Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Last Of Us

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ajatusliekki
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: The Last Of Us

Samoilla linjoilla olen tuon kuuntelu kyvyn suhteen. Hieman tyhmä idea jonka olisi voinut tehdä paremmin, esim. Jättää näyttämättä tarkkaa sijaintia ja miten päin vihollinen seisoo/katsoo/liikkuu.
Mielelläni olisin nähnyt vain suuntiman mistä kuuluisi jotain ääntä ilman että näkisin ääriviivoineen mikä vihollinen siellä kirmaa ja mihin suuntaan, nyt pystyi helposti kuuntelemaan reitit mitä ne möröt sun muut ihmiset kiertelevät ja milloin he eivät katsoneet sinun suuntaan.

Täysin samoin sanoin mitä itse ajattelin. No, onneksi tuota ei tarvitse käyttää.
 
Vastaus: The Last Of Us

Pelistä pelattu about 2/3 ja on maittanut kyllä. Peli on hienon näköinen ja pelaajan liikkeet on tyylikkäästi animoitu. Koska en ollut halunnut seurata yhtään ennakkoarvioita pelistä, yllätyin hieman miten paljon tässä on hiiviskelyä. Tälläiselle räiskintäpelien ystävälle on vaikeaa hiipiä hiljaa ja suunnitella reittejä, mutta toisaalta tässä pelissä sekin on mallikkaasti toteutettu. Omasta mielestäni peli on lunastunut luapauksensa ja on kokemuksena mieleenpainuva.

Hieman nillitän Elliestä. Siis mimmi on 14v, mutta juttujen kypsyysasteesta voisin veikata vähintään 18v. Etenkin ääninäyttely on häiritsevän aikuismaista ja itse äänen pelille on antanut äänensä Ashley Johnson 30v. Ei näin. Uskottavuus kärsii ja itseäni se häiritsee aina kun Ellie avaa suunsa. Olisiko tähän ollut mahdotonta palkata vaikkapa joku 14 vuotias?

Anyway, peliä on vaikea lopettaa, joka on omalla kohdallani yleensä hyvän pelin merkki. Suosittelen ehdottomasti kaikille seikkailu / kauhu / survival - genren ystäville.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Last Of Us

Pelistä pelattu about 2/3 ja on maittanut kyllä. Peli on hienon näköinen ja pelaajan liikkeet on tyylikkäästi animoitu. Koska en ollut halunnut seurata yhtään ennakkoarvioita pelistä, yllätyin hieman miten paljon tässä on hiiviskelyä. Tälläiselle räiskintäpelien ystävälle on vaikeaa hiipiä hiljaa ja suunnitella reittejä, mutta toisaalta tässä pelissä sekin on mallikkaasti toteutettu.

Tuo tiivistää kanssa aikalailla omat fiilikset, Unchartedeista tottui menemään eteenpäin tukka hulmuten ja pyssyt paukkuen, tässä tuolla tyylillä ei pitkälle pötki :D
 
Vastaus: The Last Of Us

Mistä te näette paljonko peliä on läpäistynä? Tilastoista näkyy kyllä kaikki ammutut kudit, tapetut vihut, millä vaikeusasteella peli on läpäisty, mutta tuo pelin läpäisy % on ainakin itselläni hukassa.

On kyllä loistava peli, normaalisti en lue näitä kirjeitä yms mitä maailmasta löytyy, mutta tässä ne ovat erittäin mielenkiintoisia. Minua taas ei häiritse yhtään, että Joel on ainoa johon vihut kiinnittävät huomiota. Suosittelen ottamaan sen seinien läpi katselun / kuuntelun pois, helpottaa mielestäni peliä aivan liikaa. Parempi fiilis, kun ei voi joka kulman takaa skannata etukäteen missä vihut sijaitsevat.
 
Vastaus: The Last Of Us

Mistä te näette paljonko peliä on läpäistynä? Tilastoista näkyy kyllä kaikki ammutut kudit, tapetut vihut, millä vaikeusasteella peli on läpäisty, mutta tuo pelin läpäisy % on ainakin itselläni hukassa.
Ainakin savesta näkee prosentit.
 
Vastaus: The Last Of Us

Hieman nillitän Elliestä. Siis mimmi on 14v, mutta juttujen kypsyysasteesta voisin veikata vähintään 18v. Etenkin ääninäyttely on häiritsevän aikuismaista ja itse äänen pelille on antanut äänensä Ashley Johnson 30v. Ei näin. Uskottavuus kärsii ja itseäni se häiritsee aina kun Ellie avaa suunsa. Olisiko tähän ollut mahdotonta palkata vaikkapa joku 14 vuotias?
Onko ND itse sanonut Ellien tarkkaa ikää tai kerrotaanko sitä pelissä? Itse olen kuullut numeron 14 vain toimittajien suusta. Voin toki olla väärässä.

E:
Bandicoot sanoi:
Ellie itse sanoo ikänsä pelissä :)
Okei. Minua Ellien ääni ei ainakaan trailereissa häirinnyt. Ei tuo ääni kovin poikkeava 14-vuotiaalle ole.
 
Vastaus: The Last Of Us

Ansaitsiko peli siis sen kaiken hypen? - No ei todellakaan!

Aiheena tämä peli ei kiinnosta tippaakaan, täten myöskään en ole huomannut mitään isoa hypeä.

Toisinsanoen vaikka olen eräänlainen pelien suurkuluttaja en tätä peliä erityisemmin ole noteerannut kun kuuluu itselläni kategoriaan ei kiinnosta edes halvalla. Jostain syystä ei vain napostele nämä tsompiselviytymispelit mahdollisimman niukoilla varusteilla etc ja mukana vielä tohjo apuri. Kiitoksia kaikille kirjoittajille kommenteista, jotka avasivat hieman lisää millainen tekele on.
 
Vastaus: The Last Of Us

Joskus mietin, tosin pelinteko tekniikasta mitään tietämättä, että pelaakohan nuo PS 3 pelien tekijät koskaan itse näitä pelejä. Kun minusta tuntuu, ettei PS 3:n peliohjainta ole rakennettu pelaamisen vuoksi, vaan kait lähinnä kässissä pyöriteltäväksi ja ihmeteltäväksi, että tälläinenkin vitkutin...

Mutta oli minulla asiaakin. Olen jumissa "Vesivoimalaitoksella" Ollut jo toista päivää. Olettaisin, että peli on jotenkin rikki, kun ei tule mitään vinkkiä, että miten jatketaan.

Jos joku on pelannut tuon kohdan yli, voisiko ystävällisesti kertoa vaikka sitten sähköpostilla, että miten siitä jatketaan.
 
Vastaus: The Last Of Us

Hieman nillitän Elliestä. Siis mimmi on 14v, mutta juttujen kypsyysasteesta voisin veikata vähintään 18v. Etenkin ääninäyttely on häiritsevän aikuismaista ja itse äänen pelille on antanut äänensä Ashley Johnson 30v. Ei näin. Uskottavuus kärsii ja itseäni se häiritsee aina kun Ellie avaa suunsa. Olisiko tähän ollut mahdotonta palkata vaikkapa joku 14 vuotias?


Nojaa.. Itseäni tuo ei kyllä haittaa yhtään. Mielestäni tyttö kuulostaa nuorelta.

Jos nyt alkaa kiroilua ja muuten puhetyyliä pohtimaan, niin onhan Ellie melko rujossa maailmassa elänyt koko ikänsä, joten varmasti vähän erilainen tyttö muovautunut hänestäkin. Jos siis nyt alkaa oikein ajattelemalla asiaa ajattelemaan :p

Itse en ole ehtinyt pelailemaan paljoa. Siinä kohdassa nyt ollaan, johon demo loppui. Hardilla pelailen ja tuntuu parin yrityksen jälkeenkin aika haastavalta tuo kohta. Se hiukan ihmetyttää, kun clickerithän eivät näe mitään mutta silti hyökkäävät suoraan kimppuun vaikka olet kulmantaakse ehtinyt piiloon ja olet aivan liikkumatta. Kaiken järjen mukaanhan sen pitäisi juosta ohi, kun ääntä ei kuulu?
 
Vastaus: The Last Of Us

Jos joku on pelannut tuon kohdan yli, voisiko ystävällisesti kertoa vaikka sitten sähköpostilla, että miten siitä jatketaan.

Mitä jos katsoitit vaikka jonkun Walkthrough videon Youtubesta?


Muistaakseni jostain luin että Naksuttelijat voivat löytää pelaajan myös hajuaistin perusteella.

Kaiken järjen mukaanhan sen pitäisi juosta ohi, kun ääntä ei kuulu?
Muistaakseni jostain luin että Naksuttelijat voivat löytää pelaajan myös hajuaistin perusteella.
 
Vastaus: The Last Of Us

Mitä jos katsoitit vaikka jonkun Walkthrough videon Youtubesta?

Kiitoksia. En edes tiennyt tuollaisista vidoista. Mutta toistaiseksi olen saanut pelattua kaikki ostamani pelit läpi. Tämä oli ensimmäinen kolmestatoista, missä meinasi tulla tenä. Mutta nyt tutkailemaan voimalaitosrakenteita.....
 
Vastaus: The Last Of Us

Se hiukan ihmetyttää, kun clickerithän eivät näe mitään mutta silti hyökkäävät suoraan kimppuun vaikka olet kulmantaakse ehtinyt piiloon ja olet aivan liikkumatta. Kaiken järjen mukaanhan sen pitäisi juosta ohi, kun ääntä ei kuulu?

Clickerithän käyttävät samaa tekniikkaa kuin kaikuluotaimet ja lepakot. Eli ne itse naksuttelevat ja "näkevät" kun niiden naksuttelu kimpoaa ympäristöstä takaisin.
 
Vastaus: The Last Of Us

Täytyy kyllä onnitella ND:tä, jos nuo myynnit pitävät lähellekkään paikkaansa. 1,3 miljoonaa myytyä kipaletta maailmanlaajuisesti.

The Last of Us - Opening Week Sales Estimates - VGChartz

Itse pääsin vasta tänään korkkaamaan Ellie Editionin ja vain reilun tunnin kerkesin pelailemaan. Kaikin puolin vaikuttaa lupaavalta, mutta katsotaan kun päästään kunnolla vauhtiin. Alku oli kyllä hieno ja melkein tippa tuli linssiin.
 
Vastaus: The Last Of Us

Huhhuh tajuton peli. En muista milloin viimeksi olisin ollut näin koukussa yhteen peliin.. olenkohan koskaan? Viideltä pääsin duunista ja siitä asti jaksoi vetää lähes yhtäjaksoisesti 5h. Yleensä pelejä jaksaa pelata tunnin tai pari yhdellä kertaa.

Hahmoihin on päässyt kyllä hienosti sisään. Ellie on kyllä hauska tapaus. Söpö badass tyttö! :) Harvinaista myös se, että tämän jaksaa varmasti pelata toiseen kertaakin läpi. Yleensä samantapaiset pelit ovat olleet täysin kertakäyttöviihdettä.
 
Vastaus: The Last Of Us

Harvinaista myös se, että tämän jaksaa varmasti pelata toiseen kertaakin läpi. Yleensä samantapaiset pelit ovat olleet täysin kertakäyttöviihdettä.

Sama. Tämähän on "pakko" pelata vähintään 3 kertaa trophyjen takia läpi, mutta nyt pitkästä aikaa se ei haittaa. Haluan kokeilla erilaisia lähestymistapoja ja eri aseita. Ja muutenkin, ihan loistavien miljöiden ja tapahtumien takia tämä on pakko kokea uudestaan. Loistavaa viihdettä kaikinpuolin, joka on sinänsä yllättävää, koska nämä apokalyptiset survival-tarinat luulin jo nähneeni Walking Deadin myötä. Tämä peli oikeastaan avaa uuden ulottuvuuden 3rd person shooter-moodin takia, mitä ei upeassa Walking Deadissa ollut samalla tavalla.
 
Vastaus: The Last Of Us

Kunnolla tehty selviytymiskauhu jossa myös ammuskellaan vähän on ehkä suosikkipeligenreni, ja ei jeesuksen ****u tämä on täyttä kultaa. Ei pysty lopettamaan pelaamista millään. Tuo pelkkä räiskiminen komeilla aseäänillä on jo hauskaa, mutta kun pystyy vielä jousipyssyllä stealthina vetämään niin komeasti. En ole pelannut Ps3:lla niin paljon kuin olisi pitänyt, mutta tämä peli, boom, aivan maagista tavaraa. Voisi ostaa koko laitteen vain tämän pelin takia. Mielenkiintoinen tarinankerronta, niin paljon erilaisia ympäristöjäkin komeilla graffoilla... Voisi kehua A4:n verran pienellä präntillä, mutta siis käytännössä unelmien peli sellaiselle, joka tällaisesta pitää.
 
Vastaus: The Last Of Us

Tietääkö kukaan, onko pelissä vaihtoehtoisia loppuja. Kiinnostaísi kyllä, voivatko asiat edetä monellakin tavalla

leikkaussalista
eteenpäin?

Tämä on niitä pelejä, mitkä täytyy vetää vaikemmalla tasolla läpi ilman apuja. Vähintään kerran vuodessa. Menee kyllä PS3:n parhaimmistoon, sinne MGS4:n, Uncharted 2:n ja RDR:n tasolle. GOTY 2013.
 
Vastaus: The Last Of Us

Pakko kysyä, kun trailerin perusteella tuntuisi melko mukavalta. Ikäväkseni menin kaiken hypen mukana ja ostin BioShock Infiniten. Kyllästyin tuohon kuraan vähän yli puolivälin. Saako tässä pelissä tehtyä jotain muutakin, kuin ampua?
 
Vastaus: The Last Of Us

Saako tässä pelissä tehtyä jotain muutakin, kuin ampua?
Monet tilanteet on selvitettävissä ampumatta laukaustakaan, jos vaan jaksaa kärsivällisesti hiippailla ja kuristaa/puukottaa/mätkiä kättäpidemmällä infektoituneet hengiltä. Kaikissa tilanteissa tuo ei kuitenkaan ole mahdollista, vaan muutamat skriptatut tilanteet taitavat pakostakin vaatia hieman liipaisimesta vetämistäkin.
 
Ylös Bottom