kysymykseen varmasti löytäisin vastauksen tubesta pari videoo kattomalla mutta löytyykö pelistä minkäännäköistä multiplayeriä? :)
mikäs sen mukavampaa vastapainoa sotapeleille kuin kalistella miekkoja & kilpiä tehden taikoja & Huudellen Chant efectejä tiimille :DD
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

tähänkin kysymykseen varmasti löytäisin vastauksen tubesta pari videoo kattomalla mutta löytyykö pelistä minkäännäköistä multiplayeriä? :)

Ei ole minkäänlaista verkkopeliä. Sen puutetta hieman paikkaa kuitenkin mukaan lähtevät hahmot. Näitä pääsee varustamaan ja auttavat usein taisteluissakin.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Mistä tiedän, missä on sivutehtäviä? Kun ei taida kartassakaan olla merkintöjä että tässä on sivutehtävä jne. Juu en oo aikasemmin pelannut elder scrolleja, niin en tiedä.

Baarit ovat ehkä parhaita paikkoja mistä löytää tehtäviä, puhu baarimikolle ja kysy tältä juoruja, tulee yleensä pari questia. Kannattaa myös muilta baarissa olevilta kysellä, siellä on aina pari tyyppiä joilla on jotin tehtäviä antaa.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Baarit ovat ehkä parhaita paikkoja mistä löytää tehtäviä, puhu baarimikolle ja kysy tältä juoruja, tulee yleensä pari questia. Kannattaa myös muilta baarissa olevilta kysellä, siellä on aina pari tyyppiä joilla on jotin tehtäviä antaa.

Kannattaa myös kiinnittää huomiota siihen, kun NPCt juttelee keskenään niitä näitä. Usein niiden juttujen perusteella löytää kaikenlaista puuhaa.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Kannattaa myös kiinnittää huomiota siihen, kun NPCt juttelee keskenään niitä näitä. Usein niiden juttujen perusteella löytää kaikenlaista puuhaa.
Näin.

Esim. eilen tuli vartija urputtamaan viereen että läheisellä vuorella kuulemma majailee lohikäärme - ja samentein perään "Map updated". :D
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Kysymys questista. No one escapes Cidhna mine
No one escapes Cidhna mine. Olen suorittanut sen tavalla jossa seurasin sitä jätkää takaisin vapauteen, kaikki kyseisin kaupungin vartiat on mua vastaan,. onko mahdollista palata kaupunkiin maksamalla bountyn --> Questeja vielä siellä

Koeta seurata forsworn jätkiä aivan koko matka kaupungin porteille, kun ne häipyvät kaupungista niin ainakin minun kohdallani kaupungin vartija sitten totesi "Ahaa, tuo forswornien johtaja oli siis murhien takana", ja sitten pystyin taas toimimaan kaupungissa normaalisti sen jälkeen.

Ootko kattonu onko sulle tullu vampirismi? Mulla oli kerran ja yks muija sano että näytän sairaalta, sit katoin active effectsit ja siellähän se oli.

Pelissä on myös sellainen sairaus, sanguinare vampiris, joka kehittyy ennen pitkää täydeksi vampirismiksi. Kun se on vielä sairaus sen voi parantaa potioneilla tai alttarilla rukoilemalla kuten muut sairaudet. Sitten kun olet täysi vampyyri en enää tiedä, melkoisen varmasti ei enää rukoilut auta. Voipi olla että joskus kokeilen pelata vampyyrihahmoa ihan tarkoituksella.

Olenko missannut jotain, vai miksi monilla tehtävillä ei ole tarkempaa kuvausta mitä siinä pitää tehdä ja mihin se liittyy? Onko jotain keskusteluhistoriaa jossain mitä en ole huomannut? Ainoa varma tapa on ilmeisesti katsoa jostain netin wikistä mitä mikäkin tehtävä tarkoitti. Ei ole kovin kuvaavaa kun tehtävänä on "hae sejase miekka". Noita tehtäviä sikiää siihen tahtiin, että ei voi muistaa mihin ne liittyi.

Yksi metodi on merkitä tehtävä starttivalikossa aktiivikseksi, jolloin kompassinäyttöön ja kartalle ilmestyy navigointimerkki. Aivan kaikkien tehtävien kohdalla näin ei ole, jolloin pitää objekti/olio etsiä ihan itse. Joissain tehtäväannoissa on vähän vinkkiä mistä se löytyy. Exploraatiota on ihan oikeasti tarkoitus pelissä harrastaa.

Alteration-taika clairvoyance näyttää reitin aktiiviseen tehtäväkohteeseen, mutta vain jos tehtävällä on tuo navigointimerkki. Minulla oli kerran tehtävä jossa piti löytää eräs henkilö pimeän jälkeen, laitoin tehtävän aktiiviseksi mutta clairvoyance ohjasti minut jonnekin aivan muualle.

Onko muilla sellaista ongelmaa, että luut lähtee lentoon? Olen tappanut nyt 2 lohikäärmettä ja toisen luut leijaili pois ennen kuin ehdin lootata sen ja toinen näyttää elävältä, kun osa luista leijailee ja osa makaa maassa. Siellä täällä näkyy ilmassa leijailemassa myös yksittäisiä luita. Tässä kuva yhdestä:

Minulla eilen rupesi lohikäärmeen luuranko tanssimaan lambadaa kuoleman jälkeen. Jonkin sortin pelimoottorin 'ominaisuus'. Toinen mitä tapahtuu usein on että jokin esine putoaa veteen ja rupeaa siellä läiskimään itsekseen.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Pelissä on myös sellainen sairaus, sanguinare vampiris, joka kehittyy ennen pitkää täydeksi vampirismiksi. Kun se on vielä sairaus sen voi parantaa potioneilla tai alttarilla rukoilemalla kuten muut sairaudet. Sitten kun olet täysi vampyyri en enää tiedä, melkoisen varmasti ei enää rukoilut auta. Voipi olla että joskus kokeilen pelata vampyyrihahmoa ihan tarkoituksella.

Joo tätä tarkotinkin en vaan muistanut sitä nimeä joten sanoin vaan vampirismi.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Löysin vahingossa pari päivää sitten aika ison bugin skyrimista, jonka avulla pystyy pukemaan useampia suojuksia samaan aikaan, ja ei ainakaan youtubessa ollut mitään tosta kyseisestä bugista niin laitoin videon siitä bugista juutuubiin.

Jos joku täällä haluaa nähdä miten se toimii niin tässä se on.

[video=youtube;JGxnVAon15o]http://www.youtube.com/watch?v=JGxnVAon15o[/video]

Toi on hauskaa hetken riehua voittamattomalla hahmolla mutta siihen kyllä kyllästyy aika nopeeta. :D
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Tänää kiirehin koulusta äkkiä kämpille ku ajattelin että olis Skyrim ollu oven takana odottamassa. Pettymys oli suuri kun posti ei ollut tuonutkaan kuin mainoksia. Viikko sitten pelin tilasin VPD:ltä, mutta jospa se huomenna tulis... Odottavan aika on pitkä...
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Tänää kiirehin koulusta äkkiä kämpille ku ajattelin että olis Skyrim ollu oven takana odottamassa. Pettymys oli suuri kun posti ei ollut tuonutkaan kuin mainoksia. Viikko sitten pelin tilasin VPD:ltä, mutta jospa se huomenna tulis... Odottavan aika on pitkä...

Tiedän tunteen :D Laitoin sunnuntaina uuden boxin tilaukseen kahden vuoden pelitauon jälkeen ja nappasin mukaan muutaman vanhan ja yhden uudenkin pelin, jolla tarkoitan tietenkin skyrimiä. Perhana että on aika hitaasti edennyt, töissä päivät valuu eteenpäin hitaammin kuin koskaan ennen ja huomenna tulisi kolmas päivä täyteen tätä odottelua. Lupasivat 2-5pv kuljetusajan joten näkee sitten viimeistään perjantaina.

Niin ja unohtui ihan pääjuttu. En jaksa lukea virallisia arvosteluja pelistä, enkä selailla tätä ketjua kun juttua on sen verran. Jos joku voisi kertoa rehellisen mielipiteen plussineen ja miinuksineen. Minua ainakin pelottaa tuo pelin laajuus, ja se, miten selviän kun tehtävät alkavat leviämään enkä löydäkkään mitään. Kun ainut isompi peli on ollut World of warcraft, ja siinä on sävelet selvät.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

No tässä omat plussat ja miinukset 20h jälkeen ps3-versiosta. (en laske mukaan sitä nykyistä bugia joka droppaa fps:n)

Plussaa
- TODELLA laaja
- Ei ole pakko tehdä questeja tietyssä järjestyksessä vaan voit mennä käytännössä minne huvittaa.
- Hahmosta voi kehittää todella monipuolisen.
- Vähän liiankin addiktoiva, pari yötä mennyt nyt aamuun asti tätä pelatessa.
- Tekemistä aivan järjetön määrä ja valinnanvaraa.
- Lohikäärmee battlet pirun hienoja.
- Kaunis maailma


Miinukset
- Todella typerä tekoäly apureilla.
- Bugit (eivät kuitenkaan pilaa pelinautintoa).
- Mainquesti perkeleen lyhyt. (En ole kyllä itse vielä kokonaan lävitse sitä pelannut vaan pyrin säästelemään.)
- Aika huono fps ps3:lla ilman sitä fps bugiakin
- En huomaa grafiikkamoottorissa about mitään eroa Oblivioniin ainakaan ps3-versiossa.


Arvosanaksi tähän asti antaisin 9/10, suosittelen.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Kiitoksia avusta =) toivottavasti on minunkin pelimakuuni sopiva kun tuosta tuli pulitettua sopivaa suurempi summa kun yleensä ostan käytettynä tai myöhemmin julkaisusta.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Ranger-tyylisellä antihero-nordilla mennään. Taistelussa miekka ja jousipyssykkä. Mieluiten napsin vihut kauempaa jousella tai ainakin pehmitän kovempia vastuksia. Hemmetin tyydyttävää pudottaa pahikset kaukaa yks kerrallaan ja seurata nuolisateen aiheuttamaa hämminkiä. Loput hoidetaan tyylikkäästi miekalla, one-handed korkein taito tällä hetkellä niin sujuu sekin. Mukavan tehokkaaksi tehty nuo juoset kyllä. Dungeoneissa kilpi yleensä mukana, tuppaa menemään toiminta sen verran hurjaksi.

Taikoja en ensimmäisellä pelikerralla käytä, shoutteja toki viskon menemään.

Pyrin valintoja tehdessäni pysymään roolissa, jonka ennen pelin aloittamista "suunnittelin" hahmolleni. Questit koitan myös hoitaa niin, että järjestyksessä ja toiminnassa tuntuu olevan järkeä. Kuten joku mainitsikin, ilman pientä organisointia homma menee helposti siihen, ettei edes enää muista miksi sinne ja tänne pitikään alunperin matkustaa. Itse pidän tärkeänä tunnetta pelimaailmaan sopimisesta ja kuulumisesta.

Erittäin hyvä peli, julkaisupäivästä asti lähes päivittäistä pelaamista, ja hommat silti vasta aluillaan. Eiköhän tässä tule vierähtämään monta (vuotta :cool:) kuukautta.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

No tässä omat plussat ja miinukset 20h jälkeen ps3-versiosta. (en laske mukaan sitä nykyistä bugia joka droppaa fps:n)

Miinukset

- En huomaa grafiikkamoottorissa about mitään eroa Oblivioniin ainakaan ps3-versiossa.

Tämä on tullut jo monen suusta tälläkin foorumilla.

Porukan pitäisi oikeasti tuikata se Oblivion takaisin PS3:een, niin huomaisivat oikeasti, että kehitys ja ero ovat aivan valtavat. Ei voi pelejä edes verrata. Mullakin oli joku ruusuinen kuva oblista, mutta auta armias, kun käytin sitä koneessa skyrimin jälkeen.. :)
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Tämä on tullut jo monen suusta tälläkin foorumilla.

Porukan pitäisi oikeasti tuikata se Oblivion takaisin PS3:een, niin huomaisivat oikeasti, että kehitys ja ero ovat aivan valtavat. Ei voi pelejä edes verrata. Mullakin oli joku ruusuinen kuva oblista, mutta auta armias, kun käytin sitä koneessa skyrimin jälkeen..

Ja xboxilla ei tarvitse kuin asentaa skyrim kovolle, niin tulos on aika silmiinpistävä. Kovoasennuksen kanssa skyrim näyttää kyllä ihan oblivionin tasoiselta. Kokeiltu on ja ennen kuin päivitys korjaa tuon ongelman pelaan kiltisti levyltä.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Tämä on tullut jo monen suusta tälläkin foorumilla.

Porukan pitäisi oikeasti tuikata se Oblivion takaisin PS3:een, niin huomaisivat oikeasti, että kehitys ja ero ovat aivan valtavat. Ei voi pelejä edes verrata. Mullakin oli joku ruusuinen kuva oblista, mutta auta armias, kun käytin sitä koneessa skyrimin jälkeen.. :)

Näin juuri, ei tee mieli laittaa Oblua uudelleen koneeseen. Pelasin sitä siis tuossa pari viikkoa ennen Skyrimin julkaisua. On se kyllä kohtuu ööh susiruma verrattuna Skyrimin hienoon maailmaan.

Huikein parannus on ehdottomasti tuo lockpicking ja pickpocketing & stealing. Nyt näissä on järkeä. Oblivionin lukkosysteemi oli jotain aivan syvältä ja ahdistava samaten tuo pölliminen, kun koko kylä heti perässä, vaan eipä enää.

Tuli hieno tunne kun pöllin eräältä muijalta maagisen sormuksen ja tungin samantien sen käyttööni.

Loistavaa touhua, 21 levelillä mennään 27h peliaikaa takana. Alun pakollisten juonikuvioiden jälkeen en ole päätehtäväsarjaan koskenut, harmaaparrat on siis moikkaamatta, Lydia toimii kantojuhtana.
Mahtavaa kerrassaan hienoa on pelata tätä.

Mitä tekee lohikäärmeen luilla? Painavat kuin synti ja hintaakin näyttäisi olevan, olen niitä kämppäni kaappiin tunkenut säilöön. Vastaus spoileriin, kiitos.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Mitä tekee lohikäärmeen luilla? Painavat kuin synti ja hintaakin näyttäisi olevan, olen niitä kämppäni kaappiin tunkenut säilöön. Vastaus spoileriin, kiitos.

No jos smithingiä oot ajatellut kouluttaa niin niistä voi tehdä suojuksia (vaati 100 lvl ja viimesen perkin smithingistä) ite oo ymmärtäny niin että luista saa tehtyä raskaita suojuksia ja nahoista kevyitä. Ne kuuluu myös yhteen sivu tehtävään jossa niitä pitää tuoda yhdelle tyypille maksua vastaan mutta jos et aio smithingiä kouluttaa niin ne voi vaikka myydä.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Itse olen ajatellut ostaa kyseisen pelin PS3:lle, mutta minulla olisi pari kysymystä kyseisestä pelistä.

1. Olen lukenut, että pelissä ilmenee jonkin moista FPS:n laskua tallennuksen kasvaessa. Kuinka häiritsevää kyseinen bugi on vai tekeekö se jopa pelistä peli kelvottoman? Olen myös lukenut, että ensi viikolla olisi tähän FPS bugiin tulossa jotain korjailua. Onko tämä totta?

2. Haluaisin ostaa pelin halvalla ja tiedän, että esim. Coolshopista ja VPD:stä voi tilata Ahvenanmaalta pelejä halvalla. Kuinka luotettavia kyseiset kaupat ovat? Jos joudun antamaan pankkitietojani, niin voinko olla varma siitä, että tietoni ei joudu vääriin käsiin? Vai olisiko jotain toista kauppaa jota suosittelisitte?

PS. Saattoi mennä hieman offtopic, mutta ajattelin että nämä kysymykset voi kysyä kätevästi täällä. :)

Kiitos.

-Prolehma
 
Ylös Bottom