Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

Kukin tyylil, enkä mä välitä miten muut pelinsä pelaa mut itte tykkään pelata pelejä ns. vanhanaikaisesti aika ennen mitään youtube nixei ja kiksei ja asiat keksitään itse joka ainakin tietyis peleis
Tämä, botwissa katoin jonku 50h pelaamisen jälkeen miten joku pro geimer peliä pelas ja iski niin kauhee masennus et en saa tän pelin potentiaalista kuin 2/10 kiinni ku katto kun se pelas ja meinas peli jäädä kokonaan kesken sen takia. Veikkaan että nyt kun luovuus on vielä suuremmassa arvossa niin olis suuri virhe kattoa miten parhaat pelaa.
 
Joo ei mitään vinkkivideoja tännekään vaan itse hoksaten edetään. Toki shrineissa ja npc:iltä saa pelin sisällä kokoajan vinkkejä että mitä kaikkea voi tehdä ja niitä ilolla otan vastaan. Se hoksaamisen ilo on just yksi parhaista asioista tässä pelissä. Tyyliin ihan vaan ”mitähän tapahtuu jos fuusioin asian x kilpeen tai miekkaan” ja sit testaamisen lopputulos on vielä parempaa kuin odotti. Puhumattakaan varsinaisesta rakentelusta.

Täytyy muuten sanoa että iloa on aiheuttaneet myös ihan pienetkin muutokset vanhasta. Esimerkiksi Linkin kokatessa hyräilemät melodiat saa joka kerta hymyn huulille.

Rakastin BotW:tä (mun kaikkien aikojen lempi peli tähän saakka) mutta tällä hetkellä tuntuu että se oli melkein vaan joku tech demo Tears of the Kingdomille. Niin paljon peliä on kehitetty eteenpäin sekä sisällön että mekaanikkojen osalta. Katsotaan pysyykö into pelin loppuun asti yhtä korkealla.
 
Täytyy muuten sanoa että iloa on aiheuttaneet myös ihan pienetkin muutokset vanhasta. Esimerkiksi Linkin kokatessa hyräilemät melodiat saa joka kerta hymyn huulille.

Tämä oli kyllä ihan mahtava kun näitä kuunteli oikeasti nyt tarkemmin. Alkuun kuulostelin että ”jaa ne on muuttanut hyräilyn..HETKONEN” :D Ja sieltähän löytyi vanhoja tuttuja.
Vanhoista tutuista puheen ollen hymyn nosti myös huulille löytänyt vaatetus. Nimittäin vanha tuttu Linkin tunika löytyi. Kiva että on ilman amiiboa saatavilla.
 
-- joku tech demo Tears of the Kingdomille. Niin paljon peliä on kehitetty eteenpäin sekä sisällön että mekaanikkojen osalta.
Hmm... Ihan kuin olisin joskus sanonut jotain että BotW on kuin pohja tai Early Access-versio tms., jolle rakentaa sitten sisältöä :D Mutta ei siitä sen enempää.

PS. Ymmärrän tietty että tuossa tarkoitetaan kai enemmän sitä että tähän uuteen verrattuna BotW on "joku tech demo" koska TotK ilmeisesti on niin huimasti enemmän, mutta en voinut välttää yhteyttä siihen ajatukseen mikä minulla BotW:sta jo aikoinaan oli. Ja jonka vuoksi niin mielenkiinnolla odotin että mitä sitten rakentavat tähän jatko-osaan kun kerran BotW on niin selkeästi siinä pohjana.
 
Joo ei mitään vinkkivideoja tännekään vaan itse hoksaten edetään. Toki shrineissa ja npc:iltä saa pelin sisällä kokoajan vinkkejä että mitä kaikkea voi tehdä ja niitä ilolla otan vastaan. Se hoksaamisen ilo on just yksi parhaista asioista tässä pelissä. Tyyliin ihan vaan ”mitähän tapahtuu jos fuusioin asian x kilpeen tai miekkaan” ja sit testaamisen lopputulos on vielä parempaa kuin odotti. Puhumattakaan varsinaisesta rakentelusta.

Täytyy muuten sanoa että iloa on aiheuttaneet myös ihan pienetkin muutokset vanhasta. Esimerkiksi Linkin kokatessa hyräilemät melodiat saa joka kerta hymyn huulille.

Rakastin BotW:tä (mun kaikkien aikojen lempi peli tähän saakka) mutta tällä hetkellä tuntuu että se oli melkein vaan joku tech demo Tears of the Kingdomille. Niin paljon peliä on kehitetty eteenpäin sekä sisällön että mekaanikkojen osalta. Katsotaan pysyykö into pelin loppuun asti yhtä korkealla.

Noi Linkin hyräilyt sekä kaikki muut pienet ääniefektit kun poimii jotain/saa loottia, sekä itse soundtrack pienistä pimputuksista isoimpiin orkesterihin saavat kyl sielun jotenkin niin hyvälle tuulelle. Eräs puzzle/taistelu oli että ensin soi pieni orkesteri, mitä piteemmälle ratkot alkaa tulee lisää soittimia, kunnes tulee se loppu "climax" ja kylmät väreet menee.

Välillä sitä vaa jää hetkeks paikoilee ja huokasee syvään. Aniharvoin pelit onnistuu tässä!
 
Hmm... Ihan kuin olisin joskus sanonut jotain että BotW on kuin pohja tai Early Access-versio tms., jolle rakentaa sitten sisältöä :D Mutta ei siitä sen enempää.

PS. Ymmärrän tietty että tuossa tarkoitetaan kai enemmän sitä että tähän uuteen verrattuna BotW on "joku tech demo" koska TotK ilmeisesti on niin huimasti enemmän, mutta en voinut välttää yhteyttä siihen ajatukseen mikä minulla BotW:sta jo aikoinaan oli. Ja jonka vuoksi niin mielenkiinnolla odotin että mitä sitten rakentavat tähän jatko-osaan kun kerran BotW on niin selkeästi siinä pohjana.
Niin joo siis tech demo, joka on ennen Tears of the Kingdomia kokonaisuutena ollut elämäni paras pelikokemus niin, ettei mikään muu peli ole päässyt lähellekään samaa. Kommentti kertoo ehkä enemmän siitä, miten hyvin Zelda pelit iskee omaan pelimakuun ja miten uskomattoman huikea Tears of the Kingdom on kuin mistään muusta.

Jos BotW tuntuu tän jälkeen melkein tech demolta tietyin osin, niin mitä se kertoo kaikista muista peleistä, jotka on ei yllä lähellekään edes BotW:n tasolle mun silmissä.

Jos muutkin pelin tekijät ja pelisarjat tuottaisi itselle edes BotW:n tasoisia kokemuksia niin olisin äärimmäisen onnellinen. Jos vielä osaisivat TotK:n kaltaisesti rakentaa pelisarjan erinomaisen ensimmäisen osan päälle jatko-osan laajentaen sitä näin monimuotoisesti, niin olisin vielä onnellisempi. Sitä odotellessa.
 
Mä olen muuten eilisestä lähtien myhäillyt Nintendon nokkeluudelle yhden trailerin/tv-mainoksen suhteen. Siinä oli aivan nerokkaasti hämätty katsojaa erään ominaisuuden osalta ja saatu katsoja kuvittelemaan syy-seuraussuhteita aivan väärin. Ihan vain siksi, että osattaisiin itse kukin tuon klipin nähnyt sitten yllättyä täysin kun pelissä asia vastaan tulee.

Ympäripyöreästi voin ilmaista, että maan tasalla ensimmäisen päätehtävän antamasta useammasta vaihtoehdosta tämä koskettaa sitä, kun lähtee idässä alimmaisena ollutta kohdetta kohti. Eli jos joku haluaa katsoa mistä kyse, niin: Zora's Domainin yläpuolella sijaitsevalla alueella painovoima on heikompi ja Link pystyy loikkimaan pidempiä loikkia (mikä on muuten ihan v*tun awesome! :cool:). Toki tuolla(kin) on myös zonai-laitteita/levyjä, joita voi asetella ilmaan paikoilleen, mutta ne eivät suoranaisesti liity tähän kevyempään painovoimaan. Mainoksessa/trailerissa näimme kuitenkin todella lyhyen klipin missä Link loikkii pidempiä loikkia tällaiselta levyltä toiselle, mikä helposti antoi katsojalle sen kuvan, että "vain" tuollaisia tiettyjä levyjä pitkin voi ottaa pidempiä loikkia. Mikä on todellinen vähättely, kun oikeasti koko alue on erilaista puolilentelyä ympäriinsä melkein Super Mario Galaxyn hengessä. Ja toki toivon, että tämä ominaisuus tulee jossain muuallakin vastaan, mutta katsotaan kunhan peli etenee.

Well played Nintendo, well played.
 
Tämä ei spoilaa varsinaisesti mitään mutta laitan varmuuden vuoksi spoilereihin, koska osa tämmöstä seikkailua pitää ihmisten itse kokea (toki tämä oli mun ratkasu) Muut ehkä tekee reissustaan erilaisen.

Taivaalla olevaan shrineen, no miten v***s mä nyt sinne pääsen? Hei täs leijaa tämmönen "ilmatyynyalus" ja siihen keskelle ohjausyksikkö? Okei. No mä pistän näihi sivuihin raketit ja päälle parit akut. Okei näyttää hyvältä, no pistetää ilmatyynyalus nyt valmiina kohti kaukana näkyvässä ilmassa olevalle labyrintille, kyl ny varmaa potkua riittää. Noni lähetää.

Kunnon boosti, joo hyvältä näyttää, ei perhana jäikin puoleen väliin ja siinä nyt kökötän ilmatyynyaluksella keskellä ei mitään... kilometrejä ilmassa. Katotaa, nonii on mulla tässä tämä ilmapallo, jos mä nyt kiinnitän sen siihen. Ei tää toimi? Ainii tulta se vaatii, onneks löytyy tulihärpäke, lyön sen tonne keskelle vielä. Pistetää sivuu vielä parit raketit pystysuunnas et saa vähä boostia.

Okei, toivottavasti onnistuu. Ilmatyynyalus posahtaa yläilmoille järkyttävää vauhtia, onnistumisen hymy ja pieni kikatus kun pikkulapsella. No nyt oon aika korkeella, nyt vois onnistua skydive shrinelle? "eagle has landed". Onnistunut keikka, lähetään tutkimaan shrineä. Sitä ennen olin maassa, labyrintissä joka oli sekin jo haaste päästä keskelle olevalle shrinelle, sinne päästyään tulikin ohje että mun pitäs vielä ilmassa olevalle shrinelle päästä jotta alhaalla oleva labyrintti luukku aukea, kohti maanalaista maailmaa.


Jos tästä ei tuu seikkailun tuntua ja iloa ihmiselle nii en en tiie mikä tän jälkeen voi olla hauskempaa mitä voi tehää vaatteet päällä? ;)
:p
 
Oon myös todennut, että kannattaa nyt alkuosassa peliä suosiolla pelailla mahdollisimman paljon shrineja läpi, koska niiden kautta on ehkä tullut eniten näitä ahaa-elämyksiä, kun shrine pakottaa käyttämään kykyjä uusilla tavoilla, joita ei olisi itse hoksannutkaan testata.
Tätä on taas tänään huomannut, kun yksi shrine opetti / pakotti oppimaan yhden jutun mikä oli sinänsä todella looginen, mutta ei jotenkin siellä luonnossa tullut kaikenlaisten välineiden kanssa tullut mieleen.
 
2023051620142300-cc47pifv4.jpg

Pääsin tutoriaalialueelta vihdoin takaisin sivistyksen pariin. Tutoriaalialueelta löytyi pari rubiinia, jotka vaihtamalla rahaksi sain ostettua viimeisintä hylialaista muotia olevat vaatteet niin ei tarvi pelin alun luolamies vaatteissa kulkea. Kylän vahtimestari vielä kannusti menemään vaatekaupoille.
 
Shirneihin meen aina kun semmonen tulee vastaan tai näkyy horisontissa ja samaa mieltä että siel tulee opittua kikkoja mitä ei ihan luonnos aina tajuu. Kaikkia purkkavirityksiä on kyl kokeillut, jotkut onnistuu jotkut taas ei mut naurua ja kikatusta senkin edestä.

Yks hauska oli ku pistin pari pommia lennokkiin ja raketit sivuun ja ohjasin sen kohti vihollisleiriä, noh koko p***a posahti nätisti mut oli sen verran holtiton lento että vihuihin ei sit osunut yhtään. On tää välil kyl yhtä "mythbustersia" :D
 
Koen edelleen tuon ajan kulumisen liian nopeana tässä. Välillä toki samoilee tarkoituksella myös yöllä, mutta lähtökohtaisesti uusien alueiden tutkiminen on mukavampaa päiväsaikaan ja sit vielä päälle ne vesisateet jolloin näkee jopa vähemmän kuin yöllä :rolleyes: Ja ainakaan tässä alussa nyt ei loputtomasti noita sytytyskiviäkään ole nuotioille niin koen kyllä rasittavaksi ja ärsyttäväksi asian.

Onneks niitä ainoita miinuspuolia edelleen ja yksi niistä harvoista mitä oli myöskään edellisessä pelissä, ja ehkä pelaajassakin vikaa :D ärsyttää silti
 
Koen edelleen tuon ajan kulumisen liian nopeana tässä. Välillä toki samoilee tarkoituksella myös yöllä, mutta lähtökohtaisesti uusien alueiden tutkiminen on mukavampaa päiväsaikaan ja sit vielä päälle ne vesisateet jolloin näkee jopa vähemmän kuin yöllä :rolleyes: Ja ainakaan tässä alussa nyt ei loputtomasti noita sytytyskiviäkään ole nuotioille niin koen kyllä rasittavaksi ja ärsyttäväksi asian.
Puhun taas näin yleisemmin tästä mutta nuo vuorokausisyklit tuntuu turhan usein olevan aina "väärässä" eli liian hidasta tai liian nopeaa.

Viimeksi tuollaista olikin omalla kohdalla toisessa Zeldassa, eli Majora's Maskissa. Onneksi 3DS:n remakessa oli tuota parantavia ominaisuuksia. Tai ainakin oletin että ne on vain siinä. Ehkä oli jo alkuperäisessäkin?

Mut niin, turhan usein nuo on sitä samaa turhaa työläyttä/rasittavuutta kuin nälkä/jano-mekaniikat.
 
Koen edelleen tuon ajan kulumisen liian nopeana tässä. Välillä toki samoilee tarkoituksella myös yöllä, mutta lähtökohtaisesti uusien alueiden tutkiminen on mukavampaa päiväsaikaan ja sit vielä päälle ne vesisateet jolloin näkee jopa vähemmän kuin yöllä :rolleyes: Ja ainakaan tässä alussa nyt ei loputtomasti noita sytytyskiviäkään ole nuotioille niin koen kyllä rasittavaksi ja ärsyttäväksi asian.

Onneks niitä ainoita miinuspuolia edelleen ja yksi niistä harvoista mitä oli myöskään edellisessä pelissä, ja ehkä pelaajassakin vikaa :D ärsyttää silti

Kannattaa uhrata yksi ruby ja fusella kiinnittää se johonkin aseeseen ja käytät sitä ainostaan nuotioiden sytyttämiseen niin kestää pitkään.
Tai sitten olethan huomioinut että niitä fire fruitteja tai red chucuja voi suoraan heittää nuotioon niin syttyy. Itse kolunnut niin paljon jo noita luolia että taitaa reilu sata flinkkiäkin olla jo varastossa.

Mutta ainakin noilla saat notskin äkkiä syttymään jos sattuu löytymään. Lisäksi oli mielestäni parikin zonai-vempainta joista saa tulta jollain tapaa.

Mutta tuosta olen kyllä samaa mieltä, että useammin saisi olla vähän kirkkaampi sää. Mahtaako olla ihan Switchin raudan rajoitteita tämä ettei tarvitse niin pitkälle renderöidä taustaa.
 
Joo ellen mä ihan väärin muista nii kuten botw jossa oli vaa ne kivet on tässä reippaasti enemmän vaihtoehtoja sytyttää notskia ja soihtuja jne. Itekki tänään haahuilin taas pitkään maan alla ja siel sai vähää välii sytyttää notskeja kunnes löysi valolähteen, sit tietenkin on vielä...
Kuten valohaarniska, ite tosin löysin vaa torson en tiie onko kaikki muutki osat sit jossain jemmas, sekä kokkailee ruokia jotka tuo lisää "hohtoa" nii johan näkköö.

Muuten veikkaan et kyl täs on jouduttu käyttää "velhokikkoja" ettei koko switch räjähdä, niiku sumua ja sadetta että mahdollisimman paljon ns. peitellään. Mut kyl on sit hetkiä ku oot jossain pilvis ja näet horisontin ja maisemat.
 
Noniin nyt otettu itse myös ensipuraisut ja tän myötä tuli hommattua oma Switch Oled ja huomannut hyviä laadullisia parannuksia orkkikseen kun aikanaan Mario Odysseyn aikaan tuli lainattua Switch pelkästään Mariota varten työkaverilta. Nyt sit ahnehdin ja ostin Zeldan myötä myös Xeno trilogian, Torna lisäosan XC2, Metroid Dread, Three Houses ja Bravely Default 2 eli lähes koko itseä kinostavan Switch kirjaston suorilta ja vaikka hieman taas vaatii silmiltä tottua 30fps TotK ja kontrolleihin niin onhan kyllä maistunut isosti (BotW tuli WiiU.lla pelattua ja oli myös loistava aikanaan)
 
Noniin nyt otettu itse myös ensipuraisut ja tän myötä tuli hommattua oma Switch Oled ja huomannut hyviä laadullisia parannuksia orkkikseen kun aikanaan Mario Odysseyn aikaan tuli lainattua Switch pelkästään Mariota varten työkaverilta. Nyt sit ahnehdin ja ostin Zeldan myötä myös Xeno trilogian, Torna lisäosan XC2, Metroid Dread, Three Houses ja Bravely Default 2 eli lähes koko itseä kinostavan Switch kirjaston suorilta ja vaikka hieman taas vaatii silmiltä tottua 30fps TotK ja kontrolleihin niin onhan kyllä maistunut isosti (BotW tuli WiiU.lla pelattua ja oli myös loistava aikanaan)
Tohon vielä Octopath Travelerit niin ai että, ihan kateeksi käy miten paljon loistavia pelejä sulla on koettavana ja sadoiksi ja taas sadoiksi tunneiksi pelattavaa. Huh.

Eka Lionel tuli vastaan kun olin Shrinejä bongailemassa ja sitä vastaan vielä väistöt sujui entiseen malliin, ei vaan aseissa riittänyt kesto päihittämiseen. Poistuin nöyrin elein aseettomana paikalta :D
 
Muuten veikkaan et kyl täs on jouduttu käyttää "velhokikkoja" ettei koko switch räjähdä, niiku sumua ja sadetta että mahdollisimman paljon ns. peitellään. Mut kyl on sit hetkiä ku oot jossain pilvis ja näet horisontin ja maisemat.
Näistä voi joskus tulla myös osa sitä koko peliä. Muistan aina Turokin sumun ja minkä fiiliksen se toi. Puhtaasti taisi kyse olla siinä tosiaan rajoituksista mutta ainakin minulle siitä tuli osa pelin viehätystä.

Tosin mieluusti ottaisin Switch 2:n vastaan heti kun vain tulee. Rajoilla voi saada aikaa luovia juttuja mutta usein ne on vain sitten rajoituksia. Terveisin God of War miljoonine ohuine onkaloineen jne.
 
Ylös Bottom