Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Last Of Us

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ajatusliekki
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: The Last Of Us

Eikös tämä ole vahvistettu trilogiaksi? Ja vielä siten, että joka seikkailussa on eri päähenkilöt. Sori lähteen puuttuminen, mutta jostain olen tälläisen lukenut.
Naughty dog tekee kyllä varmaan jonkun uuden trilogian seuraaville konsoleille. Harmi kun ei tullut uncharted kartingia :D
 
Vastaus: The Last Of Us

Nyt reilu 30% pelattu survival vaikeustasoa ja pakko sanoa että sen super kuuntelun puuttuminen muuttaa pelikokemusta entistä paremmaksi! Toki se on hieman vaikeampaa kun muutakin tavaraa on paljon vähemmän ja pitää entistä harkitummin käyttää ammuksia.
 
Vastaus: The Last Of Us

Nyt reilu 30% pelattu survival vaikeustasoa ja pakko sanoa että sen super kuuntelun puuttuminen muuttaa pelikokemusta entistä paremmaksi!
Pelaaminen ei siis muuttunut turhauttavaksi trial&error ähkimiseksi?
 
Vastaus: The Last Of Us

Pelaaminen ei siis muuttunut turhauttavaksi trial&error ähkimiseksi?

Ei lainkaan. Itse olen jtn 40% Survivorilla pelannut ilman mitään hankaluuksia. Jotenkin tuntuu että vaikeustaso ei ole vaikeampi vaan panoksia yms. löytyy vähemmin.
 
Vastaus: The Last Of Us

Pelaaminen ei siis muuttunut turhauttavaksi trial&error ähkimiseksi?

Ei todellakaan, varsinkin kun on jo yhden kerran pelin vetänyt läpi niin tietää mitä on odotettavissa. Täytyy olla vain se ajatus päässä että minimoi kaiken ampumisen ja miettii tarvitseeko jokaista vihua kohdata aseet/nyrkit pystyssä alun pitäenkään.
 
Vastaus: The Last Of Us

Pelaaminen ei siis muuttunut turhauttavaksi trial&error ähkimiseksi?

Noin 70% pelattu selviytyjä tasolla, eikä ole ollut ollenkaan vaikeaa tähän asti. Se on tullut huomattua, että saksia ei ole löytynyt yhtään liikaa. Puukot ovat olleet näin ollen melko vähissä. Mutta se ei haittaa, aina sitä on jotakin keksinyt. :D Oma taktiikka selviytyjä tasolla on ollut seuraava.
Mukana kulkevat hahmot pystyvät yleensä hoitelemaan suurimman osan vihuista. Tartunnansaaneita pystyy pyörittämään juoksemalla, kun vaan on tarpeeksi avoin tila. Kaikkia vihuja ei todellakaan tarvitse tappaa. Ihmisvihuja voi lahdata monessa paikassa samaan läjään kuristamalla. Kun tapat yhden, niin yleensä tulee pian seuraava ihmettelemään ruumista. Hiippailet selän taakse ja sama toistuu. Parhaimmillaan on mennyt 7 samaan kasaan. :D
 
Vastaus: The Last Of Us

Nyt reilu 30% pelattu survival vaikeustasoa ja pakko sanoa että sen super kuuntelun puuttuminen muuttaa pelikokemusta entistä paremmaksi! Toki se on hieman vaikeampaa kun muutakin tavaraa on paljon vähemmän ja pitää entistä harkitummin käyttää ammuksia.

Itse en ole käyttänyt koko ominaisuutta sitten sen tutoriaalin. En vain näe sille tarvetta. Tai oikeastaan unohdin muutaman päivän tauon aikana pelaamisesta koko ominaisuuden, mutta sitten jossain välissä muistin sen, kun ihmettelin miten vaikeita jotkut kohdat olivat, vaikka oltiin ihan alkupäässä peliä. Mut enpä turvautunu tuohon ja hyvä niin, peli on varmasti ihan erilainen tälleen pelattuna. Yhdessä kohtaa meni trial & error -tyyppiseksi pelailuksi, kun zombeja oli sen verran monta samalla alueella, mutta hyvinpä tuosta sitten selvisi.

Täytyy muuten mainita, että nuo taistelut on todella kuumottavia, varsinkin infektoituneiden kanssa, jos niitä on todella monta käymässä käsiksi. Kun yksi huomaakin sut ja kaikki lähtee tulemaan päälle, räiskit muutaman paniikkilaukauksen vain tuhlaten arvokkaita luoteja ja sitten sprinttaat ympäri rauniotalon käytäviä koittaen piiloutua johonkin, kun örvelölauma juoksee takana, niin onhan siinä vaan ahdistava pakokauhun tunne. :D

Nyt noin 30 % läpi ja pelattu semmonen 4 tuntia eli tällä tahdilla pelin pitäisi kestää vain noin 12 tuntia... Mutta tämän jaksaa kyllä mennä vähintään kerran uudestaan läpi heti ekan kerran jälkeen, kiitos vaihtelevien taisteluiden ja taktiikoiden. Tekoäly on paikoin muuten todella haastava, omien tekoäly sen sijaan vaikuttaa aika tyhmältä, mutta onneks niiden toilaluista ei rangaista. Se vaan, että kun koitat kyykkiä jossain suojassa, niin sit se pikkutyttö tulee just siihen samaan kohtaan eteen...

Mitään viime vuoden E3-gameplay'n tapaista tekoälyn juhlaa ei oo tullut vielä vastaan. Tosin luoteja on ollut aika reilusti ainakin vielä näin alussa ja tollasia ihmisviholliskohtamisia ei oo kauheena tullut.
 
Vastaus: The Last Of Us

Pätsiä pukkaa.

Changelist for Patch 1.02

Single player

Texture of a phone number on a bulletin board changed


Multiplayer

Technical

Host migration has been improved. Losing connection to the host during a migration should occur less often
General crash when leaving multiplayer fixed
Intro camera fix for some introductory cut-scenes
Connectivity issues while playing have been tuned
If you disconnect or lose connection to the host, you will no longer advance a clan day. You will only advance a day if you are kicked from the match, or exit through the menu


Gameplay

Explosion Expert level 2 should be selectable now
The voting time for match selection has been reduced to 15 seconds
“No party” playlist options have been added to both Supply Raid and Survivors, players can only join this playlist solo
Melee against a downed character now uses the same range as normal melee

Moninpelikorjauksia lähinnä siis. Tuo "No Party" ominaisuus on hyvä uudistus. Helpottaa yksinäisenä pelaamista siltä osin, ettei tule partyjen kyykyttämäksi. Teknisissä osissa toi, että päivät ei etene jos yhteydet pätkii on hyvä kans, varsinkin kun samalla parannetaan host migrationia. Töpselin nykijöitä tulee tän jälkeen varmasti lisää.

Lähde: Nauhgty Dog
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Last Of Us

Eilinen ilta meni tämän verkkopelin parissa. Peliseurana suomalaisia kymmeniä leveleitä ylempänä. Heiltä viikonloppusoturi saikin hyviä ohjeita ja vinkkejä. Alun hämmennyksen jälkeen alkoi saamaan taas kiinni pelimekaniikasta.

  • Valmista reppuun pommeja ja miinoita naulapommilla kulkureittejä. Tehokasta.
  • Osta suojat ja panoksia erän aikana. Ei lopu kesken tiukassa tilanteessa.
  • Liiku ryhmässä. Ensiaputaitoisia tarvitaan kohtaamistilanteissa.
  • Merkitse viholliset taggaamalla heidät R3:lla. Havainnollistaa sijainnit omille.
  • Käytä mikrofonia kaiken aikaa raportointiin. Auta ja neuvo muita.
  • Älä juokse, paljastaa sinut vihulaisen minitutkalle. Joskus kuitenkin pakko.
  • Tämä oli vaikea, mutta älä mene teloittamaan konttaavaa vihua ellet voi varmistua turvallisuudesta.

Nuo nyt oppi usein kantapään kautta. Uskomattoman tyydyttävä peli tiukan vastuksen sattuessa kohdalle. Molotovin coctailit ja lähitaistelu suurta hupia porukalla. :)
 
Vastaus: The Last Of Us

Eilinen ilta meni tämän verkkopelin parissa.

Sama homma. Pari matsia oli kyllä hiukeaa pelata, kun tiimikavereina oli järkeviä heppuja. Kukaan ei sooloillut ja kaikki auttoivat toisiaan.

Harmi vaan, ettei aina saa nauttia niin hyvistä tiimikavereista


edit: Jo kolmas kerta, kun rundin jälkeen ruutu menee pimeäksi eikä tapahdu enää mitään.. tähän ei auta kun bootata konsolista. rasittavaa..
 
Vastaus: The Last Of Us

Eilinen ilta meni tämän verkkopelin parissa. Peliseurana suomalaisia kymmeniä leveleitä ylempänä.

Jeesh, niin meni taas kerran.. yö myöhään. Suomalaisporukkaan kun pääsee niin erät viedään 20-0, mutta jos joutuu eri puolelle randomien kanssa niin puolet klaanista kuolee nälkään kun suomipojat rynnii päälle :P
 
Vastaus: The Last Of Us

Odotukset olivat korkealla, ja kyllä ensimmäisten 4 tunnin perusteella täyttyvät. Peliharrastuksesta on jo hieman liekki ollut hiipumaan päin, ja monet ihan hyvätkin pelit ovat alkaneet tuntua pakkopullalta. Löytyipä vielä kuitenkin yksi peli jota pelatessa en millään malttaisi laskea ohjainta näpeistä. Tunnelma on kohdallaan, täyden kympin peli ainakin vielä.
 
Vastaus: The Last Of Us

Tuli moninpelissä juuri vastaan 101 "viikkoinen". Onks se paljon vai vähän? :eek: Numeron perässä hirveä risuaita eikä //. HAN-SU oli poika nimeltään.
 
Vastaus: The Last Of Us

Tuli moninpelissä juuri vastaan 101 "viikkoinen". Onks se paljon vai vähän? :eek: Numeron perässä hirveä risuaita eikä //. HAN-SU oli poika nimeltään.

Melkoisen paljon oletan ;)

Mitä noi merkit ja numerot muuten siinä monpelin nimessä tarkoittaa? Pääsääntöisesti porukalla on // merkit, mutta usein näkyy myös *// merkkejä. Ja kuulemma myös yllämainittuja risuaitoja.
 
Vastaus: The Last Of Us

Mitä noi merkit ja numerot muuten siinä monpelin nimessä tarkoittaa? Pääsääntöisesti porukalla on // merkit, mutta usein näkyy myös *// merkkejä. Ja kuulemma myös yllämainittuja risuaitoja.
Numero meinaa montako "viikkoa" on pelannut. Yksi päivä on yksi matsi pelissä ja yksi viikko on siis seitsemän matsia. 101 viikkoa meinaa siis 101 x 7 = 707 matsia. Joka on ihan päätön määrä lopulta. Itselle tulee noin pari viikkoa pakettiin, jos pelaa koko illan. Sitä en tiedä mitä kenoviivat meinaa, mutta jokainen tähti niiden vieressä tarkoittaa montako 12 viikon kierrosta on saanut kunnialla pakettiin.

Karkeasti numero siis meinaa paljonko on pelannut ja symbolit taas sitä osaako miten pitää oman klaanin hengissä. Antaa siis osviittaa miten taitava pelaaja on, vaikka tuskin tuokaan koko totuutta kertoo. Mielenkiintoinen systeemi silti ja eroaa normimeiningistä. Vielä kun KDR olisi piilotettu leaderboardissa.
 
Vastaus: The Last Of Us

Nisulta mainioita pointteja edellä. Välillä tosiaan jurppinut aika lailla, kun porukka ei ymmärrä tiimipelin tärkeyttä ja kaikki juoksentelevat soolona missä sattuu. Tuosta aiheutuu vain turhia tikettien menetyksiä ja kaiken lisäksi viholliset saavat hyvät mutteribonukset yksinäisen vaeltajan teloittamisesta, kun ei ole ketään häiritsemässä. Muutaman pointin laitan itsekin:

- Jos vihollinen on asemissa ja tähtää suuntaasi, niin ei pidä nostaa sitä päätä näkyviin. Et ehdi ampua.

- Pienikin energiamittarin vaje on vaaraksi. Etsi mieluummin medic, joka parantaa sinut ja saa muttereita siitä hyvästä. Tiimin etu, kun joku kasvattaa pottiaan ja voi päivittää sillä aseita tai ostaa ammuksia.

- Jätä kaatunut vihu houkuttimeksi, katso minne hän koettaa ryömiä, saattaa paljastua lisää vihollisia esim. kuuntelemalla.

- Ole epäitsekäs ja anna kaverin hoitaa maassa makaavan teloitus. Molemmille ruokapurkit ja muttereita!

- Mikäli yllätät monta vihollista, niin harkitse ensisijaisesti vain merkkausta, ellei sitten ole kranaattia mukana. Äänenvaimentimesta on tietty kovasti apua, mutta varo etteivät kudit lopu kesken.
 
Vastaus: The Last Of Us

Nyt olen päässyt yksinpelissä mukavasti vauhtiin. Pelitunteja taitaapi olla päälle kolme.

Mutta mitä tuolla kaupungintalolla sitten lopulta tapahtui? Tapettiinko Tess?
 
Vastaus: The Last Of Us

Selviytyjä tasolla tuli pelattua peli suht helposti läpi. Jos sitä sitten vähitellen siirtyisi moninpelin puolelle. Mitä kannattaa noilla 8 varustelupisteellä ostaa aivan aluksi?
 
Vastaus: The Last Of Us

Nyt olen päässyt yksinpelissä mukavasti vauhtiin. Pelitunteja taitaapi olla päälle kolme.

Mutta mitä tuolla kaupungintalolla sitten lopulta tapahtui? Tapettiinko Tess?

Tapettiinhan se. Sieltä parvelta, jonka kautta paettiin, näkyi alas ja Tess makasi ammuttuna maassa.
 
Vastaus: The Last Of Us

Tapettiinhan se. Sieltä parvelta, jonka kautta paettiin, näkyi alas ja Tess makasi ammuttuna maassa.
Okei, eipä tullut sinne alas juuri katsottua. En enää yhtään ihmettele pelin ikärajaa... jo kampanjan alussa tarinallisesti kaksi merkittävää henkilöä (Sarah & Tess) kuolee.

Last of Us on itselleni siitä vaikea peli, että mm. Unchartedeissa tilanteet oli hoidettavissa käytännössä vain aseet laulaen, kun tässä taas useat vihut on mahdollista ohittaa ampumatta laukaustakaan. Totuttelua tämä vaatii.
 
Ylös Bottom