Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Last Of Us

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ajatusliekki
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

Puha kertoo Twitterissä käyneensä Naughty Dogilla ja vahvisti, ettei The Last Of Us sisällä Move-tukea.

Just got back from ND. Great people, super-promising game but... definitive no Move support for #thelastofus Great news!!!

Lähde: Twitter (RiotPelaaja)
 
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

Puha kertoo Twitterissä käyneensä Naughty Dogilla ja vahvisti, ettei The Last Of Us sisällä Move-tukea.



Lähde: Twitter (RiotPelaaja)

Hyvä että eivät tuohon turhaan ohjaukseen kuluta aikaa vaan tekevät padi ohjauksesta erinomaisen.


Lisää The Last of US -faktoja

''USA Today on julkaissut tietoja Naughty Dogin uudesta suuresta projektista, The Last of Us. Pelin suunnitellaan ilmestyvän vuoden 2012 lopussa, tai vuoden 2013 alussa.

Peli kuvataan samasta kolmannesta perspektiivistä kuin Uncharted-pelitkin. Naughty Dogin kanssajohtaja Christophe Balestra pyrkii The Last of Usin kautta nostamaan videopelien arvostusta.

"Me haluamme uudelleenmääritellä sen miksi näitä edes kutsutaan. Videopeli ei ole enää oikea nimi. Se ei ole välttämättä peli jolla on sääntöjä, voittaja sekä häviäjä. Se on kokemus.

Luova johtaja Neil Druckmann puolesta kertoi, että hän sai idean peliin katseltuaan BBC:n erinomaista luontodokumenttisarjaa Planet Earth, jossa esitettiin kuinka Cordyceps-sienilajike infektoi muurahaisia ja ottavat näiden aivot valtaansa. Hyppy ihmisiin oli ilmeinen, ja pelin fokus tuleekin olemaan nimenomaan ihmisissä, ei hirviöissä.

The Last of Usia on kehitelty salaa vuodesta 2009 asti. Kun Uncharted 2: Among Thieves valmistui, osa kehittelytiimistä jatkoi Uncharted 3: Drake's Deceptionin pariin, mutta osa siirrettiinkin uuteen projektiin ilman sen suurempia fanfaareja.

Nyt julkisuuteen on tuotu myös pelin säveltäjä, Oscar-voittaja Gustavo Santaolalla, joka on säveltänyt musiikit muun muassa Brokeback Mountainiin sekä Babeliin."


Lähde: Gamereactor.fi
 
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

Sitä mukaa kun tietoja tipahtelee, kuume nousee kummasti! Jos jo musiikin osalta todetaan...

"With this music we're trying to get emotion. We're not going for horror," Druckmann explained. "There's going to be horrific things happening in this game, but that's not the focus of it. The monsters aren't the focus of it, it's the relationship between Joel and Ellie."

...ja tuon päälle vielä...

So what is The Last of Us about? "This is going to sound corny, and it might not appeal to gamers, but I would say it's a love story," said Druckmann. "It's not a romantic love story, it's a love story about a father-daughter-like relationship.

...niin vau! Tuohan alkaa kuulostaa jo zombipelien Six Days in Fallujahilta :D
 
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

TAI vuoden 2013 alussa...

Tavoitteena varmasti tuo loppuvuosi, kun silloin ne kaikki kovimmat myynnit tehdään. Sanoivat tuon alkuvuoden tuohon, kun tällä hetkellähän mikään ei ole vielä yhtään varmaa. Iloitsin vain siitä, että tähtäävät sentään tuonne, kun täällä jotkut arvuuttelivat jopa vasta loppuvuotta 2013.
 
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

''Uncharted-kehittäjä Naughty Dogin seuraava peli lupaa tarinavetoista toimintaa luonnon ja zombien valtaamassa Amerikassa. Pistäydyimme studiolla tutustumassa projektiin lähemmin.''

Lähteessä luettavaa jonkin verran pelistä: Gamereactor.fi
 
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

Tässä olisi koodi dynaamiseen teemaan, tosin ainoastaan ladattavissa Usa storessa. Ja tuota koodia voi näemmä käyttää ties moneenko kertaan :)

G2LJ-GTNE-NKHM

Näytä liitetiedosto 8305
 
Vastaus: The Last Of Us [PS3 HYPE]

Ainut toive nyt on, että pelistä saadaan huomattavasti synkempi mitä Unchartedeista, koska tälläinen selviämis-kauhu-seikkailu vaatii sitä ehdottomasti. Toiseksi, että tarinan voisi pelata co-oppina läpi kaverin kanssa olisi todella huikeaa. Pelin vaikeusaste tappiin, headsetit laulamaan ja kakat housussa kurkkimaan nurkan takaa, että uskaltaakos sitä mennä eteen päin vai ei :D

Olis ihan huippua!
 
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

Aika helvetin tyhmää jättää peli ostamatta kuvakulman takia...
:D Hahhah, sait ton kommenttis jotenkin kuulostamaan hauskalta.
Mutta joo, ei se kuvakulma ois se ainut syy miksi jättäisin pelin ostamatta. Kun ostan pelin, asetan tietyt kriteerit, ja tää kuvakulma on yks niistä, ja on todella tärkeä. Mutta siis kyllä mä tämän pelin varmasti aijon ostaa.
 
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

Katselin trailerin uudelleen ja panin merkille, että ilmeisesti ainakin partureita on jäänyt henkiin. Sen verran siistit oli hahmojen kampaukset, ottaen huomioon, että Super Marion painajaismaisia sienipäitä on ravattu raunioissa karkuun jo jokusen vuoden...
 
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

High-quality scans of Game Informer’s The Last of Us cover story have arrived. The article contains a ton of new details about Naughty Dog’s new project. The feature goes into detail about the game’s story, confirms online, and much more.

Gaming Everything » Blog Archive » The Last of Us: Lots of new details and high-quality scans – online confirmed, sequel talk, more

Kopioin tuolta ton listan vielä tähän ja tummennan mielenkiintoisimmat kohdat:

- Director Bruce Straley on online: “We’re going to have some sort of online component. We’re working on a bunch of ideas, but we haven’t nailed anything down. We definitely know it’s going to be awesome.”
- Once Uncharted 2 was done, there were major changes at Naughty Dog
- Naughty Dog was receiving a lot of requests to license the Uncharted engine from internal/external studios
- Naughty Dog co-president Evan Wells: “[The engine] just isn’t set up to be able to be worked on outside of our office. So really the only way to leverage that would be to get a second team going.”
- One reason for Naughty Dog’s expansion was that they had a ton of talent and Evan Wells didn’t want to lose anyone
- Wells: “So many people here at Naughty Dog who are environment modelers or designers or animators could be leads or directors at any other company. They’re just really masters of their craft and doing a great job here, so we wanted to give them an opportunity to grow.”
- Two different teams made so the creators could focus completely on one project rather than bouncing back and forth
- New team decided to make a new IP that allowed them to make what they wanted
- The team looked at their favorite films like Road to Perdition and True Grit
- Combat is inspired by Anton Chigurh’s intense gun battle with Llewelyn Moss (No Country for Old Men)
- Movie had little music and sometimes no dialogue for long stretches of time
- Movie uses ambient noise, like exhausted breathing and booming guns
- The team is going for as much tension as possible in place of a non-stop action thrill ride
- Since there are limited resources, Joel won’t be running around blasting a machine gun
- One bullet can kill in this world
- This lethality affects enemy decisions
- When Joel pulls out a gun and kills an enemy, the others will hide or try to flank his position
- Enemies will come right at Joel is they notice he only has a melee weapon
- Naughty Dog calls the AI system “Balance of Power”
- This system always adapts and dynamically changes as enemies and Joel trade off the upper hand
- The team is adding emotion and personality to the enemies alongside the advanced AI
- Enemies get angry when a friend dies, they warn each other of danger, and they’re scared when they’ve lost the upper hand
- Can’t just hide and wait for your health to recharge
- Since there is persistent health, you’ll have to use a health pack to repair damage and budget enough time to apply it
- Control Joel
- Ellie is an AI-driven non-playable character
- Naughty Dog has decided against co-op play
- Ellie will be very capable and won’t get in your way
- “We know if the entire thing is an escort mission you’re gonna hate it. The easy thing for us to do is every time there is combat she just hides somewhere and then she comes out at the end. We gave ourselves the insane challenge of, ‘How do we make her a part of the combat space?’”
- Game Informer says Ellie does a great job of tagging along in the demo, staying out of sight, warning Joel of danger, and getting him out of jams
- Players won’t have to worry on blaming a game over on Ellie as long as they don’t purposely lure enemies to her position or completely ignore when she’s obviously in trouble
- Platforming and puzzle solving were minimally present in the demo
- It will be important to figure out how to navigate spatial problems with unique Ellie and Joel abilities
- Each can do things the other can’t, and they must work together to move forward
- Game Informer also didn’t see the spore-infected humans like those in the debut trailer
- Focusing on the human antagonists currently since they’re the focus of the game
- There will be more encounters with humans than the infected
- Different human factions all have different goals
- Some factions will help you along the way if it benefits them somehow
- Joel/Ellie are part of a larger cast of characters full of allies and enemies that will come in and out of their adventure as they pass through cities, suburbs, and rural areas
- Game begins as Joel and Ellie meet in Boston 20 years after the fungal outbreak
- Ellie is an orphan, so she hasn’t seen the old world or anything outside the walls of the oppressive military quarantine zone she grew up in
- Ellie is obsessed with relics from our culture such as music and books
- She always gets in trouble at her boarding house
- Joel is in his late forties, has been through a lot of heavy stuff to survive
- Joel runs drugs and weapons through the quarantine zone’s black market
- The bleak locale is littered with checkpoints and constant body scans for traces of the infection
- You’re executed immediately if you come up positive
- Spores can be transmitted through the air, though it needs to be a concentrated and confined space to truly spread
- Joel is recruited to sneak Ellie out of the quarantine zone
- The reason for this is unknown
- Joel agrees, but things go horribly wrong and they are pursued by the military
- Joel thinks about leaving Ellie, but he promised a dying friend that he’d escort her to safety
- Both of them go west on a journey across the U.S. when a nearby safe haven doesn’t work out

Ei co-oppia. Harmi. :/ Ei oikeen innosta joku TDM... Kuullostaa kuitenkin hyvältä nuo yhden osuman tapot, healthpackit ja että pelimaailmassa tulee vastaan useita eri ihmisiä, infektoituneita tai ei, ja vain osa heistä on vihollisia.
 
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

- Control Joel
- Ellie is an AI-driven non-playable character
- Naughty Dog has decided against co-op play

Tuossapa nuo kohdat, mitkä heikensivät omaa kiinnostustani aikalailla. Jos kerta vain toista hahmoa ohjataan, niin ilman muuta sitä heikompaa / pelokkaampaa hahmoa. Luo aivan erilaisen fiiliksen pitää joku heiveröinen hahmo elossa karussa maailmassa kuin joku puoli valmis eliittisotilas. Toinen olisi tietenkin ollut pitää molemmat hahmot vaikka teineinä, jolloin pelaajalla ei olisi ollut fiilistä, että tää mun hahmohan on Steven Segal, no worries.

co-op oli vain henk.koht toive, jonka kanssa mm. pelin uudelleen peluuarvo olisi ollut aivan eri sfääreissä.

No, nyt täytyykin sitten asennoitua tarinavetoiseen selviytymispeliin ilman tarvittavaa selviytymiselementtiä, joten toivotaan pelattavuuden ja tarinan olevan sitä kuuluisaa AA-laatua. Huippu peli varmasti silti tulossa.

Mukava lukea n. vuoden päästä kuinka väärässä sitä ennakkoluuloissa taas olikaan :D
 
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

Ei co-oppia. Harmi. :/

Noh jos tässä pelissä on ihan ehtaa "survival horroria" (mitä tietysti kovasti toivon) niin siihen co-op ei istu fiiliksen puolesta kovin hyvin. Meinaan joku RE5 oli loistava co-op-peli, mutta ei niin mieletön kauhukokemus.

Omasta mielestäni näissä joutuu aina valitsemaan ja NG on valinnut sen tien millä ainakin potentiaalisesti saataisiin kunnon horroria ja jännitystä kehiin. Co-op on aina sellainen kompromissi.

Jos kerta vain toista hahmoa ohjataan, niin ilman muuta sitä heikompaa / pelokkaampaa hahmoa. Luo aivan erilaisen fiiliksen pitää joku heiveröinen hahmo elossa karussa maailmassa kuin joku puoli valmis eliittisotilas.

Hmm... Ei huono pointti toisaalta tämäkään. Jos co-op olisi nimenomaan ollut niin, että toinen on karu "aseäijä" ja toinen heikompi tyyppi (jolla sitten on jotain erikoisjippoja kuitenkin) niin saattaisi toimiakin.

Kuten yllä sanoin, niin sellainen "kaksi shootertyyppiä lahtaa jonossa örkkejä" co-op ei oikein tässä maistuisi. CoDit ja muut ovat sitten asia erikseen.

EDIT: Jossain vaiheessa ND mietti uuden Jak & Daxterin kehittämistä, mutta päätyi lopulta The Last Of Us -peliin:
http://www.vg247.com/2012/02/06/nau...xplored-new-jak-daxter-before-the-last-of-us/
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

NG ei ole koskaa tuottanut pettymystä, joten uskallan odottaa tästäkin mahtavaa tekelettä, vaikka Co-op puuttuukin. Innolla odotellaan :)
 
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

Tällä hetkellä ainoa peli jota odotan. Mutta Naughty Dog:in pelit ovat aina niin... täyteläisiä, että ei siihen muita pelejä rinnalle tarvitakaan :D
 
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

Tällä hetkellä ainoa peli jota odotan. Mutta Naughty Dog:in pelit ovat aina niin... täyteläisiä, että ei siihen muita pelejä rinnalle tarvitakaan :D
Sama vika. Last of Us on tällä hetkellä ainoa syy etten ole myynnyt kolmosta pois pölyttymästä.
Gamingbolt julkaisut muutaman uuden konseptikuvan. Uncharted sarjaan verrattuna mukavan synkän sävytteistä taidetta.
 
Vastaus: The Last Of Us [PS3 Hype]

PlayStation.Blogissa nyt myös uutta tietoa ja paljon gameplay-kuvia.

Ja siis VAU, mitkä grafiikat.

EDIT:

"Joel and Ellie are immediately besieged by the group of survivors, leading to a brutal melee sequence with Joel, before other survivors reveal that they have a gun and start shooting. This tips the balance of power until Joel can draw his own gun and then both sides are taking cover and moving around to try to get a good shot off. When Joel’s pistol clicks, revealing he has no ammunition, the remaining survivor thinks he’s got the upper hand and moves much more aggressively since he still has a gun with ammo. Just when he thinks he’s got Joel, Ellie whips a brick at him, stunning him long enough for Joel to take him out via melee attacks."

Vähän juttua tekoälystä. Toivottavasti nuo tiilen heitot sun muut ei oo sitten scriptattuja. Tosin voihan tuossa olla ampumatta kaikkia panoksiaan, jolloin vihollinen ei lähde tulemaan pelaajaa kohti ja tuota tiilen heittoa ei tapahdu ollenkaan. Vaikuttaisi siis, että aina tilanteen mukaan jotain tällaista voi sattua.
 
Ylös Bottom