Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Last Of Us

Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

Ja kyseessähän ei ole edelleenkään zombiepeli vaikka siltä vaikuttaakin, vaan kuten rioichi sanoi, jokin tauti on tehnyt ihmisistä tuollaisia.

Helpompi vaan sanoa noita vihollisia zombeiksi kuin vaikkapa "infektoituneiksi". Eihän Left 4 Deadissäkään ole zombeja, vain infektoituneita. Silti peliä sanotaan zombiepeliksi. Zombien käsite tarkottaa tosiaan "elävää kuollutta", mutta nykyään sitä käytetään vähän miten sattuu. Ihan sama mulle. :p

EDIT: PlayStation Storesta löytyy muuten tuo traileri 720p-resoluutioisena ja suomisubeilla. Tosin trailerin subeissa tuon hahmon nimeksi sanotaan Joe, vaikka se on Joel. Luultavasti vain typo subeissa tai jotain.
 
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

Ei oo ollut mitään hajua että tälläinen peli edes on tulemassa.
Aina olen ollut zombielävienkuolleideninfektionsaaneidenihmisten ystävä. Mutta jos tästä tulee 3RD, niin tuskin ostan, mulle toi kuvakulma merkkaa todella paljon peleissä. Tästä voisi ikään kuin saada kilpailijan Dead Islandille :eek:
 
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

Ei oo ollut mitään hajua että tälläinen peli edes on tulemassa.
Aina olen ollut zombielävienkuolleideninfektionsaaneidenihmisten ystävä. Mutta jos tästä tulee 3RD, niin tuskin ostan, mulle toi kuvakulma merkkaa todella paljon peleissä. Tästä voisi ikään kuin saada kilpailijan Dead Islandille :eek:

Aika helvetin tyhmää jättää peli ostamatta kuvakulman takia...
 
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

Naughty Dog ei varmaan viitsinyt tähänkin änkeä Nolan Northia :) vaan ottivat Troy Bakerin Joelin ääneksi, jota viimeksi kuultiin Harvey Dentinä Batman AC:ssä. Ja Ellien äänenä on Ashley Johnson jonka nimi ei sanonut mitään, mutta naamasta tunnisti. Oli ainakin itselle tuttu The Killing sarjasta eli Jälkiä Jättämättä näin suomalaisittain.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

uuuuugh olin niin varma että kyseessä olis Ellen Page! noo ei se siitä pelistä huonompaa tee :D
 
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

Traileri oli hieno, mutta eihän se kertonut pelistä oikeastaan mitään. Ei edes sitä kuvakulmaa. Zombiet, taudinkantajat yms. on vähän meh. Ehkä ne on lypsetty loppuun tai jotain. Toisaalta kun on Naughty Dog tekemässä, niin on lupa odottaa komean näköistä ja hyvin tarinavetoista peliä. Toivottavasti se isoin Unchartedien ongelma eli rytmitys olisi nyt kunnossa. Räiskintää, selviytymistä, seikkailua ja pulmanratkontaa. Kaikkea saa (ja pitää) olla, mutta oikeassa suhteessa. Innolla odotellaan pelikuvaa.

Toiveissa:
-kolmannen persoonan kuvakulma
-ei liikaa räiskintää
-tunteisiin vetoava 10 tuntinen tarinavetoinen seikkailu > avoin maailma
 
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

Toivottavasti se isoin Unchartedien ongelma eli rytmitys olisi nyt kunnossa.

Kannattaa muistaa, että pelin vetovastuussa on Neil Druckmann, joka oli sekä suunnittelijana, että käsikirjoittajana nimenomaan Uncharted 2:ssa. Minun mielestäni U2:ssa rytmitys oli todella hyvin hanskassa (vaikkakin siitä ainaisesta oliko_räiskintää_liikaa voidaan vääntään toki hamaan tappiin asti).

Nyt kuitenkin Last Of Us:n kohdalla itse toivoin, että nimenomaan panokset olisivat todella harvinaista herkkua ja niitä todella joutuisi säästämään / miettimään, missä kohdassa niitä tuhlaisi. Tämä toisi sitä pelon ja selviytymisen tunnetta, jota ei millään saavuteta, jos käsissä komeilee USAS-12 automaattihaulikko sadoilla panoksillaan. Mahdollisen pulmanratkonnan toivon myös tietysti olevan tälle peligenrelle ominaista, esimerkiksi miten tiettyjä "zombeja" saa houkuteltua ansoihin / muualle, että itse pääsee livahtamaan haluttuun paikkaan. Tai jotain aivan, kunhan se ei ole Unchartedeihin tyypillistä pilareiden liikuttamista, mikä sopii sinne, muttei tähän peliin.

Kuvakulmasta kaikkien kanssa samaa mieltä, ehdottomasti oltava kolmannesta persoonasta, koska silmistä tuleva näkymä palvelee vain räiskimistarkoituksessa, mikä tämä peli ei missään nimessä saa olla.

Sitten spekulaatioon. Trailerissahan tyttö löytää 1:20 kohdalla panoksia lahdatulta tyypiltä ja sanoo bingo. Voisiko tämä juuri vihjata siihen, että panokset ovat todellakin harvinaista herkkua.

Edit: Lisää päättömiä ideaoita. Mahdollisessa co-opissa olisi mehevä lisä, jos kaverin puhe kuuluisi suhteessa teidän väliseen välimatkaan. Välimatkan kasvaessa puhe kuuluisi koko ajan vaimeampana kunnes lakkaisi kuulumasta kokonaan puheen tavoin.
 
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

Ekojen Residen Evilien jälkeen ei elävät kuolleet ole kiinnostaneet niin yhtään. Mutta kun kyseessä on Naughty Dog, niiin...
 
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

Kuvakulmasta kaikkien kanssa samaa mieltä, ehdottomasti oltava kolmannesta persoonasta, koska silmistä tuleva näkymä palvelee vain räiskimistarkoituksessa, mikä tämä peli ei missään nimessä saa olla.

Ilmeisesti sulla on Amnesia: The Dark Descent ja Penumbra-sarja pelaamatta...
 
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

Saas nähdä mitä tästä tulee kun Naughty Dogin jampat lähtevät väsäämään kauhua. Lisää tietoa odotellessa!
 
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

Ilmeisesti sulla on Amnesia: The Dark Descent ja Penumbra-sarja pelaamatta...

Kannattaa myös muistaa ensimmäinen Riddick, joka on mielestäni bugeineenkin parhaimmista fps peleistä, vaikka en niistä paljoakaan perusta. Toinen olikin jo melkein pelkkää räiskintää ->

Tosiaan innostuin kun kuulin ND:n kehittävän peliä. Heillä totisesti on ''Magic touch'' saada pelistä loistava, eikä heillä mielestäni ole floppipelejä ollut, erityisen lämpimänä muistona upeat CB:t ps1 ajoilta, jotka ovat legendaarisia. Hyviä muistaa missä jamassa CB:t ovat nykyyän :)

Toiveina pelille olisi tosiaan vähäiset ammusvarat ja painostava tunnelma, samanlainen kuin oli Will Smithin elokuvassa ''I am Legend'' ennen kuin ''Zombit'' tulivat peliin mukaan. Muutenkin konspeti pelille kuulostaa vähintääkin herkulliselta, erityisesti Co-op, mikäli se on muutakin kuin aaltojen tappoa.

En malta odottaa :)
 
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

Ilmeisesti sulla on Amnesia: The Dark Descent ja Penumbra-sarja pelaamatta...

...Niin tai sitten vain ilmeisesti luulin olevani konsolifoorumilla (ja ps3 osiossa). PC -pelien ohjaus on sen verran kaukana konsolien vastaavasta, joten siellä toimivaa ei mielestäni kannata lähteä vertaamaa, varsinkaan suoraan konsolimaailmaan.
Mutta tämä tästä offtopicista, palataan asiaan :)
 
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

...Niin tai sitten vain ilmeisesti luulin olevani konsolifoorumilla (ja ps3 osiossa). PC -pelien ohjaus on sen verran kaukana konsolien vastaavasta, joten siellä toimivaa ei mielestäni kannata lähteä vertaamaa, varsinkaan suoraan konsolimaailmaan.

Luuletko muka, ettei esimerkiksi Amnesia toimisi konsoleilla jostain syystä? Nythän oli puhe vain kuvakulmasta, joka kyllä toimisi ihan hyvin. Konsoliesimerkkinä voisi varmaan sitten sanoa vaikka Condemned-pelit, 1st person kauhua ja ihan hyvin toimii konsoleillakin. Ja onhan noita muitakin kuten Left 4 Dead tai Dead Island...
 
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

Mikä tämä "kauhu/jännitys ei toimi kuin tietystä kuvakulmista" -läppä on? Kuvakulma voi tulla vaikka "kolmannesta rööristä" (en kuvaile enempää) jos se on mietitty etukäteen ja palvelee kokonaisuutta. Kokonaisuus ja eri osasten balanssi on jokaisen pelin a&o.
 
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

Ai että ku oli makosan näköistä meininkiä. Tulee väkisin mieleen sama ahdistus kuin katsoi ekan kerran i am legend:in :D
 
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

Ilmankos tästä nimikkeestä tulikin Enslaved vibat, parin vuoden suunnittelussa on ollut mukana Enslavedin johtava suunnittelija Mark Richard Davies.
Lead Enslaved designer working on The Last of Us, no new details soon | GamersMint

Vaikka Enslaved oli kaikin puolin nätti peli ja ilmeisen hyvällä tarinallakin varustettu, oli se demon perusteella omaan makuun liian putkimainen ja liikkumisreitit liian tarkkaan rajattu. Toivottavasti Last Of Us ei mene ihan samoilla raiteilla.
 
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

...

Nyt kuitenkin Last Of Us:n kohdalla itse toivoin, että nimenomaan panokset olisivat todella harvinaista herkkua ja niitä todella joutuisi säästämään / miettimään, missä kohdassa niitä tuhlaisi. Tämä toisi sitä pelon ja selviytymisen tunnetta, jota ei millään saavuteta, jos käsissä komeilee USAS-12 automaattihaulikko sadoilla panoksillaan...

...

Sitten spekulaatioon. Trailerissahan tyttö löytää 1:20 kohdalla panoksia lahdatulta tyypiltä ja sanoo bingo. Voisiko tämä juuri vihjata siihen, että panokset ovat todellakin harvinaista herkkua.

...
Vastasitkin jo omaan pohdintaasi. Meinasin tulla sanomaan tuon saman kohdan trailerista. :p


...Edit: Lisää päättömiä ideaoita. Mahdollisessa co-opissa olisi mehevä lisä, jos kaverin puhe kuuluisi suhteessa teidän väliseen välimatkaan. Välimatkan kasvaessa puhe kuuluisi koko ajan vaimeampana kunnes lakkaisi kuulumasta kokonaan puheen tavoin.

Tunnetaan myös nimellä "proximity chat", joka löytyy jo useastakin pelistä. Tosin tähän sopisi sellainen hieno ominaisuus, että zombiet voisivat kuulla pelaajien puhetta mikeistä, joten pitäisi yrittää kuiskailla toisilleen. :D Olis kyllä hauskaa. Tosin rikkois vähän immersiota, kun kaks jätkää puhelee mikkeihin, kun toinen kuitenkin ohjaa teinityttöä... Ehkä tähän voitaisiin tehdä joku oma co-op-pelimuotonsa, jossa on vaikka valittavana muutama eri hahmo, jotka toimivat parivaljakkona ja pyrkivät vain selviytymään. Heille olisi sitten tehty ihan oma tarinansa ja tehtävät, jotka etenenisivät samaan tyyliin kuin yksinpelissä. Tosin tottakai myös yksinpeliä pitäisi pystyä pelaamaan co-opilla, mutta tuossa varsinaisessa co-op-tilassa voisi olla juuri noita omia erityisominaisuuksia kuten tuo ehdottamani mikkisysteemi. Ja story co-oppien lisäksi mukaan ehdottomasti jonkinlaisia survival-pelimuotoja, mielellään neljälle pelaajalle.

EDIT: Ja kuvakulmasta kun puhuttiin, niin ehdottomasti toivon 3rd personia, koska haluan nähdä pelihahmon koko ajan pelatessa enkä vain välinäytöksissä. Ja mitä kauhuun tulee, niin 1st person -kuvakulmalla pelatessa säikyn itse ainakin enemmän. Juuri sen takia, kun oman hahmon selkää ei näe, niin ei tiedä yhtään, jos joku hyppää vaikka niskaan. Muutenkin se immersio on ihan erilainen. Mutta kun tämä on tällanen selviytymistoimintapeli, niin ennemmin toivon 3rd personia. Toki kauhuakin saa olla ja vielä onnistunutta sellaista. Oikeastaan on olemassa tasan yksi 3rd person -kauhupeli(sarja), joka on mua onnistunut säikyttelemään ja se on Dead Space. Mutta silti, jos Dead Space olisi FPS, niin paskoisin varmaan housuihini.
 
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

Tunnetaan myös nimellä "proximity chat", joka löytyy jo useastakin pelistä. Tosin tähän sopisi sellainen hieno ominaisuus, että zombiet voisivat kuulla pelaajien puhetta mikeistä, joten pitäisi yrittää kuiskailla toisilleen. :D Olis kyllä hauskaa. Tosin rikkois vähän immersiota, kun kaks jätkää puhelee mikkeihin, kun toinen kuitenkin ohjaa teinityttöä...

Vastaavanlainen tsättisysteemi on toteutettu aikaisemmin ainakin Splinter Cell Chaos Theoryn yhteistyötilassa. Olihan tuo jänskää, kun vartijat saattoivat "kuulla", mitä siellä mikrofoneihin puhistiin. Ruudulla näkyi mittari, josta omaa melutasoa pystyi tulkitsemaan.
 
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

Luuletko muka, ettei esimerkiksi Amnesia toimisi konsoleilla jostain syystä?
Kyllä varmasti, miksipä ei ? Puhtaasti konsoleille suunnitelluissa peleissä on kuitenkin täysin eri lähtökohdat kuin pc:lle suunnitelluissa peleissä. Siinä missä tietokoneella sinulla on näppäimistö ja hiiri oletuksena, konsolilla on kaksi peukalolla pyöritettävää pallukkaa. PS3:n yksinoikeus pelit räiskintää lukuunottamatta ovat melkeinpä poikkeuksetta 3rd person-kuvakulmasta: Heavy Rain, God of war 3, Unchartedit, infamous... Jos taas lähdetään suunnittelemaan tietokoneelle yksinoikeuspeliä, tilanne on taas ihan toinen.

Jos nyt kyseessä oletetaan trailerista ja muista pelinkehittäjien kommenteista päätellen (sekä heidän taustoistaan) olevan elokuvamaisuuteen (tai ainakin sinne suuntaan) tähtäävä peli kyseessä, niin en todellakaa nää mitään järkeä fps-kuvakulmassa. En edelleenkään väitä, ettei se voisi toimia, minun mielestäni se vain toimii niin paljon paremmin 3rd person-kuvakulmasta.

Mikä tämä "kauhu/jännitys ei toimi kuin tietystä kuvakulmista" -läppä on? Kuvakulma voi tulla vaikka "kolmannesta rööristä" (en kuvaile enempää) jos se on mietitty etukäteen ja palvelee kokonaisuutta. Kokonaisuus ja eri osasten balanssi on jokaisen pelin a&o.

Kauhu / jännitys ei ole itselle ne ensimmäiset mitä tulee mieleen tästä pelistä. Vaan edelleen elokuvamainen pelikokemus ja tämän saavuttaminen fps-kuvakulmalla on todella hankalaa. Loppu kommenttiisi, joka on tyyliin pelin voi tehdä vaikka asiasta x tyylillä y jos lopputulos on hyvä, niin kyllä, hienoa päättelyä.

Sitten kuvakulma-keskustelun lopuksi:
Neil Druckmann and its game director, Bruce Straley: "The Last of Us is a genre-defining experience that blends survival and action elements to tell a character driven tale about a modern plague decimating mankind".
Lähde:
ja

Like the Uncharted games, The Last of Us has a third-person perspective, in which you see the character on-screen, but it has a more realistic, cinematic look. "We're trying to move the medium of video games into an area elevated in the same manner of respect of film," Balestra says.
Lähde:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vastaavanlainen tsättisysteemi on toteutettu aikaisemmin ainakin Splinter Cell Chaos Theoryn yhteistyötilassa. Olihan tuo jänskää, kun vartijat saattoivat "kuulla", mitä siellä mikrofoneihin puhistiin. Ruudulla näkyi mittari, josta omaa melutasoa pystyi tulkitsemaan.

Joo juuri tuollainen ainakin ajatusleikkinä kuulostaisi mahtavalta co-opissa. Kaveri yskäsisi mikkiin ja yhtäkkiä saisi juostakkin talosta karkuun tuli persiin alla :D
 
Ylös Bottom