Remeded
Well-Known Member
Mulla ei oikeasti ole mitään antipatioita Zeldaa kohtaan ja mä olen varma että kyseessä on loistava peli/pelit. Ei peleistä turhaan tule klassikoita. Mua ei myöskään häiritse yhtään se että ihmiset ylistävät peliä. Niin mäkin teen monen pelin kohdalla.
Kuten sanoin, mulla meni hermot tuolla youtuben puolella. Halusin katsoa videoita uudesta Zeldasta koska se oikeasti kiinnostaa mua. Liian monen videon tärkein sanoma oli: "nyt ne kateelliset horizon-pelaajat itkee kun zelda teki kaiken taas paremmin ja Aloy on läski homo lesbo"
En anna yleensä trollaamisen mennä tunteisiin mutta tuossa kiteytyi niin moni mua ärsyttävä asia netin polarisoituneessa ja toxisessa ilmapiirissä.
Väännetään väkisin eri asioista kilpailijoita ja muodostetaan viholliskuvia, kuvitellaan näiden "vihollisten" ajatuksia/reaktioita ja sitten pilkataan niitä omia kuvitelmia. Siihen päälle vielä annos misogyniaa ja muuta paskaa. Mulla meni yksinkertaisesti hermot. Ei minkään pelin paremmuuteen tai huonommuteen vaan näiden ihmisten typeryyteen jotka haluavat väkisin riidellä olemattomista asioista.
Valitettavasti mä sorruin itse projisointiin täällä. Mun tekstissä piti olla ihan muuta asiaa mutta kirjoittaessani mulle tuli mieleen ne youtube-videot ja teksti lähti käsistä. Kirjoitin sitä tavallaan niille trolleille mutta kohdistin sen valitettavasti tänne. Se vähän niin kuin lipsahti.
Mulla ei siis todellakaan ole mitään Zeldoja vastaan eikä minkäänlaista epäilystä siitä etteivätkö ne olisi upeita pelejä. Päinvastoin, mä olen aina ikään kuin kannustanut nintendoa ja sen pelejä koska se on ollut niin pitkään altavastaajana Playstationin ja Xboxin hallitessa markkinoita.
Toivottavasti tämä tuli nyt selväksi.
Nii no toi on sitä typerää mitä on twitterit ym pullollaa jossa nostetaa jonkun firman teos jalustalle ja painetaan muita alas että siitä nyt tulis jotenkin muka parempi ja "voittajan" fiilis että meidän leirissä menee paljon paremmin. Mulle ihan sama missä leirissä jos peli on hyvä, vertauksia toki tulee hieman muihin peleihin ja miten muut(kin) firmat voisi ottaa mallia hyvällä tavalla eikä ole tarkoitus haukkua tai painaa alas muita. Yhtälailla mä täs vähän aikaa sitten saatoin AC valhallan jäätävän 300h jöötin pakettiin ja ei mulla ollut/ole siitä mitään pahaa sanottavaa, vaikka siinä olikin jäätävä määrä "checklist" ja mappi täynnä pisteitä, siitä huolimatta jokainen piste tuli käytyä läpi. Enkä mä nyt tätä zeldaa pelatessa ajattele, "olipa se ac valhalla sitten paska peli tähää verrattuna".
Tämä on peli muiden joukossa, mutta erittäin laadukas sellainen ja hyvin erilainen mitä itse olen pelannut mitä tulee seikkailuun/openworld miten kaikki on vaan niin fiksusti rakennettu ison maailman ympärille ja kehuja tulee koska noh, peli on vaan mun mielestä enemmän kun vaan hyvä. Tämä tekee jotain mitä harvoin peleissä olen nähnyt.