Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Itselläkin Wii U-versio. 95+ prosenttia ajasta rullaa hyvin/vähintään kohtuullisesti, mutta silloin kun fps tippuu (ehkä juuri tilanteissa, joissa paljon hahmoja + huojuvaa heinää/puita), se putoaa kunnolla. Ei kuitenkaan mikään pelikokemusta kokonaisuudessa pilaava ominaisuus, mutta aika harvinaista Nintendon omissa peleissä ja saattaa siten yllättää ekan kerran kohdatessa. Silti huippuhankinta. Pelattavaa riittää + upeat eläväiset ympäristöt niin äänimaailman kuin visuaalisen ilmeen osalta.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Ohessa vielä pieni kuvamuotoinen spoileri alueesta, jonne suosittelen piipahtamaan. Siellä suoritettava häppeningi on yksi hauskimmista asioista, joita meikäläiselle on pelissä tullut vastaan.

Nimittäin tuo kuvassa näkyvä saari. Siellä on yksi tehtävä, joka oli perkuleen hauska. Kuolin kesken sen suorittamisen, enkä sinne ehtinyt palailemaan eilen, mutta sormet syyhyävät semisti jo seuraavaa pelikertaa odottaessa.

wvw69kinuzow7scwxrhhlg2.jpg

Oli kyllä niin hauska et neljän kerran jälkeen luovutin. Kuolen vaikka tekis mitä. Etenkin se isoin vihollinen, niin ei toivoakaan noilla välineillä..
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Mikä ihme versio sulla on, onhan toi monessa vodeossa jo todettu että nykii ja nykii myös Swithcillä.

Itse asiassa alan vähän veikkailla, että nuo videot on vedetty juurikin digiversioista. Se selittäisi myös nämä erot Wii U:n levyversion pelaajien ja digiversion pelaajien kesken.

Tuosta nykimisestä sen verran, että alussa peli ei nykinyt juuri ollenkaan. Mutta kun peli on aikalailla loppupuolella, niin mulla jäätyi peli paikolleen pariksi sekunniksi, kun taistelin niitä pitkiä moblineja vastaan metsässä yöllä.

Tuosta kohdasta olen jo ehtinyt lueskella, mutta en ole vielä päässyt noin pitkälle. Sitä odotellessa, monellakin tavalla. :)
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Itsellä on levyversio Zeldasta, ja nykii pystyy kyllä pelamaan. Fani pojat eivät vaan halua myöntää että peli on teknisesti rikki.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Minusta Zelda nykii Switchilläki sillon ku se on telakassa ja ruutu televisiossa.

Mitäs nyt tehään?
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Itsellä on levyversio Zeldasta, ja nykii pystyy kyllä pelamaan. Fani pojat eivät vaan halua myöntää että peli on teknisesti rikki.

No kuinka pitkällä olet? Mitä tallennustilaa käytät, ja käytätkö Pro-ohjainta? Minä voin sanoa vain sen mitä olen itse tähän mennessä nähnyt, eli noin 17 tuntia sisässä. Ehkä tuo Wii U -versio jossain vaiheessa heikkenee, mutta en ole edes nähnyt mitään mikä antaisi syytä odottaa sellaista.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

No kuinka pitkällä olet? Mitä tallennustilaa käytät, ja käytätkö Pro-ohjainta? Minä voin sanoa vain sen mitä olen itse tähän mennessä nähnyt, eli noin 17 tuntia sisässä. Ehkä tuo Wii U -versio jossain vaiheessa heikkenee, mutta en ole edes nähnyt mitään mikä antaisi syytä odottaa sellaista.
En ole pitkällä. Ei pro ohjain nyt ainakaan mikään lääke ole nykimiseen. Levyltä pelailen tallennustilasta ei tietoa, Wii U on sitä ekaa mallia mikä julkaisussa myyntii tuli.
 
Tänään mulla reilumpia fps droppeja ensimmäisen kerran Kakariko Villagessa Wii U:lla. Missään muualla ei ole vielä häiritsevästi droppaillut, ohjaimella ei tuntunut olevan vaikutusta, samanlaista nykimistä on pro ja pad ohjaimella.
Varmaan lähemmäs 20h pelannut. Storesta ostettu versio konsolin omassa muistissa.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Tänään mulla reilumpia fps droppeja ensimmäisen kerran Kakariko Villagessa Wii U:lla. Missään muualla ei ole vielä häiritsevästi droppaillut, ohjaimella ei tuntunut olevan vaikutusta, samanlaista nykimistä on pro ja pad ohjaimella.
Varmaan lähemmäs 20h pelannut. Storesta ostettu versio konsolin omassa muistissa.
Kakariko Village on itsellä myös ollut se kauhein paikka.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Nykimiset johtuu siitä että ruudunpäivitys heittelehtii, ei todellakaan ole mitään tekemistä ohjaimen kanssa.

[video=youtube;NhoiGxl6bnE]https://www.youtube.com/watch?v=NhoiGxl6bnE[/video]
[video=youtube;9yFON2UON3k]https://www.youtube.com/watch?v=9yFON2UON3k&t=1s[/video]
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Itsellä on levyversio Zeldasta, ja nykii pystyy kyllä pelamaan. Fani pojat eivät vaan halua myöntää että peli on teknisesti rikki.

Miks aina pitää Nintendon tapauksessa vetää fanipoika kortti esiin?

Kyllä mä videoissa olen nähnyt paljonkin nykimistä, todella pahaakin. En kuitenkaan Switchillä ole itse pelatessa moiseen vielä törmännyt.

Jos olen jonkun muun pelin kohdalla ollut vastaavassa tilanteessa, niin ei mua silloinkaan ole fanipojaksi tultu selittämään. Toi alkaa olemaan niin loppuunkulutettu ja typerä fraasi jo. Mikä siinä on niin vaikea ymmärrä, että toiset ihmiset on herkempiä noille kuin toiset ja selkeästi jostain syistä myös pelit toimivat hieman eritavalla, sillä kun videoissa näkee selvää nykimistä, eikä oma peli tee sitä, niin jossain on eroa. Ja kun pahimmillaan videoilla tuo on samaa tasoa, kuin AC:n Pariisi oli aikanaan aluksi, joka oli mun mielestä pelikelvoton, joten kyllä mä ton tason droppailut huomaan, jos sellaista itsellä esiintyisi.

Sama juttu Joycon ongelmien kanssa. Kun sattunut kaksi paria joyconeja jotka toimii kuin unelma, niin olen vain fanipoika jonka päähän ei saa taottua sitä että ne mun joyconit on myös huonot ja aivanctaatusti pätkii, mutta Nintendo on vain maksanut mulle jotta sanoisin toisin.. puuh...
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Tuostahan on nyt kerrottu ympäri nettiä, että telakassa Zelda tökkii Switchillä, koska reso nousee 720p-->900p, eikä optimointi ole kunnossa. Eli jos Omenanraato pelailee peliä pelkästään "käsikonsolimoodissa", ni aika loogiselta nuo pelaajakohtaiset kokemuserot kuulostavat.

http://www.eurogamer.net/articles/d...e-legend-of-zelda-breath-of-the-wild-face-off
https://www.gamefaqs.com/boards/189707-the-legend-of-zelda-breath-of-the-wild/75058598
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Nykimiset johtuu siitä että ruudunpäivitys heittelehtii, ei todellakaan ole mitään tekemistä ohjaimen kanssa.

Ei nykiminen "johdu" siitä että ruudunpäivitys heittelehtii, vaan nykiminen tarkoittaa sitä. :)

Ja tällaiset asiat voivat joskus johtua ihan mystisistä syistä, kuten siitä mitä ohjainta käyttää. Tuossa jo aikaisemmin oli esimerkkiä siitä, että Yoshi's Woolly Worldissa oli tökkimistä jos käytti Pro-ohjainta samalla kun Gamepadin näyttö oli sammutettuna. Siellä pelin ohjelmakoodissa voi mennä bitti poikittain erikoisistakin syistä, kuten tuon Wii U:n Bluetooth/Gamepad-kombon erilaisista yhdistelmistä, ja se voi sitten ilmetä esimerkiksi ruudunpäivityksen hidastumisena.

Mutta tämä oli lähinnä yksi teoria. Pelin pelaajilla näyttää täällä kerrotun perusteellakin olevan eroja siinä, miten peli pyörii. Minä olen jo pitkän aikaa sitten ohittanut Kakariko-vaiheet, mutta paluumatkoillakaan en ole huomannut siellä ruudunpäivityksen ongelmia, kuten en muuallakaan.

Tässä vain yksi esimerkki siitä miten erikoisilla tavoilla pelit voivat bugittaa, Breath of the Wildin Switch-versiosta:

 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Yli viikko tuli peliä tahkottua niin innoissaan ja nyt se sitten on läpi. Kaikkia sivutehtäviä en jaksanut tehdä ja shrinejä tuli suoritettua 52 kpl. Ja suurin osa on viellä jossain piilossa. Lopputaistelu oli positiivinen yllätys. Jos jostain pitää mäkättää, niin erillaisia vihollisia olisi saanut olla enemmän. Tuntui, että suurin osa vihollisista oli eriväreillä maalattuja mobliineja ja niitä liskoja, mitkä naamioituivat maastoon.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Tuostahan on nyt kerrottu ympäri nettiä, että telakassa Zelda tökkii Switchillä, koska reso nousee 720p-->900p, eikä optimointi ole kunnossa. Eli jos Omenanraato pelailee peliä pelkästään "käsikonsolimoodissa", ni aika loogiselta nuo pelaajakohtaiset kokemuserot kuulostavat.

Sen olen tiennytkin, että käsikonsolina toimii kokoajan hyvin. Eli omat kommentit on sen vuoksi perustuneet juuri Dock modeen. Se on tosin sanottava, että Dockissa takana 6-8h vain vs. +40h käsikonsolina.
Olen kyllä Dockissa ollessaankin mennyt esim kakarikoon hevosella sekä päivällä, että sateella, eli pahimpina droppausaikoina, enkä ole mitään peliin vaikuttavaa havainnut.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

FPS on tähän mennessä putoillut minulla vain ja ainoastaan silloin, kun on korkeaa heinikkoa.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

En sitten malttanut odottaa enää tämän pelin kanssa ja aloitin perjantaina kevyellä yhdeksän tunnin sessiolla. Homma jatkui lauantaina, mutta "vain" kuutisen tuntia tuli pelattua. Oma Wii U -versio pyörinyt melko sulavasti. Asennustiedosto on ladattu konsolin sisäiseen tallennustilaan ulkoisen kovalevyn sijasta ja Pro-ohjaimella olen pelannut. Pari kertaa olen lievään nykymiseen törmännyt, mutta ei todellakaan mitään diashow-meininkiä.

Hyvältä vaikuttaa, joskaan en ole kauhean innoissani aseiden nopeasta kulumisesta - edes hieman kestävämpiä voisivat olla. Suht alussa vielä olen, eikä kartasta ole avattuna kuin ehkä viidesosa, jos sitäkään, joten tekemistä tulee tämän parissa riittämään.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Hyvältä vaikuttaa, joskaan en ole kauhean innoissani aseiden nopeasta kulumisesta - edes hieman kestävämpiä voisivat olla.

Minä olen tykännyt tuosta ominaisuudesta huomattavasti enemmän kuin etukäteen uskoin. Muuten tulisi tahkottua vain sillä yhdellä superaseella alusta loppuun, nyt tulee kokeiltua erilaisia aseita - ja niitä on monenlaisia, taistelu vaihtelee hyvinkin paljon sen mukaan, mitä kädestä löytyy.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Mä olen kanssa aseiden hajoamista vastaan. Tai idea on hyvä, mutta liian vähän aikaa kestävät. Vähän pahempi vihu vastassa niin 2-3 asetta tuhoutuu taistelussa, mikä on ihan turhaa säätämistä.

lisäksi itsellä tuli muutaman kerran tilanne vastaan että ei ollut aseita, kaikki hajonnut, tyyliin joku torch ja risu ainoastaan jäljellä. Että piti lähteä oikein etsimään aseita ennen kuin pystyi jatkamaan "normaalia" etenemistä.

Tuleekö myöhemmässä pelissä aseet yhtään kestävämmäksi? Mulla joku 10h vasta takana.
 
Ylös Bottom