Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Last Of Us

Vastaus: The Last Of Us

Tänään oli kyllä ensimmäistä kertaa lähellä, etten heittänyt ohjainta seinään. V*tutti kyllä niin huolella, kun ensin pelaa muutaman matsin, jossa saa executioneita 12-14 per roundi. Sen jälkeen tulee minitehtävä ja ajattelin, että no hitto tullut noita executioneita niin paljon nyt, että helppo nakki saada pienimmät tappiot klaanille. Seuraavat kolme roundia ja tulos 11/12 ja 100% klaanista mullan alle. Jäi viikosta kiinni, etten saanut 12 viikkoa täyteen.

Oli niin paskat tiimikaverit, että olisi pitänyt tajuta ekan roundin jälkeen vaihtaa porukkaa. Nyt jatkoin tuossa sakissa ja oli kyllä pään hakkaamista seinään. No oma moka ja pitää ottaa opiksi.
 
Vastaus: The Last Of Us

Oli lähellä mennä ensimmäistä kertaa pupu pöksyyn

hotellin aulassa. :D Musiikki, pimeys ja kaikki siinä ympärillä. Huh.

Yksinpeliä vedetty 48 % ja tunteja kulunut 5 ja jotain.

Vihdoin Elliestäkin oli hyötyä, kun Joel antoi hänelle kiväärin tuolla rappusissa. Ja mikä parasta, luodit jopa tehosivat vihuihin.
 
Vastaus: The Last Of Us

Vihdoin Elliestäkin oli hyötyä, kun Joel antoi hänelle kiväärin tuolla rappusissa. Ja mikä parasta, luodit jopa tehosivat vihuihin.

Ellie hoitaa tosiaan sniputtamisen pätevästi, omalla pelikerralla napsautti pari vihua vainaaksi kun yrittivät kiertää selustaan. Samaten tyttösestä oli hyötyä eräässä isommassa kompleksissa. Ellie heitteli tiiliä ja pulloja, ja piti yleisesti meteliä houkutellen vihulaiset erilleen auttaen pelaajaa hoitelemaan pahikset hiljaisesti matalaksi. Tiedä kuuluiko pelin juoneen tai jotain, meinaan toistamiseen en moista käyttäytymistä enää nähnyt.
 
Vastaus: The Last Of Us

Täytyy siteerata erästä kommenttia Pelaaja-lehden sivuilla:

Extablish: Peli on varttia vaille täydellinen, mutta se viimeinen vartti sitten häiritseekin sitten aivan liikaa. Peli olisi ollut parempi jos se olisi keskittynyt enemmän selviämiseen ja vähemmän vihollisaaltojen mättämiseen, sanotaan vaikka, että olisi ollut 1-2 chapteria, joissa ei olisi edes NÄHTY vihollisen vihollista, mutta olisi ollut jotain muuta järkevää tekemistä, kuten vaikka ruokavarastojen keräämistä yms. selviytymisen kannalta tärkeää. Se olisi ollut pelin tunnelman kannalta parempi, ja myös pelin tarinan kannalta loogisempi.

Olen täsmälleen samaa mieltä. Jo nyt, vasta pelin puolivälin tienoilla, jatkuva vihollisjoukkojen selvittäminen alkaa kyllästyttää. Mainioiden välinäytösten, paikkojen tutkimisen jne. jälkeen tietää aina, että kohta taas täytyy valmistautua taisteluun. Nämä toiminnalliset osuudet ovat mielestäni väkinäisiä ja useat niistä olisi voinut korvata nimenomaan esim. tarvikkeiden keräämisellä tai ihan vain maisemien ihastelulla.
 
Vastaus: The Last Of Us

Täytyy siteerata erästä kommenttia Pelaaja-lehden sivuilla:

Extablish: Peli on varttia vaille täydellinen, mutta se viimeinen vartti sitten häiritseekin sitten aivan liikaa. Peli olisi ollut parempi jos se olisi keskittynyt enemmän selviämiseen ja vähemmän vihollisaaltojen mättämiseen, sanotaan vaikka, että olisi ollut 1-2 chapteria, joissa ei olisi edes NÄHTY vihollisen vihollista, mutta olisi ollut jotain muuta järkevää tekemistä, kuten vaikka ruokavarastojen keräämistä yms. selviytymisen kannalta tärkeää. Se olisi ollut pelin tunnelman kannalta parempi, ja myös pelin tarinan kannalta loogisempi.

Olen täsmälleen samaa mieltä. Jo nyt, vasta pelin puolivälin tienoilla, jatkuva vihollisjoukkojen selvittäminen alkaa kyllästyttää. Mainioiden välinäytösten, paikkojen tutkimisen jne. jälkeen tietää aina, että kohta taas täytyy valmistautua taisteluun. Nämä toiminnalliset osuudet ovat mielestäni väkinäisiä ja useat niistä olisi voinut korvata nimenomaan esim. tarvikkeiden keräämisellä tai ihan vain maisemien ihastelulla.

Täytyy sanoa, että en voisi olla enempää samaa mieltä. Suurin osa taistelukohtauksista tuntui ainakin minusta pakkopullalta, ja jostain syystä pidin enemmän noista rauhallisemmista kohdista, joissa sai katsella maisemia ja kerätä tarvikkeita :D

Kaikesta huolimatta loistava peli, joka täytyy pelata vielä ainakin kertaalleen läpi, ihan vaan tarinan takia.
 
Vastaus: The Last Of Us

Ensimmäistä kertaa potkaistiin servulta pois vaikken tehnyt mitään erikoista. Pyörin ympäri kenttää etsien vihollisia kunnes tulee viesti, että on potkittu ulos. Seuraavassa pelissä matsi alkaa normaalisti. Sitten jengiä kuolee ja jää maahan makaamaan nin että nimimerkit näkyy pään yläpuolella. Omia pystyi parantamaan mutta ei tulosta. Tämän jälkeen oma ukko kaatuu, kun kuuluu ääni melee aseella lyötäessä. Kuolen mutta en respawnaa. Kuulen vain taistelun ääniä taustalla mutta ketään ei näy. Sitten tulee viesti että epäaktiivisuudesta peli loppui.

Mitä hemmettiä?
 
Vastaus: The Last Of Us

Täytyy sanoa, että en voisi olla enempää samaa mieltä. Suurin osa taistelukohtauksista tuntui ainakin minusta pakkopullalta, ja jostain syystä pidin enemmän noista rauhallisemmista kohdista, joissa sai katsella maisemia ja kerätä tarvikkeita :D

Kaikesta huolimatta loistava peli, joka täytyy pelata vielä ainakin kertaalleen läpi, ihan vaan tarinan takia.

Siis hetkinen, olenko ainoa, joka ei juuri taistellut pelin aikana? Naughty Dogin tuntien tiesin suunnilleen minkälaisia viholliskohtauksia heidän peleissä on. Ei tämä paljoa eronnut Unchartedista, mutta tarpeeksi. Tiesin, minkälaiseksi se menisi, jos lähtisin mättämään jengiä rambotyylein, eikä se houkutellut alkuunkaan, nimenomaa tunnelman takia. Noh, MGS:mäiseen tyyliin vedin sitten joka kohtauksen niin sniikisti kun mahdollista ja otin uusiksi heti, jos lähti vähänkin käsistä. Jouskari, mora, kuristus ja välillä ihan vaan ohitse sniikkailu. Hommaa vaikeutti tutkijaluonne, joten paikat piti putsata tavaroista, mutta ajoituksella ja hyvin sniikeillä tapoilla onnistuin suht helposti. Stealthista oli tehty yllättävän helppoa.
 
Vastaus: The Last Of Us

Siis hetkinen, olenko ainoa, joka ei juuri taistellut pelin aikana?

Täällä ainakin yksi myös. Ne kohdat, jotka oli pakko ammuskella läpi niin meni ammuskelemalla. Aina muutoin stealthina vaan. Eihän tuossa mitään järkeä ole jos kaikki vastaantulevat vetää lihoiksi
 
Ensimmäistä kertaa potkaistiin servulta pois vaikken tehnyt mitään erikoista. Pyörin ympäri kenttää etsien vihollisia kunnes tulee viesti, että on potkittu ulos. Seuraavassa pelissä matsi alkaa normaalisti. Sitten jengiä kuolee ja jää maahan makaamaan nin että nimimerkit näkyy pään yläpuolella. Omia pystyi parantamaan mutta ei tulosta. Tämän jälkeen oma ukko kaatuu, kun kuuluu ääni melee aseella lyötäessä. Kuolen mutta en respawnaa. Kuulen vain taistelun ääniä taustalla mutta ketään ei näy. Sitten tulee viesti että epäaktiivisuudesta peli loppui.

Mitä hemmettiä?


En tiie mistä johtuu, mutta ilmeisesti joku bugi/lagi/mikälie, pari kertaa tapahtunut samantyylisiä outouksia mulle, kerran ammuin yhtä vihollista niin että se kaatui ja lähti liukuu taaksepäin, jonka jälkee jätkä vaa nousee ylös ja lähtee juoksee, kääntyy ja ampuu mut. Sit kerran yks mun tiimistä oleva tyyppi oli mun vieres, sit yhtäkkiä näkymätön melee alkoi hakkaa sitä, ihmettelin et mikä h******i sille nyt tuli, siinä se näkymätön melee hakkas sitä ja jätkä kaatui maahan:confused:

Eräässä matsissa kävi taas niin että yks tyyppi ei vaan kuollut, vaikka kuinka sitä ampui, se kyllä kaatui mutta kuten itse sanoit nimi oli sen kaatuneen jätkän yläpuolella ja siinä se makas ja merkkas meitä ja ampui vaikka jätkä oli maassa, mutta ei kuollut. Aluksi luulin että kyseessä on joku kuolemattomuus häxi, mutta asia tutkisteltuaan kyseessä on ilmeisesti joku bugi/serverin lagi mikälie. Eikä ole sen jälkeen tullut vastaan noin omituisia asioita. Pari kertaa tullut Kicked from server ilman mitään syytä, enkä tiedä mikä/kuka mua kikkailee, kun ei semmosta ominaisuutta edes pelissä ole. Yleensä niin on käynyt kuitenkin silloin kun peli sujuu todella hyvin, outoa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Last Of Us

Siis hetkinen, olenko ainoa, joka ei juuri taistellut pelin aikana?

Täällä ainakin yksi myös. Ne kohdat, jotka oli pakko ammuskella läpi niin meni ammuskelemalla. Aina muutoin stealthina vaan. Eihän tuossa mitään järkeä ole jos kaikki vastaantulevat vetää lihoiksi

Täällä nousee räpylä myös. Jussizipin viesti tiivistää aika hyvin myös oman pelin kulun.

Pelailin siis alkuun pelin läpi "normal" -vaikeustasolla ja aikaa kului vähän vajaa 18 tuntia. Peli ei ainakaan omia odotuksiani pettänyt, päinvastoin. Vaikka tiesin pelin saaneen täysiä arvosanoja lähes kaikkialta, niin silti jotenkin en osannut odottaa pelin olevan näin hyvä. Jo pelin prologi oli sellaista tunteiden vuoristorataa, että ei sitä oikein tiennyt, miten päin istuisi. Eikä pelissä liikaa räiskimistä ollut, todellakaan, mutta en sitä kyllä lisää peliin kaivannut missään vaiheessa. Jos ei räiskiminen kiinnostanut, niin stealthia peliin ja vihollisten ohi.

Spoileria eräästä pelin kohdasta:

Kohta, jossa pudottiin hissin kanssa veteen. Järjettömän painostava fiilis koko ajan, mutta ketään ei missään vaiheessa näkynyt. Sitten löysin sen kulkukortin ja samantien takaa lähtee pakoon "runner". Sitten hiffasin, että eihän se pakoon juossut, vaan haki kaverinsa aterialle. Siinä sitten aseet lauloi ja "runneria" lyötiin ketoon kaikella mahdollisella. Piestyäni nämä tuli sellainen leivä helpotuksen tunne... Kunnes se kulkukortti ei toiminutkaan ilman sähköä. Ja eikös sitten generaattoria nykiessä tule kimppuun kerralla kaikki mahdollinen. Bloater, Runnereita, Clickereitä... Silloin oli p*skahalvaus lähellä. :eek:

Nyt menossa läpipeluu "Survival/Survivor" tasolla (50% ja 8 tuntia) ja ei sissus, kun koko ajan joutuu menemään vajailla healtheilla, panoksilla ja tarvikkeilla... Tässä vielä korostuu se stealthin tärkeys, kun tälläkin hetkellä panoksia taitaa kaikissa aseissa yhteensä olla sellanen ~10.
 
Vastaus: The Last Of Us

Spoileria eräästä pelin kohdasta:

Kohta, jossa pudottiin hissin kanssa veteen. Järjettömän painostava fiilis koko ajan, mutta ketään ei missään vaiheessa näkynyt. Sitten löysin sen kulkukortin ja samantien takaa lähtee pakoon "runner". Sitten hiffasin, että eihän se pakoon juossut, vaan haki kaverinsa aterialle. Siinä sitten aseet lauloi ja "runneria" lyötiin ketoon kaikella mahdollisella. Piestyäni nämä tuli sellainen leivä helpotuksen tunne... Kunnes se kulkukortti ei toiminutkaan ilman sähköä. Ja eikös sitten generaattoria nykiessä tule kimppuun kerralla kaikki mahdollinen. Bloater, Runnereita, Clickereitä... Silloin oli p*skahalvaus lähellä. :eek:

Eikös noita zombeja kutsuttu "stalkkers" tai väijyjiksi? Aikaisemmin, kun Joel ja Ellie olivat veden täyttämässä metro tunnelissa niin yhdeltä kuolleelta äijältä löytyi lappu jossa hän kertoi, että "Tuntuu kuin jokin väijyisi varjoissa. Toivottavasti ne eivät ole väijyjiä."
Itse menin tuossa kohdassa ensiksi avainkortti ovelle. Yritin avata ovea (joka ei tietenkään auennut) ja samaan aikaan oikealta puoleltani kuuluu karmivaa zombin rääkyntää. Käännyn nopeasti katsomaan oikealle ja näen viime hetkellä käytävän päässä hahmon juokevan nopeasti kulman taakse. Tuli melkein kuset housuun tuossa kohdassa. :D Ja sitten myöhemmin samassa paikassa, kun menen avaamaan kaappia luutin perässä niin heti takaa iskee väijyjä kimppuun. Sitten menin generaattorille ja noh... tehän tiedättekin mitä sitten tapahtui. ;) Kuset housussa juoksentelin ympäri rakennusta tappaen parit zombit samalla. Sitten viimein löysin avain kortin. Sen jälkeen en jäänyt enään yhtään kauempaa vääntämään kättä bloaterin kanssa, vaan säntäsin lyhyintä reittiä suoraan avainkortti ovelle. :)
Noita väijyjiähän löytyi myös niistä viemäreistä, kun mennään Samin kanssa kahdestaan.

Itsekkin sniikkailin niin paljon kuin vain taidot siihen hommaan riitti. :) Hyvin pystyin välttämään monet ammuskelukohtaukset. Ihan sopivasti mielestäni tässä oli sitä räiskintää. Itse olisin ehkä kaivannut vähän enemmän pelottelukohtauksia kuin myös niitä hieman tunteellisempiakin esim.
kirahvit :)
Tosin niitäkin kyllä löityi todella paljon.

Itsellä The Last Of Us nousee kyllä suosikki pelieni korkeimmalle pallille.
 
Vastaus: The Last Of Us

Eikös noita zombeja kutsuttu "stalkkers" tai väijyjiksi? Aikaisemmin, kun Joel ja Ellie olivat veden täyttämässä metro tunnelissa niin yhdeltä kuolleelta äijältä löytyi lappu jossa hän kertoi, että "Tuntuu kuin jokin väijyisi varjoissa. Toivottavasti ne eivät ole väijyjiä."
Itse menin tuossa kohdassa ensiksi avainkortti ovelle. Yritin avata ovea (joka ei tietenkään auennut) ja samaan aikaan oikealta puoleltani kuuluu karmivaa zombin rääkyntää. Käännyn nopeasti katsomaan oikealle ja näen viime hetkellä käytävän päässä hahmon juokevan nopeasti kulman taakse. Tuli melkein kuset housuun tuossa kohdassa. :D Ja sitten myöhemmin samassa paikassa, kun menen avaamaan kaappia luutin perässä niin heti takaa iskee väijyjä kimppuun. Sitten menin generaattorille ja noh... tehän tiedättekin mitä sitten tapahtui. ;) Kuset housussa juoksentelin ympäri rakennusta tappaen parit zombit samalla. Sitten viimein löysin avain kortin. Sen jälkeen en jäänyt enään yhtään kauempaa vääntämään kättä bloaterin kanssa, vaan säntäsin lyhyintä reittiä suoraan avainkortti ovelle. :)
Noita väijyjiähän löytyi myös niistä viemäreistä, kun mennään Samin kanssa kahdestaan.

Samaan juttuun jatkoa:

Juu, oikeassa olet. "Stalkkereitahan" nuokin hiipparit olivat. Huomasin kyllä ne sitten viemärissä, kun vaan juoksivat tolppien taakse ja tuntuivat hihittävän siellä. Sen jälkeen lujaa toisen tolpan taakse. Pelottavia perkeleitä. En vaan osannut yhdistää noita samaisia otuksia tuohon aiempaan kohtaan. Tosin en siinä muutakaan ehtinyt miettiä, kun paniikki iski. :p
Itse olisin ehkä kaivannut vähän enemmän pelottelukohtauksia kuin myös niitä hieman tunteellisempiakin esim.
kirahvit :)

Sama. Pelin upein kohtaus ehdottomasti on juurikin tuo spoilerissa mainitsemasi.

Itsellä The Last Of Us nousee kyllä suosikki pelieni korkeimmalle pallille.

Sama. Tosin samaisella pallilla on jo ennestään Heavy Rain, RDR ja TWD, mutta väliäkös tuolla.
 
Vastaus: The Last Of Us

Kun tässä on nyt puhuttu hiiviskelystä ja ammuskelusta niin verrataanpa tämän videon toimintatapaa omaani:


Näin teki tämä kaveri. Itse tapoin räiskintämiehenä pari ekaa hemmoa polttopullolla, minkä jälkeen alkoi odotetusti karmea tulitus. Tämän videon tapauksessa hiippailulla ja ampumisella on omat hyvät ja huonot puolensa. Minä haluan ratkoa tilanteet mahdollisimman nopeasti, joten ykkösvaihtoehto on ampua kaikki vihut. Toisaalta hiiviskely olisi sinänsä parempi tapa ettei healthia pitäisi tarkkailla jatkuvasti.
 
Vastaus: The Last Of Us

Loppuratkaisu
jätti pyörittelemään silmiään. Ei se huono ollut missään nimessä, mutta paljon jäi ainakin minulle epävarmaksi. Toivottavasti jatko-osaa ei ole tulossa, koska jotenkin tuntuu, että teos on sellaisenaan jo (melkein) täydellinen.
 
Vastaus: The Last Of Us

Hiiviskelyssä on myös se, että säästää muutenkin vähäisiä panoksia niihin paikkoihin, missä niitä panoksia oikeasti tarvitsee.

Ja tosta superkuulosta. Huomaa tällä "Survivor" -tasolla, miten paljon liikaa tuohon ominaisuuteen turvautui "normal" -tasolla. Huomattavasti nautinnollisempaa pelata ilman ko. apua.
 
Vastaus: The Last Of Us

Siis hetkinen, olenko ainoa, joka ei juuri taistellut pelin aikana? Naughty Dogin tuntien tiesin suunnilleen minkälaisia viholliskohtauksia heidän peleissä on. Ei tämä paljoa eronnut Unchartedista, mutta tarpeeksi. Tiesin, minkälaiseksi se menisi, jos lähtisin mättämään jengiä rambotyylein, eikä se houkutellut alkuunkaan, nimenomaa tunnelman takia. Noh, MGS:mäiseen tyyliin vedin sitten joka kohtauksen niin sniikisti kun mahdollista ja otin uusiksi heti, jos lähti vähänkin käsistä. Jouskari, mora, kuristus ja välillä ihan vaan ohitse sniikkailu. Hommaa vaikeutti tutkijaluonne, joten paikat piti putsata tavaroista, mutta ajoituksella ja hyvin sniikeillä tapoilla onnistuin suht helposti. Stealthista oli tehty yllättävän helppoa.

Juuri tuolla tavalla tuli itsekin pelattua, mutta siltikin olisin toivonut enemmän vihuvapaita paikkoja ;)
 
Vastaus: The Last Of Us

Heh nyt menee kyllä niin yli ymmärryksen tää moninpeli et pakko laittaa hetkeks hyllyy huilaamaa. Joko servut on törkeen lagisia ollu muutaman päivän tai sitten mun aivot tulee tilanteisiin muutaman sekunnin myöhässä.

Parit hyvät esimerkit äskeisestä sessiosta:

- Sälli kyttää oviaukossa, heitän molotovin ja putoaa aivan heebon viereen. Ei mitään vaikutusta. Hetken päästä olen itse pöydän takana kyyryssä, kun vihu heittää molotovin päin pöytää ja selvästi sivuun minusta. Kas kummaa oma äijä tulessa.

- Pelaan aina niin, että startissa on yksi Shiv siltä varalta, että pääsee selustaan. Tällä kertaa vihu selkä päin omaa äijää. Näytölle ilmestyy kolmio ja SHIV, hakkaan kolmiota mutta mitään ei tapahdu. Vihu kääntyy ja tiputtaa mun äijän maihin. Whattafuck mitä paskaa?

Näitä on muitakin ihmeellisiä tilanteita ollut lähiaikoina. Alussa kaikki toimi moitteetta. :confused:
 
Vastaus: The Last Of Us

Itse kytkin super kuullon samantien suosiolla pois päältä heti ekalla pelikerralla, koska jotenki tähään kyseiseen surivor tyyppiseen peliin ei ollenkaa sovi tämä batman vision. Eipähän ollut sitten survivor vaikeustasolla mitään ongelmia selvitä kun ei ollut koskaa aikaisemmin turvautunut kyseiseen ominaisuuteen.

Moninpelissä sitten käytän kyseistä ominaisuutta, tai noh kuka ei käyttäisi. Nykyään on muuten melko pakko käyttää sitä perkkiä että sua ei näy tutkassa kun kävelet kyykyssä, yllättävän paljon tuli niitä selkään puukottajii, vähentyi huomottavasti kun ei näy kuuntelu modessa. En ois kyl ikinä uskonut että tämän tyyppisessä pelissä moninpeli olisi näin hyvä, kohta jo 70 viikkoa selvinny.

Harmi vaan nykyään kaikilla pelikavereilla on elämä ja kaikkee, mutta hauskaa se on yksinki tähään asti ollut, varsinkin jos on hyväs tiimis. Todella harmi kun monelta jää tämä peli täysin kokematta ihan sen takia kun kyse ei ole bäfästä tai call of dutystä.
 
Vastaus: The Last Of Us

Oikeastaan täsmälleen 50 % kohdalla tarina alkaa saada taas uutta puhtia.

Henryn ja Samin mukaantulo piristi peliä mukavasti. Mutta tuossa kohtaa, jossa lähdetään heidän piilopaikastaan, tapahtui kummia. Olin jo mielestäni selvittänyt kaikki vartijat, ja jäljellä oli enää kaveri joka istui ylhäällä valonheittimensä kanssa. Hiiviskelin ovelle, mutta kolmion painamisesta huolimatta mitään ei tapahtunut. Sitten yhtäkkiä samaisen oven viereen tupsahtaa lisää vihuja, vaikka ei ole mitään "reittiä", josta he olisivat voineet ilmestyä siihen. Argh. Miksi Naughty Dog on tehnyt näin?
 
Ylös Bottom